Pierwsza spalina

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 18:19

wnioski były dwa:

za ciasno spasowany jak na benzynę
lub
gaźnik nie taki
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 15 wrz 2015, o 18:56


Chyba tak.. Niestety ten termometr ma wade- nie wyłącza sie sam i jak się zapomniało wyłączyć to wkrótce było po baterii. Jeszcze mam ich zapas...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 15 wrz 2015, o 19:54

Wezmę je od Ciebie :-p
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 19:56

więc co do dotarcia silnika , to chyba dam radę sam( trochę dziś rozmawiałem z kolesiem od którego kupiłem towar-zna się na silnikach spalinowych). Tylko zapomniałem zapytać o to czy montować filtr powietrza? bo w zestawie z helikiem jest też filtr powietrza , i nie bardzo wiem jak go zamontowac. on jest w kształcie trójnika.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 20:03

generalnie rzadko który nitro ma filtr- można olać jak latasz nie nad piachami tylko trawą
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 20:15

czyli rozumiem , że nie ma w instalacji paliwowej dopływu powietrza? tzn , ze zbiornika wyrównawczego do gaźnika po drodze tylko filtr paliwa , bez dopływu powietrza, tak?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 20:19

????

instalacja wygląda tak:

tłumik -> rurka -> zbiornik -> rurka -> zb. wyrównawczy -> rurka -> filtr -> rurka ->gaźnik

gdzieś musisz tankować wiec albo zdejmujesz rurkę ziobrnik <-> filtr albo dajesz tam trójnik
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 20:29

czyli nigdzie nie ma trójnika z filtrem powietrza????bo koleś w sklepie mi mówił , że w instalację paliwową na odcinku od zbiornika wyrównawczego do gaźnika to oprócz filtra paliwa dać jeszcze trójnik ,żeby był dostęp powietrza.......nie chwytam już. bo mi to też nie pasauje...
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 20:40

nie ma , jest jak powyżej- układ nitro jest układem ciśnieniowym- ciśnienie z tłumika wypycha paliwo do gaźnika gdyż nie ma tam pompki.

A swoją droga jaki masz silnik???

Bo model Raptor 50 Titan to pewnie i jest (nie wiem, nie znam) ale silnik Redline 53 HZ to nie bardzo.

Masz 53H czy 56H czy 55HZ (ale wtedy jest to OS a nie TT)

Jak masz TT to daj znać za dwa miesiące, jak go nie wyregulujesz to się dogadamy co do 55HZ :lol: :lol:
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 21:31

TT Redline Exclusive RL-53 HX , dokładnie taki.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 21:33

mało coś w necie na ten temat- daj zdjęcia. Czy on ma pompkę paliwa?
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 21:34

Paliwo tankuje do zbiornika głównego czy wyrównawczego?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 21:36

Silnik pompkę paliwa?nie mam pojęcia , pompkę to mam do pompowania paliwa z baniaka:D , zdjęcia mogę zapodać jak będę miał silnik na wierzchu(jutro) , bo teraz doczytałem ,że gaźnik trzeba dla pewności na loctite wkręcić.Więc jutro porobie wieczorem fotki. Aż takie badziewne te silniki TT? Ja słyszałem wręcz przeciwne opinie....
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 wrz 2015, o 21:40

Co to za sklep? ;) Znane są legendy o sklepiku gdzie zielonemu adeptowi wcisną helika klasy 500 i wyślą na pole. A jak wróci poharatany z pretensjami, to jeszcze mu dopchną towaru na kwoty 3 cyfrowe z komentarzem, że ma za swoje, bo niepotrzebnie oszczędzał na nawigacji satelitarnej i systemie stabilizacji 10-cio osiowej :mad2: :mrgreen:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 15 wrz 2015, o 21:49

Model wybrałem sam , nikt mi go nie wciskał. Prawdą jest fakt ,że jestem zielony jeśli chodzi o spalinę , dlatego próbuje zaczerpnąć wiedzy:) , czyli rozumiem ,że dokonałem kiepskiego wyboru przynajmniej jeśli chodzi o silnik?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8007
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 wrz 2015, o 21:51

z tego co piszesz płynie wniosek, żebyś raczej nie spieszył się z odpalaniem i nie piszę tego żłoścliwie

tu są redline'y:
http://stock.thundertiger.com/products_ ... L%20Series

Może czegoś nie wiem ale nie ma wersji HX były w wersji RL .53 i .56. Żaden nie wyglądy jak by miał pompkę tak jak OS w wersji 55HZ-R:

(pompka to to pod śrubami)
Obrazek

A tu wersja bez pompki
Obrazek

Co do klejenia to co jak masz nowy silnik (skoro już musi kupiłeś RL'a) to go zamontuj, dotrzyj i używaj. Ale spalina jest trochę wymagająca. Masz kogoś kto Ci pomorze na miejscu?

hevi pisze:Model wybrałem sam , nikt mi go nie wciskał. Prawdą jest fakt ,że jestem zielony jeśli chodzi o spalinę , dlatego próbuje zaczerpnąć wiedzy:) , czyli rozumiem ,że dokonałem kiepskiego wyboru przynajmniej jeśli chodzi o silnik?


tak, możesz go oddać? Albo wymienić na OS 55HZ?

To nie jest zły silnik ale widziałem tylko jeden, który pracował dobrze. Pogadaj z kolegą AdamP- on go miał i może coś doradzi. Generalnie odporny na temperaturę, mocny ale trudny w regulacji. Nie dałem rady, nawet miałem dwa egzemplarze do porównania etc. Nie udało mi się, zawsze był mocny i zawsze za gorący nawet jak na niego.

Jakie paliwo kupiłeś?
Jaką masz świecę?

hevi pisze:Paliwo tankuje do zbiornika głównego czy wyrównawczego?


przez wyrównawczy do głównego a odpowietrzenie jest przez tłumik
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 15 wrz 2015, o 23:07

Cześć,

Nowego silnika bym nie rozbierał całkiem przed odpaleniem, w zasadzie części nie są jeszcze dotarte ale nie należy tego robić bez wyraźnej potrzeby. Ja bym tylko zdjął tylny dekiel i ogólnie wypłukał silnik od gaźnika i od strony zdemontowanej świecy benzynką ekstrakcyjną lub rozcieńczalnikiem np. nitro. Zwykle tak robię przed konserwacją after- runem na zimę. W nowych silnikach zdarzają się opiłki, paprochy z obróbki i lepiej się nie zdziwić przy pierwszym rozruchu. Oczywiście w tak wypłukanym silniku trzeba pomału kręcić wałem, żeby nie przytrzeć tłoka bez oleju. Potem niech odparuje rozpuszczalnik i warto go lekko nasmarować przed rozruchem.
Jak masz możliwość to można wstępnie dotrzeć silnik "na desce" o ile masz piastę do montażu śmigła. Jeśli nie, to tak jak pisał Ramotny- delikatne starty i zawisy na bogatej mieszance. Wbrew pozorom dotarty już silnik wytrzymuje chwilowo spore temperatury. Przy eksperymentach z pompą Perry (osobną, nie taką jak w gaźniku OS 55HZ) silnik Webra miał na głowicy (pewnie chwilowe) ponad 200 stopni C :shock: . Nic się nie stało. W OS50 (niebieskim) też parę razy przekroczyłem 150-160 i przeżył. Ale jakbym go dłużej męczył to pewnie by się zatarł. Najważniejsza regulacja jest na słuch, najlepiej jakbyś poprosił kogoś z doświadczeniem w spalinach o pomoc przy pierwszych rozruchach i startach. Lepiej, żeby silnik charczał na przelaniu niż ma się przegrzać, ale latanie na zbyt bogatej (praca czterosuwowa) też nie jest korzystna.
Przy montażu Raptora w całość polecam stronkę http://www.raptortechnique.com/index-raptor.html jest tam sporo dodatkowych podpowiedzi o których zapomnieli wspomnieć w instrukcji i nie tylko. Polecam również zakup wydajniejszego wentylatorka z większą ilością łopatek. Tunel chłodzący w Raptorze jest dość symboliczny i warto nieco polepszyć wydajność chłodzenia. Raptor to dość udana konstrukcja, choć już nieco wiekowa ;) jednak jest trwały i nawet w wersji FBL daje radę :)
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 00:59

hevi pisze:czyli nigdzie nie ma trójnika z filtrem powietrza???? ...
Czyli jest tylko filtrowanie paliwa, a filtrowania powietrza w ogóle nie ma. Wlot powietrza do gaźnika jest goły (razem z kurzem, który silnik niszczy i komarami, które go hamują i przegrzewają).
A ten trójnik - musiało mu chodzić o trójnik do tankowania, o którym mówi Wojtekr. Trójnik z zaworkiem, ale nie "odpowietrzającym", tylko "otwierającym/zamykającym" wejście do zbiornika przy wkładaniu/wyjmowaniu króćca tankującego,
a dokładniej - przełączającym wtedy linię paliwa zbiorniczek<->pompka_tankująca/zbiorniczek<->gaźnik. Na przykład ten z mojego obrazka na dole.
Przy tankowaniu odpowietrzanie następuje przez tłumik spalin. A przy pracy, spaliny z tłumika wytwarzają w układzie zasilania lekkie nadciśnienie, co jest potrzebne w przypadku gaźnika bez własnej pompy paliwa (dolny obrazek Wojtekra, Wojtkaera... Wojtka). ;)
Na moje oko coś ten sprzedawca trochę mąci albo ciut inaczej mówił... :(

Edit: Ciągomiarkuję, no to poplotkuję... ;)
hevi pisze:... Co do mieszanki to kupiłem paliwo 16% nitro. ...
Na pewno Heli, z olejem syntetycznym? Jeśli tak, moim zdaniem może na razie być.
hevi pisze:... trochę dziś rozmawiałem z kolesiem od którego kupiłem towar-zna się na silnikach spalinowych ...
Ale właśnie ten "towar"? Jeśli tak, to "obcego" bym nie słuchał... A jeśli inny towar, to poproś go, żeby chociaż pod gaźnikiem zajrzał z latarką do kanału w wale, czy jest błyszczący, on będzie wiedział...
hevi pisze:... bo teraz doczytałem ,że gaźnik trzeba dla pewności na loctite wkręcić. ...
Gdzie to przeczytałeś?!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2015, o 07:07 przez Gajos, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 wrz 2015, o 06:20

Jaki filtr powietrza jest w zestawie?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 16 wrz 2015, o 06:56

W zestawie jest trójnik z filtrem powietrza w środku. Co do wkręcania śrub na loctite jest napisane w instrukcji silnika , że dwie śruby od gaźnika trzeba na klej wkręcić.Pytanie czy zrobili to wcześniej , czy lepiej to sprawdzić , jednak do sprawdzenia trzeba wyjąć silnik , bo nie dostanę się do tych śrub. czy silnik ściągnę po odkręceniu go od łoża tylko czy jeszcze musze rozkręcić sprzęgło i wyprowadzenie do rozrusznika?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości