KDS 450

KDS 450, KDS Chase 360, KDS 600, KDS Agile, KDS 700
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 1 lip 2021, o 07:43

Ten ogon jak dla mnie leciutko przegainowany jest po prostu...
Awatar użytkownika
AgX
Stały bywalec...
Posty: 161
Rejestracja: 13-04-2020
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 12 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AgX » 1 lip 2021, o 12:04

aikus pisze:Ten ogon jak dla mnie leciutko przegainowany jest po prostu...

Ten ogon ma coś mechaniczne spieprzone, gain zmniejszony o 1/3 w stosunku do stabilnego ogona przed moimi lotami. Ogon niby luźno chodzi ale mogłem coś skrzywić, kiedyś zdejmę łopaty by wibracje wyczuć. Tragedii nie ma :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 1 lip 2021, o 13:11

A może moze... oj kurde... obejrzyj dobrze hub ogonowy czy się np. czasem nie rozkręca, albo czy łozysko się nie rozsupuje któreś w okuciu.
Jak pierdolnie to okucie z łopatką odleci po stycznej z siłą pocisku, a do tego cały helikopter może się rozpaść z powodu niewyważenia tego wirnika zaraz potem...

Mi się tak kiedyś w 450tce stało - okucie śmignęło mi koło głowy i poleciało daleeeko za mnie. NIgdy go nie znalazłem...
Awatar użytkownika
macem
Domownik forum...
Posty: 310
Rejestracja: 23-03-2018
Lokalizacja: Kościelec
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: macem » 1 lip 2021, o 14:12

ja mam 450 na 6S i na DFC z k-bar i powiem ze niezle to zasuwa, ma moc i mozna sobie poszalec i narazie nie planuje go sprzedac bo szkoda mi, pomimo ze latam juz lepszymi.
Goblin 420, KDS chase 360, Devil X360, X3, trex 450L Dominator, kds 450sv, miniTitanV2, trex 450 PRO DFC, tarot 450 FBL :)
Awatar użytkownika
Bartek_TAR
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 30-05-2021
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Bartek_TAR » 2 lip 2021, o 21:17

No, wiele jeszcze przede ną, coś lepszego to kupię jak tym helikiem nie będę się rozwalał, znalazłem fajne miejsce, i tylko łopaty i statecznik mi poszły reszta cała :), niby wyrególowany dobrze bo z precyzja na codzień mam do czynienia jednak przechyla się na lewy bok. Moje ustawienia wyglądają tak.
Nadajnik i odbiornik od KDS k7xii i k8xii.
Silnik KDS 3500KV
Pinion 13T
ESC Tarot 60A
Lipo 3s
Ustawienia Aparatury
EPA na 100
TRM na - 100 do 100
d/R
1. 90
2. 40
EXP
AIL 0
EIE 0
RUD 0
HLD
THR 0
GYO
NOR 100
IDE 80
AUX
SW1 100
SW2 - 100
THR
N 0.25.50.75.100
I 0.25.50.75.100
PIT
N 0.25.50.75.100
I 0.25.50.75.100
H 0.25.50.75.100
PLA
AIL 100
EIE 100
PIT 100
.....
Ustawiane według instrukcji , :vhappy:
Co o tym myślicie co źle zrozumiałem?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 2 lip 2021, o 22:38

Nie no jesli sie przechyla to trymuj. Ale tylko jesli sie przechyla.
Awatar użytkownika
Bartek_TAR
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 30-05-2021
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Bartek_TAR » 4 lip 2021, o 22:43

A możecie mnie oświecić czy dobrze rozumie, bo pomimo instrukcji po niemiecku i angielsku, po przetłumaczeniu tego wszystkiego, po oglądnięciu wszystkich filmików jakie są o ustawieniach i o tym egzeplazu, czuję że coś źle kumam.
Pozycja EXP w moim nadajniku to miksowanie?
Pozycja AUX to zakres kanałów?
Pozycja PIT to krzywa kątów łopat?
A pozycja PLA odpowiada za zmniejszenie kątów krzywej w zakresie neutrum?
I kolejne pytanie czy miksowanie muszę jakoś ustawić czy wystarczy na 0.
Dodam że mam zabytek na precie z żyroskopem
Bez governora.
Esc ustawiony pod Heli fabrycznie, nie ruszałem ustawień bo nie chce przejść w tryb programowania:/
I ostatnie na dziś pytanie jeśli chodzi o wyważenie maszyny? Jeśli zrobiłem wszystko aby było dobrze wyważone jednak tył jest cięższy to mogę go daciazyc ciężarkiem z przodu? Aktualnie mam tanie serwa cykliki bo to drogie hobby a ja laik w temacie 6ch.
Niebawem będą nowe albo gdw albo algina co polecacie?
Montować Alu orczyki czy póki nie ogarnę początków wstrzymać się?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 5 lip 2021, o 08:15

Bartek_TAR pisze:Pozycja EXP w moim nadajniku to miksowanie?


Exp, to prawie na pewno Exponential, czyli ... mówiąc po chłopsku zmniejszenie czułości drążka w środku zakresu.
Obrazek

Bartek_TAR pisze:Pozycja AUX to zakres kanałów?


Aux to Auxiliary - jeden z kanałów - domyślnie nie przypisany do żadnej z funkcji (czyli NIE: pit, thr, ele, ail, rud, gyr <- sześć kanałów podstawowych w helikopterze).
Ale nie sugeruj się nazwami - lepiej po prostu wiedz co masz na którym kanale. Kanały mają numerki od 1 do 6 albo od 1 do 8...

Bartek_TAR pisze:Pozycja PIT to krzywa kątów łopat?


Tak ;)


Bartek_TAR pisze:A pozycja PLA odpowiada za zmniejszenie kątów krzywej w zakresie neutrum?


Nieee.... za to odpowiadałoby Expo na kanale PIT.
Ale co to jest PLA - nie mam pojęcia. Wkleiłbyś tu fragment instrukcji, najlepiej angielskiej która o tym mówi?


Bartek_TAR pisze:I kolejne pytanie czy miksowanie muszę jakoś ustawić czy wystarczy na 0.
Dodam że mam zabytek na precie z żyroskopem


To znaczy tak:
Ja już się trochę gubię o którym helikopterze tutaj mówimy, ale w temacie jest cały czas KDS, a chyba nie było KDSa z mechaniczną tarczą sterującą.
Zatem jest to tarcza CCPM.
Zatem jedyne miksy jakie są potrzebne, żeby latać tym helikopterem, to właśnie CCPM. I one są prawdopodobnie domyślnie ustawione w apce. Powinny być.
To nie jest prosta sprawa - jeśli ich nie masz to albo masz wybrany zły model, albo zły typ tarczy w helikopterze (w aparaturze).
Ręcznie ich nie ustawisz (to znaczy jest to możliwe, ale raczej się tego nie robi - powinien być taki gotowy zestaw miksów).
I teraz tak: jeśli masz sytuację taką, żę:
- jak poruszasz lewym drążkiem góra dół, to tarcza przesuwa się poziomo góra dół
- jak poruszasz prawym drążkiem góra dół i na boki, to tarcza przechyla się przód tył i na boki.
- ... i nic innego się przy tym nie dzieje, to masz wszystko co musisz mieć (jeśli chodzi o miksy), żeby helikopter poleciał.
Nic więcej z miksami nie kombinuj.

Są opcje, żeby trochę analogicznie jak w samolocie: domiksować sobie kierunek do |skoku| i kierunek do |cykliki|...
... ale szczerze mówiąc nigdy tego nie robiłem (a latałem na helikopterze z prętem).
I TY nawet jeśli chcesz się w to bawić, to nie na tym etapie - poczuj najpierw fizykę lotu helikoptera. Wtedy, jeśli zrozumiesz po co te miksy są to będziesz je sobie dobawiał.


Bartek_TAR pisze:Bez governora.
Esc ustawiony pod Heli fabrycznie, nie ruszałem ustawień bo nie chce przejść w tryb programowania:/


No dobra, to nie krytyk. Załóżmy, że zakres gazu też jest ustawiony poprawnie... Jeśli regiel się uzbraja i jesteś w stanie rozkręcić silnik do jakichś tam wysokich obrotów, to prawdopodobnie tutaj jest OK.

Bartek_TAR pisze:I ostatnie na dziś pytanie jeśli chodzi o wyważenie maszyny? Jeśli zrobiłem wszystko aby było dobrze wyważone jednak tył jest cięższy to mogę go daciazyc ciężarkiem z przodu?


CZasami nei ma innego wyjścia, ale postaraj się jednak za wszelką cenę nie dokładać masy, a jej ująć.
Odchudź statecznik pionowy.
Wysuń pakiet maksymalnie do przodu.
Zlikwiduj statecznik poziomy (jeśli jest - to tylko ozdoba).
Pamiętaj, żę każdy 1 gram na końcu ogona to jakieś 5 gr na dziobie ;)
Więc jeśli ogon jest za ciężki, to przeważnie trzeba odrobinkę zdjąć z ogona, albo dołożyć bardzo dużo do dzioba...
... a statki powietrzne nie lubią być przesadnie ciężkie. (choć, co wydaje się paradoksalne, mogą być czasem za lekkie, ale to inny temat).


Bartek_TAR pisze:Aktualnie mam tanie serwa cykliki bo to drogie hobby a ja laik w temacie 6ch.
Niebawem będą nowe albo gdw albo algina co polecacie?


Zdecydowanie GDW.
NIe wiem co się w temacie Aligna dzieje jeśłi chodzi o serwa, ale Align nic mądrego tu od dawna nie miał do powiedzenia, w klasie micro to chyba nigdy, więc nie zawracaj sobie tym głowy.

Bartek_TAR pisze:Montować Alu orczyki czy póki nie ogarnę początków wstrzymać się?


Nigdy nie montować orczyków alu.
A przynajmniej dopóki nie będziesz absolutnie pewny, że ich potrzebujesz.

Najlepsze orczyki to delikatne plastikowe servosavery:
np. o takie:
https://rcforever.pl/product-pol-888-Or ... czowe.html

Kosztują grosze, przy krecie pękają i oszczędzają relatywnie droższe serwa (zębatki).
Możesz też na czuja lekko ponacinać orczyki plastikowe oryginalne które przyszły z serwami (oryginalnie prawdopodobnie są za grube i kiepsko się sprawdzą w roli servosaverów).
Awatar użytkownika
Bartek_TAR
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 30-05-2021
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Bartek_TAR » 5 lip 2021, o 11:18

Tak nadal chodzi o KDS 450 SV:) To teraz to się wszystko w piękną całość łączy :)na pewno to nie głowica DFC co do wagi to serwo dałem jak najbliżej ramy, mogę jeszcze dłuższe cięgno zamontować a serwo w rame schować, ogon Alu to zmienię na karbon,
Wszystkie podzespoły mam Alu i carbon, bateria dalej do przodu nie pójdzie. Apke mam dobrze ustawioną akurat to jest bardzo dobrze opisane w instrukcji i nawet podkreślone pod ten konkretny model. Czyli wszystko u mnie działa jak należy tylko kiepski pilot :)
IMG_20210519_190115.jpg

IMG_20210519_190147.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 5 lip 2021, o 11:42

... Swash Plate Setting - po opisie stawiałbym, że tu się wybiera typ tarczy sterujacej, ale potem jest rozwinięcie, które mówi o "channel index" dla ele ail i pit, oraz wartości dla nich wszystkich - domyślnie - 50.
Ja bym tak zostawił... Domyślam się mniej więcej co to jest: jest to coś w rodzaju hardcodowanego DuarlRate, tylko na poszczególnych kanałach (a nie na drążkach).
Może się czasami przydać, ale nie powinno. Zostaw na domyślnych i jeśli tarcza działa poprawnie (to znaczy przechyla się zgodnie z ruchem drążka lewo prawo, przód tył) i zgodnie ze skokiem góra - dół to tu raczej nie będzie potrzeby nic ruszać.

Możesz dla pewności sprawdzić czy się nigdzie nie binduje:
- skok na maksa
-kręcisz delikatnie ręką wirnikiem
- przymujesz wszystkie skrajne położenia drążka sterowego (w szczegółności narożniki!! Bo swashringa się tam nie spodziewam)
- paczysz czy nigdzie w mechanice głowicy się nic "nie zawadza" ;)

- skok na minimum
- reszta jak wyżej.

Jeśli ten test przejdzie OK, to dalej bawisz się tylko przy pomocy dual rate na aile, ele i ew. na rud - dopieszczasz zachowanie modelu tak, żeby Ci było jak najwygodniej latać.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 11 lip 2021, o 06:34

PLA to tak zwany swash mix. ustawiasz tu kąty dla przechyłu, pochyłu i skoku ogólnego. czyli np jeśli chcwsz mieć skok +-12stopni to zakładasz kątomierz , flybar w poziomie i ustawiasz taką wartość aż osiągniesz to co chesz, dla pochyłow to samo tyle że pamiętaj by Ci się tarcza nie zblokowała
Awatar użytkownika
CZUK
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 09-05-2021

Postautor: CZUK » 18 paź 2021, o 10:39

też kiedyś go miałem :-)

Wróć do „KDS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości