T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 18 sie 2013, o 11:01

Mi również chodzi o to samo.

Rozważ taki przykład. Ustawiasz tarczę równo tak jak mówisz, popychacze rozkręcasz na długość podaną w instrukcji, zapinasz na serwa i jest krzywo. Regulujesz więc długość popychaczy tak że znowu tarcza jest równo, przechodząc dalej w dół zauważasz że ramiona serw są przesunięte w neutralnej pozycji. Poprawiasz je i znowu masz krzywo tarczę i musisz kręcić snapami.

Dlatego pracując nad tym "od dołu" można zrobić wszystko raz a porządnie i mniejszym nakładem pracy.

Zwróć też uwagę na to co napisał shacker, im lepiej to zrobisz tym lepiej model będzie się zachowywał w powietrzu ale nie ma sensu siedzieć nad tym tydzień i sprawdzać każdy ułamek milimetra czy kąta, chirurgiczna precyzja nie jest wymagana.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 18 sie 2013, o 12:12

Ja też zaczynałem regulację od dołu ku górze. Najpierw powypinałem z tarczy snapy cięgien serw. Następnie tak przesuwałem tarczą po wale aż dolny mikser ustawi się idealnie w poziomie. Zmierzyłem odległość pomiędzy tarczą i obudową mocowania górnego łożyska.

I tutaj mam do Was pytanie. Jeżeli opuszczę całkowicie na dół tarczę tak że oprze się na ramie . Czy nie będzie wtedy idealnie prostopadle do wału? Bo w.g. moich pomiarów tak jest.

Aby się nie powtarzać! Po włączeniu apki (gdy dźwignie serw ustawią się w neutrum ). Wszystko mam ustawione idealnie w poziomie. poczynając od dołu: tarcza, dolny mikser, górny mikser, kąt pomiędzy łopatami a flybarem "0" stopni.

Wcześniej tak nie było! Tak pokazują Robert i Adam na filmie warsztat Strefa Hobby. A Wy mówicie mi że nie koniecznie. :nono: Bo zarówno dolny jak i górny mikser nie muszą być ustawione w poziomie i łopaty względem flybara nie muszą mieć koniecznie "0" stopni. Wystarczy aby miały kąt dodatni.

W tym momencie to całkiem zgłupiałem! :wall: Więc to wszystko ustawia się jak komu pasuje? Skoro wszystko ( oprócz tarczy) może ale nie musi być w poziomie. :dk:

Jeżeli obydwa miksery nie muszą być w poziomie. To jaka powinna być prawidłowa odległość pomiędzy tarczą a ramą gdy serwa są w neutrum ? ( W tej chwili mam 7,4mm)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 18 sie 2013, o 13:27

Mam wrażenie że tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma. Skoro posługując się tutorialem ustawiłeś wszystko tak jak należy to skąd wątpliwości? Tym bardziej że na tym filmiku jedna osoba wyraźnie mówi że ostatecznym celem jest to by wszystkie miksery były w poziomie.
bejo pisze:W tym momencie to całkiem zgłupiałem! :wall: Więc to wszystko ustawia się jak komu pasuje?

Nie, pisałem Ci już wcześniej że ustawiasz najdokładniej jak jesteś w stanie, ale jak nie będzie super hiper idealnie to też się nic nie stanie. I to właśnie mówiliśmy, nie że elementy nie mogą być w ten sposób ustawione (nie wiem skąd ten wniosek wziałeś).
bejo pisze:To jaka powinna być prawidłowa odległość pomiędzy tarczą a ramą gdy serwa są w neutrum? ( W tej chwili mam 7,4mm)

Nie ustawiasz tego na zadaną odległość, nie ma ona znaczenia tak długo jak tarcza nie zawadza o nic w trakcie pracy. Liczy się wypoziomowanie wszystkiego. Nikt też nie poda Ci konkretnej odległości bo to sprawa indywidualna dla danego modelu.
bejo pisze:Po włączeniu apki (gdy dźwignie serw ustawią się w neutrum ). Wszystko mam ustawione idealnie w poziomie. poczynając od dołu: tarcza, dolny mikser, górny mikser, kąt pomiędzy łopatami a flybarem "0" stopni.

Gratulacje, robota skończona. Wejdź jeszcze raz na ten film wg którego to ustawiałeś i przejedź na 4min 14s, widać tam jak wszystko powinno być ustawione z drążkami w neutrum, zweryfikuj czy u Ciebie jest tak samo i to by było na tyle.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 18 sie 2013, o 14:04

Właśnie o to mi chodziło! Czy gdy serwa są w neutrum to wszystko ( jak wcześniej opisałem) musi być w poziomie?. A wątpliwości pochodzą stąd że jak kupiłem tego heli to wszystkie cięgna były poustawiane jak podane jest w instrukcji montażu heli. Konkretnie chodzi o ich długość.

Ale wtedy nic się nie zgadzało z tym co na filmie. Po prostu wtedy zgłupiałem! :gas: Więc wszystko poustawiałem w.g. filmu. Gościu mówił mi,że tak latał tym heli.

Chodzi mi o to czy dobrze zrobiłem ustawiając to wszystko na nowo w.g. filmu? hmm Czy też może wszystko spieprzyłem!, ruszając to bez potrzeby? Bo skoro gościu tak latał i ponoć wszystko było O.K.?! :dk:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8023
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 sie 2013, o 14:38

Chodzi mi o to czy dobrze zrobiłem ustawiając to wszystko na nowo w.g. filmu? hmm Czy też może wszystko spieprzyłem!, ruszając to bez potrzeby? Bo skoro gościu tak latał i ponoć wszystko było O.K.?! :dk:
Mam wrażenie że tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma.
Helikoptery
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 18 sie 2013, o 15:20

Jeśli masz tak jak na filmiku to jest prawidłowo. Lepiej niż było wcześniej.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 18 sie 2013, o 15:38

Dzięki Wam wszystkim za pomoc! :nw: :nw: :nw:
Ostatnio zmieniony 18 sie 2013, o 22:07 przez bejo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 18 sie 2013, o 19:01

hmm
kiedy odpuścisz?
jeśli ktoś potrafiłby zadać 100 głupich pytan odnośnie jednego heli klasy 450 to jest zdecydowanie debilem a nie początkującym pilotem. Twoje pytania nic nie wnoszą do ustawiania heli, którego najprawdopodobniej i tak nie posiadasz a jedynie wypalają chęć pomocy u fo rumowiczów. Naprawdę proszę o zdrowy rozsądek bo ustawienia wszystkich heli to kwestia chęci ,zrozumienia mechanizmu,itp w stylu poprawna interpetacja instrukcji lub wyobraźni jak u mnie w przypadku pierwszego helikoptera
Jeśli uważasz, że uwłoczyłem Twojej godności pozwim mnie do odpowiedzialnosci cywilnej a z penością sąd rostrzygnie spór/. Godzę się z tym oraz konsekwęcjami swojego postu choćby bana na tym forum.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 18 sie 2013, o 19:31

Nie masz ochoty pomóc?! To nie pomagaj! Jak cię rażą moje posty. To ich poprostu nie czytaj ! Na szczęście są tacy na tym forum, którzy mi pomogą. Słyszałes w ogóle o czymś takim jak neutralne położenie tarczy? I kiedy tarcza jest w tym położeniu ?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 sie 2013, o 00:56

Spokojnie panowie. No chłop się zaciął bo jeszcze nie pokumał jak działa cała mechanika układu z flybarem.
Zasada regulacji jest stała - zaczynamy od serw ustawiając je subtrimami, potem poziomujemy tarczę trójnogiem regulując cięgnami, a minimalne różnice dorabiamy subtrimami.
Od tego momentu nie dotykamy subtrimów tylko jedziemy z regulacją miksera pośredniego (kompensatora). Dalej do góry aż dojdziemy do głównych popychaczy łopat. Na koniec pozostaje ewentualnie ustawienie kątów cykliki, ale to nie jest teraz najważniejsze i niekonieczne.
Ważne jest to, aby robić ustawienia z odłączonymi przewodami od silnika, no i wszystkie drągi na 50% z tym że krzywa gazu do ustawień tymczasowo ma być -100/0/+100. Po ustawieniu głowicy zmieniamy krzywą gazu i kątów według instrukcji na pożądane wartości.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 19 sie 2013, o 08:38

Chodziło mi o to , czy na samym początku tarczę ustawia się do pozycji neutrum ? Tzn. przy wypiętych cięgnach serw przesuwa ją po wale do momentu aż dolny mikser ustawi się idealnie w poziomie. I dopiero wtedy długość ciegien serw dopasowuje się tak aby zarówno tarcza jak i dolny mikser były w poziomie.

Potem po kolei do góry. Nikt tu nie wspomniał o tym neutrum tarczy. Czy ma to jakieś znaczenie, czy też nie? Bo przy ustawieniu długości wszystkich cięgien w.g. instrukcji oba miksery były ustawione nie w poziomie. Czyli wynikało by z tego że tarcza nie była w neutrum.

Tarcza znajduje się w neutrum gdy dolny mikser jest idealnie w poziomie.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1789 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 19 sie 2013, o 09:29

Zrób kombata z pianki i będziesz szalał z pustymi gaciami non stop :)
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 19 sie 2013, o 10:37

Bejo, ale jednym z głównych celów całej operacji jest osiągnięcie neutrum o którym mówisz przy serwach w neutralnej pozycji.

Jeśli popychacze od serw nie są zapięte to tarczy i tak nic nie trzyma więc ustawianie jej w jakiejkolwiek pozycji raczej nie ma większego sensu. Chodzi o to żeby po złożeniu całości wszystko wyglądało tak jak opisujesz. Dlatego nikt nie wspominał o "neutrum tarczy", ono wynika z ustawień mechanicznych modelu, nie od tego jak sobie ustawisz tarczę przed zamocowaniem snapów. Jedyne w czym Ci to może pomóc to ocenić na jaką długość je rozkręcić.

Czy wygląda to u Ciebie w ten sposób?
Obrazek
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 19 sie 2013, o 15:04

To nie jest mój wymysł ! Korzystałem z filmu Warsztat Strefa Hobby ( 7 części)- "Ustawienie głowicy i kątów łopat w heli 450".

Na tym filmie Robert z Adamem po uprzednim ustawieniu apki. Przy włączonej apce podłączyli zasilanie w heli aby serwa poustawiały się w neutrum . Potem pozakładali orczyki na serwa tak aby były w poziomie. Następnie POWYPINALI popychacze serw od tarczy ( 2 cz. filmu).

W.g. tego co oni mówili. To długości popychaczy serw podane w instrukcji montażu heli ( w przypadku mojego heli patrząc od tyłu na model : tylne 22,3mm, po prawej 27mm, po lewej 13,3mm - mierzone od do końcówek snapów ). Po podpięciu popychaczy z tak poustawianymi długościami do tarczy. Tarcza wraz z dolnym mikserem powinny ustawić się idealnie w poziomie ( pozycja neutralna tarczy ) . Przynajmniej tak powinno być.

Na filmie tak było, a w moim heli nie! :gas:

W moim heli aby tak było musiałem zrobić korekty: tylne-19,3mm, po prawej -24,8mm, po lewej- 10,7mm. Z popychaczami A,B,C były tylko nieznaczne korekty. C z 24mm na 23,5mm ; B z 5,5mm na 5,8mm ; A z 2mm na 1,8mm.

Dzięki takim ustawieniom wszystko wyglada podobnie jak na zdjęciu! :thumb:

Moim zdaniem wypinając te popychacze serw z tarczy, a następnie przesuwając ją po wale aż dolny mikser ustawi sie idealnie poziomo ( neutrum tarczy) . Chcieli pokazać jak ustawia się długość popychaczy serw nie mając podanych ich wymiarów. Bo była o tym mowa, że wymiary te z reguły pokrywają się z podanymi w instrukcji . Ale nie zawsze! hmm
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 19 sie 2013, o 16:53

Mam Cessnę z pianki EPP. Zresztą Cularisa też. Wystarczy porządny klej i gorąca woda. :grin2: A nawet największy kret nie straszny ! :thumb: Szkoda że heliki nie mogą być wykonane z tego materiału. hmm
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 20 sie 2013, o 07:17

bejo pisze:była o tym mowa, że wymiary te z reguły pokrywają się z podanymi w instrukcji . Ale nie zawsze!

Dokładnie o tym pisałem wyżej. Tym bardziej jeśli Twój heli jest po przejściach.

Jeśli po ustawieniu długości jak w instrukcji elementy nie są wypoziomowane to po prostu poprawiasz i tyle. Nie ma potrzeby tego szczegółowo analizować.
bejo pisze:Dzięki takim ustawieniom wszystko wyglada podobnie jak na zdjęciu! :thumb:

Cel ostateczny osiągnąłeś a to się tak naprawdę liczy. Grunt to odpowiednio wyregulować model, to jaką dokładnie metodą to zrobisz ma już marginalne znaczenie.

Powodzenia przy dalszej pracy z modelem :!:
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 20 sie 2013, o 07:45

Dzięki Ci za odpowiedż! :nw: Przedstawiłem konkretną sprawę. Dostałem konkretną odpowiedź. I to cenię !

A tak na marginesie!. Jeśli ktoś uważa mnie za debila ! To za kogo on się uważa ? ( Panie!, bodajże z Wadowic ). Takie zachowanie nie jest godne prawdziwego modelarza ( jeżeli za takiego się uważasz?).

Wbrew temu co sądziłeś jak widzisz są i tacy , którzy chcą pomóc tym dużo mniej doświadczonym , nawet gdy pytania są banalne, czy wręcz nawet głupie !

Sprawa z regulacją głowicy w 450-tce wyjaśniona. Więc zamykam ten temat .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 20 sie 2013, o 19:04

Witam!. Żeby nie zakładać nowego tematu. Mam do Was pytanie. Czy są grubsze szpindle od tych z HK ? .Gdzieś obiło mi się o uszy że są. Jak wygląda sprawa z Alignowskimi?. Moim zdaniem oba łożyska w okuciach powinny dość ciasno nachodzić na szpindel aby spełniały swoja rolę.

Skoro nowy szpindel i nowe łożyska . A podczas poruszania na szpindlu na boki łożyskami są luzy. To szpindel ślizga się w tych łożyskach! ( nie ma płynnej pracy łożysk). Przez co są luzy poprzeczne okuć na szpindlu. I trzeba kombinować dodając podkładki dystansowe. A to z kolei może uszkodzić łożyska oporowe.

A tak gdyby jedno z drugim było porządnie spasowane nie trzeba by było kombinować z dodatkowymi podkładkami. ( W.g. instrukcji ma być tylko po jednej cieniutkiej podkładce).
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 20 sie 2013, o 19:57

Bejo - od czerwca wojujesz, za chwilę wrzesień, a Ty ciągle dzielisz włos na czworo...
Kiedy w końcu zaczniesz latać ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 20 sie 2013, o 20:18

bejo pisze:Witam!. Żeby nie zakładać nowego tematu. Mam do Was pytanie. Czy są grubsze szpindle od tych z HK ? .Gdzieś obiło mi się o uszy że są. Jak wygląda sprawa z Alignowskimi?. Moim zdaniem oba łożyska w okuciach powinny dość ciasno nachodzić na szpindel aby spełniały swoja rolę.


Są szpindle o średnicy 4 mm (Align 450 Pro) i 3 mm (np. KDS 450S). Zmierz sobie co masz.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości