MSH Protos 700 (Max)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3787
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 cze 2016, o 06:04

A to się skrzynka nie wygina?
Jakieś dziwne rozwiązanie.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 13 cze 2016, o 06:22

PiotrS pisze:A to się skrzynka nie wygina?
Jakieś dziwne rozwiązanie.


Pewnie, że pracuje więcej niż powinna. Czytałem na HF że nawet pękały te skrzynki.
Max V1 miał kilka poważnych baboli konstrukcyjnych.
Jak widać MSH wprowadza poprawki trochę "nieoficjalnie" :grin2:
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 cze 2016, o 07:31

Mój egzemplarz był kupiony w okolicach września- potem mogli coś pozmieniać
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 26 cze 2016, o 18:35

Po ostatnim krecie model został odbudowany i zdążyłem nim szczęśliwie polatać w Wincentowie. Jednak drugiego dnia zaczął mi odcinać momentami regiel (CC 160HV). Odcinał i zaraz potem wracał na obroty. W Wincentowie nie miałem czasu na jakieś analizy więc według tego co znalazłem w necie, podniosłem limit prądowy z 240A na 280A i problem wydawało się, że zniknął.

Jednak po powrocie na Pałacową model znowu zaczął zdradzać te same objawy. Zrzuciłem loga i faktycznie jest odcięcie prądu na krótki moment (około 0.8sek). Sprawdzałem temperaturę i napięcie i wszystko jak najbardziej OK. Temperatura nie przekracza 65 stopni, a usterka zdarza się na samym początku latania (jakby częściej przy zatrzymaniu z szybkiego piro)

Zabrałem model na warsztat, zdjąłem łopaty i odpaliłem. Ruszałem kablami, żeby zobaczyć czy czasem coś nie styka ale na razie nic nie znalazłem :( Tak czy siak założę oploty na kable. Podejrzewam jednak, że to może nie być to. Wysłałem też pytanie na support do Castla ale nie spodziewam się przełomu.

Obrazek

Ciekawie wygląda throttle-in. W całym zakresie gazu jest jedna wartość (płaska krzywa) pod gova. A tu na wykresie widać, że sygnał thr-in zmienia się w zakresie 1-1.6ms. Czy to normalne?

Ostatnio po Wincentowie podjąłem decyzję o tym, że będę składał drugiego Maxa. Po 90 lotach mogę powiedzieć, że model mi "podszedł". Można pytać po co 2 takie same modele ale dla mnie priorytetem jest dostępność floty do latania i minimalizacja logistyki oraz optymalizacja kosztów odbudowy po kretach. Dlatego nabyty wcześniej kit od Jazza zasilę niedługo setupem :)

Do drugiego MAXa szukam regla. Na początku myślałem o CC ale po ostatnich wybrykach nieco się ostudziłem. Pewnie się skończy tak, że będę wstawiał 2 nowe regle do każdego z nich. No i pytanie. Jakie? Macie coś do polecenia?

Chciałbym łatwy setup i dobry gov + funkcję bailout. No i jakiś przyzwoity soft do ustawień.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 cze 2016, o 19:57

Moim zdaniem najlepsze co jest za rozsądne pieniądze to Hobbywing 160 HV

http://www.hobbywing.com/goods.php?id=4 ... =6345.6346
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 cze 2016, o 19:58

Za maly
Helikoptery
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1493
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 26 cze 2016, o 20:00

Kontronik? Tak się to pisze? Słyszałem że super
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 26 cze 2016, o 20:24

wojtekr pisze:Za maly


Ale ten 200A do 250a w peakach chyba powinien styknąć tyle że kosztuje ok 450$, ale kontronik i tak będzie 2 razy droższy



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1493
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 26 cze 2016, o 20:28

Obrazek
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 26 cze 2016, o 21:18

Kruku pisze:Ciekawie wygląda throttle-in. W całym zakresie gazu jest jedna wartość (płaska krzywa) pod gova. A tu na wykresie widać, że sygnał thr-in zmienia się w zakresie 1-1.6ms. Czy to normalne?



No jak normalne?!?! Panie! Na moje to masz odpowiedz dlaczego Ci odcina.
Jak Ty tam masz sterowanie do Regla doprowadzone? Masz normalny odbiornik? Satelitki w Brainie czy jak Ty to tam masz?
Na moje to wyglada jak zalaczajacy sie failsafe, bo przeceiz te zmieny w thr-in to sa takie szpilki w dol, ktore dochodza do stanu w ktorym silnik jest wylaczony.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 cze 2016, o 21:43

Musisz w pierwszej kolejnosci te poprzecierane kable thr ogarnac

Bo ostatni lot przy, ktorym bylem byl bez odciecia. I nawet pojawila sie konkluzja, ze to nie regiel.

Ciekawe jest tez thr in bo jak ogladalismy na polu to nie widzielusmy peakow tylko rozne poziomy ale pladkie. Nagralem Ci na pulpicie jeden wykres- zobacz jak tam wygladal thr in


AIKUS to nie failsafe tylko raczej przerwy w dostawie thr
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 26 cze 2016, o 22:02

Przerwy w dostawie powinny chyba robic przerwy w wykresie A tam wykres spada do poziomu na ktorym jest na poczatku - przed wylaczeniem HOLDa.

Ale (poprawcie mnie jesli sie myle) regiel sam z siebie tez robi "fail-safe" w przypadku "przerwy w dostawie thr" (jak to okreslasz), wiec efekt jest identyczny z naturalnym (gdyby regiel tego nie robil to helik elektrycnzy zachowywalby sie jak spalina, ergo przy awarii awioniki mielibysmy pieknego chicken danca).
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8008
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 cze 2016, o 22:52

Chodzilo mi o zwarcia thr do ramy, ktore tam byly
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 cze 2016, o 04:47

wojtekr pisze:Chodzilo mi o zwarcia thr do ramy, ktore tam byly


:plask: Kruku... ponawiam apel o rozłożenie z zmontowanie tego modelu od nowa...

Swoja drogą, dlaczego ECS 160A to ma być za mało? Jak się ma dobrze dobrany setup (pinion, silnik) to nie będzie zbyt mały. Tym bardziej, że to 160A ciągłego prądu. W pikach wytrzyma 250A, a wyłącza się awaryjnie (chroniąc przed spaleniem przy 350A)
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 27 cze 2016, o 08:10

@Wojtek: wymienię je i dam oplot jak tylko przyjdzie (zamówiony). Zwarcie do ramy wyeliminowaliśmy i problem dalej występował. Dzisiaj zobaczę też logi przy rozkręceniu modelu bez łopat. Jestem ciekawy czy będą te szpilki na thr-in. Potem roztrytkuję kable i powymieniam i ponowie próbę.

@Aikus: niby tak tylko dlaczego akurat przerwa jest wtedy gdy thr-in jest OK?

@Kula: nie zamierzam rozkręcać i skręcać całego modelu tylko dlatego, że mam problem z elektroniką :masakra: Niby 160 powinno wystarczać ale ostatnio w Wincentowie zjarał się Jarkowi hw160hv po 10 sekundach lotu.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 27 cze 2016, o 08:39

Kruku pisze:
@Kula: nie zamierzam rozkręcać i skręcać całego modelu tylko dlatego, że mam problem z elektroniką :masakra: Niby 160 powinno wystarczać ale ostatnio w Wincentowie zjarał się Jarkowi hw160hv po 10 sekundach lotu.


Nie zjarał tylko się wyłączył po przekroczeniu w piku 350A. Dokładnie to samo miał jak latalismy u niego na polu.
To wina potwornego silnika i piniona 23 T. Kruku, jaki ty masz pinion? Nie wycina ci paska?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 27 cze 2016, o 09:29

Kruku pisze:@Aikus: niby tak tylko dlaczego akurat przerwa jest wtedy gdy thr-in jest OK?



To oczywiscie jest dobre pytanie, ale przerwy w thr nie sa niczym prawidlowym ani normalnym i jest to pierwsza rzecz ktora wiemy, ergo pierwsza rzecz ktora trzeba wyeliminowac.
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 27 cze 2016, o 09:41

@Kula: Pinion mam 20T i silnik Quantum 4530 przewinięty przez Danielusa (525KV). Paska mi nie zrywa.

@Aikus: zrobię dzisiaj wieczorem testy w warunkach stacjonarnych. Wymienię podejrzane kable i wtedy zobaczę jak wygląda thr-in.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16003
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1693 razy
Podziękowano: 1003 razy

Postautor: aikus » 27 cze 2016, o 10:12

Zrob zrob. Ja juz nie pierwszy raz widze sytuacje (z czego co najmniej raz u siebie) ze w modelu jest jakis problem, sztab ludzi z nim walczy i nie moga znalezc przyczyny.
JEdnoczesnie w modelu wystepuje jednoczesnie kilka roznych innnych usterek, z ktorych zadna teoretycznie nie ma zwiazku i w zasadzie nie przeszkadza... A potem sie okazuje ze jak sie usunelo te pojedyncze usterki to problem sam sie rozwiazal. Bo czegos tam nie bylo widac... Bo usterki sie jakos wzajemnie maskowaly, albo chjw co jeszcze..
Niby to sa wzglednie proste konstrukcje ktore znamy na wylot, ale jednak nie koniecznie skoro znalezienie powodu odcinania silnika jest zadaniem tak nietrywialnym dla tylu badz co badz nieglupich osob.
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 92 razy

Postautor: Kruku » 30 cze 2016, o 23:27

Dzisiaj wyprułem całe okablowanie i zrobiłem od początku. Sterujące sygnały puściłem z jednej strony ramy, a zasilanie z BECa z drugiej. Obie strony zapakowałem w oplot. Wyeliminowałem wtyczkę z przedłużacza THR i zamiast tego zlutowałem przewody na stałe. To samo z sygnałem RPM z regla.

Jutro dokończę detale i mam nadzieję, że w sobotę uda się zrobić oblot. Ciekaw jestem czy w logach z Castla będą dalej szpilki na THR.

Zamówiłem też regiel do drugiego MAXa (HobbyWing 160HV) i serwa. BECa pewnie nie będę kupował tylko użyje tego z regla + backup Scorpiona. A silnik. No właśnie jaki wsadzić do drugiego MAXa silnik? Może nie tak po bandzie jak jarko ale szczebelek niżej. To też jakaś XNOVA XTS będzie tylko nie Tareq Edition?
Pozdrawiam,
Paweł

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości