Gaui X3 - dlaczego właśnie ONA

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 20:13

Pan Byku pisze:Yep się zmieści, ale jeśli miałbym wybierać, to chyba jednak HW. Ma mocniejszego BEC'a i lepszy governor. Nie wiem czy odniesienie do Goblina 500 z HW 100A ma sens, ale latam X3 z YEPem właśnie i mam wrażenie, że nie trzyma tak ładnie obrotów jak HW. Dlatego tez planuję przesiadkę w X3.

Co do governora to ja czytałem że wprost przeciwnie.
Lepiej kup lepsze pakiety, zwiększ zębatkę dla headroomu, ew. podnieś P i I dla governora.

Niestety porównania pomiędzy klasami nic nie dadzą, ja mam YEPa w G500 i w Mini i w G500 też lepiej trzymał, niż w małym modelu, i nie ma co się dziwić jak model ma 3x większą masę i 6x więcej mocy.
Najlepszy efekt daje governor z FBL który z wyprzedzeniem wie że silnik zostanie obciążony.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, o 20:52 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 25 kwie 2016, o 20:30

Ja miałem kilka yepów, mam kilka HW i co do governora dla mnie lepszy jest HW.
Co nie znaczy że yepy sa gorsze - akurat governor dziala w nich dobrze.

Ale to bec decyduje - w 50 czy 60a HW bec to 7A ciaglej i prawie dwa razy tyle w peak.
W yepie masz slabszy .

W hw podoba mi sie zwarta solidna obudowa, odprowadzajaca cieplo.

W yepach jakość to loteria - jak to z klonami z HK, raz sie trafi lepszy a raz gorszy, ja mialem 3 przypadki gorszych.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 20:36

Tia
To powiedz nam na ile szybciej odzyskuje obroty po ovespeedzie,
czy nie dawkuje za dużo mocy przy tictokach.
Jeśli nie, to ie bzdeć że HV niby jest lepszy, bo w czym ma niby być lepszy, bo na duszenie po kątach w locie postępowym to każdy governor sobie radę daje, chociaż poprzednie hobbywingi nawet z tym sobie nie radziły.
Tia
Nawet jak Tomkowi jak obroty były zbyt niskie na pałacowej to twoja odpowiedź była jedna, wina YEPa, tyle było w tym twojej wiedzy na temat znajomości regulatorów, a z pomiarów wyszło że silnik ma za niskie KV i wyszło dokładnie tyle samo na YEPie co na Alignie.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 25 kwie 2016, o 20:52

Tak jak kenobi zaznaczył,nie ważne jaki esc kupisz,jak będziesz miał lipne pakiety to i kontronik będzie zdychal.A swoją drogą ceny HW zbyt wygórowane.

Wysłane z mojego SM-G920F
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 25 kwie 2016, o 20:58

Na pałacowej jest wiele osób które latało na yepach i lata na HW.
Spostrzeżenia mają takie same, a ich opinia ma o tyle znaczenie że UŻYWAŁY obu, a nie teoretyzują, latają w różny sposób.
Nie wiem co masz na myśli "poprzednie" hobbywingi, bo jedyne jakie miałem okazje uzywac to v3 i v4.
O jakości szkoda wogóle wspominać - tak jak napisałem to loteria.

Gdyby nie Bec ,na pewno popularność HW by tak szybko nie rosła - przy obecnie dostępnych serwach yepy i inne klony YGE sa przestarzale.
Nikt ich nie rozwija, bo maja byc tanie i jada na tym co zerżneli z YGE juz dosc dawno temu.
Ich najwieksza zaleta byl brak konkurencji w swojej kategorii cenowej - bo jaka byla konkurencja do czasu wypuszczenia HW50 i kolejnych ?
Albo yep, albo markowe drogie regulatory.
HW zrobiłe swoje regle, dobrze odpowiadajace temu co aktualnie jest potrzebnie mieszczace sie w przyzwoitej cenie (szczegolnei biorac pod uwage bec - nie trzeba kombinowac z zewnetrznym).
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 20:59

BEC to jedyna zaleta HW, a tę popularność raczej widzę bardziej jak modę, szczególnie że jest widoczne wśród początkujących pilotów :-) , niż popartą jakimiś wynikami :-)
Czysta moda :-)
Ot fajny ładny wielkie halo dla ludzi lubiących blink. :-/
Ja nie zamierzam przepłacać. Ale jak ktoś ma nadmiar kasy to jego sprawa.

Poza tym jaki sens 60A? gałka na 3s ma latać?
60A x 25v = 1500W mocy ciągłej, YEP40/45 styknie i nie będzie podnosić masy.


No i jescze się zastanwiam to ty Jazz tymi modelami zawsze w ziemię walisz po pętli, później się tłumaczysz że obroty niskie czy pakiet. jak na mój gust a to nie obroty tylko zbyt powolne odzyskiwanie mocy przez HW po chwilowym odciążniu silnika podczas opadania czyli lipny governor :-/
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 25 kwie 2016, o 21:11

A ja nie widze tendencji do podziału wsrod uzytkownikow, ani doswiadczeniem, ani kolorem skory czy innych kryteriow.
Moda na lepsze polega na tym, ze dzis wybierane sa HW , a jutro pojawia sie jeszcze lepsze innej firmy .
Co nie znaczy ze ktos sie cofnie wstecz do gorszych - poprostu na tym polega postęp :-)

reasumując, wybór należy do autora wątku :-)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 21:17

Tia,
Raz kropeczki, raz kwiatuszki, taki babski postęp :vhappy:

nie widze tendencji do podziału wsrod uzytkownikow, ani doswiadczeniem

A ja widzę,
i jak ktoś nie umie zrobić overspeeda to się nie przekona czy governor szybko odzyskuje moc po takiej figurze.
Jak ktoś nie zrobi 2 tictoków na sekundę to nie się nie przekona czy governor nie szaleje z obrotami przy tej figurze.
Jak ktoś nie zrobi tak szybkiego i ciasnego hurricane żeby zdławić obroty silnika to się nie dowie że przy pozostałych figurach to tak na prawdę pakiet nie wyrabia, lub jest brak headroomu lub mocy silnika i nie jest to wina governora.
Wiec stwierdzenia takiej osoby że ten gov jest lepszy od innego są niczym innym jak pustymi słowami.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, o 21:26 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 25 kwie 2016, o 21:25

Tak samo mozna powiedziec o Goblinach.
Myslisz ze moda minie i wroca do łask trexy? tez lataja.
Przyjda kolejne inne modele i marki , ale do trexow jak ktos juz mial logo czy goblina nie wroci :-)
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 25 kwie 2016, o 21:32

Normalnie SONDA... ale ta stara;) aż miło poczytać.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 21:35

Nie, to nie to samo, dużo osób się przekonało że są problemy z tymi modelami jak się dużo lata i jak się je ciśnie.
Niestety Trexy są na wałkach i to jest teraz ich główny mankament.
To samo dotyczy Gaui, pewnie gdyby nie było modu na pasek dla X3 to nie byłoby tak popularny.
X5 stanowi za to mało sztywną konstrukcję, ale pewnie zaraz wyjdzie nowy model i odzyska część rynku.
A to że Align się rozleniwił to niestety stracił rynek tam gdzie ludzie mogli się przekonać że rzeczywiście jest coś lepszego. Może Align już olał temat helików za to próbuje w nowych dziedzinach jak filmowanie dużymi helikopterami czy drony.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 25 kwie 2016, o 21:44

Z tym ze trexy nie sa popularne bo nie sa na pasek sie nie zgodze - oczywiscie ze to ich mankament, ale nie jedyny.
Jakby teraz je produkowali z paskami , to i tak nie odebralyby juz rynku - jednak inne modele roznia sie od nich.
Czy wyjdzie nowa X5 - nie wiem, ale dziwi mnie to ze nadal robia X3 seryjnie z walkiem, i trzeba kupowac oddzielnie mod.
Troche czasu juz minelo i powinni wyciagnac wnioski -modem powinien byc wałek.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, o 21:48 przez Jazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 kwie 2016, o 21:48

A po co, zawsze się sprzeda kit i konwersja :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 25 kwie 2016, o 21:58

To ja napisze:
w X3 latałem chwile na yep 40 i teraz HW 50A. Lata się podobnie, oba dobrze trzymają obroty, bez mocnego ciśnienia w moim lataniu oba dają radę, do silnika stockowego 1580kV są wystarczające, + dla HW bo ma wyjście czujnika obrotów, + dla yepa bo jest tani, +dla HW bo wychodzi 60a i ten 50a v3 tanieje i nie jest dużo droższy od yepa + dla yepa bo karta do programowania jest dużo tańsza. Ogólnie jeśli nie latasz jak Psychol to chyba bardziej "co stryjenka uważa" kupić i na co cię stać, a YEP 60 jeszcze lepiej da radę niż yep 40 pewnie
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 25 kwie 2016, o 22:00

Ale Wy zmieniacie tematy. Normalnie jak miruuu heliki.
Ciekawa dyskusja zawiązała się w związku z regulatorami i ich govami, to teraz czepiacie się Gaui.
Ale apropo HW i ich gova. Też czytałem mniej przychylne opinie, ale widać HW wyciąga wnioski, bo w wersji V3, gov został mocno dopracowany. Gdzieś czytałem solidny test (HF albo RCG), z wykresikami, poborami, tak jak lubicie. Człowiek zdawał się bardzo solidnie do tego podchodzić i o ile dobrze pamiętam porównał gova w HW V3 do gova Kontronika. Hw odstawał niewiele na tych wykresach. To do mnie przemówiło. Poza tym. Czy SAB pakowałby coś nie do końca spełniającego to minimum przyzwoitości do swoich COMBO? Nie sądzę. I nie chce mi się wierzyć, że mniejszy brat jest mniej wydajny.
Dlatego napisałem brać HW. 50 A spokojnie styknie.
Chyba że chce się zaoszczędzić mocno to Yep też daje radę. Właściwie chyba jeszcze mnie nie zawiódł ;)
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 kwie 2016, o 04:53

Wtrącę swoje 3 grosze, a co :)

Porównywałem Yepa w Logo 550 (Yep 120 LV vs. HV 100 V3) oraz w Gauce X3 (Yep 40A vs. HW 50A V3).
Jeśli chodzi o gov, to nie widzę różnicy. Oba trzymają bardzo dobrze, nie ma problemów przy figurach.
Bec w HW jest naprawde doskonały, ale w YEP 120 LV też daje radę (nie tak dobrze jak w HW, ale wystarczająco).
Bec w Yep 40A jest niestety dośc słaby, ale mimo to w Gauce latał i nie było problemów. napięcie przysiadało w locie ze znamionowego 5,5 V to 4,8-4,9V (ech ten Graupner, jakbym miał inne radio to nawet bym nie wiedział że przysiada :mrgreen: )

Ale jednej sprawy nie rozumiem i może ktoś mi ją wytłumaczy.
W obu modelach na Yepach miałem niższe max obroty niż na HW. O ile w Gauce to mi nie robiło różnicy bo mam duży headroom, ale już w Logo różnica była naprawdę odczuwalna.

Porównanie: na 90% krzywej w Yepie obroty mierzone na wirniku - max 1900 i nie bardzo dało się więcej.
Na krzywej 85% w HW obroty na wirniku 2050-2100.

W Gauce to samo. Max obroty jakie są na głowicy znacząco wyższe w przypadku HV i musiałem znacząco zejść z krzywymi.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 26 kwie 2016, o 06:52

Dziękuję za rozwinięcie tematu ale żeby mi się od tego rozjaśniło pod kopuła to nie powiem.
Z jednej strony Yep starczy widzę ze nawet 40A z drugiej HW 50A kusi i bądź tu mądry :(
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 26 kwie 2016, o 07:25

Co to ten cały headroom?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 kwie 2016, o 07:38

To jest ilość mocy/obrotó/%gazu którą regulator ma zostawioną na dodanie mocy jak zostanie zwiększone obciążenie lub spadnie napięcie.
Jak latasz na 100% gazu i dasz po kątach to obroty spadną bo nie da się już zwiększyć mocy, jest 0 headroomu
Więc zakładasz zębatkę atakującą większą to masz te same obroty nie na 100% tylko na 90% i masz headroom czyli pod obciążeniem gaz może wzrosnąć z 90 do 100.
10% to nadal nie za dużo, obroty minimalnie będą spadać przy mocnym obciążeniu ale jest rozsądne i mniej obciąża pakiety.
Castle wymaga jeszcze więcej headroomu aby uzyskać te same obrot. Oczywiście dla YEPa też jest to możliwe, wszystko jest kwestią zwiększania zębatki atakujące.
W G700 mam bardzo duży Headroom, 2250 mam przy 80% gazu, niestety pakiety obrywaja i przy ostrym locie są bardzo gorące bo silnik łoi z nich prąd bez umiaru. Dlatego chcę powrócić do 10%, obroty będą może trochę spadać ale pakiety pożyją dłużej :-)

michalzimniak pisze:Dziękuję za rozwinięcie tematu ale żeby mi się od tego rozjaśniło pod kopuła to nie powiem.
Z jednej strony Yep starczy widzę ze nawet 40A z drugiej HW 50A kusi i bądź tu mądry :(


Bierz to na co cię stać, i na ile zależy ci na masie. Jeśli ma to być YEP 60 to masy nie zaoszczędzisz.

Kula pisze:Ale jednej sprawy nie rozumiem i może ktoś mi ją wytłumaczy.
W obu modelach na Yepach miałem niższe max obroty niż na HW. O ile w Gauce to mi nie robiło różnicy bo mam duży headroom, ale już w Logo różnica była naprawdę odczuwalna.

Porównanie: na 90% krzywej w Yepie obroty mierzone na wirniku - max 1900 i nie bardzo dało się więcej.
Na krzywej 85% w HW obroty na wirniku 2050-2100.

W Gauce to samo. Max obroty jakie są na głowicy znacząco wyższe w przypadku HV i musiałem znacząco zejść z krzywymi.

Pewnie coś nie tak robiłeś. Może źle zaprogramowany zakres gazu.

Może też timing inaczej działać. Może jest wyższy niżnormalnie.

Druga sprawa sposób programowania governora.

Procedura programowania YEPa wyglada inaczej i jest bardzo rozsądna choć ogranicza maksymalne obroty. Zasada polega na zaprogramowaniu obrotów pod obciążeniem na 90% gazu zostawiając 10% na dodatkowe obciążanie. Jest to bardzo rozsądne.
Castle, regulator też bardzo chwalony po wprowadzeniu parametrów silnika i przełożeń nie pozwoli ustawić na governorze obrotów wyższych niż z 15-20% headroomem dlatego w manualach dla goblina tam gdzie jest castle aby uzyskać te same obroty wymagana jest wyższa zębatka.
A programowanie HW na ziemi, śmiechu warte, jaki to ma związek z prwidłowym ustaleniem obrotów w powietrzu pod obciążeniem? Owszem obroty maksymalne są wyższe ale i tak bez headroomu nie wiele to daje bo obroty i tak będą spadać.

A co do mody, no cóż możemy pisać teraz o HW v4 ale to dzięki HW V3 zdobył popularność, i nie ważne że V3 nie miał freewheeling, że grzał się mocmo, i tak dla tych którzy lubią gadać o d. Marynie to właśnie HW3 był lepszy od YEPa. :-/
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 26 kwie 2016, o 07:52

Kenobi i Mirek - No jakoś bardziej przekonaliście w kierunku Yepa - zamówiony 60a teraz czekać aż dojdzie :)
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości