OMPHOBBY M2

Czyli po prostu Ompy...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 15 lut 2022, o 04:10

mwx pisze:Czy ten model da się ustawić tak żeby ogon trzymał dobrze w jakichś fikołkach a nie tylko w spokojnych przelotach? Wczoraj próbowałem już na mocno podkręconej czułości i wyczyniał cuda

Szukałeś rozwiązania problemu kręcąc czułością w złą stronę.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 lut 2022, o 14:22

Stoliktomek pisze:Latanie ogonem do przodu tym modelem to nie najlepszy pomysł - powoli to idzie, ale jak chcesz szybko to nie ma opcji :roll:


Czyli model jest do dupy :dk:

Wydaje mi się że widziałem jakiś lot L200 w którym dość agresywnie gość nim miotał hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 15 lut 2022, o 19:42

To wydaje ci się że jest do dupy czy że nie jest? :D
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 15 lut 2022, o 21:54

mwx pisze:Wydaje mi się że widziałem jakiś lot L200 w którym dość agresywnie gość nim miotał hmm

A mi wydaje się, że FBL w Logo jest inny niż w OMP-ie. W Logo siedzi VBar NEO. To może wystarczyć i powodować, że mimo bardzo bliskiego powinowactwa te modele latają jednak ciut inaczej.
Anyway, na moje patałachowate latanie ogon w M2 trzyma i się nie psuje ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Wodzu
Stały bywalec...
Posty: 115
Rejestracja: 19-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Wodzu » 15 lut 2022, o 22:13

Nie wiem, czy jestem rekordzista, ale mi spaliły się 3 czerwone silniki ,1 czarny a teraz latam na żółtym. Wszystkie uszkodziły się w locie a dopiero potem był crash. Nie mam czasu i nie lubię naprawiać więc latam nad dywanem z trawy i po crashu po zastosowaniu holda nic się nie psuje. Oryginalny silnik wytrzymał ponad 180 lotów a następny zaledwie 5. W międzyczasie wymieniłem 3 regulatory, a mimo to silniki psuły się w locie. Mam wersję V 2 i używałem pierwotnych ustawień Futaby z filmu z jakimś Hindusem z YouTube.Mam wrażenie, bo dokładnie nie pamiętam, że moje kłopoty zaczęły się po zwiększaniu czułości gyro w nadajniku. Kolega Gacoperz zrobił sekcję zwłok takiego silnika i stwierdził wewnętrzne przebicie między uzwojeniami. Tak naprawdę, to tylko jeden silnik przy próbie ponownego startu po crashu, zadymił, a pozostałe gubiły synchronizację i nie chciały ruszyć. Po wymianie 4 silnika przywróciłem ustawienia gyro z filmu na YouTube i wszystko zaczęło normalnie działać, dopóki nie zachciało mi się użyć po 5 lotach Idle 2- i znowu historia się powtórzyła - silnik do wymiany. Po dokładnym przeglądzie OMP wymieniłem spindel i silnik i obniżyłem krzywą gazu o 10% w idlu 2. I na razie wszystko działa. Myśle, ze w OMP zbyt duża czułość gyro oraz wibracje owocują uszkodzeniem silnika ogonowego, tylko nie bardzo wiadomo w którym miejscu jest nieprzekraczalna granica . Czyli dopóki nie spalisz ,to nie wiesz - to kużwa trochę głupie. Może nowe, z grubszym uzwojeniem ,silniki będą bardziej odporne ? Mam nadzieje
Pozdrawiam Wojtek.

Tylko trening czyni mistrza.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 lut 2022, o 17:09

mwx pisze:Sorry że zmienię temat, ale wczoraj znowu polatałem pożyczonym M2 i nadal czegoś nie rozumiem.

Czy ten model da się ustawić tak żeby ogon trzymał dobrze w jakichś fikołkach a nie tylko w spokojnych przelotach? Wczoraj próbowałem już na mocno podkręconej czułości i wyczyniał cuda, próby wykonywania tiktaków kończyły się niezamierzonymi pirotiktakami, a loty ogonem do przodu praktycznie nie są możliwe. Jak to w Waszych wygląda?

Przy okazji porozmawiałem z właścicielem o palących się silnikach. Jemu też płonęły jeden po drugim aż przyjął że po każdym krecie wymienia wał, szpindel i łopatki, nawet jak wyglądają na proste. Podobno przestały się palić. Teoria jest taka, że po wyeliminowaniu trzęsiawek żyro ogonowe nie szarpie tak silnikiem.


W końcu ktoś zrozumiał to o czym od dawna gadam :approve: :piwo2:
NIE MOŻECIE traktować ompa jak zwykłego tłuczka pokroju XK K110/V977.

Ostatni raz spróbuję to wyjaśnić :)
Omp nie radzi sobie z wibracjami i jeśli po jednym, drugim czy piątym krecie dalej latacie, bo przecież lata to jest to złe podejście.
Ja robię tak, że kiedy wychodzę na latanie to latam na sto procent i po pierwszym nawet delikatnym krecie latam w trybie soft, czyli obniżenie czułości gyro i niskie obroty, aby heli nie wpadł w rezonans, bo wtedy śmierć silniczka jest pewna. Następnie po wylataniu pakietów, wracam do domu i od razu robię serwis, nawet jeśli wydawało się w locie, że wszystko jest proste.

Nie wystarczy, że po krecie wymienicie wał i szpindel na nowy z dwóch powodów:
- Zdarzyło mi się, że nowy wał był delikatnie krzywy, więc teraz zakładam najpierw wał, odpalam silnik, sprawdzam czy jest prosty i dopiero zakładam głowice. Wał i szpindel możecie sprawdzić samemu, więc nie ma problemu.

- Czy ktokolwiek z Was wyważa łopaty w ompie? Przecież to jest tłuczek - rozwalam łopaty, wyjmuję nowe, zakładam i dalej latam.
To ja powiem coś ciekawszego. Ja szybko przestałem wyważać tylko łopaty na rzecz wyważania całego wirnika na np wyważarce du-bro. A żeby było ciekawiej to wibracje może powodować nawet różnica w ilości smaru między okuciami :rotfl: Też się zdziwiłem. Wyważyłem głowicę, zrobiłem 5 lotów i z ciekawości wyjąłem głowice i okazało się, że nadmiar smaru wypłynął i musiałem skorygować wyważenie.
A poziom wibracji zawsze sprawdzam ręcznie trzymając helika za budę (oczywiście jest zachowane BHP) i różnica nawet przy delikatnym niewyważeniu jest duża, a skoro ja odczuwam różnicę to fbl także. Ale nawet w locie można usłyszeć, że na wyższych obrotach buda dosłownie wpada w rezonans, fbl sobie z tym nie radzi i przekazuje wszystko na silniczek - 5 lotów i papa.

No i jakie efekty?
Przy pierwszym ompie (bez taly) silniczek spaliłem jak pamiętam po 50 lotach, tylko wtedy w ogóle nie wyważałem nawet łopat.
W drugim ompie (z taly) miałem zrobione 150 lotów i poszedł do kolejnego właściciela i lata. Przez te 150 lotów zaliczyłem wiele mocnych gleb w ściany, asfalt itd. Ramy pękały w pół, nawet udało mi się przy krecie zerwać śrubki mocujące łopatkę do silniczka ogonowego i helik dalej lata - magia? hmm Aha, jeszcze pamiętam, że utopiłem go gdzieś w rzece i zrobiłem długotrwałe zwarcie BECa kiedy po krecie skrzywiły się piny odbiornika.

Więc nie sądzę, że "po prostu trafiłem na udany egzemplarz" ;)

mwx, a jeśli chodzi o te odchyłki ogona przy normalnych przelotach czy tic-tockach to wyślij mi tego ompa, zrobię czary mary i gwarantuję, że zobaczysz różnicę, bo jak wspomniałeś w internetach są filmy, gdzie omp/logo zapiernicza szybkie przeloty, pętle i nic się nie dzieje.

Jednak zdaję sobie sprawę, że takie dbanie o wibracje jest czasochłonne, irytujące i mija się z założeniem ompa tłuczka i z tego też powodu go sprzedałem.
Ciekawe ile z tych awarii silniczków jest spowodowana wibracjami, a ile z wadliwej elektroniki hmm
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 lut 2022, o 23:15

Dzięki, ale rzeczony omp nie jest mój.
Gdyby był mój to przecież wszystko byłoby wyważone perfekcyjnie :lol:
Moje heliki bardzo dobrze znają się z Du-Bro :dance:
Awatar użytkownika
gotikson
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 52
Rejestracja: 22-11-2020
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: gotikson » 3 cze 2022, o 09:33

Pytanie odnośnie ustawiania helika.
Słabo latam i w związku z tym do tej pory nie chciałem robić żadnych nawet prostych figur 3D.
Jak jednak chciałem taką zrobić to okazało się że helik strasznie słabo się obraca - mówię tu o obrocie za pomocą AIL albo ELE.
Wychylenia serw dla kątów łopat ustawiam na konfiguracji helika - tu się nie da inaczej.
Jak sensownie ustawić maksymalne wychylenia dla pochylenia przód/tył i lewo/prawo?
OMP M2 Explore
TX16S-HALL/EdgeTX
pozdro Grzesiek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 cze 2022, o 09:06

W konfiguracji serw i ogona masz parametr Speed, czyli określenie tego, jak szybko model będzie zmieniał swoje położenie w danej płaszczyźnie (Ail, Ele, Rud, czyli "kąty" ogona i kąty cykliki) i Agile mówiący o tym jak entuzjastycznie model będzie reagował na zmiany w sterowaniu (czyli swego rodzaju czułość na zmiany w położeniu drążków). W ustawieniach Pitch ustawiasz maksymalny kąt skoku ogólnego. Ja mam 12,5 * (nie latam 3D), rzecz do ustawienia na kątomierz. Osobiście na początek sprawdziłbym co jest ustawione w Speed i Agile. No i jeszcze kwestia Dual Rate i krzywych skoku w nadajniku. Może masz tam coś ograniczone i nie wysterowywujesz serw do 100%.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
gotikson
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 52
Rejestracja: 22-11-2020
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: gotikson » 4 cze 2022, o 11:57

Piotr_T pisze:No i jeszcze kwestia Dual Rate i krzywych skoku w nadajniku. Może masz tam coś ograniczone i nie wysterowywujesz serw do 100%.

No właśnie mam ograniczone, a na poradnikach w zasadzie jadą na 100% w trybie full 3d. Mi się wydaje, że nieco to trzeba ograniczyć ale ja pewnie za bardzo. Być może moje podejście do ustawiania jest kiepskie.
W tutejszym poradniku autor mak napisał, że na cyklice wylądował na 62/61. Na YT niejaki Buddy RC w trybie Full 3D ustawia wszystko na 100%.
Jakie macie w takim razie ustawienia apki w tym zakresie i na jakich throtle latacie?
OMP M2 Explore
TX16S-HALL/EdgeTX
pozdro Grzesiek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 4 cze 2022, o 12:30

Do mojego "makietowego" latania używam 65% D/R i 35% Expo przy 65% gazu. Do latania "sportowego", ale nadal nie 3D mam 80% D/R i 30% Expo i 75% gazu. Dla mnie starcza, koledzy do 3D na pewno dają temu modelowi bardziej "w palnik", tym bardziej, że on to w sumie lubi.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
gotikson
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 52
Rejestracja: 22-11-2020
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: gotikson » 7 cze 2022, o 07:39

Dzięki Piotrze, sprawdziłem, że maksimum dla cykliki u mnie to około 80% D/R a resztę ustawień sobie dopasowałem.

Pojawił się inny problem, mianowicie podczas lotu helik nagle zaczyna się obracać szybko wokół własnej osi. Prędkość obrotu jednoznacznie wskazuje, że silniczek ogonowy przestał pracować, albo "zniknął" wirnik.
Po twardym spotkaniu helika z ziemią - po naprawach - wszystko działa sprawnie i ogonówka i główny i serwa. Sytuacja powtórzyła się drugi raz podczas 3 lotu po poprzedniej usterce i tu zagadka dlaczego?

1. Czy jest jakieś zabezpieczenie od przegrzania silnika?
2. Podejrzenie mam też do tego, że być może zbyt mocno przykręcam wirnik do silnika i może jak dostanie więcej w palnik to rozrywa śmigiełko na kawałki?
Po kraszu nie wiem czy śmigiełko uszkodziło się podczas lotu, czy podczas upadku?!?!
3. W sumie zmieniła się aparatura - wymieniłem Turnigy 9X V2 na lepszą - czy to by mogło być to?

Wydaje mi się, że zdarzyło się to podczas lotu zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli silniczek ogonowy musiał więcej popracować - a gdzie tu mowa o jakimś 3D?

Czy zdarzyło się komuś coś podobnego? Jakieś sugestie co w ogóle mogę sprawdzić, żeby sytuacja się nie powtórzyła?

p.s.
Gdzie można w Polsce kupić części do OMP-a oprócz 77hobby albo "szybko" za granicą?

p.s.2
swoją drogą około rok i kilka dni po zakupie helika się to dzieje przypadek :lol:
OMP M2 Explore
TX16S-HALL/EdgeTX
pozdro Grzesiek
Awatar użytkownika
kwiatek
Elita forum...
Posty: 678
Rejestracja: 16-12-2016
Lokalizacja: solec kujawski
Podziękował: 11 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: kwiatek » 7 cze 2022, o 07:46

Czy za każdym razem kret kończył się utrata wirnika ogonowego? Jeśli tak może faktycznie za mocno dokrecasz a jeśli giną i śrubki może brak kleju
Gaui x7 T-Rex 470 l taranis x lite pro
Awatar użytkownika
gotikson
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 52
Rejestracja: 22-11-2020
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: gotikson » 7 cze 2022, o 08:27

kwiatek pisze:Czy za każdym razem kret kończył się utrata wirnika ogonowego? Jeśli tak może faktycznie za mocno dokrecasz a jeśli giną i śrubki może brak kleju


Po krecie zawsze nie ma wirnika, a śrubki na miejscu.
Jak latam, to w tle zawsze coś jest (lasek czy coś), nie jestem w stanie stwierdzić, czy wirnik odleciał czy nie, ale na przyszłość, zrobię oględziny miejsca wypadku, jak nie znajdę łopatek, to znaczy że raczej gdzieś daleko w powietrzu wypadły.
Jakieś inne pomysły, zakupy?
OMP M2 Explore
TX16S-HALL/EdgeTX
pozdro Grzesiek
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 7 cze 2022, o 10:13

Sprawdź czy śmigiełko o coś nie wadzi, to może być powodem łamania. Sprawdziłbym też czy ośka silnika nie jest krzywa. Wibracje też mogą przyczynić się do destrukcji.
Z ustawieniami nie pomogę, w moich helikach (pierwsza wersja) nie ma możliwości ingerencji w ustawienia fbl i prędkości obrotów w osiach zmienia się za pomocą DR w radiu.

Wysłane z mojego IN2015 przy użyciu Tapatalka
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 cze 2022, o 17:44

Jeśli problemem jest znikające śmigło ogonowe to może rzeczywiście za mocno je dokręcasz. Tak jak napisali Koledzy - śrubki na klej i dociągnąć z czuciem. Ja kiedyś straciłem połowę śmigła po uderzeniu łopatek w zdrewniałą łodygę babki lancetowatej :-). Obecne śmigło ma się dobrze, mimo operowania z trawy, ale nie dokręcałem go "na kolor twarzy" ;). I tak jak wspomniano, sprawdź czy nie ma bicia, choć IMHO krzywy ogon dałby o sobie znać grubo przed anihilacją łopatek wirnika.

Części to:
- 77hobby.pl
- Chiny (wiadomo :-) )
- i może https://originhobbies.com/ (Finlandia) - w końcu UE, ceny w normie i w miarę blisko (nie korzystałem, ale mi Google pokazało) .

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
gotikson
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 52
Rejestracja: 22-11-2020
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: gotikson » 7 cze 2022, o 19:50

Wobec powyższego słabiej dokręcę tylne śmigło, sprawdzę, czy nie obciera i będę obserwował - nisko będę latał i typowo nad trawą, żeby w razie kreta wyjść z z tego w miarę cało.

Piotr_T pisze:
- i może https://originhobbies.com/ (Finlandia) - w końcu UE, ceny w normie i w miarę blisko (nie korzystałem, ale mi Google pokazało) .

Sprawdzałem i ceny są w przeliczeniu niższe niż w 77hobby, ale transport drogi
w skrócie 8 różnych elementów cena w origin 335zł w 77hobby 355,00
Przesyłka w pierwszym 67,00 a w 77hobby 12
podsumowując 402 do 367 - różnica 35 zł i jeszcze się zastanawiam, bo nie wiem ile to będzie szło.

Poniżej ciekawe porównanie, ktoś podmieniał?
https://originhobbies.com/mikado-logo-2 ... reference/
OMP M2 Explore
TX16S-HALL/EdgeTX
pozdro Grzesiek
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 cze 2022, o 20:16

Napisali...
"Typical delivery times are 1-2 days with DHL Express 3-5 business days with GLS and 5-10 business days for Parcel Connect within EU."
Czyli bez tragedii. Najdłużej 2 tygodnie, w porównaniu z Chinami to w sumie tyle, co nic.
A tabelka ciekawa. Ostatecznie jak kogoś mocno zepnie na latanie, to może kupić graty od Niemca, ale dorzucając marżę Mikado za inne logo na pudełku i opłaty za przesyłkę z DE, to tanio to nie będzie.

Za to to fińskie podejście do dystrybucji OMP-a coraz bardziej mi się podoba. W razie braków w 77hobby można się spokojnie wspomóc ich ofertą. Z tego co widzę, to mają praktycznie wszystko, a ceny nie niszczą portfela.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 cze 2022, o 00:57

Widzieli następcę M2? https://www.helidirect.com/collections/ ... red-yellow

Ponoć historia jest taka że to "klon" M2 V3 (Evo) który zdążył wyjść zanim wyszedł oryginał :vhappy:
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 8 cze 2022, o 06:39

Poczekajmy na oryginał, jeśli będzie. A tu już mi się podoba klasyczna głowica z zabierakami, choć nie mówię, że DFC w M2 jest jakimś wyjątkowym złem. Poza tym jest ciut większy. Nowy FBL - pytanie czy zmienili coś jeszcze poza konfiguracją z użyciem smartfona (a byłoby co do poprawy). No i może regle nie będą się palić ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X

Wróć do „Ohio Model Planes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość