Heli - ogon (regulacja)

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 23 paź 2016, o 19:13

A dlaczego w tych avsc nie ma znaczenia?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 23 paź 2016, o 19:24

No ale przecież, jeźeli serwo osiągnie maksymalne wychylenia, a ma takie samo w jedną i drugą stronę to, prędkości obrotowe będziemy mieli rózne. Co daje AVSC?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 23 paź 2016, o 19:40

AVCS działa tak że ogon się kręci z pewną szybkością proporcjonalnie do wychylenia drążka.

Jak nie ma AVCS to jak zmienimy gain albo długość orczyka na serwie ogon będzie się kręcił z różnymi prędkościami. Przy AVCS zmiana długości orczyka i gain nie zmienia szybkości obracania ogona. Szybkość obracania się ogona jest zdefiniowana na podstawie wychylenia drążka i jakiejś wartości maksymalnej i tego się żyroskop trzyma. W Brainie szybkość maksymalną można ją definiować zmieniając prędkość w stopniach na sekundę.

miruuu pisze:A dlaczego w tych avsc nie ma znaczenia?


Bo tam nie ma czegoś takiego jak neutrum.
Postaw model na ziemi, włącz baterię, ślizgacz ustawi się w neutrum, obróć model o 10stopni a ślizgacz będzie miał swoje inne neutrum :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 23 paź 2016, o 19:49

Kenobi36 pisze:
miruuu pisze:A dlaczego w tych avsc nie ma znaczenia?


Bo tam nie ma czegoś takiego jak neutrum.
Postaw model na ziemi, włącz baterię, ślizgacz ustawi się w neutrum, obróć model o 10stopni a ślizgacz będzie miał swoje inne neutrum :-)

Jak zaczynam dłużej myśleć to w sumie skrajne pozycje i tak ma FBL zaczytane więc jedynie na co mogłoby mieć znaczenie to moment oderwania modelu od ziemi...

Tak se teraz myślę, że dla samej prędkości obracania w lewo i w prawo to miałoby to znaczenie tylko gdyby można było ustawić neutrum nie na środku zakresu, ale jednocześnie utrzymując kąty zerowe, co nie jest możliwe, bo na ogonie nie ma takiej regulacji. Więc albo producent to już uwzględnia albo nie. Samemu nic nie wskóramy...

Chyba, że coś pominąłem jeszcze?
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 23 paź 2016, o 20:06

Jaki masz fbl?
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 23 paź 2016, o 20:28

Brain, zyx
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 23 paź 2016, o 20:30

Kenobi36 pisze:Szybkość obracania się ogona jest zdefiniowana na podstawie wychylenia drążka i jakiejś wartości maksymalnej i tego się żyroskop trzyma


No tak, ale nie jesteś w stanie w ten sposób osiągnąć jednakowej wartości kątowej w obie strony, chyba że nadrzędną wartością jest przeciwna momentowi (mniejsza). Ona zawsze będzie mniejsza, jeżeli ustawisz przy zerowej/neutralnej pozycji serwa zerowe kąty na ogonie. Przecież musisz użyć większej siły, żeby przeciwdziałać momentowi, a co za tym idzie musisz mieć większe kąty w tę stronę.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 23 paź 2016, o 20:58

No tak, ale skrajne pozycję nie są zależne od środkowej. Wiec jeden pies jakie masz neutrum.
Kompensacje tych dysproporcji może uwzględnić producent - my nie mamy wpływu (nie licząc samego zakupu modelu ;) ).
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 23 paź 2016, o 21:13

miruuu pisze:No tak, ale skrajne pozycję nie są zależne od środkowej. Wiec jeden pies jakie masz neutrum.
Kompensacje tych dysproporcji może uwzględnić producent - my nie mamy wpływu (nie licząc samego zakupu modelu ;) ).



Ale co innego serwo a co innego soft/algorytmy gyro. Jeżeli gyro wychyla do maksymalnych, fizycznych pozycji serwo, to ustawienie neutrum ma znaczenie. Neutrum w sensie kąty łopatek w neutrum. Chyba, że zamontujemy serwa od żaglówek :-p.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 23 paź 2016, o 21:19

Kowal pisze:
Kenobi36 pisze:Szybkość obracania się ogona jest zdefiniowana na podstawie wychylenia drążka i jakiejś wartości maksymalnej i tego się żyroskop trzyma


No tak, ale nie jesteś w stanie w ten sposób osiągnąć jednakowej wartości kątowej w obie strony, chyba że nadrzędną wartością jest przeciwna momentowi (mniejsza). Ona zawsze będzie mniejsza, jeżeli ustawisz przy zerowej/neutralnej pozycji serwa zerowe kąty na ogonie. Przecież musisz użyć większej siły, żeby przeciwdziałać momentowi, a co za tym idzie musisz mieć większe kąty w tę stronę.


Oczywiście że wszystko jest ograniczone zdolnością mechaniki. Jeśli mechanika pozwala na 1 obrót/s a mamy zdefiniowane max 2/s to przy 25% wychylenia drążka będziemy mieli 0,5/s , przy 50% będzie 1/s a powyżej 50% szybciej się kręcić nie będzie.
Tak samo jak w za szybkim lejku jak ogon nie wydala tak żaden żyroskop tego nie zmieni i ogon puści.
Poza tym w nowoczesnym śmigłowcu 2/s a nawet sporo więcej w obie strony to nie problem. Gorzej jak kręcimy w locie postępowym wtedy widać spowolnienia jak ogon nie wyrabia.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 23 paź 2016, o 21:22

Ogarniam, w sensie że się zgadzam jak Mirek na wizyty w piwnicy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 23 paź 2016, o 21:24

miruuu pisze:No tak, ale skrajne pozycję nie są zależne od środkowej. Wiec jeden pies jakie masz neutrum.
Kompensacje tych dysproporcji może uwzględnić producent - my nie mamy wpływu (nie licząc samego zakupu modelu ;) ).


tak w ogóle to w Brain-ie jet do tego suwak ...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2016, o 01:33

Suwak jest do skrajnych wychylen. Brain ma neutrum w dupie. Czy jakiś inny suwak masz na myśli?
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 24 paź 2016, o 04:08

tail asymetry?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 24 paź 2016, o 06:40

Jest zarówno tail assymetry jak i neutrum.
Oczywiście w Advenced.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19702
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1783 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2016, o 06:58

Ale to bardziej po to żeby Brain mógł sobie coś tam liczyć chyba niż żeby wyrównać mechanicznie możliwości ogona w lewo i prawo?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 24 paź 2016, o 07:41

Mimo że mamy AVCS to i tak algorytm opiera się na PIDach więc jeśli ogon jest upośledzony w którąś stronę to zawsze będzie błąd czym PIDy niższe tym większy wiec tail assymetry ma to korygować.

Neutrum zaś jest potrzebne do trybu Normal oraz żeby po włączeniu ślizgacz był w rozsądnej pozycji.

W pierwszym sofcie Braina neutrum miało duży wpływ na zatrzymania (odbicie/przestrzelenie), ustawienie nieutrum w normalu powodowało lepsze stopy w HeadLocku. Jak jest teraz to trzeba by się pobawić, ustawić neutrum mocno w kierunku belki albo w przeciwnym i zobaczyć czy jest jakaś różnica w pracy ogona.
Nie mam ochoty się bawić przy każdej zmianie softu Braina dlatego ja zawsze ustawiam kilka stopni tak na oko żeby teoretycznie w Noramlu bło okay :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości