Gaui 425

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 cze 2012, o 23:13

pirzol jakie masz obroty glowicy?
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 6 cze 2012, o 23:36

Szukacie kłopotów Kolego... taaaki motr do tej ramy..

A to Ci powinno pomóc rozwiązać Twój problem:
http://www.helifreak.com/showthread.php ... rpion+4020
http://www.helifreak.com/showthread.php ... rpion+4020
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 7 cze 2012, o 08:45

silnik: Turnigy Typhoon 600H 1100Kv http://www.rc-electrotown.pl/index.php? ... rod_id=684
na silniku mam zębatkę 14T
pozostałe standard

Rear Gear 61
Front Gear 50
OWB gear 19
Cell count 6
Motor Kv 1100
Motor RPM 24420

Pinion Size 14

HS @ 100% Eff 2130
HS @ 95% Eff 2023
HS @ 90% Eff 1917
HS @ 85 % Eff 1810
HS @ 80 % Eff 1704
HS @ 75 % Eff 1597
HS @ 70 % Eff 1491
HS @ 65 % Eff 1384
HS @ 60 % Eff 1278
HS @ 55 % Eff 1171
HS @ 50 % Eff 1065

czasy przelotów a pakiety:
waga: 3,3kg
czas lotu: 11minut (koślawe kółka, zwroty przez ogon - kołyska)
zasilanie: 2x 3S 5000mAh Zippy
ładowarka wykazała 3450mAh
(?! wygląda na to iż przeloty kosztują mniej energi niż wiszenie lewą/prawą stroną)

wylądowałem bo po 11minutach dosyć dziwny dźwiek sie zaczynał pojawiać... może któeś z łozysk nie wytrzymuje tak długiego czasu lotu...
hehe chyba naklejka z silnika zlazła i taki odglos wydawala

aktualnie przygotowuje się do zmiany na 10T ze wzgledu na łopaty asymetryczne które zamówiłem z jednym z userów z epheli.pl (i nie był to dobry pomysł - sposób realizacji zamówienia)

a tutaj fotki śruby, okucia oraz prototypu ogonka z czerwonej plexi (oryginalny przy rozwiercaniu pękł)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

due fotki http://www.rc-wheels.info/heli/Gaui/okucia/
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 15 cze 2012, o 18:46

Witajcie, dzis udalo mi sie podniesc helika w celach testowych ( ustawienie zyrka, limitow itp) filmik krotki, bo mi bateria w aparacie padla.

[youtube]http://youtu.be/2oVAyauufmc?hd=1[/youtube]
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 15 cze 2012, o 21:13

gratulacje oblotu !
:)

czy nie za blisko ściany jak na pierwszy start ?
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 17 cze 2012, o 22:01

dzisiaj podczas testów łopat asymetrycznych spinblades... coś poszło nie tak.

chciałem sprawdzić ponownie nastawy dla zebatki 14T i łopat spinblades, jednak z lenistwa :wall: założyłem silnik który miałem z przypadku w zapasie.
sprzedawca twierdził że KV tego silnika to 1100kv, czyli takie jak w moim garnczku 600H. A że silnik totalnie goły bez modelu, naklejek itp... uwierzyłem - no to założyłem go na pokład, tym bardziej ze miał już zębatke 14T, uniknęłem mozolnego rozkręcania zebatek....
a w zamian :mad2: dostałem wielkie BUM !

podczas rozkręcania sie wirnika przy nastawach
75% wychylenia manetki, 85%=1810rpm, 14T, kąty 5 stopni,

coś strzeliło, jedna łopata poszła po ziemi a pewna duża wirująca część poleciała 30m dalej + kupa odłamków jak z szrapnela sypneła w koło.
model jak stał na ziemi tak został... tyle że brakowało głowicy i całego środka ramy...

komisja BWL po przekopaniu działki do 1m wgłąb stwierdziła:
0. błąd pilota :masakra:
1. zbyt wysokie obroty wirnika + duża waga spinblades asymetryczne spowodwały urwanie się końcówki okucia ! :wow2:
2. na ms. heli stracił wyważenie, naprężenie na głowicy spowodowało wychylenie zebatki razem z głównym wałem i sklinowanie pomiędzy dwoma metalowymi... plastik tego nie wytrzymał, sypnęło czesciami... dosłownie środek ramy się rozprysnął....
3. na szczęscie heli stał na ziemi, podwozie wzmocniono alu profilem co zapobiegło zapadnięciu się ogona i podniesieniu go do góry co spowodowałoby jeszcze większe straty oraz uratowało elektronike. rama nie zapadła się na wirujące częsci tylko pozostała z wielką dziurą w środku.

całe szczęscie, że:
- stałem około 6m od modelu... w sumie głowica i tak bym oberwał bo byłem w zasięgu (leciała 30m).
- podczas eksperymentów wszystkich ewentualnych widzów wyganiam precz.

niech mi ktoś powie, że idzie latać bez OC bo co się może stać ..... :/
zobaczcie na fotki (duże, małe poniżej):
http://www.rc-wheels.info/heli/spinblades/crash/

black hawk down - do zobaczenia za rok :dk: .
(jak coś to szukam kit lub: plastik ramy i kompletnej głowicy - moja się urwała na piwo)

:(
pzdr
P

helika przewróciłem wyłączajac zasilanie... zaraz po wypadku stał sobie taki łysek jak jego pilot :ugeek: ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, o 22:26 przez pirzol, łącznie zmieniany 3 razy.
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 17 cze 2012, o 22:11

ewidentne dwie eksplozje wewnętrzne... mi to wygląda na zamach... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 cze 2012, o 06:50

Ramotny pisze:ewidentne dwie eksplozje wewnętrzne... mi to wygląda na zamach... ;)


:rotfl2: :rotfl2: :rotfl2:
:vhappy: :vhappy: :vhappy:
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 18 cze 2012, o 08:11

...a trzeciej sekundzie zapewne słychać było strzały.... :vhappy:
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 18 cze 2012, o 12:45

gdyby była przy mnie Żonka, to zapewne strzały by były od razu
tak ze dwa :hammer:

:lol: i mimo wszystko wcale mi nie do śmiechu... raczej jestem wq.. na własną głupotę..
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 18 cze 2012, o 14:16

Znam dość dobrze ofertę Gaui i w/g mnie silnik w tej obudowie był tylko w dwóch wersjach - 850kV i 1100kV, więc to raczej nie on był winowajcą. Ja bym chyba stawiał na to że strzeliło okucie, a cała reszta to konsekwencję... tego, że masz plastikową ramę :mrgreen: a nie jak się oferowałem CF :grin2:

A propos silników: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=271790

Czy mi się zdaje czy rozwiercałeś ostatnio okucia?
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 18 cze 2012, o 14:53

przy carbonowej ramie i tak glowica poszlaby w rozsypke. moze i ogon by dostal.. tak rozwiercalem. dlugo tez latalem na srubach 3m z wibrujacymi lopatami ze wzgledu na gniazdo m4.

szukam kitu 425...
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 18 cze 2012, o 17:42

Hej, koledzy nie straszcie z tym rozwiercaniem, ja tez rozwiercilem. Ze sruby m3 na m4. Ale jeszcze nie latalem

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 18 cze 2012, o 18:40

karol:

carbonowe łopaty z X5 są znacznie lżejsze niż te asymetryczne spinblades.
na standardowych łopatach nie powinieneś miec kłopotu przy lataniu FPV.

pzdr
P
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 18 cze 2012, o 18:50

Ja latatam sportowo. Fpv jakos mnie nie kreci :roll:

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 18 cze 2012, o 19:13

Rama wygląda jakbyś próbował dokonać transplantacji serca... za pomocą siekiery! :thumb:

W sumie to kupę farta miałeś że Ci tą głowicę wyrwało. Jakby nie to, to by głowica z jedną łopatą nim kilka razy o glebę walnęła i projekt mógłbyś prawie od początku zaczynać.
Piotrek
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 18 cze 2012, o 19:20

dokładnie, przynajmniej cała elektronika ocalała no i ogon :)

gdyby liczyć koszty to najprościej chyba kupić kita 425 (gotowa rama i głowica)...

zamawiał ktoś już coś z heli-shop.com ?
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
semento
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 14-11-2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: semento » 18 cze 2012, o 22:36

:shock: Jak to mówił jeden mój pracownik: "Tylko CHRUP! i jajka w skarpetkach". Chłopie, miałeś farta że nic Ci się nie oberwało... Ja tak sobie myślę, że jednak są jakieś granice w rozciąganiu helika. Może na to co sie stało miało wpływ wszystko po kolei? Rozwiercenie okuć, obroty, waga łopat, wady materiałowe... Swoją drogą Twoje Spinblades wyglądają gigantycznie w tych plastikowych okuciach.

Dziś widziałem że sypneli częściami w HK. Kitów jak zwykle nie ma, ale jest upgrade całego rotora (CNC). Może w Twoim przypadku nic by się nie stało gdybyś miał choć okucia łopat alu? Pomyśl o tym, choć na Waldku widziałem że rozglądasz się za X5 :thumb:
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 19 cze 2012, o 07:24

też się zastanawiałem nad okuciami alu... ale powiem tak że przeszło mi latanie na spinblade...
więc taki upgrade traci sens...

wprawdzie wypracowałem optymalne nastawy dla 10T i rpm w zakresie 1000-1400rmp ale to takie latanie bardzo lajtowe.
lopaty duzo ciszej pracowaly niz z X5, brak tego trzepotania ;) helika. uzysk czasu lotu to około 15% czyli z około 11,5min mogłem latać tak do około ~13,5 min.
Producent łopat na moje dwa e-maile z pytaniami odnosnie optymalnych nastaw krzywych kątów/rpm dla tych łopat nic nie odpowiedział...

koszt upgrade CNC glowicy = koszt kitu z heli-shop.com (ktoś tam kupował ?)

tak czy siak po wakacjach zobaczymy co będzie dalej :),
najwyżej wystawie troche częsci do 425-550 w supermarkecie...
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 cze 2012, o 19:27

Współczuję Piotr że tak się stało... Bardzo przykro patrzeć na rozdarty na pół kadłub... :wow2: :masakra:
Na mój gust uchwyt jednej z łopat nie wytrzymał ciężkiej łopaty i się po prostu rozerwał. Dalsza część była konsekwencją kręcącej się jednej, na dodatek znacznie cięższej od normalnych, łopaty. Podejrzewam że dopiero okucia alu wytrzymałyby te próby lepiej.

Ja na swoim z plastikową głowicą rozkręcałem wirnik do 2800 i nic się nie działo. Ale nie można wykluczyć że większy otwór osłabił ją też nieco bardziej.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości