aikus pisze:A i jeszcze: nie wiem co dokładnie robi "Kontakt", ale na 100% dobrym pomysłem jest smar miedziany. Rozwiązuje problemy dosłownie wszędzie!
Ja tam tego g. nie używam nigdzie oprócz śrub do kół w samochodzie. Brudzi, klei się do niego syf, wcale nie ma dobrych parametrów jeśli chodzi o poprawienie przewodzenia, wcale dobrze nie smaruje. Jego bazą jest zwykły smar litowy i wolę już sam litowy użyć jeśli chcę żeby coś się nie zapiekło.
Smar miedziowy teoretycznie powinien być stosowany tam gdzie potrzebna jest odporność na wysokie temperatury (układ hamulcowy, drzwiczki od kominka), ale i do tego są już lepsze smary. Jego jedynym zadaniem jest zapobieganie zapiekaniu/sklejeniu dwóch elementów ale i to robi średnio bo potrafi przyspieszyć korozję elementów ze stopów aluminium.
Kontakt w jakiś magiczny sposób usuwa tlenki i konserwuje zapobiegając powstawaniu nowych - pewno ma jakiś delikatny kwas i tłuszcz.