![hmm hmm](./images/smilies/hmm.gif)
Właśnie miałem napisać, że przecież plastik jest cięższy od aluminium... To znaczy ... no gęstość ma oczywiście mniejszą, ale też dużo więcej mniejszą wytrzymałość, więc musi być go więcej i w związku z tym plastikowe części są cięższe niż ich aluminiowe odpowiedniki.
Tak powinno być, ale zważyłem wirnik aluminiowy Gaui i Plastikowy i ...
...
Aluminiowy waży 8,9g.
Plastikowy 8.
...
Nie wiem jak jest w Alignie.
Nie trzyma mi się to kupy w przypadku Gaui, ale przemawia na korzyść jednak okuć plastikowych (na takich z resztą latam).
Druga rzecz: nie znam ani jednego przypadku odfrunięcia wirnika czy też łopatki ogonowej spowodowanej przez coś innego niż:
- urwanie się śruby
- urwanie się łopatki
- wykręcenie śruby
Pęknięcie okucia? Samo z siebie? W locie?
No blać, jeśli naprawdę to się zdarza w Alignie to ja nie wiem kto i po jaką cholere jeszcze lata tymi modelami.
A jeśli nie, to te powyższe trzy czynniki nie zależą od tego, czy okucie jest plastikowe czy metalowe.
Co więcej JEŚLI zamierzamy latać na niskich obrotach, to tym bardziej są mniejsze przeciwwskazania do okuć plastikowych...