Jaki helikopter na początek?

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 27 lip 2013, o 15:10

Nie wiem dlaczego u większości modelarzy panuje przekonanie ,że tylko modele z górnej półki dobrze latają.


mógłbyś znaleść choć jeden post z któregokolwiek polskiefo forum na podstawie którego to piszesz?

ja słyszałem, że różnica jest duża pomiędzy 600,700,700+ ale nigdy ze tdr lata wysmienicie a trex700 tak źle, że aż wcale :gas:
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 27 lip 2013, o 15:45

Marins pisze:nie widzi mi sie czekanie 2-4tyg na heli tymbardziej ze cena ciut za wysoka.


Co poradzisz, taki kraj. Tutaj można albo (wzglednie) szybko albo tanio, inaczej się nie da. Stąd wiele osób zamawia zza granicy. Trzeba poczekać ale z czasem daje to naprawdę ogromne oszczędności.

Marins pisze:wszystkie na 3.7V tylko czy nie uszkodzi to w jakis sposob heli ?


Nie uszkodzi jeśli napięcie jest takie samo. Tak jak wspomniał bejo bardziej pojemne baterie swoje ważą i model musi to cały czas dźwigać więc im większą baterie zakładasz tym mniej zyskujesz, szczególnie na malutkich śmigłowcach. Jak ze wszystkim trzeba znaleźć złoty środek.

Marins pisze:mam ladowarke sieciowa do tel z wtykiem na usb


Sprawdź baterię w telefonie, jeśli jest litowa i ma napięcie 3.7 V (a prawie na pewno tak jest) to można myśleć dalej.

bejo pisze:Większość radziła mi zakup Aligna lub w najgorszym wypadku Tarota. [...] Zgodzę się ,że te modele latają lepiej od HK czy też Copterx-a. Ale musi być spełniony jedyny warunek. [...] Że za sterami tych maszyn siedzą doświadczeni piloci. [...] A o tej drugiej stronie medalu prawie wcale się nie mówi.


Wg mnie większość bardzo dobrze Ci radziła. 2 dni temu odebrałem kit Tarota i dzisiaj go testowo poskładałem w oczekiwaniu na elektronikę. Wrażenia na koniec nie są zbyt dobre, niektóre części są źle spasowane, połowa rzeczy która powinna być zabezpieczona threadlockiem nie była, źle uformowane śrubki których nie da się użyć bo ślizgają się w nich śrubokręty, wystające "drzazgi" po cięciu ramy i kompletnie minimalistyczna i mało wygodna w użyciu instrukcja, zresztą jest tego więcej.

Sam to przerabiałem i gwarantuje Ci że diametralnie prościej początkującemu jest złożyć i uruchomić kita świetnej jakości niż najtańszego klona, odczułeś to zresztą na własnej skórze. Fakt że finanse grają rolę ale wcale nie jest tak że te droższe produkty są jakimś wymysłem i nie są warte uwagi. Trzeba mieć świadomość że obydwie strony mają swoje zastosowanie, po to jest duży wybór żeby można było sobie dowolnie dobierać części w zależności od potrzeb.

Niestety kupując najtaniej częściej niż rzadziej trzeba dysponować doświadczeniem i pomysłowością żeby poradzić sobie tam gdzie producent zawiódł.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 27 lip 2013, o 18:13

lethe pisze:Sprawdź baterię w telefonie, jeśli jest litowa i ma napięcie 3.7 V (a prawie na pewno tak jest) to można myśleć dalej.


Zanim się komuś krzywda stanie, to polecam się zastanowić nad takimi eksperymentami i ich zaniechać. Baterie w telefonach mają wbudowany kontroler ładowania, baterie do helików mają specjalne ładowarki. Koniec. Nie wymienia się. Baterie do helików ładuje się ładowarką dla nich przeznaczoną, zasilaną tak jak producent przewidział. W tym przypadku jak się domyślam z USB 5 V.

połowa rzeczy która powinna być zabezpieczona threadlockiem nie była


Nic nie powinno być zabezpieczone fabrycznie. Każdą śrubkę trzeba wykręcić i wkręcić na nowo na swój klej, aby mieć pewność że jest dobrze i można za model odpowiadać.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Marins
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 25-07-2013

Postautor: Marins » 27 lip 2013, o 18:19

ładowarka sieciowa do tel ma napiecie 5V
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 27 lip 2013, o 18:22

Marins pisze:ładowarka sieciowa do tel ma napiecie 5V


Jeśli ma wydajność co najmniej 500 mA to możesz nią zasilać ładowarkę do helika zamiast komputera.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 27 lip 2013, o 19:43

shacker pisze:Zanim się komuś krzywda stanie, to polecam się zastanowić nad takimi eksperymentami i ich zaniechać.


Nie wiem co jest niebezpiecznego w sprawdzaniu rodzaju baterii. Niczego innego nie sugerowałem.

shacker pisze:Nic nie powinno być zabezpieczone fabrycznie. Każdą śrubkę trzeba wykręcić i wkręcić na nowo na swój klej, aby mieć pewność że jest dobrze i można za model odpowiadać.


I dokładnie to zrobiłem, każdą złożoną rzecz rozłożyłem na części pierwsze, co było trzeba nasmarowałem, pokleiłem i złożyłem spowrotem. Inaczej bym o tych brakach nie wiedział.

Natomiast nie zgodzę się że nie powinno być zabezpieczone fabrycznie. Skoro części są skręcone i na wielu śrubach jest threadlock to znaczy że szli w tym kierunku, inaczej by go nie było. Albo powinni wszystko zostawić w częściach i zostawić użytkownikowi do odpowiedniego złożenia, albo jak już się za to biorą to robić porządnie. A że realia są jakie są to inna sprawa. W kicie Gaui X5 który składałem wszystko było fabrycznie zrobione poprawnie, więc nie jest tak że się nie da.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 27 lip 2013, o 20:04

Marins pisze:ok ale dalej mi to nic nie mowi :D mozna ładowac taka do tel czy nie? bo np przez laptopa mozna ale w lapku jest mniejsza moc(chyba):D

Nie, nie można. I to nawet nie tyle chodzi o wbudowany w baterię tel. chip który kontroluje ją abyś np. ładując tel. w aucie nie przeładował jej, ale o inny sposób ładowania baterii telefonu (litowo jonowej), w porównaniu do naszej baterii litowo-polimerowej (Li-Po).
Ta druga MUSI być inaczej kontrolowana, ładowana w cyklach a nie cały czas. Poza tym ładowarka podaje prąd aż do odpowiedniego napięcia, potem całkowicie odcina ładowanie. W telefonie ładowarka po naładowaniu cały czas podaje mały prąd podtrzymujący. Więc to prosta droga aby zrobić sobie mały pożar w środku nocy podczas słodkich snów o fajnej córce sąsiadki.
Jeżeli szukasz oszczędności w tym kierunku, to najpierw zainwestuj w dobrą polisę na mieszkanie rodziców...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 27 lip 2013, o 20:40

Ze mnie niektórzy tutaj się śmiali że za skrupulatnie przeglądam swój model.
Jak już wspomniałem: Nie zawsze chce powiedzieć sprzedający to co chciałby wiedzieć kupujący. hmm

Chociażby w jakich okolicznościach wyrwało mu "motylek" z tulejki ślizgacza ( ślizgacz GSun dwuramienny).
Zatarła się tulejka na wałku wirnika? Gwint tak był zjechany ,że motylek wkręciłem na "kropelkę".

Sprzedający twierdził ,że latał tym modelem do końca. Do tej pory zachodzę w głowę. hmm j Jak to było możliwe ?( latanie heli bez możliwości zmiany skoku łopat wirnika ogonowego) :klamca: .

Co z tego, że tulejka ślizgacza przesuwała sie po wałku wirnika jak " motylek" stał w miejscu i łopaty nie zmieniały skoku ! :vhappy:

Czy w takim przypadku wierzyć sprzedającemu i nie robić skrupulatnego przeglądu , śrubka po śrubce?
Wstawić silnik , regiel , aku i w górę ?! Tak mnie zapewniał sprzedający i sugerowali co poniektórzy na tym forum.

Słuszna rada ! :thumb: Jak kupować używkę to ze sprawdzonego źródła. Najlepiej od kogoś znajomego. A jeszcze lepiej kupić nowego kita i samemu go sobie złożyć.

Te oszczędności mogą okazać się pozorne. W moim przypadku zaoszczędziłem? 150zł w porównaniu gdybym kupił tego heli w HK.

Napewno zarówno wirnik główny jak i ogonowy nie są w takim stanie jak w nówce heli. Że nie wspomnę o wszystkich łożyskach.

Jeśli chodzi o ładowarkę. Kumpel "ściągnął" mi z USA Imaxa - B6 wraz z zasilaczem 5A + koszt wysyłki za 100zł ! Co prawda było to rok temu. :grin2: Ale obecnie też można kupić coś podobnego w podobnej cenie.
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 27 lip 2013, o 21:00

Z tego co się naczytałem to ogromna większość ludzi wyznaje zasadę że jeśli wszedłeś w posiadanie modelu a nie był złożony własnoręcznie przez Ciebie to najlepiej go rozłożyć do zera i poskładać z powrotem. Jedyny sposób na to żeby być pewnym że nie będzie sytuacji w której coś Cię bardzo niemiło zaskoczy.

Najważniejsze że z tego wszystkiego wyciągasz bardzo prawidłowe wnioski.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 27 lip 2013, o 21:44

Wiktor pisze:edit
nie wiem jak towar szybko schodzi ale zostało 36 sztuk..

Po 12 godzinach nadal 36sztuk. Do poniedzialku cos powinno dla mnie zostać.

Panowie, wrócę jeszcze do mojego tematu. Co dobrać do mojego zestawu jeszcze? Wiem ze jest helik caly, ale na pewno będę potrzebowal jakieś konkretne narzędzia, akcesoria... doradzicie co od razu brać, żeby potem się nie zdziwic? :)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 27 lip 2013, o 23:18

miruuu pisze:Panowie, wrócę jeszcze do mojego tematu. Co dobrać do mojego zestawu jeszcze? Wiem ze jest helik caly, ale na pewno będę potrzebowal jakieś konkretne narzędzia, akcesoria... doradzicie co od razu brać, żeby potem się nie zdziwic? :)



Z pewnością będziesz potrzebował imbusów (dobrze że zadałeś to pytanie bo muszę Cię przestrzeć przed podróbkami).
Imbusy zamawiałem mniej więcej takie http://rcforever.pl/product-pol-190-Sru ... estaw.html (Pan Adam D bez przekonania telefonicznie mówił że są takie same, ale jakość widać na jak na dłoni)
Kupiłem 2 zestawy jeden srebrny drugi czarny (obecnie oba to tarot :gas: ) Okazuje się że zestaw srebrny (firmy x?) był standardowo wytrzymały, natomiast z miejsca widać było podróbkę w przypadku czarnego tarotowego zestawu, w którym 3 imbusy połamały mi się w trakcie skręcania! i w cale nie przykładałem dużej siły.

Proponuje zestaw śrubokrętów Align (kosztuje więcej, ale nie trzeba się bawić w wkręcanie końcówek i do tego nie powinien ci się rozpaść w trakcie użytkowania) Ja żałuje że tego nie zrobiłem.

Jak chcesz możesz zaopatrzyć się w jakikolwiek "Przyrząd do wkręcania snapów" (im mniejszy model, tym mniejsze snapy co przekłada się na bolące paluchy). Ale można obejść się bez. Potrzebne będą kombinerki jak jakies masz 1x (polecam x2). Bardzo przydatne są Szczypce do snapow

Podobnie jak Szczypce do snapów nieodzowny jest mechaniczny leveler, oraz oczywiście kątomierz do łopat (wystarczy zwykły).

Może ci się przydać (ale nie musi przy pierwszym składaniu ) Klucz do wałów poprzecznych szczególnie jak będziesz robił upgrade głowicy lub dokonywał napraw po krecie.


Małe podsumowanie dla leniwców:
Nieodzowne:
- Zestaw małych imbusów.
- kątomierz do łopat
- Szczypce do snapów
- mechaniczny leveler głowicy.

Opcjonalne:
-Klucz-do-walow-poprzecznych
-Przyrząd do wkręcania snapów
-kombinerki 1x - 2x

Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopisze w tym wątku.
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 28 lip 2013, o 07:14

Dodałbym jeszcze wyważarkę do łopat jako opcję, bo niby można ją zastąpić, ale tak jest wygodniej. Klucz do wałów poprzecznych nigdy mi się nie przydał, bo zawsze jak ten wał wymieniam, to i tak jest on do wyrzucenia. Zamiast się bawić w klucze chwytam jeden koniec szczypcami (tak, że wchodzą kawałek w otwór). Generalnie czasem niszczy to gwint, ale wał i tak jest do wyrzucenia :grin2:

Z imbusami to nigdy nic nie wiadomo, to osobny temat. Bo przecież im twardsze śruby, tym trudniej mają klucze :D Z moich doświadczeń:
- imbusy ogólnego przeznaczenia, z Casto itp. omijaj szerokim łukiem, zbyt miękkie
- zestaw KDS - mam go od dawna i jest bardzo ok, ma wszystko co trzeba do 450-tki. Hexy 1,5 już się u mnie zużyły, ale mają prawo. Reszta służy nawet do 600-tki :) Polecam.
- imbusy RJX (same końcówki) mogły by być trochę twardsze, ale za to są rewelacyjnie spasowane - wchodzą w łeb śruby do samego końca. Wysoka jakość, ale potrafią się zniszczyć na bardzo opornej śrubie. No i są długie, lepiej mi się operuje długą H1,5 niż krótką.
- imbusy ALZRC (tego typu) są specyficzne. Są bardzo twarde, dość odporne na zużycie, ale są ciasno spasowane i odniosłem wrażenie, że nie wchodzą tak głęboko w łeb jak RJX. Nie wolno też próbować nimi czegokolwiek podważać, bo pękają (co tylko potwierdza że są bardzo twarde). Mniejsze rozmiary jak np. H0,9 rewelacja, ale w łeb to na siłę trzeba wcisnąć bo luzu 0.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 28 lip 2013, o 07:42

To jeśli wyważarka do łopat to można też by było dorzucić do narzędzi opcjonalnych cyfrowy kątomierz - szczególnie dla systemów FBL.

Z takim tradycyjnym skakałem dookoła modelu przez długi czas celując w punkt odniesienia a i tak na koniec wszystko zrobione jest na oko. Z tym wynalazkiem zajmuje to raptem kilkanaście sekund i na koniec człowiek ma pewność że zostało to zrobione precyzyjnie. W dodatku można go łatwo odczepić od uchwytu na śmigło (magnes) i użyć jak poziomicy.

Świetne informacje na temat imbusów, będę się musiał zaopatrzyć bo mam parę w kształcie litery L ale są niewygodne w użyciu, szczególnie jak trzeba wkręcić więcej śrub. Czasem pomagałem sobie torx-ami ale nie mam takich małych żeby pasowały do 450.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3499
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 28 lip 2013, o 08:45

lethe pisze:To jeśli wyważarka do łopat to można też by było dorzucić do narzędzi opcjonalnych cyfrowy kątomierz - szczególnie dla systemów FBL.

Robiąc zakupy w HK, lepiej się skupić na jednym sklepie :masakra:

AP900 Digital Pitch Gauge for Helicopters (250~700 size) za $14.99

Obrazek

RotorStar Digital Pitch Gauge for Helicopters (250~700 size) za $19.99

Obrazek

Flybarless Digital Pitch Gauge for R/C Helicopter za $16.99

Obrazek
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 28 lip 2013, o 09:28

Swoją drogą kolega żałuje 5$ na regulatorze, a mu kątomierz cyfrowy proponujecie :juppi: chyba miało być po taniości...
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lip 2013, o 09:37

To nie chodzi o to ze zaluje, tylko chce zrobić zestaw helika w miarę jako takiego w dobrej cenie a przy okazji zamkna temat jaki Heli do 800, bo cos kolo tego wyjdzie.

Heli to wiesz, dzisiaj jest, jutro nie ma :) chce mieć tańszy do nauki.

Z kolei w narzaedziach stosuje zasadę "raz na cale życie" gdzie tylko się da. Także w przypadku narzędzi jak najbardziej widziane takie, które się nie zuzyja po roku ani nie będę musical wymieniać za rok na lepszy model...
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 28 lip 2013, o 10:07

Artu pisze:Robiąc zakupy w HK, lepiej się skupić na jednym sklepie :masakra:


Nie zawsze, jak już patrzymy na alternatywy to na eBayu są dostępne bardzo podobne kątomierze w tych samych cenach i darmową dostawą która nie będzie powiększać kosztów przesyłki w HK i mniej się będzie rzucać w oczy przy odprawie. Po prostu mam w zwyczaju tam gdzie się da podawać linki bezpośrednio do strony producenta gdzie znajdują się najczęściej bardziej rzetelne informacje niż w sklepach.

shacker pisze:Swoją drogą kolega żałuje 5$ na regulatorze, a mu kątomierz cyfrowy proponujecie


Właśnie sam nad tym myślałem, ale temat jest otwarty, powstaje fajna lista przydatnych rzeczy które są podzielone na niezbędne i opcjonalne i nawet jeśli nie skorzysta z tego miruuu to być może ktoś inny już tak.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lip 2013, o 14:23

Ma koniec jeszcze wszystko podsumuje jakoś przystepnie. I Heli i dodatki. Będzie kosztorys, beda linki, nie będzie kolejnych pytań o to samo :)
Do do jednego sklepu, to tez myślę ze nie koniecznie. U mnie będzie rozlozone ze wzgledu na to że:
- cos pójdzie z Europy cos z chin
- trzeba dobrze rozlozyc buddy codes
- dużą paczka = ryzyko cla
- cos tam będzie z dx'a bo taniej
W nocy będę to pewnie wlacze excela i będę liczyl optymalna kombinacje (choroba zawodowa)...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 lip 2013, o 18:54

Miruuu, powiem tak że kątomierz cyfrowy to chłopie bierz od razu, nawet ten z HK. Ułatwienie pracy rewelacyjne.
Odkąd kupiłem taki stary poszedł w kąt i już nigdy go nie użyłem. Koniec z patrzeniem na pręt flybara i alpejskich kombinacji. Dwa przyciski i cała zabawa.
A do tego wygoda, bo nie musisz nic poziomować, po prostu po ustawieniu modelu na stole najpierw zerujesz kątomierz na silniku i zakładasz na model. Na FBL-u to już sobie trudno wyobrazić inny.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 lip 2013, o 00:11

Krótkie pytanko techniczne. Czy buddy codes mają ograniczenia jakies poza tym nie nie może być kilka zniżek w jednym zamówieniu?
Zrobiłem jedno zamówienie ze zniżką na KITa. Teraz chcę zrobić drugie ze zniżką na FBL ale ni czorta chce załapać... O co może im chodzić??


-----
Poniżej draft zestawu, który na pewno przyda się wielu pytającym w przyszłości.

BUDŻETOWY HELIKOPTER '450 DLA POCZĄTKUJĄCYCH - Model, nadajnik, akcesoria

MODEL
[ZAMÓWIONE] KIT: HK-450TT PRO V2 Flybarless 3D Torque-Tube Helicopter - 58,47$
[ZAMÓWIONE] FBL CU: ZYX-S 3-Axis Flybarless System w/USB Program Adapter 45,38$
3 x SERW0 TARCZA: Corona DS929HV (7.4v) MG Digital Servo 2.4kg/ 12.5g/ 0.09sec - 3x25g=75g - 3x7,01$=21,03$
SERWO OGON: Power HD 3688HB Digital Servo 25g/2.8kg/.07sec 55g - 20,66$
[ZAMÓWIONE] SILNIK: Hobbymate HB2835-H 3800KV Brushless Motor for 450 Helicopters - 14,90$
[ZAMÓWIONE] REGULATOR: Speed Controller 40A BEC for Brushless Motors on R/C Helicopters - 11,30$
PAKIET: ZIPPY Compact 2200mAh 3S 25C Lipo Pack - 179g - UE:11,41$ / BUDDY: 9,79$, TANIOCH: 7,98$ / 229g, Nanotech BUDDY: 10,27$


NADAJNIK I ODBIORNIK
[ZAMÓWIONE] NADAJNIK: FrSky 2.4GHz ACCST Taranis X9D Transmitter 213,99$ (OPCJONALNIE: NADAJNIK + ODBIORNIK: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) 53,82$)
ODBIORNIK: FrSky V8FR-II 2.4G 8CH Receiver HV Version 22,68$


ŁADOWARKA I ZASILACZ
[W DOMU] ŁADOWARKA: Turnigy Mega 200Wx2 Battery charger/discharger (400w) V2 91,51$ (OPCJONALNIE: ŁADOWARKA: IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (COPY) 14,11$)
[W DOMU] ZASILACZ (TAKIE MINIMUM): Turnigy Mega 200Wx2 Battery charger/discharger (400w) V2 8,98$


AKCESORIA
Nieodzowne:
- zestaw małych imbusów: (przykład),
- kątomierz do łopat: ([url=http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__33697__Flybarless_Digital_Pitch_Gauge_for_R_C_Helicopter.html[/url]),
- szczypce do snapów: (przykład),
- mechaniczny leveler głowicy.
Opcjonalne:
- klucz-do-walow-poprzecznych: (przykład),
- przyrząd do wkręcania snapów,
- kombinerki 1x - 2x.


DOTYCHCZASOWE KOSZTY: 91,51$ + 58,47$ + 14,90$ + 11,30$ + 45,38$ (OPCJONALNIE: -233,15$)
DOTYCHCZASOWE PRZESYŁKI: 29,79$ + 10,03$ + 0$ +3,99$ (OPCJONALNIE: +11,75$)

Niektóre ceny mogą uwzględniać tzw. buddy codes lub inne linki polecające. Zestaw nie uwzględnia części zapsowych, dodatkowych pakietów itp
Ostatnio zmieniony 29 lip 2013, o 11:35 przez Don Mirson, łącznie zmieniany 3 razy.

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron