wojtekr pisze:ale ratio to problemy modeli nowocześniejszych niż trex 450 (albo byłem tak zajarany, że nie zwracałem uwagi)
450 miała dokładnie ten sam problem i podobnie niskie ratio, które towarzyszy alignowi od zarania

Dlatego ludzie robili dremmel moda, odwracanie okuć, dłuższe wałki ogonowe garrta i dominatora (wszystko półśrodki, które trochę omijają problem ale nie rozwiązują do końca.)
Był też upgrade dla 450L dominatora, który podbijał ratio zmianą przedniej zębatki - nie za dużo ale lepszy rydz niż nic.
Zarówno w 450 i 470 ratio ogona jest wystarczające dla 80% pilotów i lotów ale jak ktoś zaczyna latać bardzo ostro i słabo zarządza cykliką lub jest pilotem wyczynowym lub lubi latać na wolnych obrotach to ratio jest za niskie i ogon trochę popuszcza

470 nie ma problemu z paskiem i jest fajnym modelem dużo lepszym od 450 ale ratio ogona pozostało za niskie.
Co do przeróbki 450 na pasek to nie jest ani trudna ani droga. Części są w RCF oraz na BG. Trzeba zmienić lub wypiłować przednią skrzynkę, wymienić przednią parasolkę na taką pod pasek a do tego pasek i tylną skrzynkę ogonową pod pasek.
Niestety napęd ogona odbywa się z malutkiej zębatki i jest przekazywany na podobnie małą z tyłu co samo w sobie jest beznadziejnym rozwiązaniem i w ostrym locie pasek puszcza i mieli się bardzo szybko....