SM by Elektromar (30E, 50E, 90E)

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 30 lip 2010, o 10:05

Ramotny pisze:Znów nie chodzi o zasadę (tzn dlaczego tak robi/robią) tylko o precyzję sformułowań.

Powtarzam - wiem i rozumiem dlaczego tak zrobiło CC (umożliwia bardzo precyzyjne sterowanie pracą regulatora) ale "czepiam się" słów użytych przez Boba a nie rozwiązania CC (choć tu można dyskutować czy jednak nie można było tego zrobić inaczej - tj kalibrować regulator według nadajnika a nie odwrotnie).


Ok teraz rozumiem o co ci chodzilo :)
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
kostek136
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 18-07-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 3 razy

Postautor: kostek136 » 3 sie 2010, o 11:47

Wstawiam film montażowy z budowy śmigłowca ze systemem FBL

http://vimeo.com/13803451
http://vimeo.com/13840005

Kolejny materiał niebawem...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 3 sie 2010, o 12:25

Fajnie... tylko zaznacz na stole obszar jaki widzi kamera bo czasem "uciekałeś" poza kadr...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
kostek136
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 18-07-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 3 razy

Postautor: kostek136 » 3 sie 2010, o 12:55

Przy kolejnym montowaniu wezmę to pod uwagę. Muszę wyżej zamontować kamerę bo ma mały obiektyw wtedy Brdzie większy obszar.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 sie 2010, o 09:21

Kilka filmów z pierwszych oblotów SM-ka (sorki za brak kabinki ale na początek wolałem jej nie narażać):

(Scorpion HK4035-630, ESC Castle Creations 85HV, 3x Hitec HS-7966HB, GY520+S9256, BEC Turnigy 5A + Rhino 1000/3s)

TIG Z-Wave 600mm, krzywa 80-65-80 (2020 obr/min)

#1: 2x Flightmax 6s/2650/40C (30/40 cykli)



#2: 2x Turnigy Nano 6s/2650/25C (nowe)



#3: 2x Turnigy 6s/2650/40C (10 cykli)



#6: 2x Turnigy 6s/2650/40C (11 cykli) - inne łopaty, podniesiona krzywa gazu (2300 obr/min przy 0 stopni)
Sab CF 600mm, krzywa 90-85-90 (2310 obr/min)



Generalnie model jest bardzo żwawy, dużo żwawszy od T600N i lata mi się nim bardzo przyjemnie. Jedyne czego do tej pory nie zwalczyłem do silne drgania pionowe ogona - ewidentnie odwirnikowe (po charakterze i częstotliwości). Już trochę eksperymentów było ale nie przyniosły poprawy. Ostatnie próby wskazują na problemy z damperami (o-ringi) w głowicy...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
formica
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 24-06-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: formica » 6 sie 2010, o 22:43

Witam właśnie skończyłem dzisiaj składać mojego SM-a.
Wprowadziłem małe modyfikacje a mianowicie swashplate dałem do mojego Vibea dzięki temu mam głowicę 140st, udało mi się też dzięki temu uzyskać kąty 90st pomiędzy serwami a swashem.
Zrobiłem na razie mały zawis i faktycznie telepie się helik wzdłużnie (przód-tył).
Problemów ze składaniem mimo braku instr. nie było wiele.
Krótko sumując. Strasznie dużo robaczków śrubek, wogóle dużo małych śrubek, któych się boję bo locite je strasznie zapycha i potem nic się nie da rozkręcić. Skrzynkla ogona fajna kompaktowa choć ta w moim vibie łatwiejsza do składania no ale waga o wiele większa przez to.
Głowica niesamowita, jestem strasznie ciekaw jak to będzie latać, w zawisie super stabilne.
Niektóre materiały bardzo delikatne, trzeba uważać przy wkręcaniu śrubek.
Uważam, iż uchwyty kabinki powinny być mocowane na dodatkowych wypustkach wymiennych. Już zahaczyłem o jeden zbyt mocno i prawie wyrwałem go z kawałkiem ramy.
Jutro prawdziwe obloty to się okaże jak się to je
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 9 sie 2010, o 10:37

formica pisze:Jutro prawdziwe obloty to się okaże jak się to je
No i jak smakuje ;) ?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 15 sie 2010, o 20:04

Witam
No i się narodził :D
głowica "samonośna" bez washoutów trzymających tarczę.
Obrazek

W sobotę odbył się pierwszy lot.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1PjvGRQly0o&feature=player_profilepage#![/youtube]

Lot odbył się w "normalu" system- beast-x
Wrażenia ?
Jak na 1wszy lot jak najbardziej pozytywne.
Teraz juz wszystko dokładnie poustawiałem i jutro zrobimy już loty w idle
Dodaję parę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jeszcze 2 fotki
Obrazek
Obrazek
Jedyne czego się obawiam to że wał jest za krótki i łopaty zetną rurę.
Ale to wyjdzie w testach.

PS Nie patrzcie na ten "bajzel" :oops: nie zdążyłem posprzątać :?
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 16 sie 2010, o 14:00

No no, nizutko łopaty, nie za nisko?
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 16 sie 2010, o 14:40

Kolejna ładna głowica FBL. Nie cierpię "typowych" głowic bezflajbarowych: długo długo nic a potem łopaty. Wstrętnie to wygląda, a tu mamy zwartą, kompaktową konstrukcję.

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 17 sie 2010, o 14:54

Luke Skywalker pisze:a tu mamy zwartą, kompaktową konstrukcję.

Robiącą tylko zbędne opory.
Ale może wolisz pieścić swój model niż latać, wtedy rozumiem :)
Bartek, Olsztyn.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 18 sie 2010, o 09:46

Khiledim pisze:
Luke Skywalker pisze:a tu mamy zwartą, kompaktową konstrukcję.

Robiącą tylko zbędne opory.

No właśnie raczej odwrotnie....
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 18 sie 2010, o 10:48

Ramotny pisze:No właśnie raczej odwrotnie....

Zrozumiałem że Luke pisał o mechanicznym flybarze, dopiero teraz skojarzyłem że pisze o głowicy Pana Marka... :P
Bartek, Olsztyn.
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 24 sie 2010, o 10:44

Jak idą testy nowej głowicy? Udało się już odciąć jakąś rurę?
Piotrek
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 24 sie 2010, o 13:13

miszcz_waw pisze:Jak idą testy nowej głowicy? Udało się już odciąć jakąś rurę?

Jeszce nie odcięło :D
Jeszcze parę lotów i będzie wiadomo czy ten wał za krótki czy nie .
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 4 wrz 2010, o 01:14

No widzę że temacik przysechł,więc odświeżam. Mój Sm ik wciąż nielot taki zbieg okolicznosci,ale w dażeniu do doskonałości prace trwają :D .Tak czy inaczej polecam orczyki na tarcze firmy Answer (po długich poszukiwaniach ) choć to od samochodzików. Było nie było prawie ideał -bez kombinacji stworzone do SMa.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 4 wrz 2010, o 22:16

Widzę po jednej z fotek że nie zdecydowałeś się na regielka CC ;) tylko Kontronika ... A orczyki faktycznie dają prawie ideał :).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 20 wrz 2010, o 10:22

Jeden detal którego się nie mogę doszukać. Jaki jest rozstaw otworów pod śruby mocujące silnik do łoża i jaki jest ich rozmiar?
Piotrek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 20 wrz 2010, o 10:37

25mm, a średnica pod M3 czyli pewnie 3,2mm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 20 wrz 2010, o 10:40

A mógłbyś jeszcze sprawdzić odległość od środka otworu na wal do orczyków? To by dało maksymalna średnicę silnika.
Piotrek

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron