Konektory - wszystko o wtyczkach, złączkach i innych takich

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 paź 2014, o 14:15

z tego wynika, ze się nie sprawdziły u mnie ze względu na zbyt małe przewody
Helikoptery
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 26 paź 2014, o 14:19

Ja też w większych modelach (700 i 550tka) używam EC5 z HK i nie zauważyłem problemów z jakością połączenia.

Co do rozłączania to mam niewielki kawałek wtyczki i kabla owinięty taką szorstką taśmą z castoramy i wtyczka się niewyślizguje z dłoni.
Awatar użytkownika
maczar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: maczar » 26 paź 2014, o 14:51

wojtekr pisze:z tego wynika, ze się nie sprawdziły u mnie ze względu na zbyt małe przewody

No u nas kable 10AWG zwykle, zdarzaja sie tez 8AWG.
KDS 700FBL Innova | Trex 450 PRO BeastX | JR DSX11
radiomodels.com.pl pilot
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 26 paź 2014, o 15:24

maczar pisze:
wojtekr pisze:z tego wynika, ze się nie sprawdziły u mnie ze względu na zbyt małe przewody

No u nas kable 10AWG zwykle, zdarzaja sie tez 8AWG.

A niewtajemniczonych:
10AWG = ok. 5.3 mm2 (d= ok 2.6mm)
8AWG = ok. 8,4 mm2 (d= ok. 3.3mm)
(zaczerpnięte z Wikipedii)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
szymkar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: szymkar » 26 paź 2014, o 16:40

Ramotny pisze:
maczar pisze:
wojtekr pisze:z tego wynika, ze się nie sprawdziły u mnie ze względu na zbyt małe przewody

No u nas kable 10AWG zwykle, zdarzaja sie tez 8AWG.

A niewtajemniczonych:
10AWG = ok. 5.3 mm2 (d= ok 2.6mm)
8AWG = ok. 8,4 mm2 (d= ok. 3.3mm)
(zaczerpnięte z Wikipedii)


Jest jeszcze tabelka przygotowana przez Ciebie, bardzo przydatna.

http://www.heli-team.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=238:tabela-awg-mm&catid=56:warsztat&Itemid=94
T-rex 450 Plus FBL
SAB Goblin 500
Futaba T10J
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 paź 2014, o 16:57

Ja mam bardzo złe doświadczenia z goldami 3,5 i 4mm które miały sprężynki.
Sprężynki z czasem słabną i jest gorszy kontakt. Ekstremum było jak mi w moim silniku T600 który latał w Gaui potem przeszedł do Goblina 500 po dwóch sezonach użytkowania gold 4mm przestał kontaktować do tego stopnia że tak się nagrzał że cyna się wytopiła a sprężynki miały niebieskawy odcień.
EC5 ma niby 5mm ale nikt mnie do tych z HC nie przekona bo mają sprężynki.

A tu trochę info, proszę zwrócić uwagę na to że do EC5 jest pomyślane do przewodów max 12AWG, pewnie z 10AWG nie będzie problemów ale 8AWG do środka nie wejdzie więc pewnie trzeb a lutować na styk.


Ostatnio też się pojawiło XT150 nad którym się można zastanowić.

Obrazek
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
niebochod
Elita forum...
Posty: 716
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 42 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: niebochod » 26 paź 2014, o 17:54

Kenobi36 pisze:A tu trochę info, proszę zwrócić uwagę na to że do EC5 jest pomyślane do przewodów max 12AWG, pewnie z 10AWG nie będzie problemów ale 8AWG do środka nie wejdzie więc pewnie trzeb a lutować na styk.

Ja po prostu przycinam niemieszczące się kabelki i to co się niemieści lutuje na styk.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 26 paź 2014, o 19:04

szymkar pisze:
Ramotny pisze:
maczar pisze:
wojtekr pisze:z tego wynika, ze się nie sprawdziły u mnie ze względu na zbyt małe przewody

No u nas kable 10AWG zwykle, zdarzaja sie tez 8AWG.

A niewtajemniczonych:
10AWG = ok. 5.3 mm2 (d= ok 2.6mm)
8AWG = ok. 8,4 mm2 (d= ok. 3.3mm)
(zaczerpnięte z Wikipedii)


Jest jeszcze tabelka przygotowana przez Ciebie, bardzo przydatna.

http://www.heli-team.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=238:tabela-awg-mm&catid=56:warsztat&Itemid=94

No patrz - sam nie pamietam co kiedyś stworzyłem...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 27 paź 2014, o 15:00

Wybrałem XT-90.
Czas pokaże czy to dobry wybór.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Filo1
Stały bywalec...
Posty: 137
Rejestracja: 07-10-2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 1 raz

Postautor: Filo1 » 27 paź 2014, o 20:20

Tylko i wyłącznie XT jak dla mnie.
T-Deansy jak dla mnie za ciężko się rozłączały
Póki co nie mam potrzeby używanie 90, a z mniejszymi 60 nie mam wspomnianego problemu rozłączania.
Wystarczy dobrze złapać
+ Pewne połączenie
+ Łatwo się rozłącza
+ Dobrze się lutuje
+ Nie iskrzą jak np. T-Deans
minusów nie dostrzegam
T-Rex 450 Pro
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
T960@PX4 soon
---
Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
piotr0777
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 27-09-2014
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: piotr0777 » 29 paź 2014, o 16:39

Ja używam EC5 z HK i uważam, że są bardzo dobre:
- nigdy się same nie rozłączyły
- łatwo się lutują (wtyk lutuje się najpierw a dopiero później wciska się go w plastik)
- 10AWG wchodzi bez problemu
- 8AWG trzeba się nagimnastykować i trochę poprzycinać
T-Rex 600 Pro DFC | T-Rex 450 Sport V2 | Spektrum DX8
Awatar użytkownika
qemay
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 30-07-2011
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 8 razy

Postautor: qemay » 30 paź 2014, o 12:06

Używałem przez chwilę EC5 teraz jadę na XT90.

XT jednak wywarły na mnie lepsze wrażenie. EC5 jak dla mnie miały pewne wady - ot chociażby były jednorazowe. Po zalutowaniu i wciśnięciu praktycznie nie dało się ich rozebrać. Po co pytanie? A z prozaicznej przyczyny, musiałem dolutować kable do BEC na przyłączu ESC i wtyczka w piach. Nie było by problemu gdybym się nie postarał i nie zalutował przyłącza dokładnie z minimalną ilością odciętej izolacji kabla. Tak przygotowane EC5 można użytkować bez potrzeby zakładania termokurcza.
Drugą wadą jest sztywne osadzenie pinów. W XT, piny w środku się obracają co zmniejsza stres na lucie gdy gimnastykujemy się z wtyczką (np obracamy ok 180').
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 30 paź 2014, o 20:15

Warto XT podszlifować trochę pilnikiem do paznokci. Ja używam takiego w łuk, na gąbce.
Szifujemy głównie krótki spód i "daszek". Znacznie łatwiej się rozłączają, ale bez obawy że same w locie :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
cebulator
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 04-01-2012
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 2 razy

Postautor: cebulator » 31 paź 2014, o 10:08

Warto wtyki z obudowami plastikowymi (xt60-90 itp.) lutować ze złączonymi obiema stronami. Zmniejsza to ryzyko przegrzania plastiku i przesunięciu się pinów.
Pozdrawiam Sławek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 31 paź 2014, o 18:32

Najlepiej złączyć oba złacza pakietu a potem wlutować przewody :vhappy:
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 3 lis 2014, o 09:29

Siema,
Pytanie jak w temacie.
Jaki jest wtyk zasilania w ładowarce.
Dokladnie to GPX Greenbox ale wiem ze wtyk pasuje równiez od Imax b6 czy icharger.

Gdzies cos czytalem ze to DC5,2 ale oznaczenia wygladaja troche inaczej wiec nie wiem jaki kupić?

Najlepiej jakby ktos napisał jak sa podawane te rozmiary złączek bo mam zasilacz mocny który ma złacze "prawie" pasujące - prawie bo średnica zewnętrzna pasuje ale jest zamały otwór wewnętrzny - w ładowarce jest jakby za gruby ten bolec.

I teraz tak.
Chcialbym po pierwsze kupic pasujący wtyk do ładowarki i spróbować dobrać wtyk-gniazdo pod ten zasilacz co mam i zrobic "przejścówke" zeby nie ucinać tej nie pasującej koncówki z zasilacza - może sie przyda jeszcze kiedys...

Troche namotałem ale ogarniecie :)

Googlujac dalej natrafilem ze moze to byc wtyk AC 5,2 zwany inaczej B17 ???
Ale i tak potrzebuje gniazdo pod ten wtyk z "mniejsza" dziura wewnetrzna :)
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 180
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 3 lis 2014, o 09:58

W tego typu wtykach numerki oznaczają, średnicę bolca, który wchodzi we wtyk, oraz średnicę zewnętrzną wtyku. Także wystarczy zmierzyć suwmiarką i nie powinieneś mieć trudności z zakupem. Akurat nie mam pod ręką bo bym Ci zmierzył.
Awatar użytkownika
Bazant
Domownik forum...
Posty: 360
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Za Piasecznem :)
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Bazant » 3 lis 2014, o 10:45

Ok teraz tylko pytanie czy do ładowarki jest to wtyczka 2,1/5,5 czy 2,5/5,5?

I przy okazji pytanie.
Czy mozna podłączac ładowarke poprzez złączke zapalniczki w samochodzie czy lepiej/bezpieczniej jest bezposrednio krokodylkami do akumulatora?
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 3 lis 2014, o 15:29

Sprawdź jakie masz zabezpieczenie na gnieździe zapalniczki, to sobie odpowiesz na pytanie.
pzdrv,

~wysłano z ciapciaka~
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 3 lis 2014, o 21:33

Bazant pisze:Czy mozna podłączac ładowarke poprzez złączke zapalniczki w samochodzie czy lepiej/bezpieczniej jest bezposrednio krokodylkami do akumulatora?

Do akumulatora, bo w nowych samochodach gniazdo zapalniczki ma dziwne zabezpieczenia, i coraz częściej stabilizator 12V :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron