Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Qugar_
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 98
Rejestracja: 27-02-2010
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Qugar_ » 24 gru 2010, o 08:41

Super artykuł.
Zamierzam się na ten model od dłuższego czasu i chłonę każdą wiedzę na jego temat, od kiedy go zakupiłeś czytam wszystkie twoje wypowiedzi na jego temat.
Powiedz mi jeszcze czy zmienił byś coś w swoim setupie czy racze nie bo mam zamiar skopiować twoje ustawienia :oops:
Pozdrawiam Piotr
KDS 450SV
EasyGlider PRO
Futaba T8FG
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 gru 2010, o 10:36

Qugar, dziękuję za miłe słowa ;)
Mam taką naturę, że nie przestaję kombinować ale poza ewentualną zamianą silnika na większą moc (1500 W) nie widzę tu potrzeby innych zmian. No dobra, chodzi mi jeszcze po głowie wałek - aby sprawdzić zysk energii i zmianę precyzji sterowania w tym wariancie - no i finalnie FBL.
Jednak to są moje alpejskie kombinacje - taki setup jak pokazałem jest bardzo optymalny pod względem właściwości / czasu lotu i wystarczy w zupełności do podstaw, ostrego treningu, nauki figur i miękkiej akro 3D, więc jakieś 1-3 sezony nauki i latania dla przyjemności. Szczególnie czasy w locie lajtowym mnie zaskoczyły - przyzwyczajony do 4:30 latałem i latałem i latałem... Aż dobijałem do 10-ciu minut! Widać to w pierwszej części wykresu, gdzie model brał tylko kilkanaście amper.

Na pewno nie jest to model do dynamicznego, ostrego 3D - do tego został zaprojektowany X5 - ale dla znakomitej gamy innych zastosowań - spokojnie. Przy tych obrotach czasem mi brakowało ciut więcej mocy, ale tylko w skrajnych wygłupach - stąd silnik 1500 W byłby lepszy (ale nie z większym kV!!!). Mam tu na myśli latanie w stylu Edka, czyli pan motorniczy wachluje gazem po całości ;)

No i zapomniałem, że dodałem piękną, klasycznie kolorową kabinkę z 550-tki. Przy tym dłuższym ogonie wygląda w powietrzu bardzo ładnie i bojowo :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 24 gru 2010, o 16:13

Ramotny pisze:Aktualnie używam wyłącznie magnetycznych (nb w PL można kupić prawie takie same magnesy za 7zł/100szt :) ) - jedyna wada że jak nie ma to trzeba wywiercić otworki (2 dla przeciwwagi) na magnesiki
-> http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4639
Obrazek


Wlasnie zamowilem w/w zestaw. Gmeracz wiem, ze Ty wywiercales dziurki w glownej zebatce w Gaui 425. Moglbys pokazac na fotkach, jak to wyglada w praktyce. Chcialbym podpatrzec jak to zrobic.


WESOŁYCH ŚWIĄT :banana: :thumb:
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 gru 2010, o 19:04

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Nawiercasz otwory tylko do uzyskania średnicy i wklejasz - ja użyłem gęsty cyjanoakryl
Były dwa, ale wykres ząbkował więc wyjąłem jeden i jest dobrze. Przy tych obrotach nie jest potrzebna przeciwwaga, ale można dać.
Pamiętaj że magnesiki są zaznaczone czerwonym znakiem która strona idzie do środka.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 25 gru 2010, o 21:55

Sławciu dzieki :)
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 4 sty 2011, o 17:42

Odświeżam wątek, bo doszły nowe informacje z testów.

Przed chwilą wróciłem z pierwszych lotów w nowym roku. Tym razem zmieniłem silnik i ustawienia głowicy. Po co to wszystko?
Od początku zabawy z Gaui nie dawało mi spokoju, że niektórzy narzekali na mułowatość tej konstrukcji :wall:
Pamiętałem gorącą dyskusję na epheli z kolegą Kenobi36, który miał trochę nieciekawe doświadczenia ze swoim, zrywał zębatki i upierał się, że z tego muła nie będzie skoczka.
Jako że jestem równie uparty i lubię gmerać szukałem przyczyny tych opinii i dzisiaj... znalazłem wreszcie odpowiedź :banana:
Po wielu próbach, testach różnych konfiguracji doszedłem wreszcie do ustawień, których nie powstydziłby się model 3D z wyższej półki. Do tego stopnia, że lekko się go przestraszyłem i włączyłem w locie rezerwowy setup z Dual Rate + Expo do złagodzenia reakcji :wow2:

Model ma wigor, moc, skoczność i dużą manewrowość - czyli wszystko co tygrysy lubią najbardziej.
Obecnie model uważam za ustawiony maksymalnie i optymalnie dla mnie. Przeniosę te ustawienia do Phoenixa i pozostaje ćwiczyć nowe manewry... Już nie mogę zganiać na model że czegoś nie zrobi he he...

No dobra, przejdźmy do konkretów.
Obecny kompletny już setup i dane lotu:

Silnik: Scorpion HK-3026-1400 kV (1680 W)
Łopaty główne: TIG 500 mm Carbon
Łopatki flybara: białe z otworami, ver. 550
Łopatki ogonowe: standard kit 425
Setup przełożeń: 13T-50-19-61
Akku: 2 x Flightmax Zippy 3S, 2800 mAh, 30C
Maks./średnie obroty: 2500 /1816 obr./min.
Maks./średni prąd: 61,95 / 20,78 A
Czas lotu (Idle + Normal): 5:50
Maks. moc oddana silnikowi: 1223 W
Całkowite zużycie energii: 2456 mAh - to jest to :nw:
Krzywa gazu Idle: 90-84-80-84-90
Kąty Idle: -10..+10
Czułość gyra (GP-750) w Idle: 52% (system Futaby)

Te akumulatory stają się moimi faworytami dla modelu klasy 500-550. Mają najlepszą proporcję waga/czas lotu/rozmiary :)
Popatrzmy na wykres z loggera:

Obrazek


Idle to faza 1 i 3, w środku normal. W idlu fikałem, w normalu szybkie przeloty, ósemki i parę zawisów. Wykres gazu jest poszarpany ale z mojej winy - nie skalibrowałem tego w loggerze przed lotami.
Miałem w gotowości inny setup kątów, -12..+12, ale podczas lotu wróciłem do Idle1 bo model zrywał za bardzo strugi. Na razie nie potrzebuję aż takich kątów. Możliwe że w wersji z łopatami 550 to się zmieni.
Co do ewentualnego zrywania zębatek - ja robię tak że ustawiam górę krzywej gazu Normal wyżej niż Idle więc przy przełączaniu nie szarpie mi głowicą.
Odnośnie zmian w setupie głowicy nie będę tu się rozwodził bo każdy posiadacz Gaui wie, że ta ma dużo możliwości ustawień więc aby wyjaśnić szczegóły wkrótce opublikuję osobny tutek na ten temat.
Jeszcze jedno - duży potencjał setupów tkwi też w zmianie zębatek. Szczerze to można się w tym pogubić bo to dziesiątki nowych kombinacji. Moim dążeniem było uzyskanie optimum bez wymiany standardowego wyposażenia.

Na zakończenie dodam, że potwierdziły się w pełni założenia zmian i oczekiwania z pierwszego artykułu, z czego jestem bardzo zadowolony. Dzięki wyrównaniu snapów model nabrał wigoru w różnych położeniach, tic-tocki robi wreszcie z zapasem energii z pleców, odskakuje a nie zjeżdża na ogon (ok, mówię o moim poziomie pilotażu), w funnelach mogę nareszcie rozciągać figurę na dużą beczkę wielkości łąki a nie mały lejek :thumb: i kilka takich jeszcze drobiazgów. Poza tym czerwono-szaro-biała kabinka wygląda smacznie i bojowo w locie :)

Obrazek



Poza korektą czułości gyra nie robiłem nic z regulacji. Teraz pozostaje tylko ćwiczyć na symku i... myśleć o FBL + wałek na wiosnę :rotfl:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 4 sty 2011, o 20:10

Mega dobra robota Gmeracz,az milo sie czyta i oglada! Oby wiecej takich tematow :)
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 4 sty 2011, o 22:26

Jak zwykle świetny artykuł :thumb: Nie wiem czy takiemu lamerowi jak ja wypada :mrgreen: ... ale pozwolę sobie na dwa grosze i garść pytań...


Gmeracz pisze:Łopatki ogonowe: standard kit 425
A nie lepiej do łopat 500mm (i więcej) założyć łopatki od 550ki, czyli ok 82mm vs. 76mm albo nawet jeszcze większe, np. KBDD 84,5mm?


Gmeracz pisze:Setup przełożeń: 13T-50-19-61, Maks. obroty: 2500 obr./min. Krzywa gazu Idle: 90-84-80-84-90
Kiedyś enżiner z Gaui napisał mi, że maksymalne obroty głowicy dla 500mm wynoszą 2300 rpm. a u Ciebie jest trochę więcej... żebyś nie przesadził jak kiedyś z ogonkiem 450ki :wow2: (przy okazji: dla 425mm max 2900rpm, a dla 550mm max 2100rpm), chyba że coś Ci logger przekłamuje bo w/g kalkulatora dla Twojego setup’u obroty powinny wyglądać tak:

Obrazek

Czyli nawet w sytuacji 100% wydajności układu przy 90% thro powinieneś mieć 2265rpm, a przecież przy max thro są również maksymalne kąty łopat... które chyba jednak coś ten wirnik powinny jeszcze zwalniać (nawet minimalnie przy zapasie mocy z silnika, ale jednak zawsze coś) :?: :?: :?:


Gmeracz pisze:Setup przełożeń: 13T-50-19-61
A może zastosować XX-60-19-61? Wtedy mógłbyś dać inne zębatki na silniku 1400kv (więcej zębów = mniejsze ryzyko zerwania tychże).

Obrazek


Gmeracz pisze:Akku: 2 x Flightmax Zippy 3S, 2800 mAh, 30C. Te akumulatory stają się moimi faworytami dla modelu klasy 500-550. Mają najlepszą proporcję waga/czas lotu/rozmiary :)
Powiem szczerze, że tylko powiększasz moje zainteresowanie nimi. Chciałem sobie dokupić jeszcze dwa akkusy, bo Nano 3000mah jakoś nie położyły mnie na łopatki. Nie, żeby były do bani, ale przy tej cenie spodziewałem się czegoś więcej (może naiwnie i bezzasadnie). W sumie zastanawiałem się już tylko pomiędzy 6S/30C Turnigy 3000 mah lub 2650 mah, ale potem zauważyłem na HK te Zippy 2800. Cena atrakcyjna (~35 USD), masa względnie niska, pojemność OK, rozmiary też... Teraz tylko się zastanawiam czy nie lepiej kupować 3S, które w parze byłyby do Gały, a jako pojedyncze do T450...


Gmeracz pisze:Odnośnie zmian w setupie głowicy nie będę tu się rozwodził bo każdy posiadacz Gaui wie, że ta ma dużo możliwości ustawień więc aby wyjaśnić szczegóły wkrótce opublikuję osobny tutek na ten temat.
Czekamy, czekamy, bo nie każdy wie :lol:


Gmeracz pisze:Poza tym czerwono-szaro-biała kabinka wygląda smacznie i bojowo w locie :)
A to jest ta plastikowa czy FG? Możesz podać linka, bo jest ich kilka i można się pogubić...


PS. Jaka jest teraz masa helika (startowa i bez LiPo)?
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 4 sty 2011, o 23:30

Witam, dzis dotarlo do mnie kilka paczek. Glownie czesci do 450-tki itp. Rowniez dotarla do mnie paczuszka z czujnikiem obrotow + magnesy. Jakze ja sie ucieszylem :) O ile latwo sobie poradzilem z umiejscowieniem magnesu w zebatce glownej (tzn nie tak latwo, bo przewieciilem niestety cala) magnes zalalem CA. To z czujnikiem juz mialem problem. Nie posiadam pistoletu na klej, ale pomyslalem sobie co tam, Irlandia kraj rozwiniety pojade kupic :D Wpadam do sklepu Woodies (taka castorama, okazuje sie, ze nie powinienem obrazac castoramy :) No i jest jeden model, cholernie drogi bo ok 25 Euro. Pewnie bym i kupil, ale przegladam opakowanie i nie ma tzw. testowych 3 lasek kleju. Kurde mowie sobie co jest :( Dokupie sobie, pierwsza mysl. OK znalazlem na polce zestaw za 8 euro. Mowie kurde drogie to hoobby, dla jednego czujnika. Juz mialem brac a tu patrze inna srednica :wall: nie pasuje. Ok szukam srednicy pasujacej do mojego potencjalnego gun'a... nie ma :hammer:

JAK MOZNA SPRZEDAWAC PISTOLETY NA CIEPLY KLEJ BEZ PASUJACYCH LASEK ...

Tak oto dzis minal mi dzien, jest juz wieczor i postanowilem na uspokojenie, Zywca wypic :banana:

Mowia... " jutro tez jest dzien, znam jeszcze inny sklep porownywalny (mocno naciagniete slowo -castorama mogla by mi wytoczyc proces) z Castorama. Moze jutro sie uda.

Oto fotka z moich przygotowan, do pomiaru obrotow.

Obrazek

PS.
A z tego wszytkiego jak zalalem magnes CA to mi sie zmazal czerwony znacznik. Co moze sie stac jak pomyle strony???
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 sty 2011, o 03:36

W aplikacji loggera masz tryb "live mode". Odpalasz model bez łopat i patrzysz, czy na żywo rejestruje obroty. Jeżeli źle wkleiłeś magnes czujnik nie będzie działał prawidłowo (odwrotnie wkleja się dla przeciwwagi)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 sty 2011, o 15:09

jedrus pisze:Jak zwykle świetny artykuł :thumb: Nie wiem czy takiemu lamerowi jak ja wypada :mrgreen: ... ale pozwolę sobie na dwa grosze i garść pytań...
Jędruś, jak najbardziej, przecież nie robię tego dla siebie samego. A co do "lamerstwa"... Hm... Czy akurat musisz wywijać super 3D koziołki żeby być uznany jako wartościowy? Latem ubiegłego roku spotkałem młodego pilota uważanego za dobrego w te klocki. Uwierz, że bez poklepywania po plecach czy słownych pochlebstw ten gość prywatnie jest do bani i nie da się z nim pogadać o niczym. Nie o to chodzi w naszym hobby. Więc im dłuższa dyskusja tym lepiej ;)

jedrus pisze:A nie lepiej do łopat 500mm (i więcej) założyć łopatki od 550ki, czyli ok 82mm vs. 76mm albo nawet jeszcze większe, np. KBDD 84,5mm?
To kwestia indywidualnych upodobań. Dla mnie wyznacznikiem jest szybkość piro jaką w tej chwili lubię. Edziu macha ogonem jak wariat więc zapewne użyłby większych, mi wystarczy w zupełności piro ok. 360 st/sek. przy większych miałem też problem z samowzbudzaniem się i rybkowaniem ogona przy bardzo szybkim locie albo po wyjściu z nurkowania. Można wprawdzie zmniejszyć czułość gyra ale w figurach jej wtedy brakuje.

jedrus pisze:Kiedyś enżiner z Gaui napisał mi, że maksymalne obroty głowicy dla 500mm wynoszą 2300 rpm. a u Ciebie jest trochę więcej... żebyś nie przesadził jak kiedyś z ogonkiem 450ki :wow2:
Wiem wiem... Jeszcze kurcze nie poskładałem Titana po tym wszystkim... Ale Giguś znosi to dzielnie i jak na razie obserwuję zużywanie się krytycznych elementów. No ale 2500 to maksymalne obroty (np. pompka w dół), średnie są znacznie niższe. Ale masz rację, muszę zweryfikować prawidłowość pomiaru obrotów ręcznym tachometrem

jedrus pisze:A może zastosować XX-60-19-61? Wtedy mógłbyś dać inne zębatki na silniku 1400kv (więcej zębów = mniejsze ryzyko zerwania tychże).
Jasne że jasne ;) Ale to Kenobi zrywał... W kółko narzekał że model jest beee ale niestety zabrakło mu cierpliwości w poszukiwaniu rozwiązania. Poza tym nawet przy dużej różnicy pomiędzy idle a normalem można zrobić tak, że po starcie w normalu przechodzisz na wznoszenie (obroty rosną) i wtedy przełączasz na idle. Nigdy nie miałem jakiś problemów z tym. Ale nie wiem jeszcze, jak zachowuje się ten model z maksymalnymi łopatami. Możliwe że przy większej masie łopat nagłe przyspieszenie może zerwać zęby. Jedno mnie tylko zastanawia, przecież ci ludzie zanim wypuszczą coś też ostro latają... Ale zobaczymy w przyszłości. A co do innych zębatek - tak jak pisałem, chciałem sprawdzić standardowy setup. Fora są pełne testów różnych zębatek i można szczerze mówiąc zwariować :geek: Oczywiście że możesz kombinować np. z 60-tką, ale to już pozostawiam tobie Jędruś :lol: :lol: :lol: Czekamy na twoje testy i artykuł...

jedrus pisze:Powiem szczerze, że tylko powiększasz moje zainteresowanie nimi... Teraz tylko się zastanawiam czy nie lepiej kupować 3S, które w parze byłyby do Gały, a jako pojedyncze do T450...
Też tak myślę, bo mam 450-tkę. Już się boję bo 12 pakietów to parę godzin zabawy :wow2: :rotfl: Na razie spisują się super. Po pierwszych pikach guarda spokojnie ląduję (ok. 20 sek.) i mam na luzie 3,5.. 3,6 V. Bez jaj jak z nano, gdzie jedna cela spadła mi na 2,3 V. Prawda wyjdzie na jaw po jakiś 20-30 cyklach. Jeżeli będą ok. wymieniam starsze na ten model ;)

jedrus pisze:A to jest ta plastikowa czy FG? Możesz podać linka, bo jest ich kilka i można się pogubić...
To jest pełna z maty szklanej od 550-tki. W sumie nic nie przerabiałem tylko zapinam bez dolnego kołka, resztę załatwiają akkusy. Trzeba tylko uważać przy zdejmowaniu bo niestety może lekko popękać. Podkładam dwa palce przy bolcu i ostrożnie ściągam. Kupiłem za 29 funtów z pierwszego linka, ale gdzie indziej ceny są baaardzo różne:
http://www.buzzflyer.co.uk/GAUI-Hurricane-550-Spares/Hurricane-550-Glassfibre-Canopy/p-114-667/
http://www.rossmod.co.uk/product/23177/Gaui_550_FRP_Painted_Canopy_Assy_204162
http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12464
tej ostatniej nie jestem do końca pewny:
http://www.flying-hobby.com/shop/canopy-body-assembly-p-1184.html

jedrus pisze:PS. Jaka jest teraz masa helika (startowa i bez LiPo)?
Heh, nie mam takiej wagi (jeszcze) :wow2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 5 sty 2011, o 22:21

Gmeracz pisze:W aplikacji loggera masz tryb "live mode". Odpalasz model bez łopat i patrzysz, czy na żywo rejestruje obroty. Jeżeli źle wkleiłeś magnes czujnik nie będzie działał prawidłowo (odwrotnie wkleja się dla przeciwwagi)

Albo będzie zliczał podwójnie jeśli oba będą prawidłowo...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 sty 2011, o 00:06

Cos mam problem, z tym czujnikiem. Przykleilem czujnik, w programie utawilem aby pokazywal obroty, wlaczylem LIVE MODE .... i dzialaja inne paramerty, ale nie obroty. Myslalem, ze czujnik za daleko ale go przykladalem tak ze, dotykal prawie megnesu. Magnes przyklejony czerwonym znakiem do zebatki, moze cos zle robie? Gmeracz jaki masz parametr na panelu glownym w programie ustawiony jako odczyt RPM ??
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 sty 2011, o 01:52

Na ekranie głównym wybrałem "Motor RPM Gauge" a w opcjach Hardware -> Choose Parameters to log in the Recorder zaznaczam opcję "RPM Sensor A".

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Czujnik nie musi być krytycznie zamontowany, ja zrobiłem tak że położyłem na koło kartę kredytową, przykleiłem czujnik - to ważne, ścięciami czarnej końcówki w stronę magnesu - to wystarczy w zupełności.

Obrazek



Dalej do czujnika mam podpięte wszystko tak:

Obrazek



I widok ogólny

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 sty 2011, o 23:09

Dziekuje, Gmeracz za rysunki pogladowe :D Dzis udalo mi sie po krotkiej wymianie zdan z kolega Ramotnym, wreszcie uruchomic czujnik :thumb: Nie wiem co poprzednio mialem zle, ale teraz zamontowalem czujnik scieciami do dolu i .... :banana: dziala. Mam na zebatce 2 magnesy, po przeciwnych stronach, jak sie szybko okazalo, obydwa dzialaja. Od razu zrobilem pierwszy test ... i jakze sie zdziwilem :dk: ponizej wykres

Obrazek

odrazu stalo sie jasne, ze czujnik zlicza obydwa magnesy. Wiec ustawilem w kalibracji czujnika, ze sa dwa magnesy, a nie jak domyslnie jeden. Odrazu przeprowadzilem test :wow2:

Obrazek

wynik mnie nie powala :cry:

2178 rpm przy zerowych katach lopat i przy 100% throtle w IdleUp. Pakiety byly juz tygodniowe (tzn ladowane tydzien temu), moze to, a moze poprostu slabiutkie sa. Jutro przeprowadze probe na Rhino 2250mAh 3S 11.1v 25C Lipoly Pack troche powisze itp.
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 sty 2011, o 23:10

karol pisze:Jutro przeprowadze probe na Rhino 2250mAh 3S 11.1v 25C Lipoly Pack troche powisze itp.
Przy okazji włącz rejestrację napięcia pakietu i pobieranego prądu.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 7 sty 2011, o 02:08

Jak to jest z tymi loggerami/KV: Karol z dwoma magnesami miał 4.568 rpm kiedy system byl ustawiony na jeden. Po zmianie w sofcie na dwa powinien miec 2.284 rpm (no tak na logikę), a wyszło mu 2.178 rpm. Kolega Gmeracz pokazuje na swoim wykresie obroty max 2.500 rpm gdzie przy jego setupie nie powinno byc wiecej niż 2.265 rpm... Albo ten Eagle Tree pokazuje co chce, albo te KV podawane przez producentów mają się nijak do rzeczywistości... O co chodzi :dk:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 7 sty 2011, o 03:26

Jędruś... O to chodzi, że nikt nie podchodzi... z manualnym tachometrem do modelu który się kręci jak wariat... Moja blizna od MTitana do tej pory jest na nodze. No może i podejdę, jak zdejmę łopaty...

Ale w sobotę-niedzielę powinienem mieć pogodę do lotów więc qrna sprawdzę czy to prawda to co mówi czujnik...
Wykupiłem dodatkowe ubezpieczenie i zadzwoniłem do dwóch masażystek na wieczór, co by złagodziły szok, jaki doznam po odczycie pomiarów...
Bo Ramotniak ostatnio dosłał mi wq...ający film, który świadczy że ludzie mają głęboko w duszy co mówi producent i latają jak wariaci na wyższych setupach...
Oto link. No niech mi ktoś powie, że gość lata na 2300 obrotów!!! Tia... Na pewno...



Życzę miłych snów...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 7 sty 2011, o 08:52

jedrus pisze:Jak to jest z tymi loggerami/KV: Karol z dwoma magnesami miał 4.568 rpm kiedy system byl ustawiony na jeden. Po zmianie w sofcie na dwa powinien miec 2.284 rpm (no tak na logikę), a wyszło mu 2.178 rpm.
Drugi pakiet, inny stopień naładowania, inna wydajność... i wyszło te 5% różnicy
jedrus pisze:Kolega Gmeracz pokazuje na swoim wykresie obroty max 2.500 rpm gdzie przy jego setupie nie powinno byc wiecej niż 2.265 rpm... Albo ten Eagle Tree pokazuje co chce, albo te KV podawane przez producentów mają się nijak do rzeczywistości... O co chodzi :dk:
no właśnie z tymi kV to różnie bywa...no i Gmeracz nie powiedział ze zamontował turbo... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 7 sty 2011, o 11:42

Gmeracz pisze:ludzie mają głęboko w duszy co mówi producent i latają jak wariaci na wyższych setupach...

Heh jeden gościu w Warszawie lata podobno sm-em na 2700obr :shock:
pozdrawiam Marek

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość