Regulator jest użytkowany w Gaui X5 Combo.
Jak poprzednio można korzystać dla własnego użytku ale wykorzystać gdzie indziej tylko za zgodą moją lub Admina.(GUEC GE-610) ESC 100 A - bezszczotkowy regulator prędkościDziękujemy za zakup naszego regulatora prędkości (ESC). System wielkiej mocy (RC) może być niebezpieczny, dlatego prosimy uważnie przeczytać tą instrukcję. W przypadku niewłaściwego użytkowania, instalacji, zastosowania, lub obsługi nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia, straty lub koszty spowodowane przez produkt. Wszelkie reklamacje związane z działaniem, uruchamianiem, wadami funkcjonowania itp. nie będą uwzględniane. Nie odpowiadamy za urazy osób, uszkodzenie mienia lub uszkodzeń spowodowanych naszym produktem lub naszych pracowników. Zgodnie z prawem nasze zobowiązanie do rekompensaty jest ograniczone do wartości faktury dotyczącej produktu:
Właściwości.– wysoko wydajny mikroprocesor umożliwia pełną kompatybilność ze wszystkimi typami silników i najwyższą efektywność sterowania
– maksymalna prędkość silnika 210 000 obrotów na minutę (1 para biegunów); 70 000 obrotów na minutę (3 para biegunów); 35 000 obrotów na minutę (6 para biegunów)
– 3 tryby startu normalny / lekki / bardzo lekki kompatybilny z samolotem stałopłatowym i helikopterem
– zakres przepustnicy może być konfigurowany umożliwiając kompatybilność ze wszystkimi nadajnikami aktualnie dostępnymi na rynku
– równomierna, liniowa, szybka i precyzyjna odpowiedź przepustnicy
– odseparowane napięcie regulacyjne IN dla mikroprocesora w celu uzyskania lepszego zdolności przeciw zakłóceniowych
– wielorakie zabezpieczenia: zabezpieczenie od zbyt niskiego napięcia, zabezpieczenie od przegrzania, zabezpieczenie od utraty sygnału przepustnicy
– wyjście wbudowanego BEC jest przełączalne przez programowanie przez użytkownika (5,25 V lub 6,0 V)
– regulator trybu helikoptera
Specyfikacja
Parametry programowalne1. ustawienie hamowania: wyłączone / twarde / bardzo twarde / domyślnie jest wyłączone
2. typ baterii: litowa (Lipo lub litowo jonowa) / NiMH / domyślnie jest litowa
3. tryb zabezpieczenia podnapięciowego (cut-off mode): miękkie wyłączenie (stopniowana redukcja mocy wyjściowej) / twarde wyłączenie (natychmiastowe wyłączenie mocy wyjściowej). Domyślnie jest miękkie wyłączenie.
4. próg zadziałania zabezpieczenia podnapięciowego (próg cut-off): niski / średni / wysoki / ustawiony przez użytkownika, domyślnie jest średni
a) dla baterii litowej próg cut-off (odcięcia zasilania) dla całego pakietu jest wyliczany wg ilości ogniw.
dla normalnego napięcia ESC (obsługuje od 2 do 6 ogniw LiPo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są odpowiednio: 2,85 V / 3,15 V / 3,30 V
Na przykład jeśli próg cut-off jest ustawiony na „średni” wtedy próg zadziałania dla pakietu 3S Lipo wynosi 3,15*3=9,45 V
b) dla baterii NiMH i NiCD próg cut-off jest wyliczany dla całego pakietu następująco:
- niski: 50% napięcia całkowicie naładowanej baterii
- średni: 62,5% napięcia całkowicie naładowanej baterii
- wysoki: 7% napięcia całkowicie naładowanej baterii
5. tryb startu: normalny / lekki / bardzo lekki - normalny jest ustawiony domyślnie
Normalny jest rekomendowany do samolotu stałopłatowego.
Lekki i bardzo lekki są rekomendowane dla helikopterów. Początkowe przyspieszenie dla trybów "lekki" i "bardzo lekki" jest mniejsze niż dla trybu „normalny”, zwykle otwarcie przepustnicy od 0% do pełnego trwa 3 sekundy dla trybu "lekki", 8 sekund dla "bardzo lekki". Po starcie, jeśli przepustnica jest zamknięta (dźwignia przepustnicy jest przesunięta maksymalnie do dołu) i ponownie otwarta (dźwignia przepustnicy przesunięta do góry) w ciągu 3 sekund restart będzie tymczasowo przełączony do trybu „normal” w celu uniknięcia kolizji spowodowanej powolną reakcją przepustnicy. Ta funkcja jest użyteczna przy locie akrobacyjnym.
6. taktowanie 0° / 3,75° / 7,5° / 11,25° / 15° / 18,75° / 22,5° / 26,25° / domyślnie 15°
Zazwyczaj niska wartość taktowania jest właściwa dla większości silników. Jest jednak wiele różnic w strukturze i parametrach różnych silników dlatego należy wybrać optymalną wartość taktowania dla używanego silnika. Właściwa wartość taktowania powoduje płynną pracę silnika. W ogólności wyższa wartość taktowania powoduje większą moc wyjściową i wyższą prędkość.
Uwaga 1: Po zmianie ustawienia wartości taktowania należy wypróbować model RC na ziemi przed lotem.
7. tryb regulatora: wyłączony / regulator niski / regulator wysoki - domyślnie jest wyłączony
Jeśli regulator jest uaktywniony, ESC utrzymuje prędkość silnika na stałej wartości. (Zwykle krzywa przepustnicy jest poziomą linią. Można zmieniać predefiniowaną prędkość silnika zmieniając wysokość tej linii).
Zakres prędkości dla ustawienia „regulator niski” wynosi od 10 000 do 45 000 obrotów na minutę dla bezszczotkowego silnika z 1 parą biegunów. Zakres prędkości dla „regulatora wysokiego” to 46 000 do 200000 obrotów na minutę dla silnika bezszczotkowego z 1 parą biegunów. W celu wyliczenia prędkości głównego wirnika helikoptera trzeba znać ilość par biegunów silnika i wartość głównej przekładni w względem mniejszego koła zębatego.
Na przykład używasz silnika o 3 parach biegunów a wartość głównej przekładni wynosi 150T, wartość mniejszego koła zębatego wynosi 13T wyliczenie jest następujące:
Prędkość wirowania łopat głównego wirnika = (prędkość silnika z 1 parą biegunów * 13) / 3 / 150
Jeśli regulujesz krzywą przepustnicy upewnij się że silnik może wirować z taką predefiniowaną prędkością nawet jeśli obciążenie silnika jest największe. Należy pamiętać, że funkcja trybu regulatora jest zablokowana jeśli ustawienie przepustnicy wynosi poniżej 60%.

8. funkcja zarezerwowana nr 1, zarezerwowane na przyszłość
Zwykle domyślna wartość „normal motor” jest właściwa dla większości silników, jeśli jednak silnik nie działa płynnie w tym trybie należy innych opcji.
9. częstotliwość PWM 12 kHz / 8 kHz / wartość domyślna: 12 kHz.
Dla niektórych silników z wysokim kV (wysoka prędkość) i wiele par biegunów częstotliwość PWM 12 kHz może umożliwić bardziej równomierną pracę ale wyższa częstotliwość PWM powoduje wyższą temperaturę ESC. W ogólności częstotliwość PWM 8 kHz jest właściwa dla większości silników.
10. wyjście wbudowanego BEC 5,25 V / 6 V - domyślnie jest 5,25 V
11. funkcja zarezerwowana nr 2, zarezerwowane na przyszłość
12. ogniwa LiPo
Uwaga 2:Dla ESC napięcia normalnego (obsługuje 2 do 6 ogniw LiPo) wartości są następujące: Auto / 2S / 3S / 4S / 5S / 6S - domyślnie: „auto”.
Dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw LiPo) wartości są następujące: Auto / 5S / 6S / 8S / 10S / 12S / domyślnie jest „auto”.
Uwaga 3:Ten parametr programowalny jest dostępny dla baterii litowej. W procesie startu silnik emituje kilka dźwięków „beep” przedstawiając ustawioną ilość ogniw LiPo. Jest to pomocne w celu sprawdzenia czy jest to zgodne z aktualnie podpiętym pakietem.
Uwaga 4:Jeżeli wybierzesz „auto” ESC może błędnie ocenić ilość ogniw jeśli napięcie jest mniejsze niż 3,7V / ogniwo. Dlatego rekomendowane jest ustawianie „ogniw Lipo” ręcznie.
Uwaga 5: Dla ESC wysokonapięciowego (obsługuje 5 do 12ogniw Lipo) gdy silnik emituje sygnały „beep” reprezentujące ilość ogniw długi sygnał „beep—” = 5 krótkich sygnałów „beep-”. W związku z tym: 5S=„beep—”; 6S=„beep—” „beep-”
(1 długi, 1 krótki); 8S=„beep—” „beep-” „beep-” „beep-” (1 długi, 3 krótkie); 10S=„beep—” „beep—” (2 długie); 12S=„beep—” „beep—” „beep-” „beep-” (2 długie 2 krótkie)
Dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) ciągle używamy 5 krótkich sygnałów „beep-” reprezentujących 5S Lipo i 6 krótkich sygnałów „beep-” reprezentujących 6S Lipo.
Początek używania nowego ESCSprawdzić dokładnie przewody i połączenia następnie uruchomić ESC w następującej sekwencji:
1. przesunąć dźwignię przepustnicy do dołu następnie włączyć nadajnik
2. podłączyć baterię do ESC, ESC rozpocznie samo test, specjalny ton jest emitowany co oznacza napięcie baterii jest w normalnym zakresie, następnie N „beep” tonów jest emitowanych co oznacza ilość ogniw Lipo. Ostatecznie długi sygnał „beep—” jest emitowany co oznacza pozytywny wynik samotestu, samolot lub helikopter jest gotowy do lotu.
– jeśli nic się nie dzieje proszę sprawdzić baterię i połączenia.
– jeśli specjalny ton jest emitowany po 2 tonach „beep-” „beep-” oznacza to że ESC wszedł do trybu programowego ponieważ kanał przepustnicy nadajnika jest odwrócony, ustaw go poprawnie.
– jeśli czerwona dioda LED miga bardzo szybko (2 razy na sekundę) oznacza to napięcie wejściowe za małe lub za duże, proszę sprawdzić napięcie baterii.
3. BARDZO WAŻNE! Ponieważ różne nadajniki mają różne zakresy przepustnicy należy go skalibrować i zapisać w ESC proszę przeczytać instrukcję po lewej na dole strony „ustawianie zakresu przepustnicy”. Po prawidłowym ustawieniu zakresu przepustnicy czerwona dioda LED świeci gdy dźwignia przepustnicy jest przesunięta do górnej pozycji (przepustnica maksymalnie otwarta)
Sygnały alarmowe1. Napięcie wejściowe jest nieprawidłowe. ESC zaczyna sprawdzać napięcie kiedy bateria jest przyłączona. Jeśli napięcie nie jest w akceptowalnym zakresie następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-”, „beep-” „beep-” (każde „beep-” „beep-” jest oddzielone 1 sekundową przerwą) w tym samym czasie miga czerwona dioda LED.
2. Sygnał przepustnicy jest przerwany: jeśli ESC nie może odebrać normalnego sygnału przepustnicy następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-” „beep-” (każde „beep-” jest oddzielone 2 sekundową przerwą)
3. Dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym położeniu – jeśli dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym (najniższym) położeniu bardzo szybki sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-” „beep-” „beep-” (każde „beep-” jest oddzielone przerwą 0,25 sekundy)
Funkcje zabezpieczające1. zabezpieczenia przed nieprawidłowym startem – jeśli silnik błędnie wystartuje w ciągu 2 sekund od użycia przepustnicy ESC wyłączy moc wyjściową, dźwignia przepustnicy musi być przesunięta do dolnej pozycji w celu ponownego uruchomienia silnika. (To się zdarza w następujących sytuacjach: połączenie pomiędzy ESC i silnikiem nie jest niezawodne, śmigło lub silnik jest zablokowany, przekładnia jest uszkodzona itd.)
2. zabezpieczenie od przegrzania: kiedy temperatura ESC przekroczy poziom fabrycznie ustawiony ESC obniży poziom mocy wyjściowej.
3. zabezpieczenie utraty sygnału przepustnicy: ESC wyłączy moc wyjściową jeśli sygnał przepustnicy zostanie utracony na dłużej niż 0,25 sekundy. Moc wyjściowa zostanie przywrócona jeśli normalny sygnał przepustnicy zostanie odzyskany.
Procedura normalnego startu1. Przesunąć dźwignię przepustnicy do dolnego położenia i włączyć nadajnik
2. Podłączyć baterię do ESC emisja tonu oznacza zasilanie bateryjne OK
3. Wielokrotne sygnały „beep-” oznaczają ilość ogniw Lipo
4. Po zakończeniu autotestu jest emitowany długi sygnał „beep—”
5. Przesunąć dźwignię przepustnicy do góry w celu rozpoczęcia lotu
Ustawianie zakresu przepustnicy1. Włącz nadajnik i ustaw dźwignię przepustnicy w górnym położeniu
2. Podłącz baterię do ESC. Emitowany ton -> zasilanie bateryjne ok, zaczekaj 2 sekundy
3. Sygnał „beep-”„beep-” oznacza, że najwyższy punktu zakresu przepustnicy został prawidłowo potwierdzony
4. Przesuń dźwignię przepustnicy do dolnego położenia. Wielokrotne sygnały „beep-” oznaczają ilość ogniw Lipo
5. Długi sygnał „beep—” oznacza, że najniższy punkt zakresu położenia przepustnicy został potwierdzony.
Uwaga 6: po ustawieniu parametrów programowalnych za pomocą dźwigni przepustnicy lub karty programowania usłyszysz 5 długich tonów „beep—”, kiedy ESC wyjdzie z trybu programowania. Możesz restartować ESC po 5 sekundach.