Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
semento
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 14-11-2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: semento » 3 kwie 2012, o 21:00

Łożyska wklejone. Zobaczymy czy będę się z nimi mocował po krecie :)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 4 kwie 2012, o 01:08

1. Raptor 50 - viewtopic.php?f=24&t=743
2. Konfiguracja głowicy - niedokładnie ta ale analogicznie: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=194352
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Lechu
Stały bywalec...
Posty: 144
Rejestracja: 26-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 19 razy

Postautor: Lechu » 4 kwie 2012, o 11:37

O Jezusiu kochany, Sławku można cię uznać za Megatestera Gausia. To co ty wyprawiasz z tym modelem to przechodzi ludzkie pojęcie i obala moją teorie o tym modelu. Zmiłuj się wreszcie i przesiądź się na wagon z alu wyładowany po brzegi węglem bo przecież tobie ten plastik topi się w łapskach. :masakra: :masakra: :masakra:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 4 kwie 2012, o 17:20

No przyznaję, że dałem mu trochę w palnik, ale od tego są heliki :thumb:
Mam 10 minut drogi piechotą na łąkę więc często tam wyskakuję na mały relaksik :wow2: :rotfl2:

BTW. W międzyczasie zrobiłem to wzmocnienie - muszę przyznać że sztywność obecnie jest pieruńska ;)
Tak wygląda mocowanie z boku:

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 5 kwie 2012, o 08:19

"potiomkin" pojechał do zaprzyjaźnionej stoczni,

przesiadam się na samo FPV no może z kamerką sony bloggie jako zapis w HD.
aktualny stan prac z "body canopy" z Trexa 550, pod spodem prowadnice do mocowania kamery oraz multiwii od spodu.

założone pakiety 2x 3S 5000mAh
wyważenie zapewnia pakiet 3S zakąłdany do zasilania elektroniki fpv pod ogonem.
szacowany czas lotu... powyżej 12minut.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 5 kwie 2012, o 15:48

wykonałem test opóźnienia jakie ma kamerka Sony Bloggie
zastanawiam się czy nadaje się do latania FPV helikiem...

pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 5 kwie 2012, o 22:27

opóźnienie około 1 max 1,5 sek czyli czasami czas wystarczający na to żeby wykonać manewr ratujący heli.

ja nie mam i nie latam FPV ale jak dla mnie jest opóźnienie..
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 6 kwie 2012, o 09:24

Kiedyś Klenio mi powiedział, że opóźnienie powyżej 100-150 ms uniemożliwia w praktyce latanie FPV.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 6 kwie 2012, o 11:24

dla tego Sony Bloggie nie nadaje się na latanie fpv.

Gmeracz - przesłał mi ciekawy link, uważam że strona zawiera dużo ciekawych informacji o gimbalach i nie tylko, warto poczytać:

http://www.myresearch.lt/blog/onboard_c ... mera.phtml
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 10 kwie 2012, o 11:27

jeden z Kolegów "Peter" z innego forum poświecił swój wolny czas i przetestował Prototyp gimbala
pod Octocopterem MK, (m.in. zwiększył sztywność konstrukcji i....)


:) na filmie widać jaka jest kolosalna róznica pomiędzy Helikiem Gaui 550 a Octocopterem....
w heliku wszystko wibruje, a octocopter...
sami zobaczcie



wnioski:
1. jest możliwe zbudowanie taniego gimbala, niekoniecznie musimy stosować bardzo drogie serwa
2. podstawa to sztywność konstrukcji w kązdej osi, gimbal nie może poddawać się skręcaniu, wyklucozne są luzy na łożyskach itp elementach
3. nie mozemy walczyć z wagą kosztem sztywności

więcej zapewne doda Peter ;)

pzdr
P
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Luka
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 30-11-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: Luka » 10 kwie 2012, o 17:54

I znowu odkopuję:) Po kilku miesiącach niebytu na forum wziąłem się za montaż helikoptera, no i pojawiły się problemy. A konkretnie jak założyć popychacze, bo jak ustawiam je na 55/38 mm jak w instrukcji i chcę ułożyć równolegle to za cholerę mi to nie pasuje względem tego szablonu. Chyba że da się zamontować na seryjnych orczykach od hiteca, tylko nie wiem jak do tego podejść. Kolejna sprawa to że kupiłem łopaty 500, a zestaw mam standardowy, czy trzeba zmieniać belkę ogonową w takim wypadku? No i nie mówię już o regulacjach późniejszych, bo to jakaś czarna magia poprostu, przeglądam internet i każdy ma swój sposób i jego jest najlepszy:/ Chyba że znalazłby się ktoś kto może pomóc nieco w budowie bo czarno to widzę narazie. Jak coś to mieszkam w Warszawie i jestem mobilny.
Awatar użytkownika
semento
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 14-11-2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: semento » 12 kwie 2012, o 21:43

Odkopuj, odkopuj. Ja też jeszcze składam (brak czasu, wyjazdy i.t.d.). Jeśli chodzi o popychacze, to u mnie te które mają mieć wg instrukcji 38mm mają 38,1 mm, a te dłuższe 52,2mm. Mam snapy z kitu ale jak weźmiesz inne np od Raptora to będziesz miał inny wymiar. Ja mam orczyki kołowe i nawierciłem je skręcając je najpierw do kupy z ramieniem od popychacza tarczy i dalej wierciłem przez otwory na snapy kulowe. Mam więc dokładny offset na orczykach. Popychacze leżą równolegle, pracują gładko bez zacięć i to w zasadzie powinien być wyznacznik prawidłowej długości popychaczy.

Z tymi łopatami to sam jestem ciekaw, więc może niech ktoś z weteranów się wypowie. Wydaje mi się jednak że raczej trzeba kupić belkę do 550 i ją ewentualnie trochę ciachnąć :)

Regulacje to najprzyjemniejsza część tego hobby (przynajmniej tak sobie wmawiam), więc cię nie ominą. Pytaj konkretnie o co chodzi, a zanim zapytasz czytaj, dużo czytaj.
Awatar użytkownika
Luka
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 30-11-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: Luka » 13 kwie 2012, o 06:41

W Warszawskim Arthobby części do konwersji na 500 tj. belka, pasek i popychacz od serwa ogonowego to razem ok 50 zł. Z tymi popychaczami to już sobie poradziłem, znalazłem w domu kołowe orczyki i wszystko gra:) Jeszcze nurtuje mnie sprawa obrotów głowicy, a nie mogę znaleźć nigdzie kalkulatora dla łopat 500
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 13 kwie 2012, o 09:14

potrzebujesz kalkulator do lopat :o ? Czy kalkulator do obrotow glowicy? Jesli do obrotow glowicy to wieczorem, zrobie w excelu i ci wysle

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 13 kwie 2012, o 19:44

Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Luka
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 15
Rejestracja: 30-11-2011
Podziękował: 2 razy

Postautor: Luka » 13 kwie 2012, o 21:42

Dzięki z pomoc:) Z kalkulatora dla łopat 550 wyszło 2517 rpm przy 100% mocy, więc przy łopatach 500 też będzie chyba ok. Łopaty mam już wyważone, tylko jeszcze chciałbym wiedzieć jak mocno je dokręcić do okucia, póki co przykręciłem tak, że kiedy się pochyli model to się nie składają, jedyne co to nie są w linii poziomej, jedna jest nieco zadarta do góry, czy to normalne? No i pytanie co dalej, ustawić kąty, torowanie i można latać? Dodam że tarczę mam ustawioną w poziomie.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 kwie 2012, o 23:56

Takie obroty są OK dla łopat 500. dla 550 trochę za duże. Łopaty możesz skręcić ciut mocniej.

Luka pisze:No i pytanie co dalej, ustawić kąty, torowanie i można latać? Dodam że tarczę mam ustawioną w poziomie.


Dokładnie. Jeżeli masz pietra ustaw sobie kulki głowicy na łagodne latanie. Czyli lecąc od dołu:
- pierwszy mikser (washout) - otwór wewnętrzny
- mocowanie flybara (seesaw) - otwór zewnętrzny
- mikser łopat (miksing lever) - otwór zewnętrzny.

Przy tych ustawach model prawie sam wisi i reaguje bardzo łagodnie.

Spokojne i pewne kąty na początek [stopnie]:
- normal: -3,+3,+8
- idle1: -10, 0, +10

Gaz [%]:
- normal: 0, 60, 100
- idle1: 90, 80, 90

Po zawiśnięciu sprawdź położenie drążka gazu. Jeżeli jest poniżej 50% zmień wartość krzywej gazu na środku z 60% na więcej. Jeżeli powyżej zmniejsz trochę. Docelowo model powinien wisieć w normalu na połowie ruchu drążka gazu. Wtedy możesz uznać, że regulacja krzywych jest zakończona.

Jeżeli dobrze ustawisz tarczę i kąty to łopat nie trzeba torować. No ale zawsze może być jakaś różnica lub niewyważenie dynamiczne (inny środek ciężkości), więc w zawisie sam zobaczysz.
I na koniec - nie lataj bliżej siebie niż 5 metrów.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 14 kwie 2012, o 15:42

zrób jak radzi Gmeracz,
ja ustawiłem zgodnie z jego wskazówkami i helik wisi w powietrzu b.stabilnie,
450 sie nie umwya do niego, Gaui wisi i jest czas zerknąć na stoper, apkę okolicę
:) a on caly czas w tym samym miejscu.
(no w granicy rozsądku ;) )
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
aviatoRc
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 73
Rejestracja: 20-12-2011
Lokalizacja: Radzewice
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: aviatoRc » 15 kwie 2012, o 17:20

Kiedy po wczorajszym krecie zabrałem się za odbudowę modelu zauważyłem że coś niepokojącego, otóż dokręciłem śruby szpindla głowicy obracając podkładki tak aby dumpery były najmocniej dociskane. Cały problem polega na tym że w tej konfiguracji okucia nie obracają się już gładko jak dotychczas, wyraźnie czuć przeskakiwanie podczas obrotu. Czy powinienem pomyśleć nad wymianą łożysk ( oporowych i zwykłych) w okuciach na nowe? BTW czy macie jakieś sposoby na sprawdzanie czy łożysko nadaje się jeszcze do użytku, jeśli tak to chętnie się dowiem. :mrgreen:
Pozdrawiam Wojtek!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 16 kwie 2012, o 00:14

aviatoRc pisze:wyraźnie czuć przeskakiwanie podczas obrotu.

To normalne, bo są ściśnięte na maksa. Nie martw się, siła docisku jest wyliczona i ustalona długością szpindla.

aviatoRc pisze:Czy powinienem pomyśleć nad wymianą łożysk ( oporowych i zwykłych) w okuciach na nowe? BTW czy macie jakieś sposoby na sprawdzanie czy łożysko nadaje się jeszcze do użytku, jeśli tak to chętnie się dowiem. :mrgreen:

Łożyska oporowe wymieniasz tylko wtedy, gdy koszyk/kulki się sypie, lub gdy bieżnie boczne mają ślady zużycia/nadżerki. Z kolei główne łożyska sprawdzasz kręcąc samym wałem. Jeżeli czujesz że chroboczą to wymieniasz. Oczywiście warto przedtem dać po kropli oleju.
U mnie łożyska spokojnie wytrzymują 200-300 lotów i bardziej się sypią przez krety niż przez latanie. Na szczęście to nie jakość Aligna ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości