LechuW pisze: i mam takie, może trywialne pytanie o governor.
Co to tak naprawdę daje? Przecież jak się lata w trybie Idle up to obroty silnika są na stałym poziomie jaki się ustawi.
Governor też ma za zadanie pilnować obrotów na stałym poziomie.
dismalK pisze:LechuW pisze: i mam takie, może trywialne pytanie o governor.
Co to tak naprawdę daje? Przecież jak się lata w trybie Idle up to obroty silnika są na stałym poziomie jaki się ustawi.
Governor też ma za zadanie pilnować obrotów na stałym poziomie.
Glownym zadaniem governora jsest obliczanie w czasie rzeczywistym obciazenia jakie dziala np. na lopaty w Twoim heliku podczas tzw. pikowania (czyli raptowna zmiana kata lopat) i pobieranie przez regiel pradow szczytowych.
Jezeli wylaczysz gov to podczas zmiany katow z 5 na 12 stopni zdlawisz silnik bo bedzie on pobieral taki sam prad przy wiekszym kacie natarcia lopat, na ktore bedzie dzialac wiekszy opor powietrza.
Jezeli wlaczysz gov to w tym samym przypadku procesor w reglu obliczy to obciazenie i natychmiast poda do silnika wiekszy prad zeby silnik "nadazal" za ustawionymi przez Ciebie obrotami. Czuc wtedy, ze bez wzgledu co zrobisz z helikiem silnik utrzyma zadane obroty.
To, ze ustawiasz plaska krzywa to tylko sygnal dla regulatora na jakim zakresie gazu ma dzialac. Wyzsza plaska - wyzsze obroty i pobor pradu wyzszy.
Gov steruje tym pradem tak zeby zawsze utrzymac Twoj zakres gazu z poziomu plaskiej, ktora ustawiles.
Proponuje Ci polatac z governorem, a potem go wylaczyc - najlepsza metoda na sprawdzenie jak dziala
Wiktor pisze:dismalK pisze:LechuW pisze: i mam takie, może trywialne pytanie o governor.
Co to tak naprawdę daje? Przecież jak się lata w trybie Idle up to obroty silnika są na stałym poziomie jaki się ustawi.
Governor też ma za zadanie pilnować obrotów na stałym poziomie.
Glownym zadaniem governora jsest obliczanie w czasie rzeczywistym obciazenia jakie dziala np. na lopaty w Twoim heliku podczas tzw. pikowania (czyli raptowna zmiana kata lopat) i pobieranie przez regiel pradow szczytowych.
Jezeli wylaczysz gov to podczas zmiany katow z 5 na 12 stopni zdlawisz silnik bo bedzie on pobieral taki sam prad przy wiekszym kacie natarcia lopat, na ktore bedzie dzialac wiekszy opor powietrza.
Jezeli wlaczysz gov to w tym samym przypadku procesor w reglu obliczy to obciazenie i natychmiast poda do silnika wiekszy prad zeby silnik "nadazal" za ustawionymi przez Ciebie obrotami. Czuc wtedy, ze bez wzgledu co zrobisz z helikiem silnik utrzyma zadane obroty.
To, ze ustawiasz plaska krzywa to tylko sygnal dla regulatora na jakim zakresie gazu ma dzialac. Wyzsza plaska - wyzsze obroty i pobor pradu wyzszy.
Gov steruje tym pradem tak zeby zawsze utrzymac Twoj zakres gazu z poziomu plaskiej, ktora ustawiles.
Proponuje Ci polatac z governorem, a potem go wylaczyc - najlepsza metoda na sprawdzenie jak dziala
Obliczanie obciążenia?,
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości