A powiedzcie mi panowie jedną rzecz. Gdy latacie na wysokich obrotach, czyli 80% lub wyżej to ogon Wam nie rybkuje ani w zawisie, ani przy jakiś fikołkach itd? Zastanawiam się czym to jest spowodowane u mnie... -wiatr (u mnie w górach zawsze wieje) -drgania (kbar nie daje rady "utylizować" drgań i zaczyna świrować) -mechanika (mam ori huba ogonowego, więc ma on luzy)
Gainy ogona na wysokich obrotach mam ustawione tylko 20%. W zawisie powiedzmy, że jest ładnie, ale wystarczy jakiś lot postępowy czy fikołki delikatne i ogon zaczyna rybkować i słychać wyraźne ostre korekty ogona.
Zapomniałem dodać, że jak ustawię gainy np na 15 czy tak jak mówisz 17 to ogon co prawda przestaje gwałtownie rybkować, ale staje się strasznie leniwy. To znaczy że gdy sobie wisze i dam maks kąty dodatnie to ogon potrafi się obrócić o 90 stopni zanim gyro zacznie korygować. Tak nie może być. Tak samo jak wisze i zawieje wiatr to ogon zaczyna się łagodnie odchylać żeby dopiero po chwili zacząć kompensację. Zbytnio opóźniony jest, więc nie mogę zejść niżej z gainami.
Miruu chyba pisal gdzies kiedys, ze luzy na tarczy moga powodowac wariowanie ogona, dobrze pamietam? Napisales, ze serwa na cyklice maja znaczne luzy. Mozliwe, ze tutaj tkwi przyczyna Twoich problemow z ogonem.
Spróbuję najpierw pozbyć się drgań, bo jednak wał jest minimalnie krzywy. Widać na oko krzywiznę, a jeśli dodamy do tego łopaty wyważane za pomocą śruby i szklanek to w efekcie wibracje mogą przekraczać normę. Jeśli to nie pomoże to wymienię huba na metalowego a potem serwa, bo jednak nie sprzedaje helika
Akurat metoda wyważania łopat za pomocą śruby i szklanek to najdokładniejsza metoda jaką znam - tak dla ścisłości. Upierdliwa w wykonaniu, ale najdokładniejsza.
No a helika sprzedawać nie wolno... Jeden we flocie musi być
tylko szklanki muszą być grubościenne, bo inaczej gwint wprowadza pewne zakłócenia w pomiarach. Docelowo mała wyważareczka magnetyczna jest wygodniejsza. Ja zwykłem po skręceniu obu łopat śrubą/wałkiem wyważarki rozciągać je mocno na zewnątrz, tak żeby wybrać luz między gwintem a stulejkami w łopatach.