Pierwsza spalina

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 06:58

Ja bym proponował poczekać na towar i jego zdjęcia... :(
Awatar użytkownika
hevi
Domownik forum...
Posty: 251
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 16 wrz 2015, o 07:10

wieczorem wrzuce zdjecia
Sab Goblin Kraken S700,Sbach342,MX2, EXTRA 330L, Graupner MZ24
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 wrz 2015, o 07:23

Trójnik z filtrem paliwa a nie powietrza
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Domownik forum...
Posty: 251
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 16 wrz 2015, o 07:44

Dla mnie to wygląda jak filtr powietrza , w środku jest taka tuleja z kulek koloru złotego(takie samo jak w filtrach odpowietrzania w zaworach pneumatycznych) , ale być może się mylę , i masz rację ,że to jest filtr paliwa. Wieczorem jak będę w domu to wrzucę zdjęcia i wszystko będzie jasne.

A silnik to jest dokładnie RL-53 H
Sab Goblin Kraken S700,Sbach342,MX2, EXTRA 330L, Graupner MZ24
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 07:54

hevi pisze:... i masz rację ,że to jest filtr paliwa. ...
Wojtekr chyba ma rację. No bo jakiego rzędu przepływ powietrza uzyskałbyś przez taką pierdółkę, a jakiego rzędu jest wymagany...?
Dwa, trzy komary, i przepływ spadłby do 0... :rotfl:
Jeśli taki:
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/S ... L-53H.html
i nowy, nikt mu z kanałami nie cudował, to moim zdaniem musi hulać.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 16 wrz 2015, o 08:59

Gajos pisze:No bo jakiego rzędu przepływ powietrza uzyskałbyś przez taką pierdółkę, a jakiego rzędu jest wymagany...?
Dwa, trzy komary, i przepływ spadłby do 0... :rotfl:
no bez przesady - w spalinowych autach RC filtry powietrza są stosowane obligatoryjnie i jakoś jeżdżą...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 wrz 2015, o 09:08

Jest kwestia miejsca gdzie siedzi ten filtr ;) Trójnik o którym mowa jest na przewodzie paliwowym między zbiornikiem wyrównawczym a gaźnikiem, a filtr powietrza zakłada się na gardziel gaźnika... W heliku tam jest za ciasno po prostu, na ogół gardziel jest tuż pod obudową tunelu wentylatora. Dla yamady YS56 SR musiałem nawet delikatnie podpiłować tunel bo ocierał o gardziel. Niby można gardziel owinąć np gazą albo plastrem gąbki o małej gęstości żeby powstrzymać większe cząstki pyłu. Robiłem taki eksperyment latając na polu po skoszonej kukurydzy. Więcej z tym pieprzenia niż pożytku, całe to filtrowanie po kilku lotach uwalane jest w oleju i zacieka brudem. Porządny helipad załatwia sprawę znacznie skuteczniej
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2015, o 09:09 przez Artja, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Jacek
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 09:08

Ramotny pisze:no bez przesady - w spalinowych autach RC filtry powietrza są stosowane obligatoryjnie i jakoś jeżdżą...
Ale o średnicy/powierzchni/przekroju tak małym, że zmieściłby się w trójniku do tankowania?
Awatar użytkownika
hevi
Domownik forum...
Posty: 251
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 16 wrz 2015, o 09:11

Gajos- to dokładnie ten silnik który wysłałeś w linku. Jest ktoś z moich okolic kto zerknąłby okiem ewentualnie był przy pierwszym uruchomieniu?
Sab Goblin Kraken S700,Sbach342,MX2, EXTRA 330L, Graupner MZ24
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 09:14

Hevi - odwiedziłbym Murowaną i Ciebie, ale jeszcze z tydzień temu, teraz już urwanie głowy... :(
P.S. Może Poznaniaków podpytaj, bo mogą tu nie zajrzeć...?
Awatar użytkownika
hevi
Domownik forum...
Posty: 251
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 16 wrz 2015, o 09:27

Eh , widzisz może w Poznaniu nikt nie lata spaliną:D? spoko pomocą Waszą poradzę sobie , taką mam nadzieje. Z elektrykami mam do czynienia od 6 lat , ale spalina to moja pierwsza , dlatego może takie głupie pytania zadaje... A skoro już jestem przy pytaniach: Rozumiem ,że sprzęgło zaczyna puszczać w momencie kiedy dodaję gazu. Czy krzywą gazu w przypadku spaliny ustawić liniowo dla normala czy jakoś inaczej? Dodam ,że nie posiadam Governora. Drugie pytanie , jak gasić silnik poprzez t-cut? ustawić opcję na aktywną i ona zgasi silnik? Jak to działa?
Sab Goblin Kraken S700,Sbach342,MX2, EXTRA 330L, Graupner MZ24
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 09:32

hevi pisze:... dlatego może takie głupie pytania zadaje... ...
Kiedyś słyszałem, że głupie mogą być tylko odpowiedzi... To bzdura, ale mi się spodobała i zapamiętałem... :rotfl:
Ja nawet słownictwa nie znam, tylko bym bredził. Na razie nie odpalaj, cierpliwości, tu się wszystkiego dowiesz, zakład?
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 wrz 2015, o 09:44

hevi pisze:Rozumiem ,że sprzęgło zaczyna puszczać w momencie kiedy dodaję gazu. Czy krzywą gazu w przypadku spaliny ustawić liniowo dla normala czy jakoś inaczej? Dodam ,że nie posiadam Governora. Drugie pytanie , jak gasić silnik poprzez t-cut? ustawić opcję na aktywną i ona zgasi silnik? Jak to działa?


Zaglądnij na stronkę którą podlinkował Bartek, tam są odpowiedzi na Twoje pytania, i jeszcze wiele innych których jeszcze nie zadałeś.
Ogólnie rzecz biorąc, po prostu nie odpalaj silnika zanim nie skompletujesz wiedzy. Chociaż efekty zjawisk z którymi będziesz miał do czynienia w aparaturze i na serwie gazu są podobne, to jednak zapomnij na chwilę o elektryku i jego przypadłościach. Tu najpierw będzie zabawa z mechaniką i zrozumieniem jak działa przepustnica i gaźnik zanim przejdziesz do części elektronicznej.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 16 wrz 2015, o 09:55

To nie jest takie skomplikowane. Sprzęgło jest odśrodkowe, chyba nie trzeba tego tłumaczyć - szkoła podstawowa. Silnik dwusów, też nic specjalnie skomplikowanego. Nie montuj miliona czujników do pomiaru wydłużenia łopaty w czasie autorotacji i innych głupot. Im prościej tym lepiej. Raczej nie będziesz katowal na początku tego śmigłowca. Temperaturę możesz mierzyć zwykłym termometrem na podczerwień, za kilka złotych z HK czy coś. Precyzja co do 1 st nie jest wymagana. Przedzytaj instrukcję i się baw. To tylko zabawki.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 16 wrz 2015, o 10:03

Gajos pisze:
Ramotny pisze:no bez przesady - w spalinowych autach RC filtry powietrza są stosowane obligatoryjnie i jakoś jeżdżą...
Ale o średnicy/powierzchni/przekroju tak małym, że zmieściłby się w trójniku do tankowania?

No nie... Oczywiście że nie... ale filtr powietrza jako taki nie jest całkiem bez sensu również w heli - przecież zdarza się że że i w trawie są różne fruwające syfy...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 16 wrz 2015, o 11:16

hevi pisze: jednak do sprawdzenia trzeba wyjąć silnik , bo nie dostanę się do tych śrub. czy silnik ściągnę po odkręceniu go od łoża tylko czy jeszcze musze rozkręcić sprzęgło i wyprowadzenie do rozrusznika?


Silnik raz zamontowany w łożu niech tam siedzi. Musi być ustawiony w linii z łożem, aby nie kosić łożysk w sprzęgle i wałku rozruchowym. Dlatego lepiej już tego nie ruszać, bo po co się bawić znowu w ustawianie. Najpierw zdejmij tłumik. Silnik wraz z łożem możesz wyjąć po odkręceniu 6-ciu śrubek po bokach ramy. Potem trochę poruszasz na boki i silnik wyjdzie razem ze wszystkim. Ewentualnie jeśli tam jest płyta od spodu ramy to najpierw podwozie i tę płytę. Zobaczysz sam i na opisach w instrukcji.
Podobnie jak Artja, próbowałem na gaźnik założyć drobną siateczkę z drutu (gotowy wyrób modelarski) ale tłumi to przepływ i zbiera się syf, a czyszczenie wymaga wyjęcia silnika, więc do kitu- w samolocie jeszcze zdałoby to może egzamin.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 16 wrz 2015, o 12:25

:wall: :wall2: Przerabiałem to kiedyś w Raptorze. 3, słownie trzy razy rozkładałem cały wiatrak, bo haczył ten wałek rozruchowy.......... Straciłem na to chyba z 10 dni...... Wystarczyło poprawić motor w łożu.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 16 wrz 2015, o 12:27

Oczywiście teorii było milion czemu tak się dzieje......
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 wrz 2015, o 14:41

przecież 50 nie ma regulacji w łożu, to jak można wkręcić źle?
Helikoptery
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 15:09

Pewnie otwory ma pod śrubę calową albo nietypowe M, a przykręcony na M typowe? hmm

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości