Hydepark - czyli bardzo brudny brudnopis (idealne miejsce na bzdury :) )

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 lip 2014, o 15:17

zobacz w HK tam masz wyszukiwarkę po wymiarach i wszytskich innych parametrach:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/li ... ration.asp
Helikoptery
Raadley
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 0
Rejestracja: 18-07-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: Raadley » 20 lip 2014, o 16:26

Dzięki za stronę ale ja się na tym kompletnie nie znam i chciałbym żeby mi ktoś zaproponował jakiś konkretny akumulator i powiedział czy da się go ładować ładowarką do tego helikoptera. Znalazłem niby taki (http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... duct=38203), wydaje się, że wszystko się zgadza. 7.4V, 2100mAh, wejściówki widzę że takie same jak firmowa bateria do helikoptera. Zastanawia mnie wartość, która wynosi 6-10C. To jest jakaś wartość pojemności przy stałym rozładowywaniu ? Nie wiem jak na to patrzeć. Mógłby ktoś pomóc ?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 lip 2014, o 16:29

To co podałeś to jest pakiet do awioniki a nie zasilający silnik.

Dla akumulatora i jego zastosowania ważne są cztery parametry
- wymiary
- max prąd rozładowywania
- ilość cell czyli napięcie pracy
- pojemność

podeślij wymiary tego co masz, najlepiej zdjęcie
Helikoptery
Raadley
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 0
Rejestracja: 18-07-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: Raadley » 20 lip 2014, o 16:35

To jest identyczny jak ten akumulator (http://rcsport.pl/helikopter-9053-volit ... 9053-.html). Wszystkich jego parametrów jakoś nie mogę znaleźć.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 lip 2014, o 16:37

ale podeślij wymiary. na oko to 18650: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... p-1-e-0718
Helikoptery
Raadley
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 0
Rejestracja: 18-07-2014
Podziękował: 1 raz

Postautor: Raadley » 20 lip 2014, o 16:46

6,5 cm długości, 3,5 cm szerokości (te dwa paluszki obok siebie).
Edit:
Tak w zasadzie to w jakim celu potrzebne są wymiary ? Bo tam zmieści się bateria nawet trochę większa. Uda mi się ją przymocować stabilnie.
Edit:
Jeśli to 18650 oznacza że ten jeden paluszek ma 1,8 cm średnicy i 6,5 cm długości to się zgadza. Powinno mi wyjść 3,6 cm, nie zmierzyłem dokładnie :D
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 lip 2014, o 18:14

jak będzie miał wymiary to sobie dopasujesz coś z hk z linku, który Ci przesłałem.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 21 lip 2014, o 20:13

W sumie to nie wiem o co kaman bo w drugim poscie dostales odpowiedz na talerzu.

Wojtek, jak sie wlacza ta wyszukiwarke w sklepie?? Ja zawsze uzywalem rcsearch zeby korzystac z "wyszukiwania zaawansowanego"/po parametrach... :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lip 2014, o 16:12

od jakiegoś czasu jest tez na głównej stronie: Battery heaven
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 19 sie 2014, o 13:32

Człowiek polatałby sobie a tu znowu do roboty zaganiają. Panowie, jako główny użytkownik kanapy, zostałem wyznaczony na ochotnika do jej wyczyszczenia.
Macie jakieś doświadczenia ze skórą?

Z lenistwa przekleje jedynie link do forum, gdzie wrzuciłem szczegóły...
TUTAJ O MOICH ROZTERKACHACH
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 19 sie 2014, o 21:33

Ja używam magicznych gąbek Jana Niezbędnego.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 19 sie 2014, o 23:42

A jakieś detegenty też?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 20 sie 2014, o 10:42

Tylko wodę, a potem na sucho.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 21 sie 2014, o 18:58

Hejka wszystkim po wakacjach! Tego lata trochę poszybowcowałem... naszło mnie zbudować coś samemu i zaczęło się studiowanie wszystkiego raz jeszcze a jak wiecie - im dalej w las tym więcej drzew... Profile skrzydła, kąty, zwichrowania i cała reszta spowodowała wiele nieprzespanych nocy...
Wszystkie rozmyślania na temat kształtu i formy profila skrzydła powodują niezły ból głowy.
Mam dobre pytanko do śmietanki tego forum :nw: - dlaczego łopaty w heliku są tak beznadziejnie "aerodynamicznie" wykonane?
Łopata powinna przecież zmieniać swoj kształt wzdłuż swojej osi by uzyskać jednakową nośność na całej długości, tzn przy głowicy (gdzie prędkość obrotowa jest mniejsza niż na końcówce) łopaty powinny być albo szersze albo grubsze, albo jedno i drugie razem.
Teraz zastanawiam się czy to obniżenie kosztów produkcji czy poprostu jeszcze czegoś nie wiem... :wall:

pozdro!
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 22 sie 2014, o 05:00

Moim zdaniem to pewnie uproszenie wynikajace z:
- roznicy w kosztach produkcji
- byc moze nieistotnie (dla modelu) wiekszego zuzycia pradu
- byc moze wiekszej odpornosci (duze z zalozenia maja nie kretowac, male juz tak :) )
Oraz z tego ze latamy w idlu.

W duzych smiglowcach jest jak nabardziej inacze. Cyt z wiki:

Łopata wirnika nośnego posiada kształt smukłego płata, który obracając się z dużą prędkością wytwarza siłę nośną i umożliwia sterowanie śmigłowcem.

Przekrój łopaty wirnika nośnego ma kształtprofilu lotniczego. W początkowym okresie rozwoju wiropłatów na profile łopat wirników nośnych były stosowane profile symetryczne (np. NACA 0012, NACA 0015…). Obecnie, z uwagi na dążenie do uzyskania lepszychosiągów, na długości łopaty stosuje się różne (skręcenie aerodynamiczne), odpowiednio dobrane profile niesymetryczne. Najczęściej – z uwagi na technologię procesu produkcji – łopaty posiadają dwa profile, z których jeden na odcinku od nasady do ok. 0,7 długości promienia. W rzucie z góry łopaty mają kształt prostokątny, przy czym mogą mieć różne końcówki:

z eliptyczną owiewkątrapezowąze skośnymi krawędziami natarcia i spływutzw. BERP (British Experimental Rotor Program); np. śmigłowiec Westland Lynx

Łopata wirnika nośnego posiada takżeskręcenie geometryczne polegające na tym, że nasada łopaty posiada inny (większy) kąt nastawienia niż jej końcówka.
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 22 sie 2014, o 08:55

Tylko że duży ciąg pod samą głowicą byłby przysłaniany przez model - kabinkę i ramę. Może po prostu zwiększanie powierzchni w tym miejscu nic nie daje.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 22 sie 2014, o 10:02

Właśnie, można gdybać i główkować, dla tego zwróciłem się do fachowców... Może były robione jakieś testy, badania, może istnieją już gotowe teorie o których nie wiemy...
Pomyślcie tylko, gdyby łopata miała jednakowe noszenie na całej swojej długości, to ile razy wzrosła by sprawność takiej maszyny.
Zobaczcie jak skonstruawane są śmigła w elektrowniach wiatrowych - tam chodziło o wydajność, to widać.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 22 sie 2014, o 13:54

A moze to zmowa milczenia heli-producentow zebysmy wieksze pakiety kupowali? ;)
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 22 sie 2014, o 15:13

Sam nie wiem co myśleć, sprawa jest ciekawa...
Do tego jeszcze profil belki ogonowej w kształcie lezki, kabinka tak samo bardziej opływowa dla strugi od wirnika. O ile mniejsze silniki i pakiety można użyć dla tej samej wydajności którą mamy teraz?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sie 2014, o 11:38

Nie mam zielonego pojęcia, ale moge przypuszczać, że różnice były by na tyle niewielkie, że cała zabawa mogłaby nie być warta świeczki.
Przykład: wolę latać kilka-kilkanaście (?) sekund krócej i wymieniać przykłądowo belke ogonową o jeden raz na 3 potencjalne możliwości rzadziej. Zakładam, że belka okrągła jest najodporniejsza, bo łezkowata od płaskiej strony byłaby znacznie bardziej podatna na złamanie.
Kabina: musiałaby być pewnie wtedy dość szeroka - pewnie kwestia estetyki i marketingu
Łopaty: moim zdaniem (nie popartym wiedzą) to kwestia kosztów produkcji...

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość