Wybór mikrusa poniżej 6ch

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 12 sty 2012, o 15:17

Witaj! Pakiety ładuje się tak samo niezależnie jak długo leżały. Ładujesz max prądem 1C i z balansowaniem. Jeżeli długo leżały a były w pełni naładowane lub rozładowane to bardzo możliwe że uległy uszkodzeniu i nie mają napięcia/nie będą trzymać napięcia/mają znikomą pojemność. Przy pierwszych kilku ładowaniach zwróciłbym szczególną uwagę na ich temperaturę i czy się czasem spalić nie spróbują. Przed ładowaniem sprawdź czy każda z cel ma poprawne napięcie (powiedzmy że ponad 3V).

Dla uściślenia masz 1 model dla początkujących i 3 symy. Co do obracającej się symy to sprawdź czy zębatki nie są ogolone z zębów i czy któraś nie ślizga się po wale wirnika lub silnika. Jeśli któryś z wirników ma wyraźnie większe opory przy kręceniu nim ręką to albo masz krzywy wał albo silnik do wymiany czyli realnie jedną symę mniej.
Piotrek
Satrill
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 17
Rejestracja: 12-01-2012

Postautor: Satrill » 12 sty 2012, o 15:35

Rozkręcałem S027 i sprawdzałem wszystkie części. Zębatki są ok wal i reszta mechanizmów tez wydaje się być w porządku. Myślę, że to może być wina albo pakietu albo silników. Akurat do tego modelu znalazłem sklep w którym są dostępne wszelkie części. Syma niby robi zabawki lecz na początek są bardzo dobre moim zdaniem i wypuściła 1 model 4 kanałowy.

Czy na wszystkich pakietach ma być 3V czy dotyczy to tylko pakietów 7,4? Chciałbym również sprawdzić baterię od wolfa. Jest to 3,7 bodaj 500mah

Czym sprawdzić? Może to być zwykły miernik ???

Jakie pakiety kupować do lamy? Chodzi mi o o pakiety z najlepszym współczynnikiem cena/jakość dostępne najlepiej w pl.

Jeżeli moglibyście mnie zarzucić przydatnymi linkami co do początków z Heli.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 sty 2012, o 16:40

Pakiety symy mają podawane napięcie znamionowe 3,7 V, czyli takie jakie przychodzą z fabryki. Ale w pełni naładowany pakiet z jedną celą ma mieć 4,20 V. Bezpiecznie możesz go rozładować do ok. 3,2 V (mały margines bezpieczeństwa) ale nie poniżej, bo akku typu LiPo rozładowany poniżej 2,8 V umiera śmiercią chemiczną (zachodzą nieodwracalne reakcje chemiczne) i nie da się go uratować. Tzn. da się ładować ale ładuje się bardzo szybko pokazując maksymalne napięcie, lecz nie gromadzi w sobie energii i podczas używania bardzo szybko napięcie spada, często poniżej 3 V.
Pakiet ładujesz prądem równym pojemności, czyli od Wolfa 500 mA.
Do przechowywania na dłużej ładujemy pakiety do 3,8 na jedną celę (albo program STORAGE w ładowarce).

Pozostałe też ładujesz tak samo, tyle że ich napięcie przed/po będzie sumą napięć kilku cel, analogicznie do jednej celi Wolfa. I ostatnie, tak - możesz sprawdzić napięcie zwykłym miernikiem na wtyczce.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Satrill
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 17
Rejestracja: 12-01-2012

Postautor: Satrill » 13 sty 2012, o 11:10

Problem z Fire Wolfem się rozwiązał. Jeden z silników po prostu zdechł. Wymienię obydwa na raz i dokupię jeszcze jeden pakiet + łopaty na zaś :). Model jest tak ładny, że mu nie odpuszczę.

Wracając do mojego wraku Dauphina. Co może być nie tak? Czasami gdy wyląduje nim to go zrywa tak jak bym dal lekko gaz. Nie jest to wina trymetru. Słychać również czasami syk serwów. Tak ni z gruszki ni z pietruszki. Mam też wrażenie że po wytrymetrowaniu i locie a przed następnym lotem ustawienia serwów się zmieniają. Na dwóch różnych bateriach też inaczej trzeba trymetrowac. Czy opłaca się kupować łopaty xtreme? Jakie kupować pakiety i gdzie? Zależy mi na współczynniku cena/jakość. Co sądzicie o modelu NE Swordfish?

Czy w modelu w którym łopaty mają długość 170mm i szerokość u nasady 30mm znajdą zastosowanie łopaty typowe dla Lam czyli 160mm i 27mm? Chodzi mi o model S023G gdyż nie mogę do niego znaleźć części.

Proszę o linki do sklepów w których kupujecie i jesteście zadowoleni z ceny jak i z jakości.
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 12 wrz 2012, o 20:44

Witam kolegów, mój mcpx po jakichś 120 lotach odszedł raczej na zawsze... Z racji tego muszę kupić coś innego do nauki 3d bo t500 to jeszcze latam ot tak, rekreacyjnie.
Po krótce, zastanawiam się nad trex 250, blade 130x albo gaui 200 czy 255. Raczej w stronę blade nie chcę patrzeć bo mam na nich focha za mcpx'a... Większych niż klasa 250 też nie chcę bo mam średniej wielkości ogródek...
Czytam i szukam i nie mogę znaleźć konkretnych opinii ani porównań modeli. Chciałbym kupić model z zapasem mocy do różnych wariacji akrobacji. Może macie jakieś inne propozycje niż moje?
zależy mi tylko na stabilnym ogonie, i takim "kopie" żeby przy starcie płozy zostawały na trawniku :rotfl: ...

pomożecie? :nw:
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 12 wrz 2012, o 22:27

X2, Gaui oczywiście :D
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 13 wrz 2012, o 20:22

dzięki za wsparcie...
kupiłem 300x. i już.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 14 wrz 2012, o 06:25

crash pisze: Raczej w stronę blade nie chcę patrzeć bo mam na nich focha za mcpx'a...


dzięki za wsparcie...
kupiłem 300x. i już.


:vhappy:

I jakie wrażenia?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 14 wrz 2012, o 23:37

wrażenia- plastikowe...
...ale żwawo i stabilnie. trochę to oblatam i sprobuje na plecy :mrgreen:

cieszy mnie też elektronika, jakieś tam beastx - ogon trzyma wręcz idealnie, nawet moj trex 500 nie daje temu rady (flybarless 3g, gyro ...760) no i facio w sklepie powiedział że ten alignowski zestaw co mam to jakieś przeżytki już a wszyscy na beastx przechodzą :wow2:
pomyślałem ze jak już wykończę bladego to beastx'a wsadzę do "500".
chciałem tak naprawdę t 250, porownywalem oba modele no i blade wypadl blado... jak juz wspomnialem wszystko plastikowe badziewie, czuć jakimiś chinami a trex- samo aluminium sie swieci... niestety cena przesądzila moj wybor.
trex byl za 450 euro, plus jakis receiwer i cos tam jeszcze (okolo 100 euro) i oczywiście baterie a blady plastikowy z wysmienitym beastx, ustawiony, zmontowany i z jedną baterią gotowy do lotu- za 330 euro.
jakis nowszy model bo ma juz poprawione ustawienia na dx6i.
co o tym myslicie?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 17 wrz 2012, o 11:59

Cena jak dla mnie dobra, uwzględniając, że masz beastx'a.
Modelu w rękach nie miałem, więc więcej nie powiem. Ciekawi mnie odporność na upadki.
Jeżeli wymiana części jest tak łatwa jak w 130X, to powinno być fajnie.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 18 wrz 2012, o 19:11

powiem o 130x ze to trochę przereklamowany bubel, a wiem bo latalem i naprawialem kilka razy... moj brat lata 130...
osobiscie uwazam ze 130x powinien nazywać się mcpx a mcpx nie powinien wogole istnieć, za to porownywalem wczoraj 300x do 450 3d i 450x- wniosek prosty : blade 300x to mniejszy klon 450x!!!
duzo części pasuje z jednego do drugiego, te same serwa, beastx, napęd ogona na pasek, zębatka na silnik w opcji 10 zębów (ale łopaty już muszą być karbon...) wszystko w katalogu ladnie opisane, do tego można całą glowice praktycznie kupić aluminium i to wszystko z katalogu, zadne tuningi. nawet bateria tez 3s tylko pojemnosc mniejsza ale wydajnosc wieksza bo 35c. mysle ze nawet z przekladką silnika z 450'tki dalo by rade bo gabarytowo jest prawie taki sam (tylko wyższy).
wczoraj robilem nim pierwsze plecy, w stuncie maszyna choć plastikowa, furczy calkiem glosno... mocy ma az nadto. nie ma mowy ze zabraknie mu sily zeby nagle odbic sie do gory. lekko zkretowalem bo odwagi nabralem i ... krzywy wal i zębatka bez dwoch zębow... dziś w jakieś 100 min wszystko wymienilem (pierwszy raz dlubalem w tym heliku).
powiem tylko ze bardzo mnie cieszy ten model, naprawde daje rade w powietrzu. do nauki 3d jest wysmienity...
tylko w sklepie budzil mieszane odczucia, bo wszystko co mozliwe ma zrobione z plastiku - rama, płozy, głowica, uchwyty łopat, okucia łopat, łopaty drewniane a ogon plastikowe... z drugiej strony to przy malym upadku nic sie nie urwie ani skrzywi tylko podda i wroci do poprzedniej pozycji. dla bardziej "oblatanych" blade przewidział zestaw aluminiowych zamienników (oprócz ramy chyba) w co będę chciał się z czasem zaopatrzyć...
na koniec - blade 300x gorąco polecam, za te pieniądze i tanie części, wypada z blade 450x bardzo konkurencyjnie bo 450x kosztuje juz 450 euro, baterie są duzo drozsze i lopaty bo większe a reszta jest poprostu taka sama. więc po co przeplacać?
jak ktos oblatal 450 x to proszę o opinie, takze prosze o glos tych co trexem 250 polatali i naprawiali...

pozdrawiam serdecznie wszystkich zarazonych :thumb:
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 18 wrz 2012, o 21:17

crash pisze:powiem o 130x ze to trochę przereklamowany bubel, a wiem bo latalem i naprawialem kilka razy... moj brat lata 130...
osobiscie uwazam ze 130x powinien nazywać się mcpx a mcpx nie powinien wogole istnieć,


Ciekawa opinia. Mam 130x. Ma jedną podstawową wadę - wibracje przed startem, ale łatwo je wyeliminować.
Na razie bardzo mi się podoba ten model.
Z mcpx'a też ludziska są zazwyczaj zadowoleni....
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 18 wrz 2012, o 22:11

nie chcialem oczywiscie urazic posiadaczy 130'tek i mcpx'ów !
masa ludzi tym lata i chwalą, ostatnio zapisalem się do klubu zeby miec gdzie w zimie polatać no i tam na 30 osob latalo 10 mcpx i 6stotrzydziestek.
co do mcpx to nie podoba mi sie ze trzeba go calego przerobic zeby nim powariować (silnik bezszczotkowy, ogon caly od 120sr, plus aluminiowe uchwyty lopat) a to kosztuje drugie tyle co sam helik. najbardziej wkurzylo mnie to ze mcpx byl tanszy o 50 euro od 130x. gdybym kupil odrazu 130 to moglbym polatac...
w 130x wielkim minusem są delikatne serwa i jeszcze delikatniejszy ogon - praktycznie jednorazowka albo jednodotykówka bo wystarczy musnąć lekko trawkę i zębatka obrobiona, i znow do sklepu...

pozdro...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 19 wrz 2012, o 06:10

Z serwami - słyszałem, że padają, ale na szczęście mnie to nie spotkało.
W części przypadków zębatka na wale głównym dotykała elementu serwa i go uszkadzała. Wystarczy opiłować lekko zębatkę.
Z ogonem - zmieniasz zębatkę na wale na metalową i padają tylko małe zębatki na ogonie za 2 USD.

Oczywiście nie ma helika idealnego, ale tego chyba da się opanować. No i ten ma sporo zalet jednak.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 21 wrz 2012, o 20:37

nie mam co prawda wielkiego doświadczenia i przeglądu konstrukcji bo raptem tylko T-Rex 250 i Gaui-200 ale z tych dwóch o niebo bardziej wolę Aligna - szczególnie V2 lub SE jest godny polecenia. Gaui ma za duże luzy na głowicy których nigdy nie udało mi się wyeliminować ale przede wszystkim setup na 2s to pomyłka. T250 na 3s śmiga aż miło a G200 na 2s przy każdym większym obciążeniu katuje pakiety.
Przyznaję że dziś mnie podkusiło i spróbuję w najbliższym czasie jak pogoda pozwoli jeszcze jeden ostatni raz przemęczyć się z G200 ale na 3s - jak to nie zadziała to chyba zrobię z niego kamikadze....
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 22 wrz 2012, o 11:23

Ramotny pisze:jak to nie zadziała to chyba zrobię z niego kamikadze....
Czuję się zaproszony na to widowisko jakby co :rotfl:
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 23 wrz 2012, o 15:22

Grześ. Jak byś potrzebował motorka do projektu "gała 3s" to mogę Ci podesłać hobbymate hb2625 3900kv (26szer,25wysokość)+ 14i15T.
jak coś to wysyłaj adres na Pw
odnośnie tematu
x300 hmm... bardziej bym się przejmował jej serwami niż plastikowością bo plastik eflite jest spoko (w blade400 po "sezonie" na alu HK wróciłem do plastiku)
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 24 wrz 2012, o 22:10

serwa niby nie zadobre? pytam bo tego to niewiem... mogę tylko wspomnieć o większej i mocniejszej 450x, ktora to ma te same serwa... podsumowując - jesli serwa są niezbyt mocne, to posiadacze większych 450'tek mają się czym martwić...
zagadnienie ciekawe z tymi serwami... ktoś coś wymieniał? moze propozycja jakichś zamiennikow?
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 27 wrz 2012, o 20:00

kreto odporność 300x - dziś prostowalem rurke ogona, polamalem juz podwozie, łopaty, zębatkę główną, skrzywilem wałek wirnika... oczywiscie nie wszystko na raz, co drugi dzień gdy tylko cos nowego przywioze ze sklepu to zaraz zepsuje cos drugiego... nauka 3d zaczyna kosztować trochę :mrgreen:
ogólnie to rama i serwa wytrzymały juz trzy groźne upadki przy sporej prędkości, myślę że dzięki tym plastikom do ktorych nie moglem sie przekonac ten helik lata ciągle stabilnie, bez wibracji i wręcz jak nowy...
cieszę się że nie kupilem do takiego katowania trexa 250!
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 30 wrz 2012, o 15:46

odnośnie serw
całkiem możliwe że coś tam poprawili -generalnie w poprzednikach padała elektronika i to w dość szybkim tempie tj po ~10 lotach padło serwo na ele a kilka lotów później ogonowe. Co prawda obeszło się bez kraks ale po co latać w stresie. Dziwi mnie jednak jak oni to zrobili, że podnosząc mase serwa o 0,1g tak bardzo poprawili osiągi . Przy tych parametrach wygląda to jak najlepsze na świecie serwa 7,6g

ds75
Torque: 17.2 oz/in (1.17 kg. cm) @ 4.8V
Speed: .11 sec/60 deg @ 4.8V
Weight: .26 oz (7.5 g)

ds76
High speed, .11 sec @ 60° @ 4.8V for quick control response
High torque, 24.2 oz-in (1.75 kg-cm) @ 4.8V
Precise Centering - less than 1°
Lightweight, just 7.6 grams

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości