T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 24 lut 2015, o 21:22

Słuchajcie - projektuję sobie ramę do 450tki (jak się uda to na pewno się pochwalę) i na chwilę obecną potrzebuję (w celach referencyjnych) pewne wymiary.

1) szerokość ramy - czyli rozstaw między płytami ramy (ten wymiar wewnątrz) - ten sam wymiar co skrzynka przekładni ogona, bloki łożysk lub mocowanie serwa ogonowego?

2) z jakiej grubości laminatu była wykonana rama 450PR0?

Gdyby ktoś miał akurat pod ręką suwmiarkę i mógł mi zmierzyć, byłbym wdzięczny - niestety pozbyłem się już jakiś czas temu swojej 450tkiPRO więc sam nie mogę sprawdzić.

Pozdro
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
tom4cad
Stały bywalec...
Posty: 118
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: tom4cad » 24 lut 2015, o 22:51

telemaniak pisze:Słuchajcie - projektuję sobie ramę do 450tki (jak się uda to na pewno się pochwalę) i na chwilę obecną potrzebuję (w celach referencyjnych) pewne wymiary.

1) szerokość ramy - czyli rozstaw między płytami ramy (ten wymiar wewnątrz) - ten sam wymiar co skrzynka przekładni ogona, bloki łożysk lub mocowanie serwa ogonowego?

2) z jakiej grubości laminatu była wykonana rama 450PR0?

Gdyby ktoś miał akurat pod ręką suwmiarkę i mógł mi zmierzyć, byłbym wdzięczny - niestety pozbyłem się już jakiś czas temu swojej 450tkiPRO więc sam nie mogę sprawdzić.

Pozdro


Ten model 450pro w inventorze, to jakiś student z usa, zrobił rewelacyjnie dokładnie. Warto sprawdzić.
GauiX5 V-Bar Full,Align700DFC HV V-Bar Silverine / JR11X
Filament do drukarek 3d, sklep: TDI-CAD Wrocław
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 24 lut 2015, o 23:07

26mm
1,2mm
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 24 lut 2015, o 23:38

Dzięki :)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 lut 2015, o 23:57

To ma być kopia oryginalnej, ale własnej roboty, czy masz jakąś koncepcje inna w glowie ?
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 25 lut 2015, o 00:03

Raczej coś zupełnie nowego ale na podzespołach GAUI :)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 lut 2015, o 00:40

W takim razie sledze watek :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 12:23

W sumie od początku chodzi mi po głowie przedłużenie 450tki o kawałek. I tak się zastanawiam, co właściwie potrzebowałbym wymienić.

Poniżej podaję listę moich wydawasiów, które chętnie z Wami skonsultuję:
Tarot 480 Tail Boom - Black (TL48002-01) (2pcs)
Tarot 480 Pro Tail Linkage Rod (TL48004) (2pcs)
[url=http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__72439__Tarot_453T_Long_Tail_Rotor_Drive_Belt_TL48007_.html]
Tarot 453T Long Tail Rotor Drive Belt (TL48007)[/url]
Tarot 450 Pro/Pro V2 Tailrotor Pushrod Control Guide (TL2750-02)
Tarot 480 Sport Metal Tail Rotor Assembly - Black (TL48005)

Czy coś jeszcze trzebaby było wymienić czy tylko ogon?

A teraz dalsze pytania :D

a) jaką długość łopat i łopatek ogonowych wtedy powinienem zastosować
b) przy zachowaniu obecnego setupu (3S) powinienem zmniejszyć zębatką atakującą na silniku?
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 1 mar 2015, o 14:34

Ja już wcześniej gdzieś chyba taki temat widziałem: viewtopic.php?f=83&t=3346 :)
Gdzie nawet dawałem linka to wątku w którym o tym pisałem, ale widzę że link przestał działać :dk:

miruuu pisze:Czy coś jeszcze trzebaby było wymienić czy tylko ogon?

Ja w związku z przejściem na 6S i większą mocą silnika wymieniałem jeszcze:
- szpindel w głowicy na z 450L,
- okucia okonowe,
- łopatki główne i ogonowe.

miruuu pisze:a) jaką długość łopat i łopatek ogonowych wtedy powinienem zastosować

68 mm.

miruuu pisze:b) przy zachowaniu obecnego setupu (3S) powinienem zmniejszyć zębatką atakującą na silniku?

Zależy jakie masz pakiety i jaką zębatkę (obroty na głowicy) obecnie.
Jak pakiety dotychczas miały nie lekko (a na ogół w 450 na 3S mają ciężko), to przy wydłużonych łopatach może być jeszcze trudniej.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 17:30

No patrz. Starość nie radość :)
W takim razie przenoszę te posty do wątku docelowego, hehe.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 6 mar 2015, o 11:56

No dobra. Zamówiłem części do stretcha.
Niech idą, zobaczymy co z tego będzie.

Teraz pozostaje elektronika...
Polecicie jakiś konkretny silnik do stretcha? Mam na myśli coś pod 6S...

Takie wpadł mi w oko...
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _930W.html

Ale jest też taki:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... heli_.html

I jeszcze jedno, mam taki regiel:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... stery%2040

Chyba wystarczy? hmm
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 mar 2015, o 20:41

ja miałem złe doświadczenie z mystery - zjarał się. Z tych tanich najlepszy to był Plush, z reszta z nim heli pojechał do Seklesa.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 6 mar 2015, o 20:46

Ale aż tak źle żeby wymieniać? Bo tego mystery mam w heli 8 chciałem go już wykorzystać na razie. Później ewentualnie yepka kupić.

Ale najbardziej zależy mi na opinii do silnika. Ten ntn da rade czy coś lepszego polecacie?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 mar 2015, o 20:49

jak masz to używaj, co do NTM to miałem w Bixlerze i było ok.

Weź ten świecący jak słońce Peru- przynajmniej będziesz widział model z daleka

Albo ta podruba Align'a
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... Motor.html
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 6 mar 2015, o 20:54

No ten ntm niby najmocniejszy z tych hobbykingowych.
No nic, poczekam, może ktoś z posiadaczy się odezwie i w poniedziałek zamówię niech idzie.
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 6 mar 2015, o 22:51

NTM nie posiadam.
W swoim streachu mam SK3 na 6s z HK. Nie jest to super moc, ale przy lekkości rozciągniętej 450tki jak dla mnie daje radę.
W moim streachu lata tak (dopóki pilot dobrze ocenia odległość do ziemi... ;)):


Próbowałem też w X3 i tam już SK3 wymiękał, nie było tej zrywności - zamieniłem po kilkunastu lotach na 1kW scorpiona :)
W sumie gdzieś powininem tego sk3 jeszcze mieć w szufladzie. Jakbyś był zainteresowany to daj znać - pokopie.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 7 mar 2015, o 22:49

No dobra, zabawy ciag dalszy.

Silnik będzie taki: align rcm450mx 1700.
Czy zębatka 15T (klasyczna) lub 12T (skośna) będzie ok?
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 8 mar 2015, o 19:14

miruuu pisze:Silnik będzie taki: align rcm450mx 1700.
Czy zębatka 15T (klasyczna) lub 12T (skośna) będzie ok?

Ja u siebie mam z SK3 (też 1700kV) skośną 12T.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2015, o 19:25

Aha. Spoko.
A to nie jest tak, że wirnik z łopatami 360 mm powinien mieć mniejsze obroty niż 325?

Pytam bo na wykresach tego mojego silnika producent podaje jako optimum zębatke 15T ale zakładam ze na klasycznych 450tkowych lokatach.
Te 15T to mniej więcej właśnie 12T. Tylko czy stretch nie powinien mieć mniejszych obrotów? Tak pytam bo się nie znam...
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 8 mar 2015, o 19:42

miruuu pisze:..Tylko czy stretch nie powinien mieć mniejszych obrotów? Tak pytam bo się nie znam...

Redukcję wg mnie warto zrobić jak wydłużasz łopaty a reszta napędu, pakiety zostają bez zmian.

Pytanie jakie pakiety na 6S zamierzasz stosować.
Ja z założenia latam na tych samych co w X3 - 1300-1400mAh.
W przeliczeniu na 3S daje to 2600-2800mAh, czyli trochę więcej niż standardowe w 450-tce 3S 2200mAh.

Ja dobieram przełożenie tak, żeby silnik i pakiety "dały radę", ale żeby mieć pewną moc. Silnik który wybrałeś jest raczej mocny. Jak pakiety będą też mocniejsze to myślę, że możesz i pozostać przy zębatce lub zmienić na mniejszą, jak nie potrzebujesz wysokich obrotów i chcesz wydłużyć czas lotu - kwestia preferencji.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron