T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 29 gru 2010, o 16:06

w modelu Arttech ktory będę testować jak się tylko zrobi ciepło zastosowali takie coś
Obrazek

bardzo ciekawie to rozwiązali. Co prawda śruby są po obu stronach i jest to na pewno nie zbyt wygodne ale bardzo praktyczne
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 29 gru 2010, o 17:05

ta poprzeczka opiera się o belkę a za pomocą śrub możemy ją wypychać do tyłu (naciągać pasek)?
mógłbyś zrobić jeszcze zdięcie jak to wygląda przy psku?
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 29 gru 2010, o 19:38

Sebus pisze:w modelu Arttech ktory będę testować jak się tylko zrobi ciepło zastosowali takie coś


A to jest akurat bardzo fajne rozwiązanie. Mam co prawda wątpliwość jak lekko musi być dokręcony zacisk belki aby to dobrze działało.

Nigdy mi się jeszcze belka w mocowaniu nie poluzowała, powiem więcej, oryginalne copterowskie po dobrym dokręceniu nawet się lekko deformowały w mocowaniu więc nie ma mowy aby się cokolwiek ruszyło.
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 30 gru 2010, o 00:31

Miszczu, tu chyba bardziej chodzi o to, że przez zmianą luzujesz śruby belki w kadłubie, ale zamiast łapkami zmieniasz naciąg tym dynksem... No szczerze to jak dla mnie przydałaby się jeszcze przenośna autonomiczna i wyskalowana wyciągarka belki ogonowej z dołączanym w promocji kluczem dynamometrycznym do tego dynksa...

No nie wiem jak u was, ale mój profesor z fizyki mawiał "im bardziej proste urządzenie tym bardziej niezawodne... Ale o swojej Syrence (takie auto kiedyś było) bym tego nie powiedział...". Ja tam chwytam dłonią, opieram kciuk o kadłub i lekko kręcąc w tą i nazad ustawiam naciąg. Bez dynksa :banana:

Sebus, a jak się ma dodawanie takich bajerów do twojej walki z nadwagą? he he... Przecież ten dynks waży chyba dwa lipoguardy :wow2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 30 gru 2010, o 01:40

Gmeracz pisze:Miszczu, tu chyba bardziej chodzi o to, że przez zmianą luzujesz śruby belki w kadłubie, ale zamiast łapkami zmieniasz naciąg tym dynksem... No szczerze to jak dla mnie przydałaby się jeszcze przenośna autonomiczna i wyskalowana wyciągarka belki ogonowej z dołączanym w promocji kluczem dynamometrycznym do tego dynksa...

No nie wiem jak u was, ale mój profesor z fizyki mawiał "im bardziej proste urządzenie tym bardziej niezawodne... Ale o swojej Syrence (takie auto kiedyś było) bym tego nie powiedział...". Ja tam chwytam dłonią, opieram kciuk o kadłub i lekko kręcąc w tą i nazad ustawiam naciąg. Bez dynksa :banana:

Sebus, a jak się ma dodawanie takich bajerów do twojej walki z nadwagą? he he... Przecież ten dynks waży chyba dwa lipoguardy :wow2:



hehehe to jest w art techu a nie w sporcie ... z założenia wiem że art tech nie będzie latać tak dobrze jak mój sporcik ;) chciałem tylko przytoczyc ciekawe rozwiązanie, które zastosowano. HE he gdybym był taki waleczny z nadwagą to napewno już belka była by carbonowa i podwozie też. A heheh w końcu nie latałbym z kabiną bo ona też waży ;) więc umiar trzeba zachować :) co nie zmienia faktu że serwo większe waży sporo i należy wg. mojej opinii oszczędzać na innych dodatkach.

Swoje zdanie przytoczyłem i jego się trzymam ;) Sport w wersji "prosto z pudła" wymaga kabelka do łoża silnika i innego serwa. Reszta według mojej opinni jest zbędna o ile ktoś zna podstawy i wie na ile starczy mu pakiet. Ja zazwyczaj ustawione mam na 4 min i 30 sec a krzywą gazu mam 100% po całości. I dalsze modyfikacje takie jak: więcej prowadnic bądź monitory i uchwyty serwa to tylko balast.

Wiem że bec jest w roli zabezpieczenia ale wg opinni dośc dobrych pilotów przy reglu aligna nie jest niezbędny ;)
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 20 sty 2011, o 23:22

Zamiast zakladac kilka tematow, w ktorych pytalbym o rozne rzeczy, pozwolilem sobie zalozyc jeden ogolny, ktory traktuje o przyszlosci mojego rexa.
Po ostatnim, bydlecym krecie, dosc mocno sie zdolowalem, zarowno samym faktem pokiereszowanej Reksiny, jak i kosztami.
Choc spuscilem troche z tonu (z tymi kosztami) jak sie dowiedzialem, ze niecala godzine po moim krecie, kolega z lotniska niemal doszczetnie rozbil swoj ostatni nabytek - Rexa 700 Nitro, ktorym odbyl raptem 8 lotow. Zdemolowal nawet 2 serwa...
Ale do rzeczy:
Jeszcze nie rozebralem modelu, wiec nie wiem wszystkiego, ale co wiem na pewno i mnie nurtuje to:
- kolo glowne - zakupie oryginal. Mimo wyzszedj ceny od zamiennika, to podobno tej czesci nie nalezy kupowac z niewiadomego pochodzenia.
- tylne serwo - InoLab za 36 dolarow z HK
- belka ogonowa no name
- wal glowny no name, poprzeczny Align
- lopaty drewniane, zeby przy ewentualnym nastepnym krecie, pochlonely wiekszosc energii, a nie lamaly ramy
- dzyndzle do trzymania kabiny zmieniam na plastikowe - jak wyzej
- flybar no name
- glowica - tu jest problem. Mam 2 Aligna z tym ze juz niekompletne. Calej Aligna nie kupie, bo ostatnio troche sie wyplacilem, i 450 zeta za glowice nie moge zaplacic, wiec: za 30 euro produkt no name http://cgi.ebay.de/Hauptrotor-Heckrotor ... 20b614bc50 (w tym caly ogonek) bedzie w miare OK?
Ewentualnie byc moze moglbym z tych dwoch cos zrobic i dokupic cos do niej, ale... nie to, ze jestem purysta, ale wolalbym, zeby wszystko bylo w jednym kolorze (dwie glowice Aligna ale rozny odcien niebieskiego) - czy po prostu odczekac iles tam czasu i przebolec nowa Aligna?

Prosze o jakies uwagi w kwesti beszpieczenstwa lotow czyli co wolno kupic no name a co nie.
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 20 sty 2011, o 23:33

Moja sugestia jest taka:
- zębatka główna - oryginał? hmm.. raczej nie warto - i tak sie wyzębi przy najbliższym krecie.
- tylne serwo - Inolab - nie znam nie wypowiem sie
- belka ogonowa - no name - jasne
- wał główny - no name - no właśnie tu bym dał oryginał. Krzywy "nowy" wał będziesz przeklinał nie mogąc znaleźć przyczyn wibracji
- szpindel - Align - ok
- łopaty drewniane - no na pewno nie karbony zanim już się nie "wlatasz" w model
- dzundzle -jasne
- flybar - jw
- głowica - wszystkie te zestawy po 30$ może najwyższych lotów nie są ale sam "przeprałem" 3 i nie zauważyłem dramatycznej różnicy od fabrycznych (miałem CopterXa)

Generalnie dokonałeś optymalnego wyboru: tam gdzie elementy newralgiczne dałeś lepsze a mniej ważne - nonejmy.

Będzie latać :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 21 sty 2011, o 00:36

Ja ci powiem tak - najważniejszy to szpindel i wał. Szpindel musi być z dobrej stali, bo urywały się ludziom łopaty - wiadomo dlaczego. A z wałem jest tak, że no name nie hartują albo robią to słabo. Zdarzało mi się, że w locie po ostrym wyrwaniu wał się sam krzywił. No name oczywiście.
Co do głowicy to chrzanić kolory. Widocznie jeszcze za mało kretów przeżyłeś. Też tak miałem a Raptorem że dopieściłem na początku, potem do czarnych części doszły srebrne, potem nawet czerwone - jak leciało.
W powietrzu i tak to nie ma znaczenia, a dla kibiców to nawet ładnie wygląda (bo się nie znają ;))
Więc nie baw się w kosmetykę bo nigdy nie polatasz :hammer:

I na koniec pocieszę cię, że w ostatnich trzech latach przeżyłem więcej kretów niż podczas parunastu lat latania samolotami :wow2: :thumb: Ale przynajmniej w domu nie śmiecę szlifując balsę :rotfl:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Qugar_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 98
Rejestracja: 27-02-2010
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Qugar_ » 21 sty 2011, o 01:03

jeżeli mówisz o tym serwie http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10522
To będziesz bardzo zadowolony
Miszcz-wawa na nim lata dłuższy czas i jest zadowolony
ja tez je właśnie założyłem i też uważam że jest super
KDS 450SV
EasyGlider PRO
Futaba T8FG
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 21 sty 2011, o 08:27

Z serwa owszem jestem zadowolony. Ciekawi mnie czemu nie należy montować zębatek noname, to akurat element który często leci jako jeden z pierwszych chyba że użyjesz baaardzo miękkiej śruby do jej zamocowania do wału - koszę zębatkę mniej więcej co trzeci kret. Jak pójdziesz o modelarskiego to będziesz miał do wyboru 3 rodzaje śrubek: czarne - hartowane i najtwardsze, srebrne - zwykłe, blado srebrne (w kolorze aluminium) - te są najmiększe i najbardziej się nadają na mocowanie zębatki do wału. Wały i szpindle z gogo.rc biorę (podobnie jak 90% części zamiennych) i nie miałem jeszcze krzywego - no ale to już samemu trzeba zdecydować czy wolisz markę czy nie.
Piotrek
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 21 sty 2011, o 18:21

Roadie pisze:za 30 euro produkt no name http://cgi.ebay.de/Hauptrotor-Heckrotor ... 20b614bc50 (w tym caly ogonek) bedzie w miare OK?

będzie ok, ja nawet kupiłem pare sztuk na zapas jak kreta zaliczę to wkładam nowy a ze starego wymontowuje dobre części.

miszcz_waw pisze: Wały i szpindle z gogo.rc biorę (podobnie jak 90% części zamiennych) i nie miałem jeszcze krzywego - no ale to już samemu trzeba zdecydować czy wolisz markę czy nie.

potwierdzam!!! cena części zamiennych prawie nie widoczna a z jakości jestem zadowolony :)

Metal Main Rotor Head For T-REX 450 SE V2

chleba nie zjeść a kupić ;)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 23 sty 2011, o 14:44

OK - rozejrzalem sie u tego gogo.rc, i w zasadzie skompletowalem juz wszystko, ale do dwoch rzeczy mam watpliwosci:

http://cgi.ebay.de/Anti-Rotation-Bracke ... 41563b166c

Nie moge znalezc ramienia antyrotacyjnego do swojego SE v2 - wyglada, ze ma chyba takie samo mocowanie (nie moge porownac, bo moje zostalo na lotnisku) i nie wiem teraz czy brac to czy nie.

Druga sprawa: potrzebuje popychacza ogonowego - tego tez nie moge znalezc, tylko caly komplet, i to w dodatku do wersji PRO - co z tego mi sie nada? Bo popychacz na pewno.

Trzecia sprawa: jak w teleturnieju: znajdz roznice...
http://cgi.ebay.de/Upgrade-Metal-Head-T ... 41558f2882

http://cgi.ebay.de/Metal-Main-Rotor-Hea ... 41558f287a

Czwarta sprawa: Czy to sa te gumki, ktore wchodza w glowice? http://cgi.ebay.de/Damper-Rubber-for-Tr ... 45f7ca8d4a
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 sty 2011, o 14:50

Roadie pisze:OK - rozejrzalem sie u tego gogo.rc, i w zasadzie skompletowalem juz wszystko, ale do dwoch rzeczy mam watpliwosci:

http://cgi.ebay.de/Anti-Rotation-Bracke ... 41563b166c

Nie moge znalezc ramienia antyrotacyjnego do swojego SE v2 - wyglada, ze ma chyba takie samo mocowanie (nie moge porownac, bo moje zostalo na lotnisku) i nie wiem teraz czy brac to czy nie.
SE2 jest taki: http://cgi.ebay.de/Taumelscheibenfuhrun ... 20b6477808

Roadie pisze:Druga sprawa: potrzebuje popychacza ogonowego - tego tez nie moge znalezc, tylko caly komplet, i to w dodatku do wersji PRO - co z tego mi sie nada? Bo popychacz na pewno.
http://cgi.ebay.de/Tail-Boom-Tail-Rod-F ... 415602a9d1

różnica w cenie = skrzynka ogonowa. Głowica ta sama

Roadie pisze:Czwarta sprawa: Czy to sa te gumki, ktore wchodza w glowice? http://cgi.ebay.de/Damper-Rubber-for-Tr ... 45f7ca8d4a
tak
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 23 sty 2011, o 16:12

Ramotny pisze:
Roadie pisze:Druga sprawa: potrzebuje popychacza ogonowego - tego tez nie moge znalezc, tylko caly komplet, i to w dodatku do wersji PRO - co z tego mi sie nada? Bo popychacz na pewno.
http://cgi.ebay.de/Tail-Boom-Tail-Rod-F ... 415602a9d1

Lub nawet nieco lepsze:
http://cgi.ebay.de/Carbon-Tail-Linkage-Rod-Upgrade-For-Trex-450-SE-V2-450-/300510266279?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item45f7cec3a7
To węglowy upgrade - jest sztywniejszy i niby polepsza kontrolę ogona.

Ramotny pisze:
Roadie pisze:Czwarta sprawa: Czy to sa te gumki, ktore wchodza w glowice? http://cgi.ebay.de/Damper-Rubber-for-Tr ... 45f7ca8d4a
tak

Oj, raczej nie, to są gumy do SE czyli chyba jeszcze wersji ze szpindlem 3mm. Jak już to raczej te: http://cgi.ebay.de/Sale-10x-Damper-Rubber-80-For-Trex-450-V2-/270686355699?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f062a00f3, dla pewności lepiej brać te gdzie w tabelce jest napisane "(4mm Feathering Shaft)".

Roadie - bierz różne artykuły zawsze w tej samej walucie, na koniec prosisz o fakturę zbiorczą i bonus, dostajesz 10% zniżki na "kosztach wysyłki".
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 sty 2011, o 20:14

miszcz_waw pisze:
Ramotny pisze:
Roadie pisze:Druga sprawa: potrzebuje popychacza ogonowego - tego tez nie moge znalezc, tylko caly komplet, i to w dodatku do wersji PRO - co z tego mi sie nada? Bo popychacz na pewno.
http://cgi.ebay.de/Tail-Boom-Tail-Rod-F ... 415602a9d1

Lub nawet nieco lepsze:
http://cgi.ebay.de/Carbon-Tail-Linkage-Rod-Upgrade-For-Trex-450-SE-V2-450-/300510266279?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item45f7cec3a7
To węglowy upgrade - jest sztywniejszy i niby polepsza kontrolę ogona.
- zapomniałem napisać że to był przykład

miszcz_waw pisze:
Ramotny pisze:
Roadie pisze:Czwarta sprawa: Czy to sa te gumki, ktore wchodza w glowice? http://cgi.ebay.de/Damper-Rubber-for-Tr ... 45f7ca8d4a
tak

Oj, raczej nie, to są gumy do SE czyli chyba jeszcze wersji ze szpindlem 3mm. Jak już to raczej te: http://cgi.ebay.de/Sale-10x-Damper-Rubber-80-For-Trex-450-V2-/270686355699?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3f062a00f3, dla pewności lepiej brać te gdzie w tabelce jest napisane "(4mm Feathering Shaft)".

Sorry - już dawno nie miałem styczności z 450V2... :)

miszcz_waw pisze:Roadie - bierz różne artykuły zawsze w tej samej walucie, na koniec prosisz o fakturę zbiorczą i bonus, dostajesz 10% zniżki na "kosztach wysyłki".
o! tego nie wiedziałem :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 23 sty 2011, o 20:17

Ok, dziekowa.
Juz wszystko zamowione - gumki obydwa rodzaje, bo mam dwie rozne glowice i kto wie, czy z tej jednej czekos kiedys nie wykombinuje.
Szpindel, wal i ramie antyrotacyjne z Aligna - reszta jak w opisie.
Tak wiec teraz tylko wypic kawke i poczekac na pryzesylke i potrenowac na symku.
Chioc pewnie bede pytal o instalacje nowego serwa ;)

Ramotny - o 10% znizki pisal mi ten koles, bo pisalem mu z zaptyaniem o wysylke, ale o jakim bonusie mowisz?
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 23 sty 2011, o 20:30

Roadie pisze:Ramotny - o 10% znizki pisal mi ten koles, bo pisalem mu z zaptyaniem o wysylke, ale o jakim bonusie mowisz?
nie ja tylko Miszcz_waw
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 23 sty 2011, o 20:45

Ramotny pisze:
Roadie pisze:Ramotny - o 10% znizki pisal mi ten koles, bo pisalem mu z zaptyaniem o wysylke, ale o jakim bonusie mowisz?
nie ja tylko Miszcz_waw


"potato, potato";)
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 24 sty 2011, o 22:23

troche spóźniony ale może też włacze się do dyskusji, gdyż w poprzednim sezonie natłukłem troche części więc mam porównanie co sie z czym je :P

-co do zebatek głównych - stosuje tylko niebieskie ALIGN'a - są mocniejszy i nie dam sobie wmówić że nie :P
-wały głowne - stopsuje także głównie ALIGNa - też chyba jednak troche twardsze i sztywniejsze niż te od CXa, na próbe teraz zamówiłem partie z HK, ktoś kiedyś niby zmierzył że sztywniejsze niż ALIGN (ale niestety jak to z HK, może zależeć od partii - ale sprawdze w praktyce)
-szpindle - ALIGN i CX, nie wyczuwam róznicy, w HK cieżko trafić na stock'u
-belka ogonowa - nie wiem jak tam inni producenci ale stanowczo odradzam te z CXa, są strasznie cienki i typowo jednorazowe, stosuje ALIGNa i Esky od Belta, łatwo dostepne i pasują bez problemu a w dodatku po lekkim krecie da rade na kolanie naprostować i można latać dalej :P
-łopaty - stosuje tylko szklane za ~5$ (kupuje w HK lub dealextreme.com - tu darmowa wysyłka ale ~4 tygodnie), wszystko w tej cenie bez względu na malowanie to to samo, na carbony troche mi szkoda kasy bo troche ich natłukłem, choć ostatnia para już dość długo trzyma wiec moze pora u mnie na carbon, odradzam stanowczo drewniane, rozpadają sie w locie (widziałęm na wąłsne oczy, przeleciała mi jedna koło głowy, więc wiem co widziałem)
-flybar - byle kawał pręta, nawet szprycha sie nada :P
- dzyndzle jednak proponował bym alu, te z plachaju moga dość szybko pęknąć przy śrubkach

co do serwaci nei doradze bo nie słysząłem za dużo o nim ani nie testowałem a co do głowicy za ~30$... sam chciałem kiedyś kupić bo potrzebowałem tarcze, ale troche sie wahałem i kupiłem samą tarcze od kumpla za pare gorszy
do tego na ebay'u jest sporo taniego sprzętu do 450tek, wały, szpindle, belki itp... są w takich cenach że serce mówi kupuj bo za pół darmo, ale z drugiej rozum powtarza - za taką kase to nie mozę byc z dobrej stali tylko z czekolady.... wiec sie jeszcze niedy nie przemogłem i nie zamówiłem, choć widze że koledzy przedmówcy zamawiają i są zadowoleni, to może następną aktaulizacje magazynu też zrobie w gogo.rc :)

no i kolorem głowicy sie nie przejmuj :P u mnie już mam ze 3 odcienie niebieskiego (ten z HK, ten z CXa i ten z Aligna) do tego szarość (z HK) plus kolor salowy wałów itp :) i wygląda bardo sympatycznie, a lata jeszcze lepiej gdyż każdy element dobierany pod kątem osiągów (to ostatnie to oczywiście żart 8-) a prawdziwy powód jest tylko jeden a włąściwie dwa - cena i dostępność)

aaa i jeszcze jedno, żeby komuś nie przyszło do głowy że jestem jakimś fanem Aligna i że tylko Align jest słuszny, u mnie jest wręcz przeciwnie, ale doświadczenia sezonowe pokazały że czasem trzeba kupić Aligna...
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 31 sty 2011, o 22:56

Witam

Zima już "prawie" za pasem więc powoli ukończyłem zimowy przegląd i upgrade mojego HK450 V2. Chciałem opowiedzieć o moich doświadczeniach w czasie 1 sezonu wylatanego tym helikiem oraz pochwalić sie obecnym stanem.
Generalnie ze stockowego HK450 V2 pozostało niewiele: podpory belki ogonowej, łozyskowanie wału, łozyskowanie napedu paska, miksery (te bliżej tarczy) oraz koło autorotacyjne no i kabinka która kiedyś się zgubiła na lotniosku i potam po 2 miesiącach znalazła a obecnie czeka w szufladzie na swoje drugie życie :) Cała reszta w wyniku dokładnie 10 kretów w sezonie 2010 (posiadam go od marca 2010) została wymieniona :P Częsci zamienne stosuje wszelakie :P Po roku użytkowanie wiem co kupować a czego unikać (np. unikać belek ogonowych od CXa bo po krecie sie łamią, a te z Aligna lub Esky dla Belta można wrazie czego na szybko na lotnisku na kolanie wyprostować :D)

Obecnie w heliku mam już 4-ty silnik (pierwszy Typhoon 2218H poległ w wyniku kreta, poszłedł wał i cała obudowa, następnie Align 430L - bardzo słabiutki - brak mocy, następny TowerPro 2415-07 - tu mocy troche wiecej niż w Alignie ale w koncu skrzywiony lekko wał (ale dawało sie latać :P) i lekko obudowa biła, obecnie zamontowany Turnigy H2223 3500kv z 13T na atak i myśle że to bedzie właśnie to!)

Latając HK450 zaczynałem z gyrem esky 0704B. Z tym gyrem zrobiłem pierwsze pętle i beczki. I gyro dawało naprawde rady póki nie nadszedł goracy lipiec. Wtedy zaczeło świrować pawiana. Nadszedłczas na pierwszą poważną inwestycje. Odżałowełem XXX złoty i kupiłem Aligna GP750. Początkowo latałem z serwem Kites HS-81. I tu byłem pod wrażaniem jak trzyma ogon. Ale poszedłem za ciosem i okazyjnie kupiłem DS510 (wiem że DS520 była by lepsza ale trafiło sie to) i tu już jestem w niebie. Narazi ewięcej mi nie trzeba.

Podobnie z serwami, w ciągu tego roku zużyłem co najmnie kilkanaście kompletnych serw lub zestawów naprawczych do serw SG90. Pod koniec sezonu jednak co 2-3 lot któreś z serw padało w czasie lotu. Tu przyszedł czas na kolejną poważną inwestycję. Znów XXX złoty i przyszły HS-65MG. Podobno serwa zamontuj i zapomnij. Narazie latam za krótko żeby to potwierdzić ale wszystko ma sie na jak najlepszej drodze :)

Całość zasilam LiPo Turnigy 3S 2200mAh 25C, radyjko HK-6x


Obecny stan helika:
na tarczy: 3x Hitec HS-65MG
silnik: Turnigy 450/500 H2223; 13T na atak
ogon: Align GP750 + DS510
regiel: TowerPro 40A
BEC: PulsoBEC 3A/6V + step-down na 5.3V
Rama: Fiberglass - Yoyoek production
Stateczniki: Yoyoek production
Padle: CopterX Carbon

Foto kiepskie raczej bo telefonem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek :arrow:
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron