T-Rex 600

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 3 lis 2010, o 13:22

Zdaje się że to rozcięty wężyk paliwowy?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 lis 2010, o 13:22

PANOWIE!
Nie rozgrzewajmy dyskusji - są zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy obu napędów (zapominamy dodać że są jeszcze benzyniaki).

Mój post był wynikiem pytań jednego z kolegów (bo nie wiedział że mam Nitro) na PW czy jestem zadowolony z modelu, jaki on w ogóle jest, jaki silnik, czy miałem/mam problemy z regulacją itepe itede... Więc żeby szersze grono mogło się zapoznać z argumentami za i przeciw napisałem co napisałem.

AT600N kupiłem bo chciałem "zobaczyć jak to jest" (to mój pierwszy model spalinowy w ogóle). I co ciekawe mimo ze od dłuższego czasu mówię "muszę go sprzedać" to jakoś rozstać się z nim nie potrafię - zaleta długiego czasu latania bez targania 30-50 pakietów jest bardzo atrakcyjna. Gdyby nie to czyszczenie (ale to pewnie tylko moja przypadłość) to pewnie bym nad sprzedażą się nie zastanawiał...

Nie opowiadam się ani za jednym ani za drugim - po prostu chciałem napisać moje przemyślenia na temat nitro.... :)

PS:
max S pisze:jezeli planuje dluzszy czas latania to biore 30 – 50 pakietow I sobie latam a potem

nie każdy ma taką elektrownie .... :) - większość z nas jak ma 10 pakietów to już sporo...

max S pisze:laduje je wdomu okolo 20 - 25 na raz (parallel)

dwadzieścia :wow2: :!: pakietów połączonych równolegle :?: :!: :?: To po ile do jednej ładowarki :?:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 3 lis 2010, o 13:25

Max, no nie mogę... 30-50 pakietów. To mógłbyś czołg tym odpalić a potem wysadzić w powietrze :rotfl:
Ale fakt, ja też tak robię że biorę 12 sztuk i mam 6 lotów z marszu, co i tak daje ponad pół godziny samego latania.

Grześ - nie wydaje mi się że rozgrzewamy temat - zobacz jakich mamy ludzi na forum. Spokojnie, grzecznie, bez pyskówek. Każdy pisze co sądzi i nie ma udowadniania na siłę racji. Kulturny naród panie dzieju...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 3 lis 2010, o 13:26

Gmeracz pisze:Zdaje się że to rozcięty wężyk paliwowy?

Tak jest to silikonowy wezyk paliwowy :thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 3 lis 2010, o 13:47

Ramotny pisze:PANOWIE!
Nie rozgrzewajmy dyskusji

jest to tylko moja opinia na temat kosztu 9000 - 10000 zl za godzine lotu elektrykiem


Ramotny pisze:PS:
max S pisze:jezeli planuje dluzszy czas latania to biore 30 – 50 pakietow I sobie latam a potem

nie każdy ma taką elektrownie .... :) - większość z nas jak ma 10 pakietów to już sporo...

Dlatego napisalem ze to jest moje subiektywna opinia na temat ladowania na polu


Ramotny pisze:
max S pisze:laduje je wdomu okolo 20 - 25 na raz (parallel)

dwadzieścia :wow2: :!: pakietów połączonych równolegle :?: :!: :?: To po ile do jednej ładowarki :?:

mam do kupy 9 ladowarek jedna laduje 4 pakiety na raz 2 ladowarki parallel po 6 pakietow + 6 po jednym pakiecie lub jak male pakiety np.3s to laduje po 2 na jednym cablu jako 6s :idea:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 3 lis 2010, o 13:52

Gmeracz pisze:Max, no nie mogę... 30-50 pakietów. To mógłbyś czołg tym odpalić a potem wysadzić w powietrze :rotfl:
Ale fakt, ja też tak robię że biorę 12 sztuk i mam 6 lotów z marszu, co i tak daje ponad pół godziny samego latania

mialem do kupy okolo 150 pakietow ale czesc padla (niska jakosc) czesc sprzedalem bo nie uzywalem ale zostalo mi chyba z 120
na zdjeciu ponizej jest 95 sztuk ale jak bym pogrzebal w lodowkach/chlodziarkach to pewno by sie znalazlo z nastepnych 20 - 30 (zdjecie ponizej nie jest aby sie chwalic tylko poprzec moj punkt)
Obrazek




Gmeracz pisze:Grześ - nie wydaje mi się że rozgrzewamy temat - zobacz jakich mamy ludzi na forum. Spokojnie, grzecznie, bez pyskówek. Każdy pisze co sądzi i nie ma udowadniania na siłę racji. Kulturny naród panie dzieju...

panie dzieju :D :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:


Edit: zmiana ilosci bo sam nie wiedzialem ile mam
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 lis 2010, o 16:08

Max S pisze:
Gmeracz pisze:Max, no nie mogę... 30-50 pakietów. To mógłbyś czołg tym odpalić a potem wysadzić w powietrze :rotfl:
Ale fakt, ja też tak robię że biorę 12 sztuk i mam 6 lotów z marszu, co i tak daje ponad pół godziny samego latania

mialem do kupy okolo 150 pakietow ale czesc padla (niska jakosc) czesc sprzedalem bo nie uzywalem ale zostalo mi chyba z 120
na zdjeciu ponizej jest 95 sztuk ale jak bym pogrzebal w lodowkach/chlodziarkach to pewno by sie znalazlo z nastepnych 20 - 30 (zdjecie ponizej nie jest aby sie chwalic tylko poprzec moj punkt)
Obrazek

Edit: zmiana ilosci bo sam nie wiedzialem ile mam


o matko ! :wow2: :wow2: :wow2:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 3 lis 2010, o 16:34

Mieni mi się w oczach....
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 3 lis 2010, o 16:42

Maćku, no to prosimy w osobnym wątku komentarz do jakości pakietów, których używasz. Widać, które marki dominują, ale słowo komentarza z pewnością byłoby pomocne dla wielu z nas.

Zdrówka!
Łukasz
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 3 lis 2010, o 21:56

Dokładnie, też jestem żywotnie zainteresowany bo widzę, że nam się gusta pokrywają ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 3 lis 2010, o 22:15

jaw drop(ped) i ciągle nie mogę znaleźć...

szacun chłopie :nw: :nw: :nw: :nw: :nw: :nw: :nw:

ja mam 4x 2200 i 2x 3000 :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Roadie
Stały bywalec...
Posty: 130
Rejestracja: 15-09-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Roadie » 3 lis 2010, o 22:45

Hehe troche miazga z tymi pakietami Panie. Ja mam 6, i nie mieszcza mi sie po kieszeniach - przy 90, to pewnie trzeba kupic jakiegos SUVa czy Vana, zeby to wszystko upchac:)
T-Rex 450 SE v2, DX6i, G4.5
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 3 lis 2010, o 22:51

Roadie pisze:Hehe troche miazga z tymi pakietami Panie. Ja mam 6, i nie mieszcza mi sie po kieszeniach - przy 90, to pewnie trzeba kupic jakiegos SUVa czy Vana, zeby to wszystko upchac:)
Max ma czym wozić:

Obrazek

-> viewtopic.php?p=3633#p3633
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 3 lis 2010, o 23:21

A do spalinki wystarczy jedna lub dwie banieczki na wypad :)
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 3 lis 2010, o 23:49

A mnie na wypad wystarczaja 2 walizeczki "28 lotow Rexem 550" :D

Obrazek



2 walizeczki z pakietami nie duzo wieksze od walizeczki do Futabki :P

Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 4 lis 2010, o 05:59

Beier pisze:A do spalinki wystarczy jedna lub dwie banieczki na wypad :)

2 banieczki to super :thumb: :thumb:



Ja jak latam smrodem to biore 2 banieczki ale uzywam tylko polowe z jednej
mam maly silnik w SB30 i pozatym w AU jest zabronione uzywanie silnikow 2suwowych przez wiecej niz 60min w sumie na dzien ze wzgledu na ochrone srodowiska :(

to co ciagne na pole do latania :lol:

Obrazek



A roznica jest taka :dk:

Obrazek



Wybor jest albo po lewej albo po prawej albo wszystko :D
Wagowo prawie identyczne jak banka po lewej jest pelna.

Obrazek



:D :D :D oczywiscie te 60 min na dzien to zart latam :gas: ile paliwa starczy :lol: :lol: :lol:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 7 lis 2010, o 20:42

Korzystając z dość dobrej choć chłodnej pogody troszkę dzisiaj polatałem a przy okazji zrobiłem fotkę mojej "gigantycznej" skrzynki lotniskowej która na stałe jeździ w aucie:

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
AndMax
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 13
Rejestracja: 19-10-2010
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 6 razy
Kontaktowanie:

Postautor: AndMax » 7 lis 2010, o 23:15

Max S, dopiero przeczytałem ten wątek... jestem pod wrażenie i podziwem jednocześnie (że tak powiem) :o . Naprawdę kolekcja bardzo zacna :o . Do moich 600,tek mam TYLKO 6 pakietów 6S plus 4x 2200/3S do 450'ki i 5x5S do klasy F5B. Czasami brak czasu na lotnisku aby doładować choć jedną, jednak daję radę. A tu proszę... normalnie armagedon :mrgreen:. Dodam jednak swoje dwa grosze. Latałem sporo czasu spaliniakami samolotów. Takie kiedyś były realia techniczne i innego wyjścia raczej nie było. Od kilku lat wzmacnia się pozycja elektryków, a przy okazji moja chęć ich używania. Myślę, choć to oczywiście moje odczucie... jest to idealna technologia. Brak brudu po lataniu, łatwość zasilenia modelu, stałe parametry lotu, brak dodatkowych wibracji niszczących model. Jednak z drugiej strony wspaniały jest zapach paliwa o poranku... Powiem tak, wszystko jest dla nas a co wybierzemy jest tylko zależne od nas samych...
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Robert_K
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 14-11-2010

Postautor: Robert_K » 14 lis 2010, o 20:49

Kończy się sezon i chyba już czas zacząć porządki w modelach.
Mam T-Rexa 600ESP latam nim od wiosny ma wylatane trochę ponad 200 lotów.
Wymieniałem tylko raz łożyska na wale.
Jak do tej pory lata bez żadnej awarii.
Co muszę w nim wymienić żeby bez problemów latać w następnym sezonie?
Tarcza ma luz na łożysku, ale miała go już po 50 lotach.
Wymieniać ją czy zostawić?
Co z serwami, łożyskiem jednokierunkowym i snapami zostawiać czy wymieniać?
Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 14 lis 2010, o 23:22

Osobiście nie widzę powodu żeby cokolwiek z mechaniki modelu wymieniać na zasadzie "bo trzeba" - kontrola po/przed lotem i wymiana na bieżąco części budzących wątpliwości (łożyska, snapy, pasek) w mojej opinii wystarczy.
Osobną kwestią są serwa - zdarzają się przypadki "padów" w najbardziej nieodpowiednich momentach. Ale co? Wymienić zestaw za 600 zeta? To koszt porównywalny z porządnym (bardzo) kretem.... Może dopiero jak pojawi się pierwszy, najlżejszy objaw zużycia?
Poza tym 200 lotów sportowych to nie to samo co 3D...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości