IMG_1784.JPG20101125-7102-wt8aok-0.jpg
Rozpoczynając zabawę z helikami, miłem problem z jego regulacją. W teorii było wszytko jasne, gorzej z praktyką. Chodziło szczególnie o ustawienie wirnika ogonwego. Pierwsze próby startu były porażką, ponieważ problemem była regulacja wirnika ogonwego modelu.
Na filmikach internetowych podpatrzyłem takie właśnie urządzenie. Żadna filozofia dla modelarza – do pracy.
Niezbędne materiały:
• sklejka grubości 15 mm o wymiarach 30 x 15 cm (podstawa),
• sklejka grubości 10 mm o wymiarach 25 x 30 cm (płaszczyzna obrotowa) w kształcie litery „H” (grubość uzależniona jest od grubości użytego łożyska),
• nakrętka-łącznik M10,
• śruba M 10 z nakrętką i podkładką sprężystą,
• kawałek blaszki 3 mm i wymiarze 60 x 60 mm (blokada stabilizująca łożysko obrotowe),
• łożysko obrotowe (otwór wewnętrzny zgodny z rozmiarem śruby),
• śrubki M3 do skręcenia podstawki obrotowej,
• pasek blachy do łap ustalających płozy śmigłowca,
• śruby M5 z nakrętkami motylkowymi do łap ustalających.
Podstawa mocowana jest do np. blatu stołu za pomocą ścisków stolarskich. Jak działa – wyśmienicie (widać na zdjęciach i filmie). Ograniczeniem jest niestety wielkość śmigłowca. Przy pomocy tej podstawy reguluję moje śmigłowce klasy Trex 450 oraz CopterX 480.
IMG_1784.JPG20101125-7102-wt8aok-0.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=TeVEGI246_Ahttps://www.youtube.com/watch?v=0IWKQt3xm78&t=12sIMG_1782.JPG20101125-7102-1vhrtd0-0.jpg
IMG_1781.JPG20101125-7102-u8ij05-0.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.