Moim zdaniem to pewnie uproszenie wynikajace z:
- roznicy w kosztach produkcji
- byc moze nieistotnie (dla modelu) wiekszego zuzycia pradu
- byc moze wiekszej odpornosci (duze z zalozenia maja nie kretowac, male juz tak

)
Oraz z tego ze latamy w idlu.
W duzych smiglowcach jest jak nabardziej inacze. Cyt z wiki:
Łopata wirnika nośnego posiada kształt smukłego płata, który obracając się z dużą prędkością wytwarza siłę nośną i umożliwia sterowanie śmigłowcem.
Przekrój łopaty wirnika nośnego ma kształtprofilu lotniczego. W początkowym okresie rozwoju wiropłatów na profile łopat wirników nośnych były stosowane profile symetryczne (np. NACA 0012, NACA 0015…). Obecnie, z uwagi na dążenie do uzyskania lepszychosiągów, na długości łopaty stosuje się różne (skręcenie aerodynamiczne), odpowiednio dobrane profile niesymetryczne. Najczęściej – z uwagi na technologię procesu produkcji – łopaty posiadają dwa profile, z których jeden na odcinku od nasady do ok. 0,7 długości promienia. W rzucie z góry łopaty mają kształt prostokątny, przy czym mogą mieć różne końcówki:
z eliptyczną owiewkątrapezowąze skośnymi krawędziami natarcia i spływutzw. BERP (British Experimental Rotor Program); np. śmigłowiec Westland Lynx
Łopata wirnika nośnego posiada takżeskręcenie geometryczne polegające na tym, że nasada łopaty posiada inny (większy) kąt nastawienia niż jej końcówka.