Postautor: gumi » 24 gru 2017, o 14:07
Poszukując informacji o regulatorach HOBBYWING natrafiłem na poniższe tłumaczenie trybów pracy regulatora w wersji V3.
Samolot / Fixed Wing / Heli Governor Off? / * Heli Governor (Elf) / Heli Governor Store
1, Samolot / Stałe Skrzydło: Silnik zaczyna wirować z 5% przepustnicą, następnie przyspiesza szybko i osiąga pełną prędkość z postoju w 300μs. W tym trybie ESC zostanie wymuszone, aby ustawić "Automatyczne obracanie"
Czas restartu "do" OFF ".
2, Heli Governor Off : silnik startuje przy 5% przepustnicy, rozruch jest bardzo miękki, a osiągnięcie pełnej prędkości z postoju zajmuje 11 sekund. W tym trybie, jeśli nadajnik jest w stanie NORMALNYM, wtedy zwykle krzywa przepustnicy jest 45-stopniowym ukośnikiem (punktem początkowym jest najniższy punkt / 0% przepustnicy, punkt końcowy jest najwyższym punktem / 100% przepustnicy zakresu przepustnicy.) Ta krzywa przepustnicy jest często używana przez początkujących). Ponieważ punkt startowy to tylko 5% pełnej przepustnicy, silnik przy rozpoczęciu pracy obraca się powoli, co znacznie zmniejsza presję psychologiczną dla początkujących, więc piloci mogą wybrać ten tryb dla podstawowych czynności, takich jak "Skok z żabą".
W tym trybie ESC automatycznie ustawi "Auto Restart Time" na "Off".
3, Heli gov (Elf) i Heli z gov store: silnik uruchamia się tylko przy 40% (lub powyżej) przepustnicy (w tym trybie regulatora silnik nie uruchomi się, gdy wartość przepustnicy mieści się w zakresie 0% -40%); jego uruchomienie jest bardzo miękkie i potrzebuje 11 sekund, aby osiągnąć pełną prędkość z postoju. Poza tym ma funkcję sterowania prędkością (działa przy przepustnicy 40% -100%). Ponieważ silnik obraca się szybko w trybie "regulatora", więc nie jest odpowiedni
dla początkujących, ale doświadczonych pilotów. W tych dwóch trybach zaczyna obowiązywać ustawienie "Automatycznego czasu ponownego rozruchu" (więcej informacji można znaleźć w części "Czas automatycznego ponownego rozruchu").
4, Heli gov (Elf) i Heli gov store mają różne sposoby przechowywania danych dotyczących docelowego stanu pracy. W trybie "Governor Store" dane są zapisywane w FLASH mikroprocesora (a dane nie znikają po wyłączeniu zasilania); natomiast w trybie "Governor (Elf)" dane nominalnej prędkości obrotowej są zapisywane w pamięci RAM mikroprocesora (a dane znikną po wyłączeniu).
● W trybie "Governor (Elf)" ESC po włączeniu automatycznie rozpocznie standaryzację RPM .
● W trybie "Governor Store", jeśli pilot resetuje niektóre parametry ESC (tak długo, jak ponownie zapisane wartości, będzie on odnosił się do "zmienionych" parametrów, bez względu na to, jak podobna lub inna jest nowa wartość i stara wartość), ESC ustandaryzuje docelowy rev po włączeniu. Po pierwszym uruchomieniu funkcji "speed-governining" lub zmienionych akcesoriów (takich jak silnik, liczba ogniw, przekładnia i inny typ)
łopatek wirnika głównego / dużego) w samolocie, piloci muszą ponownie ustandaryzować obr./min.
Tutaj sugerujemy, aby piloci przyjęli tryb "Governor Store" jako pierwszą opcję unikania standaryzacji obrotów za każdym razem.
a) Standaryzacja RPM w trybie "Governor (Elf)": gdy wartość przepustnicy przełącza się na ponad 40% z 0%, silnik rozpędza się w
super miękki sposób i przyspiesza powoli; kończy standaryzację RPM w 11 sekund, a następnie przechodzi w tryb "Governor".
Po wymianie baterii, ESC ponownie ustandaryzuje obroty.
b) Standaryzacja RPM w trybie "Governor Store": kiedy wartość przepustnicy przełącza się na ponad 40% od 0%, silnik rozpędza się w
super miękki sposób i przyspiesza powoli; kończy standaryzację RPM w 11 sekund, a następnie przechodzi w tryb "Governor".
Po locie przesuń drążek przepustnicy nadajnika w dolną pozycję, silnik przestanie się obracać, a ESC zapisze standardowe (docelowe) RPM do FLASH.
Po wymianie baterii, ESC odczyta docelowe RPM z FLASH, więc nie ma potrzeby standaryzacji obrotów ponownie.
c) Przykład standaryzacji RPM:
W tym przykładzie przyjmujemy punkt neutralny (50%) drążka przepustnicy jako punkty odniesienia do standaryzacji obrotów silnika.
● Ustaw krzywą gazu (wartość przepustnicy w punkcie neutralnym = 50%) i krzywą nachylenia (skok w punkcie neutralnym wynosi 0) w "NORMAL"
i przytrzymaj przełącznik HOLD przepustnicy w pozycji "zablokowany", aby zapewnić bezpieczeństwo.
● Podłącz w pełni naładowaną baterię do ESC, pozwól ESC dokończyć inicjalizację, a następnie przesuń drążek przepustnicy nadajnika na
punkt neutralny (tutaj wartość przepustnicy w punkcie neutralnym wynosi \ 50%, a skok głównych łopatek wirnika wynosi 0 stopni), a następnie
"Odblokować" przełącznik HOLD przepustnicy; silnik wystartuje z postoju w super miękki sposób, przyspieszy powoli i dokończy
docelową standaryzację obrotów 11 sekund później.
● Lot próbny. Jeśli docelowy obroty są zbyt niskie, podnieś krzywą przepustnicy; jeśli docelowe ustandaryzowane obroty są zbyt wysokie, należy obniżyć krzywą przepustnicy.
Na przykład: Ustaw krzywą przepustnicy w trybie IDLE1 / IDLE2 / IDLE3 odpowiednio na 65% / 75% / 85%, aby uzyskać różne obroty, a następnie dostosuj wartość zgodnie z rzeczywistą sytuacją lub preferencją.
5, Ponieważ napięcie akumulatora zmniejsza się, a skok łopatek wirnika głównego zmienia się w locie, zalecamy ustawienie krzywej przepustnicy między 60% ~ 90% (zdecydowanie zalecamy, aby nie ustawiać wartości przekraczającej 90%) na nadajniku, aby zagwarantować wystarczającą przestrzeń kompensacyjną aby utrzymać stałą prędkość silnika.
Jeśli nadal nie można osiągnąć tego docelowej prędkości obrotowej, gdy wartość przepustnicy przekracza 90%, proszę wymienić wałek zębaty silnika.
6, Aby zagwarantować efekt regulacji prędkości, zalecamy ustawienie częstotliwości PWM jako 32 kHz.
Czas Restartu z Autorotacji
Wył. / 5s / * 10s / 15s / 30s / 90s
Ten parametr jest używany tylko w trybach "Governor (Elf)" i "Governor Store" i działa, gdy wartość przepustnicy mieści się w zakresie 5% ~ 40%.
W czasie autorotacji (do lądowania) piloci wciąż mają możliwość anulowania operacji, przerywać proces i szybko uruchomić silnik.
Przykład: po ustawieniu parametru na 10 sekund, włączając przełącznik HOLD przepustnicy (aby aktywować zabezpieczenie przepustnicy) w locie, silnik odetnie wyjście i pozwoli helikopterowi wylądować. Chociaż, jeśli chcesz zakończyć ten proces natychmiast, to potrzebujesz "odblokować" przełącznik HOLD (aby opuścić zabezpieczenie przepustnicy) i zwiększyć wartość przepustnicy do ponad 40%, a ESC tymczasowo przełączy czas przyspieszania na 1,5 sekundy (tzn. osiągnie pełny poziom prędkość od postoju w 1,5 sekundy) i silnik osiągnie moc wyjściową szybko. Działanie to chroni śmigłowiec przed awarią spowodowaną przez wolne przyspieszenie silnika. Jednakże, jeśli przełącznik HOLD będzie "zablokowany"y ponad 10 sekund, ESC będzie nadal wydawał moc powoli z super miękkim przyspieszeniem (to znaczy, że zajmie 11 sekund, aby osiągnąć pełną prędkość z postoju), nawet jeśli "odblokujesz" przełącznik HOLD przepustnicy i natychmiast zwiększysz wartość przepustnicy.
Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa: Ze względów bezpieczeństwa należy zwrócić uwagę na następujące punkty.
● Gdy proces lądowania kończy się wcześniej, a helikopter powraca do ziemi przed "czasem wznowienia autorotacji", nie można "odblokować" przełącznika HOLD przepustnicy przed wyłączeniem ESC. W przeciwnym razie śmigłowiec może się obracać i przyspieszać do wysokiej prędkości w 1,5 sekundy i spowodować wypadki. Np., Jeśli "odblokować" przełącznik HOLD przepustnicy podczas "Czasu automatycznego powrotu rotacji", gdy helikopter jest nadal w trybie "IDLE",
Główne łopaty wirnika będą się szybko obracać, a śmigłowiec może dryfować i przechylać się nawet na ziemi.
● W przypadku przełączenia trybu lotu z "IDLE" na "NORMAL" i przesunięcia drążka przepustnicy w dolną pozycję (0% przepustnicy) lub "zablokowania" przełącznika "Throttle Cut" na nadajniku, łopaty wirnika głównego nie obrócą się, nawet jeśli przypadkowo "odblokowałeś" przełącznik HOLD przepustnicy.
● W trybie "regulatora", jeśli dla opcji "Czas ponownego uruchomienia automatycznej rotacji" zostanie wybrane ustawienie "Wył.", Silnik będzie zawsze ponownie uruchamiany z super miękkim przyspieszeniem (osiągnięcie pełnej prędkości z postoju trwa 11 sekund).