Bartek_TAR pisze:No właśnie takiego efektu chciałbym uniknąć

na razie krzywa mam ustawioną na 0.25.50.75.100. Zmienić coś w tym? Czy silnik powinien odraru ruszać po podniesieniu drążka czy dopiero po chwili:) co do przechyłu w lewo to mogę jeszcze serwo ogonowe na prawa stronę dać, jest metalowe to pewnie coś to zmieni

i dobrze rozumie zasadę lotu Heli mianowicie gdy go podniosę 2m w górę to aby zostać na danej wysokości powinienem drążek mieć w połowie?
Ooojojoj, czekaj czekaj, bo Ty chyba dużo rzeczy nie wiesz...
Po kolei:
Bartek_TAR pisze:No właśnie takiego efektu chciałbym uniknąć

na razie krzywa mam ustawioną na 0.25.50.75.100.
Zmienić coś w tym?
Krzywą czego? Skoku czy gazu?
Jak skoku to wygląda OK, aczkolwiek zależy jak masz skalowany zakres.
Skok łopat powinien być liniowy od -100 do 100 ... ale jak masz skalę zakresu od 0 do 100 no to od zera do 100. (***)
Gaz - to mega złożona sprawa i dużo pytań najpierw.
Czy jest governor - zakładam, że nie.
Czy chcesz latać w normalu - zakłądam, że tak i ile osób by Ci tu teraz nie mówiło (włącznie ze mną), że to zły pomysł - będziesz chciał mieć normala. Rozumiem to, też kiedyś chciałem.
Tu od razu (***) dla krzywej skoku w normalu, bo ona też będzie inna. W normalu, krzywą skoku w skali od -100 do 100 ustawiłbym mniej więcej tak:
-20 -10 0 50 100
Teraz GAZ:
Więc... w normalu, gaz ... tak na oko, bardzo na oko ustawiłbym tak (mając 5 puntową krzywą):
0 50 50 60 75
W każdym helikopterze powinno być świat i ludzie do normala.
W pierwszym idlu, dolną część krzywej robisz lustrzanym odbiciem górnej, czyli
75 60 50 60 75
W drugim - sam będziesz wiedział czego chcesz

Bartek_TAR pisze:Czy silnik powinien odraru ruszać po podniesieniu drążka czy dopiero po chwili:)
A to zależy czy ma softstart.
Jak ma governora i softstart ( a prawie na pewno masz) to radzę Ci jak najszybciej się z tymi dwoma wynalazkami zaprzyjaźnić i wtedy zapomnisz o kombinowaniach z krzywymi gazu.
Bartek_TAR pisze:co do przechyłu w lewo to mogę jeszcze serwo ogonowe na prawa stronę dać, jest metalowe to pewnie coś to zmieni
Daj spokój... nie tędy droga. Serio.
Bartek_TAR pisze:i dobrze rozumie zasadę lotu Heli mianowicie gdy go podniosę 2m w górę to aby zostać na danej wysokości powinienem drążek mieć w połowie?
Nie.
To znaczy tak by było w idealnych warunkach, gdyby nie było uślizgu, a doskonałość śmigła jakim jest wirnik główny wynosiłaby 100%... ale jak wiadomo tak nigdy nie jest.
Żeby wisieć, drążek zawsze musi być nieco powyżej połowy...
Ile?
Trudno powiedzieć... To zależy.
Od obrotów, od maksymalnych kątów które ustawiłeś...
Strzelałbym, że typowo, na niskich obrotach zawis bez wpływu ziemii (czyli gdzieś tak na metrze lub wyżej) utrzymuje się przy około 3 - 4 * kąta natarcia, na wysokich obrotach to będzie 1 -2 stopnie - to są wbrew pozorom bardzo duże różnice...
Sterując skokiem sterujesz siłą ciągu.
Helikopter wisi, kiedy siła ciągu równoważy siłe grawitacji ...
