T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 12 lip 2012, o 12:06

Jak ustawię np na 80 to nic nie zmienia, muszę dokopać się do instrukcji regla.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 12 lip 2012, o 13:12

Ja po 5:30 mam 1500mAh średnio - głównie w Idle1 85% mocy - lekkie 3D
Szukaj oporów ruchu.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 12 lip 2012, o 13:55

A może to urok drewnianych łopat?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 12 lip 2012, o 13:58

Nie sądzę.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 lip 2012, o 15:04

PROTON pisze:Silnik i regiel dość mocno się grzeją, może timingi zmienić, albo zębatkę inną dać?

Hehe... Po prostu zmień krzywe i tyle. Dajesz w kość układowi to i tak masz. I zupełnie niepotrzebnie bo para idzie w powietrze.

BTW. Co to za dziwna krzywa z jednym zerem? Skąd to wziąłeś?
Podaj więcej ustawień to coś się poradzi.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 12 lip 2012, o 15:18

PROTON pisze:Ustawiłem na DX6i obroty: 0,100,100,100,100 kąty: 20,40,60,80,100.

A tak na RPM i kąty w stopniach to mniej więcej ile to wychodzi? (z pomiaru, nie obliczeń)
Czy aby na pewno masz zębatkę 11T?
Wisisz czy jakieś fikołki?
Łopaty są dobrze wytorowane?
W SE V2 dużo zależy od naciągu paska ogona. Możliwe że powinieneś go poluzować. Innym źródłem oporów często jest docisk zębatki silnika do zębatki głównej (nie powinno być słychać wycia zębatek, ustawianie na pasek papieru lub minimalny luz między zębatkami działa dobrze) lub padnięte jedno z łożysk na wale głównym, w tym jednokierunkowe (do wykrycia na dotyk elementów co je trzymają - będą gorące).

Jak zjada w 5 minut 1,9Ah to nic dziwnego że regiel i silnik są ciepłe.
Piotrek
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 12 lip 2012, o 19:44

Pomiar obrotów zrobię jak będę miał czym, może już leży na poczcie.

Regulator mam ustawiony tak:
1 - breake disable
3 - high timing
1- Battery Protection - high cutoff
2 - Helicopter1 (soft start)
3 - throttle response speed - quick speed
Tu jest link do PDFa: http://ms.align.com.tw/mpeg/manuals/mot ... 35X_en.pdf

Jak ktoś ma jakieś sugestie co zmienić to śmiało pisać ;)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 lip 2012, o 03:00

Proton... Czytaj a nie kombinuj... ;) Miałeś podać ustawy a nie jak wieczorkiem przy nocnej lampce miziałeś regla... :vhappy:
Czyli podaj krzywe gazu i kątów dla normala oraz idla. Dam dobry silnik Scorpiona do 500-tki, żeś tam skopał... Widzisz, jak dużo ryzykuję? ;) A może nie ryzykuję? Hmmm...

BTW. Quick response to ci na nic jeszcze się nie przyda, a tylko żre z pakietów. Średnia reakcja do nauki w zupełności wystarczy. To samo z timingiem. Po co ci HIGH jak na średnich wszystko fajnie lata?
Dalej - High cut off daje ci pozornie duży zapas, ale może ci nagle odciąć silnik gdy machasz gwałtownie modelem (no nie teraz, ale w najbliższej przyszłości... Poza tym wywołuje niepotrzebną panikę). Dlatego ja bym to wszystko ustawił tak:

1 - breake disable
3 - medium timing
1- Battery Protection - medium cutoff
2 - Helicopter1 (soft start)
3 - throttle response speed - medium speed

(co to za chińska numeracja??? No dobra, nie czytałem manuala.)

Jak to zrobisz bierzesz i latasz... Widzisz alarm regla bo ci się ogon kiwa, to lądujesz w czasie do pół minuty i tyle... Potem się nauczysz latac na timer w apce i zawsze będzie na celi 3,6..3,8 V. Ale najpierw ustawisz prawidłowo krzywe. Bo już dałem dobry silnik za to, że spieprzyłeś... :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 13 lip 2012, o 07:09

Ustawiłem regulator tak jak zaproponowałeś. Zdecydowanie lepiej reaguje na gaz, da się płynnie obroty regulować. Wcześniej jak ustawiłem gaz na 80% czy 100% nie było różnicy.

Krzywe w normal
gaz: 0%,100%,100%,100%,100%, skok: 20%,40%,60%,80%,100%

Krzywe w idle
gaz: 100%,90%,80%,90%,100%, skok 0%,25%,50%,75%,100%

Jak odbiorę obrotomierz to ustawię odpowiednio obroty.

Poza tym, expo wyłączone, D/R na 100% i latam bez ciężarków na FB.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 13 lip 2012, o 10:11

No to teraz ustaw takie krzywe...

Normal
gaz: 0%,40%,65%,80%,100%
kąty: -3, +4, +8

Idle
gaz: 90%,85%,80%,85%,90%
kąty: -10, 0, +10

Kąty podajemy w stopniach a nie procentach. Ustawiając kąty łopat masz założony na łopatę kątomierz, a ile punktów wyjdzie w apce (to te twoje "procenty") to już zależy od modelu i apki. W innym modelu może się to różnić. Poza tym podałem kąty dla gazu 0%, 50% i 100%. Pozostałe punkty wylicza apka gdy przytrzymasz przycisk na punkcie krzywej. Albo sam sobie obliczasz ;)

Idle używamy do latania sportowego, dlatego gaz musi być symetryczny aby można było wykonywać figury na plecach, chociażby pętlę czy flipy. Na normalu startujemy i lądujemy, a czasem też latamy cały czas.

Po tych zmianach zdziwisz się, jak ładnie sprzęcior zacznie chodzić :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 13 lip 2012, o 21:08

Ustawione, jutro test.

Wybiera się ktoś na Chobot?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 14 lip 2012, o 12:58

Byłem wczoraj...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 14 lip 2012, o 14:06

Dziś chyba nic z tego, za mocno wieje.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 14 lip 2012, o 22:21

PROTON pisze:Krzywe w normal
gaz: 0%,100%,100%,100%,100%,
A ja ponownie zapytam: co to za cudaczna "krzywa"? Jakie znalazłeś uzasadnienie dla takiej "krzywej"?
Wcale nie dziwne że masz krótkie loty...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 14 lip 2012, o 23:02

Kupiłem sprzęt używany, po niezłych przejściach chociaż sprzedawca zapewniał że nie jest "kretowany" :)
Po ustawieniu krzywych gazu i kątów tak jak w instrukcji miałem problem utrzymać wysokość, dopiero ustawienie gazu w jednej linii dało możliwość kontrolowania wysokości.
Dlaczego 100%, bo nie było różnicy czy ma 80% czy 100%. Nawet soft-start nie był uruchomiony jak go kupiłem.

W tej chwili helik jest już po remoncie i daje się nim już latać.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 15 lip 2012, o 09:45

No to wszystko wyjaśnia... Jak już sprawdzisz to napisz o rezultatach. Pomożemy ci go tak ustawić, że mucha nie siada :thumb: :wow2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 15 lip 2012, o 13:08

Na pewno napiszę, tylko pogoda nie zachęca do latania. Szkoda żeby tornado porwało helika :)
Aktualnie dłubię nową kabinkę według własnego projektu.
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 16 lip 2012, o 17:25

PROTON pisze:bo nie było różnicy czy ma 80% czy 100%.
Może poprzedni właściciel kombinował coś z governorem i mu nie wyszło...
Piotrek
Awatar użytkownika
PROTON
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 36
Rejestracja: 03-09-2011
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: PROTON » 16 lip 2012, o 17:38

Był uruchomiony tryb samolotowy, przy nieostrożnym dodaniu gazu helik potrafił obrócić się o 180 stopni.
Prędzej podejrzewam zły timing, zwiększanie mocy powodowało tylko większe straty energii.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 16 lip 2012, o 20:12

Timing aż tak znacząco nie zmienia zużycia energii, jak nieprawidłowe ustawienia. Może przyspieszyć zużycie pakietu i grzanie regla, ale to nie reguła.
Już samo to, że był profil samolotu świadczy, że poprzednik nie wczytał się w temat. W ogóle dziwię się, jak on mógł latać na tym setupie? A może w ogóle nie poleciał???
Poza tym w wielu przypadkach ustawienia 90 a 100% nie daje żadnych odczuwalnych różnic, a jedynie zwiększa drenaż pakietów. Chyba że się śrubuje wydajność, ale nie przy typowych silnikach i serwach.
W całości regulacji ważne są proporcje gazu do kątów, czyli przy konkretnym ustawieniu gazu konkretne kąty, co owocuje odpowiednim obciążeniem (a nie przeciążeniem) napędu i jego wydajnością. Dlatego dla ciebie najlepsze rozwiązanie to typowe, standardowe ustawienia które wiadomo, że działają. Potem po zdobyciu praktyki możesz zacząć sam eksperymentować :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości