XK K110

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 25 maja 2018, o 21:08

kubacki pisze:
Bi0ly pisze:Za niedługo mój t-rex na giełdę trafi ;)

czemu ?kupiłeś Gaui X3


Już mam wszystkie graty i zostało kupić kit. A zanim pojawi się nowa zabawka stara musi zniknąć - u mnie w domu jeszcze panuje zasada jednego modelu ;) - Ale będę nad tym pracował :D
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
msheli
Lider forum...
Posty: 1516
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: msheli » 25 maja 2018, o 21:09

@Bi0ly jaki setup ostatecznie wybrałeś ? ;)
Logo 700 / XLPower 550 / Protos 380 Evo V2 / Goosky S2 / X9D 2019

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 25 maja 2018, o 21:21

msheli pisze:@Bi0ly jaki setup ostatecznie wybrałeś ? ;)


Hobbywing Platinum Pro 60A V4
Xnova XTS 2618-1860KV Brushless Motor
Pinion Lynx 11T
Brain v1
Ogon KST DS565X
Tarcza KST DS215MG v3

A co do Kita To na 90 % x3l ale kto wie może jeszcze zmienię zdanie ;)
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
msheli
Lider forum...
Posty: 1516
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: msheli » 25 maja 2018, o 21:24

Genialny setup! :)

Jak ostatnio rozmawiałem z laskiem, to mówił że X3L jest mniej odporna, i już by jej nie kupił. Generalnie zamówił starszą wersję, po tym jak doszczętnie zniszczył X3L ;)
Logo 700 / XLPower 550 / Protos 380 Evo V2 / Goosky S2 / X9D 2019

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2100
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 25 maja 2018, o 21:30

msheli pisze:Genialny setup! :)

Jak ostatnio rozmawiałem z laskiem, to mówił że X3L jest mniej odporna, i już by jej nie kupił. Generalnie zamówił starszą wersję, po tym jak doszczętnie zniszczył X3L ;)

dokladnie tak było,bierz tradycyjna wersje .
uwierz Lasiek wie co mówi ,ma ich w sumie czy a 4 i wszystkie bije sakramencko :masakra: aż żal czasem patrzeć na te modele po krecie .
Bartek kocha te modele i dość szybko wracają na niebo.
Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 25 maja 2018, o 23:22

No i pomogliście mi podjąć decyzje. Też podejrzewałem że ta rama (x3l) może nie mieć tej legendarnej odporności. Cenowo praktycznie wychodzi to samo. No nic w przyszłym tygodniu pewnie wystawie 450 i jak się uda spieniężyć to zakupy i moje pierwsze składanie od zera. Może do końca sezonu się wyrobię :D
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2216
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 114 razy

Postautor: Carson » 26 maja 2018, o 11:26

Naprawilem tylny wirnik. Ale obraca mi sie tylko w jedna strone (jak chce obrocic heli zgodnie z ruchem wskazowek zegara). Jak biore w druga strone to wirnik tylny przestaje sie krecic. To wina ustawien w apce?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 26 maja 2018, o 11:57

Jest ok. Możesz latac.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2216
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 114 razy

Postautor: Carson » 26 maja 2018, o 12:09

tzn ze tylny wirnik nie operuje obrotami w dwie rozne strony w zaleznosci od tego w ktora strone chce obrocic heli? Nie pamietam jak bylo przed kraksa ale wydaje mi sie ze tak nie powinno byc.

edit. faktycznie masz racje :) Panowie mozecie mi podpowiedziec jak mam przygotowac i skalibrowac do latania tego malego szatana i stockowa apke? czytam fora, przegladam yt i widze ze nie tylko ja mam z tym problemy a manual ma chyba bledy. Wiem ze jak ktos oblatany to nie zwraca uwage na takie pierdoly ale dla poczatkujacego chyba jest na plus jak nie musi od smaego poderwania do gory helika z nim walczyc. Z tego co przeczytalem w manualu to sa dwie kalibracje, zawisu i zyroskopu ale azdy pisze co innego jesli chodzi o ustawienie apki przed kalibracja. Jedni kaza wlaczac 6g inni 3d. Nic z tego nie rozumiem. Poza tym helika kupilem uzywanego i chyba powinieniem go jakos wyregulowac. Ale przed kalibracja czy po kalibracji?

nowy koszyk na tylny silnik:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 maja 2018, o 12:49 przez Carson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
msheli
Lider forum...
Posty: 1516
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: msheli » 26 maja 2018, o 12:48

Bi0ly, jak ten alzrc x360 wyjdzie fajny to może kup, będzie pewnie dużo tańszy ;)
Ja sam czekam aż się pokaże na bg :)
Logo 700 / XLPower 550 / Protos 380 Evo V2 / Goosky S2 / X9D 2019

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 26 maja 2018, o 14:07

msheli pisze:Bi0ly, jak ten alzrc x360 wyjdzie fajny to może kup, będzie pewnie dużo tańszy ;)
Ja sam czekam aż się pokaże na bg :)



Heheh, zobaczymy. Jak tylko sprzedam Tarota to coś kupię. Jak do tego czasu wyjdzie klon X3 to kto wie ;)
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1342
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 75 razy
Podziękowano: 104 razy

Postautor: Piotr_T » 26 maja 2018, o 14:17

Załóż tytytrkę na belkę ogonową o takiej długości, żeby prawie opierała się o podłoże. Zastąpi statecznik i ochroni śmigło ogonowe. A co do reszty - skalibruj nadajnik (tu nie pomogę, ale na YT są filmiki), a potem zapnij holda, włącz tryb IDLE UP w 3D, ustaw drążki na środek i sprawdź, czy:
- orczyki serw są poziomo (z tego co pamiętam, to apka ma subtrimy, ustawienie zera serw będzie łatwe)
- regulując długość snapów ustaw je tak, aby tarcza była poziomo, a łopaty złożone równolegle pokrywały się. Obróć wirnik i sprawdź, czy są nadal równoległe niezależnie od położenia podczas obrotu.
To mikrus, więc wystarczy "pomiar" na oko. Po takiej kalibracji będzie ok.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, SAB Mini Comet 280
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S, Multiplex Heron 2400 3S
Radiomaster Boxer 4in1
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2216
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 114 razy

Postautor: Carson » 26 maja 2018, o 18:16

Piotr_T pisze:Załóż tytytrkę na belkę ogonową o takiej długości, żeby prawie opierała się o podłoże. Zastąpi statecznik i ochroni śmigło ogonowe. A co do reszty - skalibruj nadajnik (tu nie pomogę, ale na YT są filmiki), a potem zapnij holda, włącz tryb IDLE UP w 3D, ustaw drążki na środek i sprawdź, czy:
- orczyki serw są poziomo (z tego co pamiętam, to apka ma subtrimy, ustawienie zera serw będzie łatwe)
- regulując długość snapów ustaw je tak, aby tarcza była poziomo, a łopaty złożone równolegle pokrywały się. Obróć wirnik i sprawdź, czy są nadal równoległe niezależnie od położenia podczas obrotu.
To mikrus, więc wystarczy "pomiar" na oko. Po takiej kalibracji będzie ok.

Pozdrawiam,
Piotr.


Dzieki za podpowiedz, obejrzalem tarcze, pokrecilem jednym snapem i wydaje mi sie, ze tarcza trzyma kąty proste względem wału głownego. Udalo mi sie rozszyfrować kalibracje zawisu w 6G. Teraz dziala tak jak widzialem na filmikach. Niestety w 3D nadal po oderwaniu znosi helika w lewo do tylu. Wydaje mi sie ze nadal jest cos nie tak, a swietne 6G tylko kompensuje problemy i sprawia wrazenie ze wszsytko jest ok. Lopaty ustawione rownolegle nie "schodzą się" w centralnym polozeniu drazka tylko przy wartosci ~80. Tak ma byc? Tutaj na zdjeciach helik jest wylaczony i jak widac lopaty sa na innych poziomach. W apce ustawilem swashplate na 90* mimo ze logika podpowiada 120* (bo tak wyglada w heliku). Po ustawieniu 120* lewe serwo dziala jakby na pol gwizdka. Możecie mi jeszcze objasnic dual rate i exp? Apka ma tez takie opcje ale nie moge tego rozszyfrować. Wybaczcie ten ostrzał pytaniami, siedze w simracingu od kilku lat i nie przypominam sobie zebym mial takie trudnosci z ogarnieciem tematu jak z tymi helikami :wow2:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
CichyBart
Stały bywalec...
Posty: 159
Rejestracja: 21-02-2018
Lokalizacja: Konin / Poznań
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: CichyBart » 26 maja 2018, o 20:23

Albo trawki za duzo;)
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2148
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: dawo » 26 maja 2018, o 21:56

Odnośnie ustawienia łopat - ustawiasz drążek gazu-kątów na środku i dotąd kręcisz popychaczami aż łopaty się pokryją, doszlifować możesz subtrymami. Tarcza w całym zakresie rur drążka ma być w poziomie. Dual rate to nic innego jak ograniczenie maksymalnych wychylen serw tylko w całej osi ruchu a nie pojedynczego serwa, a Expo to ich reakcja na drążek - im większe Expo tym bardziej leniwa reakcja na drążek i odwrotnie. Jęk coś to pytaj na pewno ktoś pomoże :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 27 maja 2018, o 07:17

Carson pisze:Naprawilem tylny wirnik. Ale obraca mi sie tylko w jedna strone (jak chce obrocic heli zgodnie z ruchem wskazowek zegara). Jak biore w druga strone to wirnik tylny przestaje sie krecic. To wina ustawien w apce?

W jedną stronę obracasz model wirnikiem ogonowym, a w drugą obraca się sam - przeciwnie do kierunku obrotu wirnika głównego - jest OK :thumb:
Wirnik ogonowy kręci się tylko w jednym kierunku
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 27 maja 2018, o 08:07

Bi0ly pisze:No i pomogliście mi podjąć decyzje. Też podejrzewałem że ta rama (x3l) może nie mieć tej legendarnej odporności

IMO takimi legendami usłane są wszystkie pola wokół modelarskich lotnisk ;) Przez 8 długich lat polki i polacy i artja połamali tylko jedną ramę rexa 450pro po bezpośrednim trafieniu w kamień, no legenda jak malowana. Świeża X3L po dwóch ciężkich kretach ma się równie dobrze. Myślę że pod tym względem nie ma jakiejś specjalnej różnicy między X3 a X3l. No może wsuwana półka pakietu minimalnie usztywnia spód ramy X3, ale przy krecie na ryj takie drobiazgi nie mają znaczenia. Większym problemem jest konieczność stosowania bocznych wzmocnień w miejscu mocowania silnika i podcięcia ramy na koło główne. Bez tego obie ramy X3 i X3L są tyle warte co gówno warty KDS 450SX.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 27 maja 2018, o 08:22

Artja pisze:
Bi0ly pisze:Większym problemem jest konieczność stosowania bocznych wzmocnień w miejscu mocowania silnika i podcięcia ramy na koło główne. Bez tego obie ramy X3 i X3L są tyle warte co gówno warty KDS 450SX.


Rozumiem że chodzi o te czerwone wzmocnienia mocowane na bokach, ale o konieczności podcinania ramy jeszcze nie słyszałem :shock:
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 27 maja 2018, o 08:25

Stylistycznie trochę mi nie wyszło wskazanie miejsca, rama jest już podcięta ;) Wzmocnienia do x3l są w zestawie w kicie, do X3 chyba trzeba dokupić oddzielnie u lynxa (ale mogę sie mylić bo mam tylko x3l)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
msheli
Lider forum...
Posty: 1516
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: msheli » 27 maja 2018, o 08:29

Te wzmocnienia ramy są w arthobby dostępne.

tapatalk
Logo 700 / XLPower 550 / Protos 380 Evo V2 / Goosky S2 / X9D 2019

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości