Carson pisze:[...] Nie było łatwo ale sie udało. Wymrozilem silnik i lozyska w zamrazarce
To sobie utrudniałeś, zamiast ułatwiać. Rozszerzalność temperaturowa aluminium jest większa niż stali, więc jeśli element stalowy jest W aluminiowym, trzeba całość podgrzewać a nie schładzać, żeby się zluzowało.
Co innego jeśli chcesz np. zdejmować stalowy stator z aluminiowego rdzenia (co robi się np. przy wspominanym przez Ciebie dalej przewijaniu).
Carson pisze:ale uwazam, że takie zabiegi bez przyrzadu do sciagania i zakladania lozysk to fuszera. Musze sie rozejrzec za jakims przyrzadem albo zrobic swoj.
Touche. Potrzebujesz po prostu dużego dobrego imadła i zestawu prętów i rurek o odpowiednich długościach i średnicach - to wszystko.
Carson pisze:Chodziło mi po glowie tez przewiniecie silnika bo troche sie doedukowalem w tym temacie i zebralem potrzebne informacje ale stator nie bardzo chce zejsc z podstawy, wiec odpuscilem bo to mój jedyny (i dobry) silnik do logo.
Nie chcę Cię zniechęcać, ale nie jest to łatwa sprawa i rzeczywiście spora szansa, że kilka silników popsujesz zanim w końcu któryś rzeczywiście przewiniesz i będzie lepiej niż było.
U mnie skończyło się na dwóch popsuciach i odechciało mi się w to bawić.
Carson pisze:Mam tylko problem z podkładkami kasującymi luz. Jedna jest rozsypana a druga jest kompletnie spłaszczona. Nie bardzo mam pomysł gdzie takie mogę dostac? Na wał 6mm
Pewnie nie bardzo masz... w sumie to też nie wiem, ale alledrogo powinno podpowiedzieć dobre sklepy z podkładkami.
Bezwzględnie pamiętaj, aby:
- wbrew temu co robi fabrycznie scorpion, sprężystą podkładkę dać tylko na górze silnika - pomiędzy łożysko a segera - oczywiście oddzielając ją od tego segera też jeszcze jedną podkładką zwykłą.
- na dole silnika koniecznie dać płaską podkładkę pomiędzy łożysko a aluminiowy stożek. Aluminium jest miękkie i się wyrabia jeśli jest tam sprężysta podkładka i silnik bardzo szybko łapie luz osiowy. z kolei wewnętrzna bieżnia łożyska też raczej jest nie najlepsza do bezpośredniego kontaktu z tym delikatnym aluminiowym stożkiem, poza tym bez podkładki, najprawdopodobniej silnik ci się za głęboko "zejdzie".