Znalazłem przyczynę naszego problemu, która będzie się niestety pogłębiać. Jak więcej poszukać to większość Chase-ów ma ten sam kłopot z tarczą.
W skrajnych przypadkach tarcza ma niedopasowaną kulę na wał ale to zdarza się rzadko i można to naprawić wymienialnym łożyskiem od goblina 380.
Niestety praktycznie wszystkie tarcze mają źle dopasowaną czerwoną część, która jest wprasowana do dużego łożyska.
Nie da się tego rozebrać bez zniszczenia tarczy bo ta czerwona cześć jest wprasowana i ma wywinięty brzeg.
Element jest z aluminium i z czasem się wyciera i powstaje coraz większy luz góra dół a potem również na boki.
Problem u wielu jest i w nowych tarczach.
Mam dwie tarcze po 10-20 lotów każda i obie mają luz góra-dół na czerwonym elemencie a jedna dodatkowo ma luz kuli.
To tworzy wibracje a do tego wprowadza niepotrzebne drgania serw.
tak wygląda problem
https://www.youtube.com/watch?v=KTxEdqz-Hvk tak się objawia w użyciu:
https://www.youtube.com/watch?v=lGA5pfhV2vAhttps://www.youtube.com/watch?v=6bl53W5HlHgKDS mógłby tego uniknąć wklejając ten czerwony element do łożyska na Loctite a dopiero później doprasowując kołnierz.
Próbuję szczelinomierzem wprowadzić trochę LOCTITE w to miejsce aby to skleić. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jeśli teraz się nie uda to można dłużej polatać aż bardziej się wyrobi i wtedy próbować skleić ponownie.
Alternatywa to poszukiwanie prasy, która to mocniej wprasuje lub wycięcie tego rantu, rozebranie tarczy a potem sklejenie na Loctite.
Można jeszcze kombinować z podobnymi tarczami:
- Trex 500 ma trochę większy rostaw kul i taki sam wał 8mm (tarcze aligna lub tarota)
- Goblin 380 też ma wał 8mm a rozstaw zapytam Wojtanka (tarcze saba lub alzrc devil)
Tutaj gostek prawi o obu problemach:
https://www.youtube.com/watch?v=BO8R9hwEy10Dajcie znać jak ten luz wygląda w pozostałych 3 Czejsach ??
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał