XL Power 380

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1330
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 86 razy
Podziękowano: 77 razy

Postautor: Adam12 » 2 lut 2021, o 17:31

Jazz pisze:A co warto kupić oprócz samego kitu ? Jakieś upgrade ?
Trochę odniosę się do Mirka
- silnik Alzrc - jeśli chcesz wysokie obroty, bo 62% to 2700obr na pinionie 21T
- alu ramię ogona - bezwzględnie
- kabinki ładne są też z XL nie tylko z P380, nie trzeba przejściówki drukować, pasuje bez niczego
- łopatki ogon (mam akurat Align 69)
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2979
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 2 lut 2021, o 19:12

Z kabinka troche sie pogubiłem - ta jest XL nie wymagająca przeróbki ? :

https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ka ... maranczowa

A ta to wspomniana przez Mirka od p380 ? :

https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ka ... maranczowa
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1149
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 2 lut 2021, o 19:58

Jazz pisze:Z kabinka troche sie pogubiłem - ta jest XL nie wymagająca przeróbki ? :

https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ka ... maranczowa

A ta to wspomniana przez Mirka od p380 ? :

https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ka ... maranczowa


Tak
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 2 lut 2021, o 20:04

I jeszcze jedna informacja. Regulator ALZRC 50A V4 waży tyle samo co HobbyWing 60A V4. Jest tylko tańszy.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1905
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 167 razy

Postautor: mikegsx400 » 2 lut 2021, o 20:23

Silnik alz 1000kv i pinion 25T fajnie działają na 4S ;)
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2021, o 20:58

GrzegorzC pisze:I jeszcze jedna informacja. Regulator ALZRC 50A V4 waży tyle samo co HobbyWing 60A V4. Jest tylko tańszy.
I mniejszy
mikegsx400 pisze:Silnik alz 1000kv i pinion 25T fajnie działają na 4S ;)
:O
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2979
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 2 lut 2021, o 21:15

Chętnie zobaczę majkowego 4s w akcji :-)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 2 lut 2021, o 21:32

Jazz pisze:Chętnie zobaczę majkowego 4s w akcji :-)
Jazz, nie pchaj się w 4s. To kompletnie nie ma sensu, jeśli nie masz pakietów 4s.
Mike miał pakiety, więc zrobił pod to setup.

Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2979
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 2 lut 2021, o 21:38

Tylko dlatego ze mam pakiety 4s zainteresowało mnie to. Mam i będę miał, bo mam kilka samolotów które latają na 4s2300.
Nie oznacza to ze tak finalnie zrobię - nie chodzi mi o kasę, tylko możliwa optymalizacje ilości pakietów ogólnie.
W sumie bardziej by mi podchodziły takie 6s3300, ale takie to pod Protosa 480 .
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 2 lut 2021, o 21:54

Jazz pisze:Tylko dlatego ze mam pakiety 4s zainteresowało mnie to. Mam i będę miał, bo mam kilka samolotów które latają na 4s2300.
Nie oznacza to ze tak finalnie zrobię - nie chodzi mi o kasę, tylko możliwa optymalizacje ilości pakietów ogólnie.
W sumie bardziej by mi podchodziły takie 6s3300, ale takie to pod Protosa 480 .
Jak masz 6s3300 to polecam coś na 12s, jakąś klasę 600 albo do szaleństwa Goblin 570 ma 12s.
Protos 480 niestety nie został poprawiony przez XL power i 3300 to do niego za dużo. Raczej 6s 2600

Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 lut 2021, o 22:02

Tez tak mieliście, że śruby łopatek ogonowych ledwie łapią te nakrętki samokontrujące? Żeby się zrównała z nakrętką trzeba mocno skręcić i wtedy przestają się łopatki ruszać
Helikoptery
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3807
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 lut 2021, o 22:05

Nie. U mnie są na styk.
Ale sprawdź koniecznie, czy wkręty mocujące statecznik pionowy załapały nylon w nakrętce, bo jak nie, to wkręt prędzej czy później spotka się z łopatką ogonową. Przetestowane ;)
Ja przeszedłem na nakrętki z loctite.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2979
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 2 lut 2021, o 22:08

Ja latałem starym protosem 500 pakietami od g500, na twardych dumperach i dużych obrotach dawał radę :-) oczywiscie bez kabinki.
Dobrze widzę ze w tej wersji nie ma już jednego paska napędzającego wszystko ?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3807
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 lut 2021, o 22:09

nadal jest w xl480 jeden pasek
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 2 lut 2021, o 22:16

PiotrS pisze:nadal jest w xl480 jeden pasek
I to jest największy problem tego modelu. Jeden, wąski pasek, niszczący pinion na silniku. Gdyby przebudowali go na 2 paski, sam bym kupił

Wysłane z mojego SM-N981B przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2979
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 2 lut 2021, o 22:18

Dokładnie tak samo pomyślałem :-)
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 3 lut 2021, o 08:40

Nowe, stalowe piniony na silniku w P 500 wytrzymują dużo więcej lotów niż dotychczasowe, aluminiowe.
Awatar użytkownika
flyszman
Stały bywalec...
Posty: 125
Rejestracja: 08-04-2019
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękowano: 6 razy

Postautor: flyszman » 3 lut 2021, o 15:18

Witam Was,
mam pytanie: istnieją wersje kitów 380’ki:

• XL Power Protos 380 i to jest podstawowy kit z podporami belki i plastikowym skrzynką ogona
• Protos 380 Standard i to jest wersja bez podpór belki ogonowej i alu skrzynką ogonową oraz lepszą kabiną
• Protos 380 Evo różni się tylko od Protos 380 Standard jeszcze bardziej widoczną kabinką

Czy dobrze rozumuję, że tylko tym się różnią te wersje?


…i teraz chcąc kupić kita, którego wybrać mając na uwadze konieczność jak powyżej pisaliście, że konieczne są:

• upgrade ogona (Alu ramię) …tu poproszę o link do produktu na sklepie
• zębatka przyspieszająca ogon …tu poproszę o link do produktu na sklepie

Przy okazji jeszcze pytanie: dlaczego ostatnimi czasy, gdzieś na forum narzekano czy nawet szydzono na Brain2 ? Pytam bo do tego zestawu będę chciał zakupić ten system a kiedyś miałem w X360’ce i działał OK.
Roland
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 3 lut 2021, o 15:21

Mniej więcej tak.

Ja bym podzielił to inaczej:
- XLpower Porotos 380 (czyli to co by nazywalem XL380)
- Protos 380 (czyli protos 380).
Ten podział jest istotny bo to dwa zupełnie inne heliki o innej konstrukcji (choć w jakimś sensie do siebie nieco podobne).

I teraz:
1. XLPower 380 jest jeden (póki co ;) )
2. Protosy są dwa:
- Standard - czyli standard
- Evo - czyli na bajerze. Główna róznica to kabinka i belka ogonowa. Pewnie sa tez jakieś drobne inne, ale nie wiem.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3807
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 lut 2021, o 15:32

Zależy co chcesz osiągnąć
Zdecydowana większość sprzedawanych kitów to xl380.
Ponoć Standard i Evo lata ciut lepiej (choć mechanicznie to ten sam model), ale przy krecie belka w tych wersjach może uszkodzić ramę - jest sztywna.
W xl380 belka się zgina i po zawodach.
XL380 jest też lżejszy od wersji Standard i Evo. Pytanie czy to lubisz.

Linki:
https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ta ... 1000000043
https://rc-heli.pl/czesci-protos-380/ze ... t-speed-up
XLPower i Protos rc-heli.pl

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron