Właśnie mi się to dzisiaj rozsypało w trakcie lotu ,na szczęście bez strat
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ta lokalizacja ma jedną wadę - kiepską wentylację...Sebus pisze:posadziłem regielek "Marek RAMA 1 KLASA" K-force siedzi jak ulał
tomek68 pisze:Nie no miejsce na regla jak ulał,wygląda jak chłodnica przy motocyklu a i za zderzak może robić![]()
tomek68 pisze:Może ma ktoś jednak pomysł na przemieszczającą się zębatkę główną po łożysku oporowym
W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
tomek68 pisze:Cytat z wątku montażowego SM
UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...
i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy
tomek68 pisze:Zębatka główna osadzona jest na piaście aluminiowej i przykręcona do niej śrubami. O.K
Ale w piaście osadzone jest łożysko jednokierunkowe i dana piasta wędruje sobie wraz z żębatką po łożysku jednokierunkowym. Dziś miała kaprys pojechać sobie do góry i zacząć szlifować się o zębatke atakującą silnika. Wklejałem ją już na loctite do łożysk ale po jakimś czasie sprawa powróciła tzn dzisiaj![]()
Cytat z wątku montażowego SM
UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...
i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy
tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejonea i tak się wysunęło
![]()
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.
Sebus pisze:tomek68 pisze:Zębatka główna osadzona jest na piaście aluminiowej i przykręcona do niej śrubami. O.K
Ale w piaście osadzone jest łożysko jednokierunkowe i dana piasta wędruje sobie wraz z żębatką po łożysku jednokierunkowym. Dziś miała kaprys pojechać sobie do góry i zacząć szlifować się o zębatke atakującą silnika. Wklejałem ją już na loctite do łożysk ale po jakimś czasie sprawa powróciła tzn dzisiaj![]()
Cytat z wątku montażowego SM
UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...
i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy
WG MNIE MASZ źle założony blok z łożyskiem na wale... ja mam koło głowne idealnie przylegające złożysko do łożyska ... może ty odwrotnie masz zamontowane i Ci koło podchodzi w Górę ... ja jakbym chciał to i nie podejdzie w górę. Jak wrócę do domu to zrobię Ci zdjęcia jak mam zmontowane koło główne.
Ramotny pisze:tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejonea i tak się wysunęło
![]()
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.
To mnie zaskoczyłeś bo ja mam 4kW na pokładzie i już zęby się wykrzywiają a sprzęgło ani drgnie w piaście...
Nie wiem czy to dobry pomysł ale może założyć na wał podkładkę dystansową że nawet jak zacznie się wysuwać to piasta oprze sie o łożysko (przez podkładkę)...
A druga metoda to zamówić nową piastę a po wymianie odesłać Markowi starą do zbadania...
tomek68 pisze:Ramotny pisze:tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejonea i tak się wysunęło
![]()
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.
To mnie zaskoczyłeś bo ja mam 4kW na pokładzie i już zęby się wykrzywiają a sprzęgło ani drgnie w piaście...
Nie wiem czy to dobry pomysł ale może założyć na wał podkładkę dystansową że nawet jak zacznie się wysuwać to piasta oprze sie o łożysko (przez podkładkę)...
A druga metoda to zamówić nową piastę a po wymianie odesłać Markowi starą do zbadania...
Ja mam tez mam 4 kw na pokładzie tylko brandowany przez hyperion (scorpion 4035 630kv) też myślałem o podkładce ,tyle że takiej nie posiadam.
Ramotny pisze:W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
elektromar pisze:Ramotny pisze:W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
Witam
Mocowanie łożyska jednokierunkowego zostało w wersji V2 zmienione.
Pomysł żeby główna zębatka była osadzona na samym łożysku jednokierunkowym nie podobał mi sie od samego początku.
Zaczerpnąłem go wiadomo skąd![]()
Taki patent ma istotną wadę mianowicie zębatka ma straszne luzy i się telepie,oraz właśnie to niezabezpieczenie przed wysuwaniem.
W V2 zastosowałem sprawdzony patent z raptora ,mianowicie 2 łożyska kulkowe w piaście ,a pomiędzy nimi łożysko jednokierunkowe.
Chociaż samo łożysko jednokierunkowe jest mniejsze o 1 rozmiar niz w V1 to przenosi tylko siłę napędową ,inne siły przejmują łożyska kulkowe.
łożysko na pewno się nie wysunie ,bo jest zablokowane prze ww łożyska kulkowe,jedyne co sie może stać to "przekręcenie"
łożyska w piaście,co raczej nie nastąpi.
Już niedługo przystąpię do wyprodukowania "upgrade"-u w postaci zębatek z nowa piastą do wersji V1.
Jeszcze szybciej będzie upgrade na wałek do wersji v1 (będzie zawierał ww zębatki z piastą")
pozdrawiam Marek
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości