mwx pisze:Tylko czy ktoś twierdził że na tym samym silniku na 6S popłynie mniejszy prąd niż na 3S?
aikus pisze:mwx pisze:Spokojnie Maciuś, spokojnie... Wdech i wydech.
Tak, ktoś właśnie tak twierdził a przynajmniej nie był przekonany, żę będzie tak jak ja mówiłem, żę będzie (i jak się okazuje - jest).
Ale to nie byłeś Ty.
To był Qcze.
mwx pisze:Dziwi mnie że prąd na 3S był mniejszy niż 1/2 tego na 6S. Teoretycznie powinno być inaczej, nieco ponad 1/2
mwx pisze:ESC miałeś w trybie samolotowym/liniowym?
aikus pisze:Wielu rzeczy byłes ciekaw a najbardziej Ci prawo ohma nie pasowało do pradu stałego.
No mam nadzieje ze teraz w końcu przypasowalo.
gcze pisze:
Nie tyle prawo ohma, co podstawianie w nim stałej, która dla silnika nie jest stała Ale spoko, widać, że w zakresie nominalnej pracy nie ma to większego znaczenia.
Przykładowo, (skopiowany kawałek netu)
Jeżeli w obwodzie znajduje się kondensator lub cewka to wypadkowy opór nazywamy impedancją lub po polsku zawadą. Zawada obwodu zależy od częstotliwości (pulsacji) napięcia i oczywiście od parametrów elementów obwodu.
Więc skąd wiedziałeś, że ta cała zawada będzie stała, skoro np. częstotliwość pulsacji jest zupełnie inna, bo obroty silnika są inne ?
Gdy wirnik silnika obraca się, ramka z prądem (zwojnica) porusza się w polu magnetycznym. Powoduje to indukowanie się siły elektromotorycznej, która zmniejsza natężenie prądu płynącego w wirniku, zmniejszając moment obrotowy wytwarzany przez silnik. Indukowana siła elektromotoryczna jest proporcjonalna do indukcji magnetycznej pola wytwarzanego przez magnes oraz prędkości ruchu przewodnika wirnika, która to jest zależna od prędkości obrotowej wirnika.
gcze pisze:
Więc na 6S opór na silniku powinien być większy niż na 3S.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość