MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 18:48

Aha zasięg. Na razie apkę zostawię na końcu listy zakupów. Taki zasięg jaki jest na pewno na początek mi wystarczy. Najpierw chcę zrobić sam model tak jak należy.
http://www.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Accessories-Receiver-Board-014-p-941028.html
Oto odbiornik F49. Jak widać wszystkie sygnały cyfrowe, ale po co jest aż tyle wyjść? Przecież mamy wyjście na 2 serwa i 2 silniki, chyba że jest jeszcze jakieś urządzenie, które podpina się pod wyjścia cyfrowe?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 19:31

What the hell? Zauważyłem coś dziwnego http://www.banggood.com/New-Brushless-Tail-Motor-Set-For-MJX-F45-Helicopter-p-926256.html
Ten ESC ma jedno wyjście zasilające (gruby przewód czerwony i czarny) oraz 3 przewody sygnałowe. Wszystko okej, 3 przewody sygnałowe lutujemy jak na obrazku (czerwony do plusa, czarny do minusa, a biały do punktu obok żyroskopu). Następnie na obrazku podpunkt J lutujemy grube przewody zasilające do plusa i minusa, logiczne bo zasilanie musi być. I teraz coś dziwnego, podpunkt K, musimy jeszcze podpiąć wtyk do złączki tylnego silnika, ale skąd do diaska wziąć ten przewód skoro od ESC wychodzą 2 przewody: jeden sterujący który przylutowaliśmy do odbiornika i drugi zasilający który również przylutowaliśmy do odbiornika, więc jakim cudem mamy jeszcze podłączyć przewody do złączki tylnego silnika?
Tak samo jest z silnikiem głównym, tam też musimy podłączyć do złączki silnika głównego. Czyli mam sobie dorobić jedną wtyczkę do ESC, przewody zasilające równolegle żeby jednocześnie podłączyć do wtyczki silnika oraz przylutować do odbiornika?
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 19:57

TomRar pisze:What the hell? Zauważyłem coś dziwnego http://www.banggood.com/New-Brushless-Tail-Motor-Set-For-MJX-F45-Helicopter-p-926256.html
Ten ESC ma jedno wyjście zasilające (gruby przewód czerwony i czarny) oraz 3 przewody sygnałowe. Wszystko okej, 3 przewody sygnałowe lutujemy jak na obrazku (czerwony do plusa, czarny do minusa, a biały do punktu obok żyroskopu). Następnie na obrazku podpunkt J lutujemy grube przewody zasilające do plusa i minusa, logiczne bo zasilanie musi być. I teraz coś dziwnego, podpunkt K, musimy jeszcze podpiąć wtyk do złączki tylnego silnika, ale skąd do diaska wziąć ten przewód skoro od ESC wychodzą 2 przewody: jeden sterujący który przylutowaliśmy do odbiornika i drugi zasilający który również przylutowaliśmy do odbiornika, więc jakim cudem mamy jeszcze podłączyć przewody do złączki tylnego silnika?
Tak samo jest z silnikiem głównym, tam też musimy podłączyć do złączki silnika głównego. Czyli mam sobie dorobić jedną wtyczkę do ESC, przewody zasilające równolegle żeby jednocześnie podłączyć do wtyczki silnika oraz przylutować do odbiornika?


ale na ktoryms zdjeciu widac ze taka wtyczka jest wiec nie rozumiem pytania
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 20:16

Jakieś lewe te zdjęcia, Na jednym widać co innego a na drugim co innego. Okej teoretycznie powiedzmy, że jest tyle wtyczek ile potrzeba.
Martwi mnie jednak silnik ogonowy od F49. ESC nie ma tego białego przewodu sygnałowego, w zasadzie dziwię się jak to może działać skoro nie ma tego przewodu. Albo zdjęcie jest tak zrobione że wygląda jakby nie było tego przewodu a w rzeczywistości on jest. Nie chcę wydawać 180zł na oryginalny silnik skoro za 99zł mogę mieć to samo gdyby tylko elektronika załapała.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 16 sie 2015, o 21:12

TomRar pisze:Jakieś lewe te zdjęcia, Na jednym widać co innego a na drugim co innego. Okej teoretycznie powiedzmy, że jest tyle wtyczek ile potrzeba.
Martwi mnie jednak silnik ogonowy od F49. ESC nie ma tego białego przewodu sygnałowego, w zasadzie dziwię się jak to może działać skoro nie ma tego przewodu. Albo zdjęcie jest tak zrobione że wygląda jakby nie było tego przewodu a w rzeczywistości on jest. Nie chcę wydawać 180zł na oryginalny silnik skoro za 99zł mogę mieć to samo gdyby tylko elektronika załapała.


nie ma i tak ma byc bo i skad sygnal bys wzial, to esc ma wbudowany konwerter z analogu na pwm, bedzie dzialac wszystko

policz sobie ile problemów i drogich upgradow trzeba kupić, zainwestowałbyś w apke najprostsza i wtedy jakiekolwiek esc podłączasz i śmiga, stabilizatory żyro cokolwiek do głowy przyjdzie, no i zasieg, bo mi to co w seri juz po 1 dniu bylo zbyt malo
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 16 sie 2015, o 21:41

Ja Ciebie rozumiem, dlatego mój drugi model będzie już na wyższym poziomie. MJX to w zasadzie mój pierwszy model nie licząc v911 i dlatego nie potrzebuje drogiej apki bo nawet jakbym chciał to nie kupie bo kasy brak. Ale dobrze wiem o tym że prędzej czy później będę musiał kupić dobrą apke.
Dobra zaryzykuje. Kupie ten zestaw a najwyżej potem będę się martwił :)
Ale przecież mógłby być ten biały przewód bo odbiornik f49 ma każde wyjście cyfrowe, nawet tylny silnik.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 17 sie 2015, o 13:19

TomRar pisze:Ale przecież mógłby być ten biały przewód bo odbiornik f49 ma każde wyjście cyfrowe, nawet tylny silnik.


skoro ma to nie kobinuj i kup zwykla bezszczotke i esc i bez kobinacji bedzie dzialac

silnik Turnigy 1811 Brushless Motor 2000kv

Obrazek

Dimension: 21.4mm x 17.6mm, 30mm(with shaft)
Weight: 11g (kv2000) (not including connectors)
Diameter of shaft:F1.9mm
Length of front shaft:F8.1mm
Lamination thickness: .2mm
Magnet type: 45SH
Max performance;
Voltage: 2S
Max current: 3.2~4.1A/20S
Prop: 6x3~7x3.5
Pull: 150~165g
For 150g indoor flyer.

i jakies esc 5-6A np http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36311__HobbyKing_6A_ESC_0_5A_UBEC_EU_warehouse_.html
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 sie 2015, o 14:12

Właśnie tak myślałem, żeby kupić zwykły silnik, ale wszystkie które przeglądałem miały wagę ok 39-50g a to według mnie o wiele za dużo. Tylko znaleźć ten silnik Turnigy na jakieś normalnej stronce będzie ciężko. Na hobbyking jest, ale pewno wysyłka będzie droga. Z resztą jak płytka przyjdzie to pomierzę oscyloskopem co to tam się ukrywa w tych pinach.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 sie 2015, o 16:15

http://www.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Accessories-Receiver-Board-014-p-941028.html

Według mnie ta płytka ma wyjście cyfrowe na tail motor, ale w takim razie po co w oryginalnym ESC brushless konwerter sygnałów skoro ta płytka ma wyjścia cyfrowe. Coś tu chyba nie gra. Trochę dziwne. Ale przecież nawet jest narysowany przebieg prostokątny przy każdym wyjściu.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, o 16:42 przez TomRar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 17 sie 2015, o 16:21

TomRar pisze:http://www.m.banggood.com/MJX-F49-RC-Helicopter-Accessories-Receiver-Board-014-p-941028.html

Według mnie ta płytka ma wyjście cyfrowe na tail motor, ale w takim razie po co w oryginalnym ESC brushless konwerter sygnałów skoro ta płytka ma wyjścia cyfrowe. Coś tu chyba nie gra. Trochę dziwne. Ale przecież nawet jest narysowany przebieg prostokątny przy każdym wyjściu.



nie dziala link powyzej usun m na poczatku w adresie, ale czy ten tail motor jest do f45 czy f49?

ta plyta z linku jest z f49 a wiec on ma wszystko na bezszczotce i tdlatego ma wyjscia pwm, a ten tail motor wedle mnie jest do f45 i wtedy ma to sens


obadaj ten silnik 16g

http://www.modelmotor.pl/silnik-15-6g-kv1560-emax-gt2203.html
Obrazek

i ten tez 16g

http://cyber-fly.pl/pl/p/Silnik-hexTronik-1700kv-16g/4918
Obrazek

te kilka gram skompensowalbys pakietem, ja wywazalem model przesuwajac pakiet w przod lub tyl dzieki czemu nie musialem dokladac ciezarkow

co prawda te silniki sa na wieksze smiglo ale zakladajac te od mjxa nie bylby tak obciazony i by sie nie przegrzewał aczkolwiek w doborze silników nie jestem zbyt dobry i mógłby ktoś bardziej kumaty potwierdzić lub obalić czy te powyżej by się nadały


kurde z tego watku po latach od zalozenia wyjdzie faq upgradu mjx, potrzeba jeszcze odwaznego do przerobki na 6ch

odbiegne od tematu tail motor na chwile

http://www.strefahobby.pl/product-pol-17706-T-Rex-450-Glowica-DFC-Niebieska.html

Obrazek

tylko to upchac do mjx :idea: :geek:
do tego naped bezposredni i wymiatacz jak nic
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 sie 2015, o 21:50

Widzę kolego morfeo, że kusi Cię zbudowanie na szkielecie MJX 6-cio kanałowca :) nie obraź się ale ja na pewno nie będę kombinował tyle z głowicami od rexów itd. Wymiatacz to z niego będzie jak zamontuje brushlessa i Twojego przerobionego flybara. Większej żylety z niego nie zrobie, bo nawet nie będę potrzebował większej.

No właśnie ja kupuje do f45 płytkę od f49 dlatego że ma wszystkie wyjścia cyfrowe.
Te silniki które podałeś mają za mało KV i są za drogie. Najlepiej coś między 1800-2400kv. 80zł za taki silnik plus wysylka to za dużo. Doliczając do tego śmigło, piasty, karbonowe mocowanie silnika wraz ze statecznikiem i oczywiście ESC wychodzi dość sporo. Lepiej kupić gotowca dedykowanego za 99zł. Pobawić się można z main motorem, bo jeszcze nie mam pojęcia jaki kupie bo dość spory wybór jest.
Póki co prace mogą być chwilowo wstrzymane, bo tutaj grill, tam grill i kasa leci. Coś mi się wydaje że nie prędko uruchomie ten model :D
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 18 sie 2015, o 10:09

morfeo2000 pisze:


Niestety zaproponowany silnik ma za mało KV, podczas niskich lotów jest w stanie skompensować obrót ogona, ale przy 15-20 m nad ziemią będzie obracało helikiem. Ja używam tego silnika w wersji 2300KV:
http://cyber-fly.pl/pl/p/Silnik-hexTron ... v-20g/3152

Daje radę zarówno ze śmigłem MJX jak i trójłopatowym 6x4,5.

Co do elektroniki z MJX F649 - to aby mieć bezszczotkę na ogonie trzeba podłączyć pod wyjście cyfrowe dodatkowy regulator - wystarczy coś 12-15A.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 18 sie 2015, o 13:00

tom74 pisze:Co do elektroniki z MJX F649 - to aby mieć bezszczotkę na ogonie trzeba podłączyć pod wyjście cyfrowe dodatkowy regulator - wystarczy coś 12-15A.


Czyli F49 ma cyfrowe wyjście uff ulga :) No to luzik, esc, silnik i gotowe.

tom74 pisze:Niestety zaproponowany silnik ma za mało KV, podczas niskich lotów jest w stanie skompensować obrót ogona, ale przy 15-20 m nad ziemią będzie obracało helikiem.


No i właśnie tutaj jest dylemat. 2000-2400kv wystarcza na utrzymanie ogona, ale przy gwałtownych wzniosach i tak ogon ucieka, ale to można przeboleć. Ja natomiast myślałem o czymś takim: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8142__Turnigy_1811_brushless_Outrunner_2900kv.html
2900kv będzie już na pewno wystarczający, nawet przy pakiecie 3s. 2000kv przy pakiecie 3s to taki stosunek jak silniczek mikro z v911 zamontować jako silnik ogonowy do f45. Przy pakiecie 3s, gwałtowne wzniosy są o wiele bardziej dynamiczne i obroty silnika są o wiele wyższe niż przy pakiecie 2s, więc silnik 2000kv kompletnie nie dawał by sobie rady. Silnik 2900kv przy zasilaniu 2s powinien utrzymywać ogon cały czas, nawet podczas gwałtownych wzniosów ogon nie powinien uciekać bo silnik ma jeszcze spory zapas obrotów.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 18 sie 2015, o 13:05

Ale z kolei nie zamierzam płacić po 80zł za sam silnik skoro za 99zł mam już gotowy zestaw z silnikiem prawdopodobnie 2600kV.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 18 sie 2015, o 13:25

TomRar pisze:Ale z kolei nie zamierzam płacić po 80zł za sam silnik skoro za 99zł mam już gotowy zestaw z silnikiem prawdopodobnie 2600kV.


ale przy gwaltoownych wzniosach i tak bedzie obrac modelelm czy to dedykowany bezszczotkowy czy oryginalny szczotkowy
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 18 sie 2015, o 17:51

Aha, dobra to już nie będę się czepiał takich drobnostek. Teraz tylko trzeba poszukać jakiś silników i regulatorów w rozsądnych cenach i z niedrogą wysyłką.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 20 sie 2015, o 22:24

jak tam postępy?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 684
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 21 sie 2015, o 07:51

Niestety bardzo powolutku. Czekam na wysłanie odbiornika bo nie ma go w magazynie i czas oczekiwania wynosi 6-9 dni. Tak samo z silnikami, nie znalazłem jeszcze ogłoszeń, które miały by przyzwoitą cenę. W związku z tym być może kupię gotowy zestaw tail motor za 98zł i będzie chyba najprościej, bo kupienie samego mocowania ze statecznikiem na brushlessa kosztuje 26zł. Mam nowy pakiet 2s turnigy 2200mAh 25/35C, więc zapewne różnica będzie spora w porównaniu do oryginalnego akumulatorka. Trzeba jeszcze uzbierać kasę na brushlessa głównego.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 21 sie 2015, o 11:25

TomRar pisze:Niestety bardzo powolutku. Czekam na wysłanie odbiornika bo nie ma go w magazynie i czas oczekiwania wynosi 6-9 dni. Tak samo z silnikami, nie znalazłem jeszcze ogłoszeń, które miały by przyzwoitą cenę. W związku z tym być może kupię gotowy zestaw tail motor za 98zł i będzie chyba najprościej, bo kupienie samego mocowania ze statecznikiem na brushlessa kosztuje 26zł. Mam nowy pakiet 2s turnigy 2200mAh 25/35C, więc zapewne różnica będzie spora w porównaniu do oryginalnego akumulatorka. Trzeba jeszcze uzbierać kasę na brushlessa głównego.



upewnij sie czy tail motor dedykowany bedzie dzialal z nowa plyta, bo w nowej bedziesz miec pwm a czasem mozesz nie miec do czego przylutowac przewodow od esc z zestawu bo wkoncu wpina sie je w sygnal analogowy a tam z logiki go nie bedzie, uwzglednij to zebys nie wydal niepotrzebnie kasy
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 21 sie 2015, o 12:08

Przy obu silnikach bezsczotkowych w MJX polecam te pakiety:
http://allegro.pl/lipo-li-po-7-4v-2200m ... 25051.html
Są rewelacyjne, nawet po 50 cyklach nie puchną, a zapewniają 8-9 minut spokojnego lotu, a waga po skróceniu przewodu i przejściu na TX60 u mnie 99 gram :)
Ostatnio zmieniony 21 sie 2015, o 15:23 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość