Klenio pisze:Dla modelarzy zostają trzy drogi:
1) loty w ramach kategorii OPEN -> prosta ścieżka bo większość on-line, ale spore ograniczenia, w zasadzie tylko łąka
No ale tak naprawdę zawsze tak było (to znaczy już od kilku lat).
Wręcz można powiedzieć, że się złagodziło, bo było 300 metrów od zabudowań a teraz jest 120 (czy jakoś tak - poprawcie mnie jesli się mylę)
Klenio pisze:2) loty w ramach stowarzyszenia (musi mieć osobowość prawną) -> ale można zmniejszyć ograniczenia, które występują w OPEN
Wiem, że to nie pytanie do Ciebie i olej, jeśli to za dużo zachodu dla Ciebie, ale może mógłbyś to rozwinąć?
Ergo: Myślę, że mamy w Warszawie dostateczną ilość osób, żeby założyć stowarzyszenie.
Co konkretnie trzeba zrobić?
Klenio pisze:3) loty w ramach kategorii SPECIFIC -> konieczność szkolenia i egzaminu podobnie jak teraz do UAVO
No dobra, pozostaje pytanie jak te kategorie mają się do modeli którymi latam.
Przykładowo: ja
Mam samoloty o masie od 0 do 2kg i rozpiętości od 600 do 1800mm, oraz helikoptery od 900 do 2500g.
W sensie, wydaje mi się, że z moimi latadłami spokojnie mieszczę się w Open (akceptując rzecz jasna jej ograniczenia, które - o ile dobrze rozumiem - i tak stosuję już od wielu lat).
Co daje kategoria Specific?
Ma to jakiś związek z lataniem komercyjnym/niekomercyjnym?