Jest to "reprint" z padniętego PFMRC i oświadczam, że nie mam do tego tematu praw autorskich
,
ale myślę, że autor nie będzie miał nic przeciwko publikacji Jego projektu... 
Ten model zbudowałem z myślą o walkach powietrznych polegających na jednej prostej zasadzie - wygrywa ten który po kolizji jest w stanie latać
Mocno kreto odporny tani i szybki w budowie.
Do budowy potrzebne będą następujące materiały:
2 arkusze depronu 5-6mm (może być ten najbardziej podły - pomarańczowy)
taśma pakowa - kolorowa albo przeźroczysta, w ostateczności brązowa
taśma dwustronna
listewka sosnowa 50 cm min - 5x5, max -10x10
kawałek sklejki owocówki ok 50x30
dwie dźwigienki
50 cm bowden
poxipol - najlepiej przeźroczysty
opaski zaciskowe 15cm - 10 szt
Wyposażenie RC
silnik min 300g ciągu o dużym kv, najlepiej żeby kręcił śmigłem 7-8 cali
dwa serwa 9g
odbiornik min 3ch
regulator stosowny do silnika
pakiet 1000 - 1500 mAh
budowę rozpoczynamy od narysowania linii wg zdjęcia :

dolne wcięcie jest uzależnione od wielkości śmigła i ciężaru silnika, im cięższy silnik tym głębsze wcięcie żeby do wyważenia delty wystarczyło odpowiednie rozmieszczenie wyposażenie bez konieczności dodawania ołowiu na dziób

ja zastosowałem silniczek zrobiony z cd - mały lekki i mój :jupi:
po narysowaniu linii od dołu w miejscach zgięcia naklejamy taśmę w celu zabezpieczenia depronu przed pęknięciem oraz w celu wzmocnienia krawędzi natarcia

naklejamy taśmę dwustronną wg schematu :
]z depronu wycinamy lotki szerokość 3cm przy natarciu i 7cm przy silniku, długość sama wyjdzie

krawędź styku z modelem ścinamy na ostro a następnie wykonujemy trzy zawiasy z taśmy którą oklejamy dookoła lotki i sklejamy na "ostrzu":

następnie zrywamy papier zabezpieczający z taśmy i przyklejamy lotki

oraz listewkę tworzącą kręgosłup naszej delty

kolejnym krokiem będzie zrobienie wypełnienia które utworzy "profil" delty, ja wykonałem to z dwóch warstw depronu sklejonych taśmą dwustronną. Na dziobie również jest wklejona na taśmę dodatkowa warstwa depronu

przed zamknięciem skrzydła należy np. płytą CD zrobić rowek w depronie w miejscu zgięcia i zamykamy skrzydło

robimy wycięcie na listewkę, wycinamy wcześniej zaplanowane wcięcie i na styku płyty naklejamy taśmę

skrzydło mamy gotowe, pozostaje tylko zamontować wyposażenie, zaczynamy od zamocowania silnika, z trzech warstw depronu albo z jednego kawałka styroduru za pomocą poxipolu przyklejamy miejsce mocowania wręgi pod silnik

kształt wręgi zależy od rodzaju mocowania silnika


kolejna czynność to wklejanie dźwigienek, oczywiście na poxipol

wykonujemy dwa cięgna z bowdena zakończone "zetkami" umieszczamy je w dźwigienkach i sprawdzamy w którym miejscu zamocować serwa żeby przewody wystarczyły do odbiornika a lotki były ustawione na "zero"

po umieszczeniu serw w wycięciach przyklejamy je taśmą podobne wycięcie wykonujemy na odbiornik - i znów taśma

a regulator żeby się lepiej chłodził pozostaje na wierzchu przypięty opaską zaciskową

kolejnym etapem jest wykonanie stateczników pionowych wg poniższego rysunku

(warunki polowe, zero papieru)


następnie przyklejamy je za pomocą poxipolu do modelu
kolejną czynnością będzie wycięcie miejsca na pakiet, ale wykonujemy je dopiero w momencie gdy wiemy w którym miejscu powinien się znaleźć aby delta była właściwie wyważona, środek ciężkości powinien się znajdować 26 cm od dziobu modelu

edit
w całej okazałości

no i w górę :jupi:

moja delta do lotu waży 295g z pakietem 1000mAh jej budowa trwała ok 2 godzin a lata wspaniale dzięki małemu obciążeniu również doskonale szybuje, oklejenie jej taśmą powoduje że staje się prawie niezniszczalna dzięki czemu po zrobieniu dwóch takich modeli razem z synem przeprowadziliśmy kilka zaciętych walk powietrznych, ale oczywiście bez wstążek :devil:
Uwaga! do tych wszystkich co nie latali tylno napędowcami - zachować szczególną ostrożność podczas startów!