gumi pisze:I tutaj kolega @dawo, być może przypadkowo, ujął sedno sprawy. @pkali; producent P380 przewiduje alternatywne rozwiązanie napędu modelu silnikiem o większej prędkości obrotowej, jednak nie jest to odniesione w żaden sposób do mocy i wagi silnika.To już wolne wnioski Kolegi. Zaznaczyć należy, że sprawność przekładni z dodatkową rolką, przewidzianej dla silnika o większej prędkości obrotowej jest niższa, co pociąga za sobą dodatkowe zapotrzebowanie na energię. I to energię na pokrycie strat w przekładni, a nie napędzającej wirnik. P380 pomimo,iż jest znacząco lżejszy od G380, nie jest bardzo lekkim helikiem i swoje zapotrzebowanie na energię niezbędną do lotu posiada.
Czyli co? Jaki jest dalszy tok Twojego rozumowania? Masz rację czy nie?
@gumi napisz w końcu o co Ci chodzi. Wystartowałeś z twierdzeniem, że pakiety 1450 mAh to za mało aby P380 mógł latać. Jako dowód powołałeś się na instrukcję MSH, w której producent
ZALECA pakiety od 1600 mAh. Dodatkowo przywołałeś nazwiska panów Newtona i Galileo Galileusza ale chyba tylko po to żeby post wyglądał mądrze, bo nie przytoczyłeś żadnego z ich opisów praw fizyki, z których wynikałoby, że P380 na pakietach 1450 mAh się nie uniesie. Trochę złośliwie jak mantrę powtarzam to 1450 mAh, bo nie odwołałeś się do innych ważniejszych parametrów pakietów jak na przykład wydajność prądowa, która dla całości układu fizycznego, w którym helik może latać ma kluczowe znaczenie. Wręcz pominąłeś moją wypowiedź na ten temat.
W prostej linii aby helik się uniósł i latał silnik musi rozpędzić wirnik do takiej prędkości aby pokonać opory powietrza i grawitację uwzględniając przy tym sumę oporów mechanicznych konstrukcji helika, straty zamiany energii elektrycznej na mechaniczną, itd. Czyli po prostu musi mieć wystarczającą moc. Mocy dostarcza mu pakiet w postaci prądu przy odpowiedniej wartości napięcia (oczywiście przez układ regulacyjny jakim jest potocznie zwany regiel sterowany przez sygnały z fbl, który dostaje sygnały z apki i rozmaitych czujników). Jeszcze upraszczając pakiet musi dać tyle prądu aby silnik uzyskał odpowiednią moc.
Co najmniej kilka osób napisało Ci już, że empirycznie ulotniło P380 na pakietach SLS 6S 1450 mAh 30C/60C i model lata bardzo dobrze, znaczy te pakiety oddają wystarczającą ilość prądu silnikowi, serwom i całej elektronice.
Co więcej @pkali umieścił filmik latającego na tym pakiecie P380 kierowanego przez znanego nam @Radiosa, któremu umiejętności dawania helikowi wycisku chyba nikt nie odmówi.
Rzeczywistość jest taka, że model lata na tych pakietach. Zgodnie z prawami fizyki, która dotyczy przecież nas wszystkich.
Nie rozumiem więc czemu mają służyć Twoje posty? Co chcesz nam powiedzieć???
Jeżeli kilkanaście osób Cię nie rozumie to albo nie umiesz nam wytłumaczyć o co Ci chodzi albo walnąłeś posta nie mając racji i nie potrafisz się do tego przyznać.
Napisz więc jak to jest!

G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5
"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."