
mwx pisze:Jedyny plus taki, że spaliny nie lecą na nawożony teren
omcKrecik pisze:Jeżdziliście kiedyś ciągnikiem po polu cały dzień ? Nie można sobie wybierać, jaki to ma być dzień. To aura i warunki wybierają.
omcKrecik pisze:- Pestycydów obecnie raczej się unika
mwx pisze: kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy PLN.
omcKrecik pisze:Jakie to pakiety do 800-ety kosztują kilkadziesiąt tysi?
mwx pisze: Ładowanie na bieżąco takich pojemności raczej bym wykluczał.
mwx pisze:Wg instrukcji na jeden lot potrzebujesz dwóch pakietów 6S 10000mAh, czyli np. coś takiego: https://www.stefansliposhop.de/en/Batte ... ::949.html
omcKrecik pisze:I jeszcze jedno - 800 to za mały helik. Tu trzeba wirnika 2 metry z większym hakiem - vide wzory na sprawność nośną łopat. Liczyłem to kiedyś n.pdst. polskiej książki "Wstęp do konstrukcji śmigłowców". Osiemseta klasyk (wirnik to chyba jakieś 1,9 metra ?) na dwóch łopatach wychodziła na 0,16 , Mi-2 nieco ponad 0,70 przy 176 obr/min. To nie jest jakieś kosmiczne obliczenie, proste wzory oparte na znanych lub łatwych do określenia wielkościach. Tak ze 2,6...2,8 metra byłoby zadowalająco.
mwx pisze:omcKrecik pisze:I jeszcze jedno - 800 to za mały helik. Tu trzeba wirnika 2 metry z większym hakiem - vide wzory na sprawność nośną łopat. Liczyłem to kiedyś n.pdst. polskiej książki "Wstęp do konstrukcji śmigłowców". Osiemseta klasyk (wirnik to chyba jakieś 1,9 metra ?) na dwóch łopatach wychodziła na 0,16 , Mi-2 nieco ponad 0,70 przy 176 obr/min. To nie jest jakieś kosmiczne obliczenie, proste wzory oparte na znanych lub łatwych do określenia wielkościach. Tak ze 2,6...2,8 metra byłoby zadowalająco.
Teraz dopiero sprawdziłem - to jest na łopaty 990, wirnik 2166mm
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości