HobbyKing SCT 2WD

Bo i takie istnieją...
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 16 paź 2019, o 20:30

haha nie no szlif jest :D Nawek stozek na koncu robaczka zeszlifowalem na rowno zeby jak najwieksza powierzchnia dociskal szlif na wale. Nic nie pomoglo :D Jazda trwala kilkanascie sekund. Moze niebieski klej jest za slaby - za duze wibracje? No nic, na razie CA zalatwil sprawe. Ciesze sie, ze nie zjaralem elektroniki tym wjazdem w kaluze. Musze znalezc jakis ciekawszy teren i bardziej suchy bo jazda po plaskim sie szybko znudzi. Jeszcze treningowe mini pacholki musze kupic zeby sobie polowy tor ukladac.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 16 paź 2019, o 21:27

kurde, Carson, tak wlaśnie patrze przecież Ty masz blisko na Reguły, może byś wpadł jeszcze w tym sezonie?
mamy ładny helipad, 2 pasy na samolociki i tor dla furek :D
masz pewnie ze sto-pare km i co caly czas s8 :piwo:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 paź 2019, o 21:29

Zamiast pachołków lepsze jakieś odwrócone miseczki. Pachołki fajne ale ciągle musisz je poprawiać .
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 16 paź 2019, o 21:44

No faktycznie 130km :) W ten weekend raczej nie dam rady ale w nastepny gdyby pogoda pozwolila to w sumie chetnie zajrze do Was. Szkoda, ze wczesniej tego nie sprawdzilem.

Miru ale pacholki sa fajne zarowiaste i dobrze je widac :D Takich miseczek niestety nie posiadam
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 16 paź 2019, o 21:48

mikegsx400 pisze:kurde, Carson, tak wlaśnie patrze przecież Ty masz blisko na Reguły, może byś wpadł jeszcze w tym sezonie?
mamy ładny helipad, 2 pasy na samolociki i tor dla furek :D
masz pewnie ze sto-pare km i co caly czas s8 :piwo:
Że co? Tor dla furek?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 paź 2019, o 22:06

Carson pisze:haha nie no szlif jest :D Nawek stozek na koncu robaczka zeszlifowalem na rowno zeby jak najwieksza powierzchnia dociskal szlif na wale.


Dlatego Ci się odkręca. Ten stożek albo "kubek" jest tam celowo, żeby odkształcić materiał sprężyście i lekko plastycznie i zablokować robaka w gwincie.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2019, o 22:16 przez mwx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 16 paź 2019, o 22:10

No raczej nie bo za pierwszym razem nic nie szlifowalem i tez sie odkrecal ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 paź 2019, o 22:17

Wymień go na nowego, dokręć mocno z klejem i powinno trzymać. Powinien zostawić ślad na wale.

Chyba że zębata jest z takiego gównolitu że gnie się na potęgę - wtedy tylko mocny klej pomoże.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 16 paź 2019, o 22:45

Pinion pewnie sie gnie ale nie dlatego ze jest z gownolitu (raczej nie jest) tylko dlatego, ze jest ciulowo zrobiony wg mnie - chyba ze samochodowe piniony maja inna budowe. Bezpośrednio pod zebami pinion jest pusty w srodku - nie przylega do walu silnika. Mysle, ze przy palowaniu gazu w tym miejscu pinion sie odgina od osi i zaczyna luzowac robaczka. Ten mój wyglada mniej wiecej tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 paź 2019, o 06:07

Paint opanowany do perfekcji!
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 17 paź 2019, o 07:19

Ale co z tym torem dla furek?
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 17 paź 2019, o 09:39

Adam, no za bardzo nie ma co pisać, 6 zakretów i skocznia, tor techniczny żeby szanse mieli szybcy kierowcy a nie szybkie furki. Wpadaj.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 17 paź 2019, o 09:55

Pewnie, że zajrzę. Już prawie poskładałem helika to i tak się pojawię.
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 17 paź 2019, o 11:02

miruuu pisze:Paint opanowany do perfekcji!


Cwiczy sie! nie tylko lejki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 21 paź 2019, o 07:49

Wczoraj troche nakurzylem przy okolicznym placu budowy :D Niestety jedna opona nie wytrzymala cisnienia i poszla w krzaki. Sprzet zaje**sty, co prawda nie poskakalem mocno bo hopki male ale sprzet mimo wielu dachowan wyszedl bez szwanku. Dopiero pod koniec zabawy odkleila sie opona. Pakiety mega sie sprawdzaja 3s 4400mAh (2x2200) po okolo 20min na celach mialem 3.90 :) Niestety silnik dosc mocno sie grzeje, musze pozyczyc termometr laserowy zeby sie upewnic, ze temp jest ponizej 80C. Rozwazam tez rozmontowanie starych 3s i przerobienie na 2s - mam 3 sztuki, ktore sa juz lekko spuchniete. Ciezko sie przerabia pakiety?

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 paź 2019, o 08:29

Carson pisze: Ciezko sie przerabia pakiety?


Tak, bo złącza pomiędzy ogniwami są zgrzewane. Jeśli nie masz zgrzewarki punktowej to pewnie będziesz próbował je lutować, a to jest problem, bo:

1. Nie uda się, bo są aluminiowe
2. Jak już kupisz specjalny topnik i lutowie do aluminium to i tak będzie trudno bo ciepło szybko ucieka do baterii i trudno to dobrze przetopić
3. Jak ciepło ucieknie do baterii to ją zabijesz albo się podpalisz
4. Jest spore ryzyko zrobienia zwary
5. Poucinane złącza mogą być za krótkie

Zanim zaczniesz próbować się podpalić/poparzyć to nie zapomnij rozładować tych pakietów.

Aha - i załóż okulary. Przedwczoraj wymieniałem Świstakowi przewody balancera w pakiecie od drąa, oczywiście bez okularów. Kropelka topnika mi strzeliła i teraz piecze. Nad taką robotą odruchowo pochylasz się i bardzo przybliżasz twarz, więc chyba warto pamiętać o BHP.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 21 paź 2019, o 09:32

Eeee nie takie trudne ale trzeba wiedzieć co się robi :) Pamiętaj że 6s5000 to mała spawarka! Rozbieralem różne pakiety i przeważnie były lutowanie cele ale zgrzewane też się trafiły - dało się je pobielić i później polutować. Bez odsysacza cyny i lutownicy dużej mocy nie zaczynaj. Każde zwarcie to coś upalonego newt jak pakiet ma 3,8 na cele. Da się to zrobić. Nie udało mi się popsuć żadnej celi w przerabianych pakietach ani fizycznie ani przez rozgrzanie - owszem cele odbierały temperature ale nie były cieplejsze jak po dobrym locie :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 21 paź 2019, o 10:16

Widze, ze u Ciebie dobra tasma produkcyjna takich przerabianych lipo :D Lutownice mam dobra - stara transformatorowka z dwoma trybami. Czytalem o sposobie lutowania z kropelka oleju. Olej na blaszke, oskrobanie alu tak zeby powietrze sie nei dostalo, zabielenie cyna i mozna lutowac.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 21 paź 2019, o 11:28

mwx pisze:
Tak, bo złącza pomiędzy ogniwami są zgrzewane.



Nie, bo sa lutowane.


mwx pisze:
1. Nie uda się, bo są aluminiowe


No i co z tego? Alumonium lutuje sie bardzo latwo pod ochronna warstwa oleju silnikowego.

mwx pisze:2. Jak już kupisz specjalny topnik i lutowie do aluminium to i tak będzie trudno bo ciepło szybko ucieka do baterii i trudno to dobrze przetopić


Nie tak szybko bo blaszki sa dość cienkie.
Lutowalem pakiety wiele razy.

Wszystko jest trudne albo latwe - zalezy tylko czy sie wie jak to zrobic.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 paź 2019, o 12:08

Coś mi się wydaje że są różne pakiety i różne metody produkcji.

Nie widziałem takich które byłyby tylko lutowane, zazwyczaj blaszki są zgrzewane a na zgrzewach nich są przylutowane wyjścia do balansera.

Dość dawno próbowałem takie rzeczy robić (teraz wiem jak dbać o pakiety, więc nie muszę ;) ) ale pamiętam że pomimo trików z olejem i specjalnym topnikiem te blaszki za cholerę nie chciały się zwilżać cyną.

Nic nie szkodzi żeby spróbować, tylko z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - przede wszystkim niskie napięcie na celach, kapton na odsłonięte złącza, coś na oczy i wentylacja.

Wróć do „Pozostałe modele”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości