T-Rex 500

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 17 maja 2014, o 19:47

Z tym "rezonansem dziobaniowym" przekonałeś mnie. Masa wirnika ogonowego jest mała ale zasugerowałem się sporym ramieniem, które razem mogą tworzyć jak mi się wydawało wystarczający moment. Mimo wszystko tą częstotliwością sprowadziłeś moje błędne myślenie na własciwe tory ;)

A wracając do tematu: ma ktoś pomysł jak wyeliminować te oscylacje? ;)
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2014, o 20:45

szkubi pisze:Z tym "rezonansem dziobaniowym" przekonałeś mnie. Masa wirnika ogonowego jest mała ale zasugerowałem się sporym ramieniem, które razem mogą tworzyć jak mi się wydawało wystarczający moment. Mimo wszystko tą częstotliwością sprowadziłeś moje błędne myślenie na własciwe tory ;)

A wracając do tematu: ma ktoś pomysł jak wyeliminować te oscylacje? ;)

Jeśli nie masz dostępu do innego żyra i/lub serwa żeby zrobić testy to pozostaje żmudne eliminowanie po kolei:
- wibracje wirnika głównego
-- krzywe łopaty
-- niewyważone łopaty
-- krzywy wał
-- krzywy szpindel
-- zużyte dumpery
-- źle wyregulowana tarcza
- wibracje wirnika ogonowego
-- krzywy wał
-- krzywy hub
-- krzywe/niewyważone łopatki (lub cały wirnik)
- mocowanie żyra - testować od cienkiego do grubego, od szywnego do miękkiego, z/bez blachy/monety
itp itd
Jeśli masz możliwość pożyczenia serwa/żyra to najprościej wymienić żyro żeby sprawdzić czy serwo "wydaje" lub wymienić serwo żeby zobaczyć czy żyro "wydaje"
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 17 maja 2014, o 21:07

:) :thumb: pomysł dobry! muszę tylko jakiś kask znaleźć hmm
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 17 maja 2014, o 21:08

Kosmo pisze::) :thumb: pomysł dobry! muszę tylko jakiś kask znaleźć hmm

Obi/Leroy/Bricoman/Praktiker itp za kilkanaście zeta + dorobienie uchwytu, celownika i paska pod brodę
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 20 maja 2014, o 19:54

Dziś doszło nowe łożysko jednokierunkowe. Szybko je założyłem i na loty testowe. Nie przesadzając po kilku miesiącach latania z towarzyszącym piszczeniem wreszcie nastała cisza :thumb: :juppi:
Zrobiłem trzy loty. Wszystko pracuje tak jak powinno, bez żadnych niepotrzebnych dźwięków.
Sławek trafił w samo sedno. Wszystkim jednak należy się po równo podziękowanie za pomoc :)
Wreszcie helik zachowuje się i lata tak jak powinien ! :thumb:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 cze 2014, o 00:15

To się cieszę że pomogło. A Ty się ciesz, że Ci nie puściło w locie, bo jego piszczenie bierze się tylko z popuszczania wału na obrotach. Mogło w każdej chwili odsprzęgnąć wał i miałbyś kuku-autosa :)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 cze 2014, o 00:24

Dziobanie w pionie bierze się ze zbyt niskich obrotów.
U ciebie problem jest wydaje mi się z wibracjami przenoszonymi na żyro. Nic nie poradzisz jak testować izolację. Blaszka ma tłumić niższe wibracje i raczej ją się stosuje w spalinach i większych elektrykach. Spróbuj latać bez gąbki , z pojedynczą i z przekładką gąbka-blaszka-gąbka.
A na początek proponuję przypiąć trytrytką żyro do kadłuba.
Aż znajdziesz układ dla tego modelu najlepszy.

Spróbuj też przełożyć kulkę na serwie ogona o oczko bliżej osi. Po tej zmianie trzeba od nowa testować GAIN.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 5 cze 2014, o 11:21

Wiem wiem Sławku :) A teraz jeszcze przerabiam '500' na 8S, przy tych mocach mogłoby szybko puścić i byłaby chwilowa depresja jeśli coś by się uszkodziło :x :roll:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 5 cze 2014, o 15:57

Kosmo pisze:A teraz jeszcze przerabiam '500' na 8S
dżizas :!: a po co?

PS: jaki zamierzasz stosować napęd tj silnik+pakiety?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 5 cze 2014, o 15:59

Gmeracz pisze:Dziobanie w pionie bierze się ze zbyt niskich obrotów.
z całym szacunkiem Gmeraczku ale niskie obroty tylko wywołują dziobanie a nie są jego pierwotną przyczyną. Przyczyną dziobania jest złe podłużne wyważenie i wyregulowanie modelu.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 5 cze 2014, o 22:15

Bo mocy mi brakuje :)
U mnie wszystko lata na wyższym napięciu, 250 lata na 4S, 450 na 6S a 500 będzie na 8S.
Dobijam właśnie ostatnie trzy pakiety, więc jeszcze chwilę polatam na 6S a później przeróbka :D
Dlaczego? Na 6S na dobrych pakietach jest moc, ale i tak bez porównania do 8S, i niestety na 6S przy wysokich obrotach pakiety cierpią i krótko żyją. Latam na obrotach 2850 - 3000.
Już z dwa miesiące studiuje HF i czytam posty odnośnie T-reksów 500 na 8S.

Set up mam już gotowy, tj:
Silnik Scorpiona http://www.flying-hobby.com/scorpion-br ... 11530.html
Regiel Castla 100A, 75A raczej by wystarczył, ale wolę mieć zapas, tym bardziej że wielkością są prawie takie same http://www.flying-hobby.com/phoenix-edg ... 11933.html
Pakiety 2200 mAh 4S, jeszcze nie zdecydowałem jakiej firmy....

I wtedy będzie to latać tak jak powinno :D
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 cze 2014, o 08:31

Podoba mi się ta koncepcja. Jak będziesz się zbliżał do zakupów daj mi znać to ściągniemy dublecik...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 6 cze 2014, o 11:57

Nie ma problemu Grzegorz :)
Myślę, że będziesz zadowolony z takiej przeróbki, szczególnie z faktu, że pakiety pożyją dłużej :)
Awatar użytkownika
kyl1000
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 06-06-2011
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: kyl1000 » 13 cze 2014, o 23:01

Miałem ostatnio też problem z dziobaniem ogona po założeniu łopaty które zbyt ciasno wchodziły w okucia.
Pomimo ich lekkiego skręcenia nadal były zamocowane zbyt ciasno i to powodowało w tym przypadku dziobanie ogona.
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 19 cze 2014, o 17:38

Przepraszam, że długo nie odpisywałem ale zrobiłem mała przerwę z grzebanie w heliku (głównie dlatego, że czasu trochę mało). Generalnie to zabawa z gainem i zmiana odległości kulki snapa nic nie dała. Zamierzam rozłożyć cały ogon, wymienić łożyska, wałek ogonowy (wg mnie jest prosty ale może coś z nim jest nie tak) i ponownie spróbować. Jak to nie zadziała wymienię żyrko. Przerwa mi chyba dobrze zrobiła bo nabieram chęci to pogrzebania przy heliku. Jak zbiorę wszystkie potrzebne części i wygospodaruję trochę czasu na zabawę śrubokrętem to dam znać czy coś to pomogło.

P.S. Helik nie dziobie. Problem tkwi w oscylacjach ogona prawo-lewo.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 31 lip 2014, o 13:32

Wczoraj złapałem trochę czasu i rozebrałem ogon. Wymieniłem skrzynkę ogonową przednią (w ramie), wróciłem przy okazji do ori belki ogonowej (ta z HK słabo wygląda ;D), wymieniłem łożyska w tylnej belce ogonowej oraz do wymiany poszedł wałek ogonowy tak na wszelki wypadek. Do tego dzisiaj zauważyłem jeszcze, że kulka i ramię kontroli skoku ogona były trochę wytarte w miejscu styku więc też poszły do wymiany.

Po tym wszystkim wibracje są mniejsze a ogon chodzi teraz już zupełnie bez żadnych oporów. A mimo to ogon nadal "poszarpuje" a serwo się grzeje (po krótkim zawisie jest po prostu gorące). Gorące serwo i nierównomierne szarpnięcia ogona sugerowałyby opory w pracy ogona ale po odpięciu serwa ogon ślizga się od samego potrząśnięcia helikiem wiec już nie wiem co o tym myśleć ;/
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 31 lip 2014, o 13:54

Może uszkodzone serwo ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
kyl1000
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 83
Rejestracja: 06-06-2011
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: kyl1000 » 31 lip 2014, o 13:58

Wymień łożyska w okuciach wirnika ogonowego, może tu jest problem
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 31 lip 2014, o 14:47

Jak zweryfikować czy serwo jest uszkodzone? Na ziemi wszystko jest w porządku. Na ziemi podczas wkręcania na wysokie obroty trochę się trzęsie ale to raczej wina tego, że cały helik sie na ziemi trochę trzęsie i żyrko nim porusza.

Co do okuć to śmigają gładko i niedawno je skręcałem, żeby wymienić hub wirnika ogonowego i nieczego niepokojącego nie zauważyłem.

Dodam jeszcze, że w normalu ogon trzyma normalnie i przy idlu na płaskiej niskiej krzywej na poziomie 30-40 (skala -100 do 100) też trzyma normalnie. Ale latanie w normalu albo przy tak niskiej krzywej to nic przyjemnego ;/

EDIT:

A czy jest taka możliwość, że wibracje zakłócają pracę serwa? Można je jakoś odseparować jakimiś podkładkami czy czymś w tym stylu?
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 4 wrz 2014, o 15:17

Post pod postem ale piszę bo od czas udo czasu zaglądam do heli i tym razem znowu znalazłem chwilę i chyba postawiłem diagnozę. Powodem wibracji, które zakłócają pracę żyrka a w konsekwecji serwa ogonowego jest zespół okuć ogonowych z hubem. Kiedy zdejmuję okucia to wibracje są wyraźnie mniejsze ale dziwne jest to, wibracje występują głównie kiedy dam drąga w lewo (ślizgacz ogonowy idzie w stronę skrzynki ogonowej). Czy jest na to jakieś sensowne wytłumaczenie? Może ma to związek z czymś innym niż samymi okuciami? Zastanawiam się teraz czy nie zamówić okuć ogonowych Aligna i mieć spokój. Ale nie chcę żeby się okazało, że pochopnie podjąłem decyzję i zostanę z dodatkowymi okuciami i nadal z nierozwiązanym problemem.

P.S.

W poszykiwaniu wibracji przeprowadziłęm procedurę, która znalazłem jakiś czas temu w internecie.
1. Najpierw odsunąłem silnik od zębatki i sprawdziłem czy to on nie powoduje wibracji.
2. Podpiąłem silnik do zębatki głównej ale z wału zdjąłem głowicę.
3. Następnie założyłem głowicę na wał.

Wszystko odbyło się z podłączonym ogonem i wibracje występowały. Dopiero po zdjęciu okuć ogonowych serwo ogonowe przestało się ruszać.
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości