Zybidk pisze:Ja w vcontrol (..) prawy trojpozozycyjny z przodu mam silnik off/bailout/on
kudzu pisze:Chciałbym też uniknąć założenia, że ten wątek jest dla mnie, bo przecież skoro ja mam takie wątpliwości, to pewnie wielu innych, początkujących pilotów, ma podobne.
kudzu pisze:A ja już skorzystałem na tej dyskusji, bo zastanawiałem się czy rozwiązanie HOLD/AUTOROTACJA/ON na trójpozycyjnym może mieć jakieś ukryte wady, ale widzę, że to nie jest tylko mój wymysł, a to o czymś świadczy:Zybidk pisze:Ja w vcontrol (..) prawy trojpozozycyjny z przodu mam silnik off/bailout/on
Ale nie chcę zaśmiecać tego wątku swoimi postami, bo chodzi o to, żeby gromadzić jak najwięcej danych.
Zybidk pisze:Ja w vcontrol mam pod lewym trojpozycyjnym z przodu radia idlupy, prawy trojpozozycyjny z przodu mam silnik off/bailout/on, z przodu prawy odbijany- rescue.
aikus pisze:
Jak dla mnie trójpozycyjne switche mają zawsze za duże ryzyko przestrzelenia środkowej pozycji jeśli chodzi o stosowanie ich do takich krytycznych funkcji.
Ale jak widać ludzie tak latają z powodzeniem, więc, pewnie mimo oczywistej zdawałoby się wady - ma to inne zalety (których nie znam).
aikus pisze:
To daje mi dodatkowe zabezpieczenie o którym mówiłem już wiele razy: Przypadkowo odkliknąć holda i odpalić silnik - nie jest trudno.
Przypadkowo odkliknąć dwa pstryczki (HOLDa i CUTa) też nie (choć nieco trudniej).
Na trójpozycyjnym to już w ogóle loteria co się wydarzy jak idąc na helipad z uzbrojonym modelem będę niósł w jednej ręce model, a w drugiej radio i majtnę sobie switchami o spodnie, albo radio będzie wisiało i dyndało na smyczy na szyji.
Jak jest gaz kurkiem zakręcony na zero, to nie ma wacława żeby do przypadkowo odkręcić.
Don Mirson pisze:To ja używam jeszcze dziwniej.
Lewy najwygodniejszy:
- dół: throttle cut i reset timera
- środek: idle i start timera
- gora: hold/bailout i pauza timera
Lewy mniej wygodny:
- niski idle
- średni idle
- wysoki idle
Aktywne tylko gdy "idle" wybrany na tym pierwszym.
Dzięki temu mam szybki hold (do siebie, zawsze nad wskazującym) i timer bez obsługowy.
Dodatkowo do holda mam podpięty drugi pikający przez 10 sekund timer - który daje znac, że bailout jeszcze aktywny.
Po prawej stronie na samoodbijalnym autolevel.
mwx pisze:Zybidk pisze:Ja w vcontrol mam pod lewym trojpozycyjnym z przodu radia idlupy, prawy trojpozozycyjny z przodu mam silnik off/bailout/on, z przodu prawy odbijany- rescue.
To jest chyba najpopularniejszy układ, wywodzący się jeszcze z czasów jak aparatury miały mało pstryczków. Potem domyślnie stosowany np. w Futabie
aikus pisze:Jak dla mnie trójpozycyjne switche mają zawsze za duże ryzyko przestrzelenia środkowej pozycji jeśli chodzi o stosowanie ich do takich krytycznych funkcji.
Ale jak widać ludzie tak latają z powodzeniem, więc, pewnie mimo oczywistej zdawałoby się wady - ma to inne zalety (których nie znam).
aikus pisze:Więc, żeby była jasność, bo widzę, że już się tu po cichutku niepostrzeżenie wkrada określenie bailout i za chwilę znowu chuuj śmiertelny będzie wiedział o co tu chodzi.
U mnie, na pstryku jest HOLD, (czyli Bailout).
aikus pisze:CUT, czyli OFF mam na kurku, na potencjometrze, który stanowi limiter gazu. Jeśli limit skręce na zero - no to jest gaz na zero.
Don Mirson pisze:Lewy najwygodniejszy:
- dół: throttle cut i reset timera
- środek: idle i start timera
- gora: hold/bailout i pauza timera
(..)
Dzięki temu mam szybki hold (do siebie, zawsze nad wskazującym) i timer bez obsługowy.
Dodatkowo do holda mam podpięty drugi pikający przez 10 sekund timer - który daje znac, że bailout jeszcze aktywny.
aikus pisze:
Jak dla mnie trójpozycyjne switche mają zawsze za duże ryzyko przestrzelenia środkowej pozycji jeśli chodzi o stosowanie ich do takich krytycznych funkcji.
Ale jak widać ludzie tak latają z powodzeniem, więc, pewnie mimo oczywistej zdawałoby się wady - ma to inne zalety (których nie znam).
Na trójpozycyjnym to już w ogóle loteria co się wydarzy jak idąc na helipad z uzbrojonym modelem będę niósł w jednej ręce model, a w drugiej radio i majtnę sobie switchami o spodnie, albo radio będzie wisiało i dyndało na smyczy na szyji.
kudzu pisze:Ja określenie BAILOUT zobaczyłem pierwszy raz w ustawieniach governora w KBar i rozumiem to tak, że uruchamia się wtedy, gdy throttle jest między -40% a 0 % w skali -100% +100% (z pamięci, nie jestem pewny) i to umożliwia szybie podniesienie silnia, z pominięciem soft startu. U mnie jest to sprzęgnięte z AUTOROTACJĄ, którą ustawiłem na razie na -40% - wtedy KBar wchodzi w tryb BAILOUT właśnie. A HOLD... zawsze myślałem, że to jest to samo co CUT OFF
Zybidk pisze:Bailout/autorotacje musisz zobaczyć w jakich wartościach operuje regiel. możesz ustawić 40%, a ci ne będzie działać. regiel może to odczytywać jako tryb lotu. W kontroniku mam np. 25%, yge 10-20%
kudzu pisze:A włączenie HOLDa, będąc w ON, powoduje jedynie szybkie przeskoczenie przez AUTOROTACJĘ - i to IMO jest bardzo bezpieczne.
kudzu pisze:Ewentualnie można rozważyć, w jakiej pozycji przełączniki najczęściej się psują (obstawiam, że na rozwarciu) i skorelować to z ustawieniami, tzn. żeby krytyczne funkcje, np. HOLD, aktywowane były poprzez rozwarcie. Ogranicza to wtedy jednak użycie switchy trójpozycyjnych.
kudzu pisze:Ja określenie BAILOUT zobaczyłem pierwszy raz w ustawieniach governora w KBar i rozumiem to tak, że uruchamia się wtedy, gdy throttle jest między -40% a 0 % w skali -100% +100% (z pamięci, nie jestem pewny) i to umożliwia szybie podniesienie silnia, z pominięciem soft startu.
kudzu pisze:U mnie jest to sprzęgnięte z AUTOROTACJĄ, którą ustawiłem na razie na -40% - wtedy KBar wchodzi w tryb BAILOUT właśnie. A HOLD... zawsze myślałem, że to jest to samo co CUT OFF
kudzu pisze:A to też mam na CTRL 6, ale to chyba standard dla Graupnera
Zybidk pisze:
jeśli ma się zamiar autorotować to tego nie robi się bezmyślnie i nie na szybkiego wiec przestrzelenie środka jest mało prawdopodobne (chyba ze pstryki są rozklekotane).
Zybidk pisze:powiem ci tylko ze jeśli masz pstryki działające w przeciwnych kierunkach (safe pstryk do siebie, silnik on do dołu) by móc odpalić model to jest to nie możliwe byś przez przypadek uruchomił o spodnie, bluzę czy nawet jak się potkniesz
mwx pisze:To ja też się pochwalę
Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości