T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 9 sie 2013, o 14:13

To że oblatywał model nie znaczy że po oblataniu nie sprzedał go bez odbiornika, bo takich aukcji na alegro widziałem wiele. Pierwsza sprawa przy uruchamianiu to wiedzieć, jaki mode ma aparatura tym samym gdzie jest gaz. Zazwyczaj jest to jedyna oś gałki która swobodnie zostaje w swojej pozycji, a nie wraca do centrum.

Zanim uruchomisz heli ustaw gałkę gazu na minimum (przy mode 2 lewa pionowa gałka). Przy podłączeniu pakietu do heli regulator od silnika powinien dźwiękowo zgłosić swoją gotowość do pracy odpowiednią ilością piknięć.
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 9 sie 2013, o 14:17

Neomutant pisze:Zanim uruchomisz heli ustaw gałkę gazu na minimum (przy mode 2 lewa pionowa gałka). Przy podłączeniu pakietu do heli regulator od silnika powinien dźwiękowo zgłosić swoją gotowość do pracy odpowiednią ilością piknięć.


Ale to jest wróżenie z takim uruchamianiem na odległość. A jak tam normala nie ma, tylko same idle ustawione? To się Markode zdziwi i nawet wyłączyć nie będzie potrafił :)
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 9 sie 2013, o 14:29

Racja dlatego najlepiej spotkać się w "Realu" z kimś kto już to potrafi na tyle żeby pomóc.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 sie 2013, o 15:31

Można włączyć bezpiecznie model ale przedtem zdjąć wszystkie łopaty (na ogonie też).
A jeżeli chcesz mieć pewność że silnik nie wystartuje wystarczy odpiąć przynajmniej dwa z trzech jego przewodów, które idą do regulatora (bo my używamy silników trójfazowych) .
A to co ci koledzy napisali wcześniej to święte słowa. Nawet ci co wcześniej latali mniejszymi zawsze po locie takim bydlakiem opisują jak im kopara opadała z wrażenia, jaki to huk i respekt budzi.
Więc nie ryzykuj z samodzielnym startem.

BTW. Model jest porządny, aparatura jedna z najlepszych na rynku. Sam taką używam i jestem bardzo zadowolony.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 9 sie 2013, o 18:15

Jestem z opolskiego ,kolega latał na tym sprzęcie co ja mam teraz , jak sprawdzić czy komunikacja jest między helikopterem a nadajnikiem
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 9 sie 2013, o 20:56

Włącz aparaturę, jeśli zacznie narzekać przy starcie to kombinuj z przełącznikami tak długo aż ruszy, będziesz na bieżąco widział co włączasz lub wyłączasz, chodzi o wyczyszczenie ekranu z ostrzeżeniami.

Powinieneś zobaczyć ekran główny który będzie wyglądał mniej więcej tak:

Obrazek

Klepnij dwa razy w LNK na manipulatorze, przejdź na MODEL SEL. i upewnij się że jest wybrana odpowiednia pozycja jeśli jest ich kilka. Jeśli nie wiesz jak się poruszać po menu to nie pytaj nas o to, zanim zaczniesz się bawić ustawieniami powinieneś bardzo dokładnie przestudiować instrukcję.

Wróć do ekranu głównego i przełącz się w tryb throttle hold - jeśli już odłączyłeś silnik to ten krok możesz sobie darować.

Podłącz pakiet zasilający elektronikę w śmigłowcu.

Poszczególne elementy powinny się zainicjować i po chwili aparatura i odbiornik nawiążą połączenie. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to w tym momencie powinieneś mieć kontrolę nad serwami.

Jeszcze raz przypominam o zachowaniu ostrożności, podaliśmy Ci kilka sposobów jak można się upewnić że model nie będzie próbował Cię zabić, zastosuj któryś z nich ;)
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 9 sie 2013, o 23:51

Jak podłączam mały akumulator nie ma reakcji jak wpinam duży jest dźwięk ale poza tym nic, brak j reakcji z strony sterownika ,ale mam zarazem pytanie czy muszą świecić jakieś diody w odbiorniku jeśli jest aktywny?
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 10 sie 2013, o 07:15

kombinuj na wszystkie strony az zrozumiesz swoją maszyne... oczywiscie odkręć wszystkie łopaty! oglądaj instrukcje i porady na yt, czytaj nasze forum i cwicz na symulatorze, po okolo 30-50 godzinach na symku sprobuj powisieć swoją sześćsetą. nie bedzie ci latwo zaczac od tak wielkiego modelu ale jest to mozliwe.
gwarantuje ci ze po rozkreceniu wirnika do optymalnych obrotow nie odwazysz sie dodac wiecej gazu by podnieść maszyne, wiem bo tak mialem :banana:
ja przesiadlem sie z mikrohelika (mcpx) na trexa500. bylo fajnie ale pierwsze 10 lotow tylko wisialem i podziwialem ogrom swojej maszyny.
narazie sie poprostu ucz, przed lotem musisz wiedziec wszystko i miec opanowane podstawy pilotażu.
fajnie by bylo zebys pierwszy lot zrobil pod okiem kogos doswiadczonego, nawet daj temu komus sprawdzic helika tzn wszystkie ustawienia, czulosci, expo itd, bo jesli maszyna zaskoczy cie czyms juz w powietrzu to mozesz spanikowac i rozbic model.
najlepiej zepnij sie z kims kabelkiem (trener-uczen).
powodzenia :thumb:
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 10 sie 2013, o 07:18

Markode pisze:Jak podłączam mały akumulator nie ma reakcji jak wpinam duży jest dźwięk ale poza tym nic, brak j reakcji z strony sterownika ,ale mam zarazem pytanie czy muszą świecić jakieś diody w odbiorniku jeśli jest aktywny?


Naprawdę chcesz sobie krzywdę zrobić? "Podłączyłem mały akumulator, elektronika sterująca nie zadziałała, więc podłącze duży - może silnik bez sterowania ruszy i będzie fajnie" :plask: :hammer: Niestety ale to chyba nie ma sensu, bo w ogóle nie kumasz o co w tym chodzi. Ratują cię tylko funkcje zabezpieczające w urządzeniach.

TO NIE JEST ZABAWKA

Jeden błąd i masz kosiarkę chodzącą na pełnych obrotach z wirnikiem do góry, która ci kończyny poobcina. A ty się bawisz "w co będzie jak coś podłącze".

Zacznij od podstaw, naprawdę poczytaj co jest co, do czego służy, po co. Jak znasz angielski to np. to:

http://www.swashplate.co.uk/ehbg-v18/ehbg_index.html

http://www.rchelicopterfun.com/best-rc-helicopter.html

http://www.eflightwiki.com/eflightwiki/ ... pter_guide

Niestety nie mogę znaleźć najlepszego guida jaki kiedyś widziałem, gdzie było dosłownie wszystko ładnie opisane krok po kroku :/
Jak już będziesz wiedział co jest ustawione w aparaturze, jaki ma wpływ na lot, jak jest podłączona elektronika, będziesz miał pełną komunikację nadajnika z odbiornikiem, sprawdzisz czy wszystkie serwa sterujące działają prawidłowo, obadasz jakie masz krzywe gazu i kątów, gdzie zmienia się tryby lotu i po co, jak wygląda procedura startowa, jak przebiega inicjalizacja regulatora. Jak ogarniesz wszystkie procedury bezpieczeństwa dotyczące miejsca latania i zasad którymi się kierują piloci, to wtedy i DOPIERO WTEDY możesz podłączyć główną baterię do helika. Do tego czasu dla własnego bezpieczeństwa schowaj baterię głęboko.

Skup się na tym dlaczego elektronika nie działa z małej baterii - czy jest ona naładowana? Może gdzieś jest włącznik na BEC-u?
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 10 sie 2013, o 07:26

No i znalazłem - najlepszy poradnik, lektura obowiązkowa:

http://www.knowledgelabs.com/RadioContr ... er/Primer/
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 10 sie 2013, o 07:52

A jest może ktoś z opolskiego lub ościenne województwa kto ma już praktykę na tych modelach ,mogę dojechać bez problemu i spróbujemy uruchomić sprzęt
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 10 sie 2013, o 07:57

Weź sobie do serca to co napisał shacker, jego ton jest ostry nie bez powodu. Bez ćwiczeń na symulatorze i tak nie polatasz więc na razie zostaw śmigłowiec, zorganizuj sobie sima i zacznij czytać, czasu masz sporo. Podchodząc do wszystkiego powoli i z głową możesz tylko zyskać.

Wróć tu jak będziesz znał podstawy działania poszczególnych elementów i wiedział który do czego służy, następna część tego posta prawdopodobnie będzie Ci w stanie pomóc.

W aparaturze na froncie masz dwie czerwone diody. Lewa mówi o statusie urządzenia, świecąca oznacza że jest włączone, jak miga przy uruchamianiu to znaczy że masz uruchomiony jakiś tryb. Prawa oznacza status nadajnika, jeśli nie świeci to fale radiowe nie są nadawane, jak świeci to są. Jeśli chcesz połączyć się z modelem to obie diody powinny być stale zapalone.

U siebie mam R303SB od Futaby, jeśli masz inny model to powinno być bardzo podobnie chyba że masz zainstalowany odbiornik innego producenta. Oznaczenia LEDa:

(tylko przez 1-2s po włączeniu) czerwony - tryb normalny / pomarańczowy - tryb highspeed
czerwony - brak odbieranego sygnału
zielony - odbierany sygnał
zielony (migający) - sygnał wykryty ale nie zgadza się ID (brak zbindowania)
migający czerwony i zielony na zmianę - błąd wewnętrzny odbiornika

Całość wygląda tak:
Po podłączeniu pakietu zasilającego śmigłowiec dioda na odbiorniku zapala się na pomarańczowo i po krótkiej chwili na czerwono. Zauważ że to tylko przykład i najpierw powinieneś włączyć aparaturę a dopiero potem po upewnieniu się że radio jest odpowiednio ustawione i nie uruchomi od razu silnika podłączać zasilanie w modelu.

Włączam aparaturę - lewa dioda miga prawa jest zgaszona i urządzenie drze się niemiłosiernie że mam aktywny IDLE1 i drążek gazu nie jest w pozycji minimalnej. Nie używam manipulatora tylko opuszczam drążek najniżej jak się da - jedno ostrzeżenie znika - i przełączam tryb lotu na normal -drugie ostrzeżenie znika, radio się inicjalizuje, widzę ekran główny i obydwie diody świecą na czerwono.

W tym samym momencie dioda na odbiorniku zmienia się z czerwonej na zieloną, od tej chwili połączenie między modelem i aparaturą jest ustanowione i mam kontrolę nad modelem.

Pamiętaj, nie eksperymentuj, zanim coś zrobisz przemyśl trzy razy jaki będzie tego efekt i podejmij wszystkie kroki które zapewnią Ci bezpieczeństwo. Wiem że każdy powtarza to do znudzenia ale to naprawdę nie są zabawki które można uruchomić w 3 minuty i zacząć ich używać. Trzeba najpierw włożyć długie godziny na opanowanie wiadomości teoretycznych i jeszcze dłuższe w trenowanie na symulatorze, jeśli zaczniesz iść na skróty to może się to bardzo źle skończyć.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 10 sie 2013, o 08:07

Mam odpięty duży akumulator i nie ma reakcji w elektronice ,nie świeci żadna dioda w odbiorniku
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 10 sie 2013, o 08:19

Wybacz, ale odłączam się od tematu w najbliższej przyszłości. Nie zwracasz uwagi na ostrzeżenia i sugerowany sposób postępowania.

I tak w tej chwili nie będziesz w stanie latać tym heli a grzebiąc przy nim bez posiadania minimalnego poziomu wiedzy możesz doprowadzić do uszkodzenia modelu lub co gorsza siebie.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 10 sie 2013, o 09:14

Jak nie posłuchasz uwag twój pierwszy lot w przy największym szczęściu może wyglądać tak



Przy najgorszym łopaty potną cię w tylu miejscach że nie będziesz w stanie nawet wołać kogoś o pomoc..
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 10 sie 2013, o 14:24

Witam nawet nie mam zamiaru uruchamiać go! po poradach na forum,ale zależy mi żeby z kimś spotkać sie kto ma doświadczenie ,i na pewno nie zacznę lotu bez doświadczenia jak już będę pewny ze jestem gotowy na to
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 10 sie 2013, o 23:10

Tu nie chodzi do końca abyś rozpoczął lot świadomie, tu chodzi abyś nie rozpoczął go nieświadomie. Na dzień dobry odepnij silnik.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, o 09:28 przez wojtekr, łącznie zmieniany 1 raz.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 sie 2013, o 00:27

Już dawno nie widziałem takiego poruszenia na forum... Bo wielu widzi już w wyobraźni, jak sobie odstrzelisz paluchy albo pokaleczysz twarz jak po kosiarce do trawy.
A to oznacza, że temat jest ważny. Dlatego że TO ma cholerną moc. 5-10 koni mechanicznych w takim modelu nikogo już nie dziwi. A jeszcze niedawno Mały Fiat miał połowę tego...
Dlatego bądź czujny... Coś jednak w trawie piszczy że chłopy tak wrzeszczą...
Ja do dzisiaj mam bliznę na nodze po lądowaniu - tylko - 450-tką i - tylko - na autorotacji. A ten twój ma dwa razy większe łopaty i tnie jak gilotyna :wow2:
No i dochodzi jeszcze do ogarnięcia cała mechaniko-elektronika. Trzeba poświęcić niestety sporo czasu zanim te magiczne terminy z forum zaczną coś znaczyć.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Markode
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 11
Rejestracja: 07-08-2013

Postautor: Markode » 11 sie 2013, o 15:05

Dla tego jestem na tym forum nowym i i chętnie się dowiem czegoś na temat mojego sprzętu i spotkam z kimś kto ma podobny model i potrafi na nim latać, wiem ze na pewno jest wszystko ustawione katy serwa helikopter jest gotowy do lotu , nie chce kombinować nic sam jestem świadomy ze rozwalę sprzęt ,ze to nie jest samochodzik sterowany ! Potrzebuje namiary do sklepu z symulatorami
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 11 sie 2013, o 15:15

Markode pisze:A jest może ktoś z opolskiego lub ościenne województwa kto ma już praktykę na tych modelach ,mogę dojechać bez problemu i spróbujemy uruchomić sprzęt


ja jestem z dolnego śląska, w grudniu będę w kraju to masz czas na symka...
powodzenia

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości