Align RCM-BL500M brushless motor (upgrade do T-Rexa 500)

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 10 sie 2010, o 10:02

Mój Rzecznik powiedział już wszystko w tym temacie... Warto dodać, że zamówiłem także pakiet. Fakt, brakuje tylko "modelu właściwego" ;)
Jak całość gratów do mnie dojedzie / doleci, wrzucę fotki.

Ale proponuję nie offtopować, wracamy do Aligna 500M.

Thx
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 11 sie 2010, o 00:00

Ale proponuję nie offtopować, wracamy do Aligna 500M.


Co to znaczy nie offtopowac ?
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 sie 2010, o 01:55

A ja tam nie wiem jak się ma Alignowski silnik, ale używam Scorpionów i te mają się dobrze.
Tylko mniejszym do 450-tki zrobiłem w tym roku ponad 180 lotów nie żałując sobie, a silnik nie przejawia żadnych oznak zużycia. Owszem, smaruję co 30-40 lotów łożyska i tyle.

Skąd teoria o ich prądożerności?

Za to Aligna 430XL to ukręciłem po chyba 15-tu lotach. Poszedł wał i był autos, na szczęście z przelotu.
Więcej tego badziewia nie kupię. Jak qrde może się wał ukręcić? I to nie bity, funkiel nówka? Przecież to nie silnik od wiatraczka do samochodu :gas:
Wątpię czy był w ogóle hartowany...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 11 sie 2010, o 09:19

Max S pisze:Ale proponuję nie offtopować, wracamy do Aligna 500M.


Co to znaczy nie offtopowac ?


Sorry za "potworka językowego": off-topic (zejście z tematu).
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 11 sie 2010, o 10:30

Luke Skywalker pisze:
Max S pisze:Ale proponuję nie offtopować, wracamy do Aligna 500M.


Co to znaczy nie offtopowac ?


Sorry za "potworka językowego": off-topic (zejście z tematu).
Ł.



Hmmmmm ok teraz rozumie :hammer: myslalem ze to jakies nowe slowo polskie dzieki za wyjasnienie :D



Ps.
Jak mi ktos zdradzi tajemnice jak wstawic zdjecia tutaj to moge pokazac jak wal i lozysko rozwalone wyglada mam ich kilka w tym do 500M :(
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
termofor
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 23-07-2010

Postautor: termofor » 9 wrz 2010, o 08:09

Korzystajac z okazji ,ze mowa tu o mocniejszych silnikach do 500 pozowole skorzystac z wiedzy bardziej doswiadczonych w elektro..Posiadam na polce taki silnik Tonic-X Z30A 1110kv...pewnie to samo co ZPower...pytanie brzmi czy ten silnik wpasuje do t-rexa 500..? Jesli tak to co z zebatka..? No i z sensem calej operacji..?
GAUI HURRICANE E550-(FOR SALE )
T-Rex 500
T-Rex 600N LE
JR X9503
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 9 wrz 2010, o 08:20

termofor pisze:Korzystajac z okazji ,ze mowa tu o mocniejszych silnikach do 500 pozowole skorzystac z wiedzy bardziej doswiadczonych w elektro..Posiadam na polce taki silnik Tonic-X Z30A 1110kv...pewnie to samo co ZPower...pytanie brzmi czy ten silnik wpasuje do t-rexa 500..? Jesli tak to co z zebatka..? No i z sensem calej operacji..?

Z30A jest raczej do 600 niż 500 - do 500 to Z15A 1650 jest idealny.
1. Z30A ma średnicę 43mm a Z15A (500) 33mm więc może zajść konieczność piłowania ramy
2. Z30A ma długość 61mm a Z15A 51mm co przy jego średnicy oznacza rozcięcie podłogi (wycięcie "opaski" na silnik) co wpłynie na sztywność ramy.
3. Z30A ma 1110kV a Z15A 1650 więc zębatka musiałaby być o 50% większa. Pytanie czy można kupić zębatkę 20-25T na taki wał o tym module zęba
4. no i Z30A jest o dobre 140g cięższy.
Generalnie na pewno się da ale czy to będzie sensowna przeróbka to już nie wiem... Reasumując - każdy eksperyment daje nam nową wiedzę i warto je robić ale w tym przypadku jest zbyt dużo nieodwracalnych zmian w kadłubie...

Z drugiej strony ja w SM-ie (klasa 600) mam silnik od klasy 700 i świetnie (jak na moje potrzeby i umiejętności) lata ale tu jest inna koncepcja mocowania silnika stąd takie eksperymenty są łatwiejsze.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
termofor
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 23-07-2010

Postautor: termofor » 9 wrz 2010, o 12:18

No to wszystko wiadomo....wiec skoro Align 500M taki awaryjny to chyba pozostaje skorpion..3026 1600kv ?
GAUI HURRICANE E550-(FOR SALE )
T-Rex 500
T-Rex 600N LE
JR X9503
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 9 wrz 2010, o 12:23

termofor pisze:No to wszystko wiadomo....wiec skoro Align 500M taki awaryjny to chyba pozostaje skorpion..3026 1600kv ?

Dlaczego? Jeśli już masz coś kupować to może być ten Z15A. Mam taki Z-Power i jestem bardzo zadowolony. Przyznaję że coś mu się stało z dolnym łożyskiem bo się poprzesuwały kulki i zaczął nieładnie pracować ale po uporządkowaniu kulek na miejsce znów jest ok.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
termofor
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 16
Rejestracja: 23-07-2010

Postautor: termofor » 9 wrz 2010, o 13:49

A ktos w Polsce sprzedaje Z-Power..?
GAUI HURRICANE E550-(FOR SALE )
T-Rex 500
T-Rex 600N LE
JR X9503
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 19 wrz 2010, o 05:50

sqymon pisze:jak sie okazuje A wypuszcza coraz więcej bubli, fani marki w koncu muszą przełknąć łyżkę dziegciu...


Ja jestem fanem A i nie mysle abym musial przelknac lyzke dziegciu bo?
Buble wypuszczaja wszyscy wlaczajac najbardziej renomowane marki przyklad w clubie gosc uwielbia kontronik ESC mial ich do tej pory 7 czy 8 $ 600 sztuka jeden sie z fajdal po trzecim locie i zalatwil 3500 Dolarow helika I to na dobre. Drugi K ESC puscil wysokie napiecie na serva (futaba Brushless) gyro i rx ponad $1000 szkod przy pierwszym podlaczeniu a ludzie twierdza ze K jest najlepszy a tak nawiasem mowiac to A od poczatku mial slabe lozyska w silnikach jak I pare innych Hobby produktow ale problemy maja wszystkie marki :dk:


sebono pisze:Obiecuję wstawić foty twego zacnego zużytego wału z twego wysłużonego ( pewnie z 600 pakietów :P ) 500 M ;] Luki .Pzdr



Rozpadly mi sie lozyska w kilku silnikach 500M i 600 M i moge pokazac jak wygladaja te zasra?. Lozyska



1 od lewej 600M wytrzymal 70 ?80 pakietow, 2 od lewej 500M wytrzymal 6 pakietow, 3 od lewej 500M wytrzymal 60+ pakietow, 4 od lewej 650L wal sie ukrecil po 5 locie (Align wymienil na nowy)
obecnie w helikach mam 600M I 500M ktore lozyska sa na wykonczeniu z tym ze teraz dodaje olej co 5 lotow I na kazdym mam juz 100+ pakietow :D . Plusem w calej sytuacji jest ze teraz mozna dokupic waly do tych silnikow :rotfl:

Obrazek


Kulki sie zatarly no i walek zaczol sie obracac w lozysku :wall:

Obrazek


No i wreszcie Align wypuscil nowe wersje powyzszych silnikow miejmy nadzieje ze nizsza temperatura pracujacego silnika i mniejsze wibracje zmniejsza tempo zuzycia lozysk :) .

Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość