LiPo - wszystko o...

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 29 lis 2013, o 11:30

miruuu pisze:A tak w ogóle to w czym leży problem. Czytam i czytam i cały czas nie czaje.
:gas:

bejo pisze:Musiałbyś zajrzeć do tematu w Ep Heli "Pakiet nie chce się ładować".

Tzn. że trzeba czytać dwa fora żeby zrozumieć o co ci chodzi ?
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 lis 2013, o 12:42

To znaczy, że lepiej nie czytać żadnego w tematach gdzie brak problemu staje się problemem.
Awatar użytkownika
Rychutek
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 1
Rejestracja: 17-05-2014
Lokalizacja: Chełm

Postautor: Rychutek » 16 lip 2014, o 14:47

Witam wszystkich
Proszę o podpowiedź, czy w części rozładowane pakiety LiPo 3S lepiej: a/. doładować do pełnej pojemności ?, b/. poprzedzić ładowanie rozładowaniem (ładowarką) i dopiero ładować od zera ?
Moje pytanie dotyczy pakietów 3S/5000mAh Turnigy, chociaż to chyba nie ma większego znaczenia. Osobiście głosuję za rozwiązaniem "b", chociaż przecież przechowywane/nieużywane
pakiety okresowo i tak doładowujemy !?
A więc: jak lepiej ?
Rychutek
Liczę na wyrozumiałość bardziej doświadczonych kolegów modelarzy.
Pozdrawiam
Ryszard
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 16 lip 2014, o 14:58

Akumualtory LiPo można ładować w dowolnym stanie rozładowania.
Przechowywanie długoterminowe powinno się odbywać przy naładowaniu ok 50-60% tj @ 3,7-3,8V/celę.
Nie ma konieczności cyklicznego roz- i ładowania.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 17 lip 2014, o 10:30

Lepiej doładować przed lataniem.

Nie ma czegoś takiego jak ładowanie lipo "od zera".
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 17 lip 2014, o 14:29

Dlatego jak kupujesz lipo to ma te ok 3.8 na cele. W takim stanie spoczywa w magazynach wszelakich miesiacami albo i dlużej.

Ja osobiscie lubie zostawiac pakiety naladowane zeby czekaly na wszelki...
Chyba ze dluzsza przerwa sie szykuje (2mc+) to rozwazam tzw srorage (3.8v).
Ale to wynika tez z tego ze latam na malych/tanich.
Dragono1313
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 38
Rejestracja: 27-06-2014

Postautor: Dragono1313 » 9 sie 2014, o 10:30

Witam. Mam własnoręcznie złożony quadrocopter. Do podłączenia baterii mam złącze gold 5.5mm. Podłączam najpierw czerwony, a przy podłączeniu czarnego jest krótkie spięcie, malutka iskra i to nie zawsze. Czy to normalne czy powinienem coś z tym zrobić?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 9 sie 2014, o 11:18

Normalne.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 10 sie 2014, o 08:29

Przy wysokim napięciu zasilania to normalne, z tym że powoli będzie styki wypalać.

Można się tego pozbyć robiąc specjalny kabelek z dodatkowym goldem i rezystorem. Podłącza się wtedy najpierw obwód przez rezystor, a po chwili zwiera ten rezystor druga odnogą przez kolejny gold. Niestety przy grubych kabelkach ciężko jest to ładnie polutować wszystko.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 30 wrz 2014, o 08:32

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem przejścia z 3S na 6S w 450tce.
Nie jestem jednak do końca przekonany, czy to dobry ruch.
Z jednaj strony na 6S latam w Gaui X3 i jest ogień, ale boję się, że w klasycznej 450tce z łopatami 325 mm pakiety 6S mogą być za ciężkie.
Dobre pakiety 3S ważą ok. 180 g., 6S o których myślę (mam) już 235 g.
Ta waga mnie męczy.
Warto przejść?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2014, o 08:36

Ale jak podnosisz napięcie to możesz zejść z pojemności - wtedy i tak masz taki sam/zbliżony zapas energii. W jednym cm3 lipola masz okresloną ilosc zmagazynowanej energii- jeżeli przesyłasz ja wyższym napięciem (V) to maleją prądy (A), straty (te akurat chyb pomijalnie) przy tych samych mocach (W).

A czy przy nizszych KV silnika nie rośnie moment? Jeżeli tak to masz tą samą moc, większy moment i podobne zużycie prądu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 30 wrz 2014, o 08:40

Z tego co pamiętam, to moment jest wyższy.
Tylko, tak jak pisałem podobne pakiety 6S są cięższe -więcej cyny, więcej koszulek na celach.

Pytanie o pakiety jest powiązane z konkretnym modelem, który nie lubi dużej masy.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 30 wrz 2014, o 08:45

Shacker, do tablicy!
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 wrz 2014, o 08:57

miruuu pisze:Shacker, do tablicy!


Haha.

No warto przejść, ale nie jest to konieczne. Dobry setup na 3S też lata jak pilot dobry.

Co do ciężaru to trzeba porównywać odpowiednie pakiety. Jak ktoś lata na 2200 3S, a potem daje 1400 6S, to trudno mówić o bezpośredniej wymianie. Powinien dać 1100 mAh.

Ja w 450-tce dałem pakiety 1200 mAh od Gens Ace, inny regiel, wyrzuciłem BEC, inny silnik i sumarycznie chyba nawet troszkę go odchudziło. Ale to rzędu 10 gramów. A lata jak rakieta.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3810
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 30 wrz 2014, o 09:05

Ja mam 4 sztuki Gensów 1250 mAh, które są nieco cięższe od Twoich 1200 mAh, ale mógłbym je używać w 450tce.
Latasz na 325 czy 360 mm?
Na Pałacowej mówią, że 360 mm jest nieco toksyczne dla pakietów 3S.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 30 wrz 2014, o 09:06

shacker pisze:
miruuu pisze:Shacker, do tablicy!


A lata jak rakieta.


Mogę potwierdzić. Widać, że mocy jej nie brakuje. Bardzo chętnie się rozpędzała. Shackerowi pola brakło takie miała zapędy :D
A właśnie, odbudowałeś po spektakularnym zaoraniu pola?
...
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 30 wrz 2014, o 09:09

325 FBL. Silnik Align 450MX 1700 kV, zębatka 15T, więc obroty dość mocne, pewnie z 3500 wychodzi.

Ostatnio jakaś moda na te 360 jest, każdy chce rozciągać.

A właśnie, odbudowałeś po spektakularnym zaoraniu pola?


Tak, odbudowałem ale nie oblatałem jeszcze. Ale w końcu trzeba ulotnić.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 1 paź 2014, o 19:01

Piotrek, widziałeś jak lata mój T-rex 450 z łopatami 350 na 3s. Mocy jest naprawdę dużo, nie czuje by brakowało, choć oczywiście troche trzeba uważać. Z drugiej strony uczy to techniki i nie "mordowania" kątami. Przy 6s nie czujesz, bo jest z czego pociagnąć.

Ostatnio zastanawiałem się nad przejściem na 6s ale póki co, póki mam jeszcze pakiety na 3s nie będe zmieniał.
Dość duża jest jednak różnica pomiędzy łopatami 350 i 360. Na 350 3s daje radę. Przy 360 docelowo też przeszedł bym na 6s.

W twoim przypadku, jak masz Gaui X3 na 6s, jednak bym zmienił żeby mieć takie same pakiety. Tych 20g szczególnie przy dłuższych łopatach nie odczujesz a pojemność jednak sporo większa
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 paź 2014, o 19:15

6s ma o tyle sens że pakiety 1200-1400 mają więcej energii. Pakiety 3s2600 na ogół pod kabinkę nie wchodzą.
Druga zaleta że większość regli 40A obsługuje 6s więc zwiększając moc przy 3s trzeba by zmienić regiel z 40 do 60A. Z drugiej strony moja 40stka daje radę pikom 80A.

A tak poza tym ja latam na 4s :-),
trochę bez sensu się stało ale tak wyszło 3 lata temu jak składałem Protosa mini to okazało się że silnik 3s był walnięty a jedyny dostępny pod ręką był 4s no i przelutowałem wszystkie pakiety 3s2200 na 4s2200. W moim przypadku 6s byłoby lepsze bo mam piki prądowe 80A, na 6s powinny spaść do 53A.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 1 paź 2014, o 19:32

więcej "s" ZAWSZE ma sens z prostego powodu: im wyższe napięcie i mniejszy prąd przy tej samej mocy tym mniejsze straty. To jest powód dla którego linie przesyłu prądu są wysokonapięciowe. Osobną kwestią jest znalezienie odpowiednio małego (wymiarowo) regla i silnika pracującego na 6s.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości