PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
szuli
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 2 razy

Postautor: szuli » 27 paź 2014, o 23:22

wojtekr pisze:przede wszystkim daj ujemne kąty: 20, 30, 50, 75, 100- na przykład. A potem oderwij się i jak będzie za nerwowy to zmieniaj

Problem w tym, że już przy krzywej skoku 40-50-70-90-100 miałem problem z "twardymi" przyziemieniami (jeśli tak można je nazwać na trawie) ale to też mieszanka strachu przed obrotami i że coś przy okazji rozwalę... W symulatorze wychodzi mi to lepiej ;)
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 27 paź 2014, o 23:22

Ja bym ustawił
Skok
40 40 50 75 100 aby od razu się przyzwyczjać do wiszenia powyżej połowy drąźka.
W ostatecznosci 40 50 60 80 100
Gaz
0 50 50 60 80
Czyli rozruch między pierwszymi punktami, zawis około 60% i krzywa nie za mocno pochylona w okolicach zawisu aby model nie wachlował obrotami i max 80 powinno wystarczyć ale to bedzie zależeć od pinionka i silnika.
Jak obroty za małe to podnosisz całą krzywą, np:
0 55 55 65 85
Jeśli silnik przydycha jak zwiększasz kąty to krzywą robisz bardziej stromą, np:
0 50 50 65 90

Krzywa skoku moze się zaczynać od 50 ale helik będzie bardzo powoli opadać , a prz silniejszym wietrze może być problem z zejściem.
Dla ochrony przed nerwowym pchaniem drążka w dół mozesz zrobić tak:
45 40 50 75 100
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 28 paź 2014, o 08:09

Edit. Dobra, nie było pytania :oops:
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 28 paź 2014, o 09:26

A czy żeby te krzywe skoku w ogóle coś znaczyły, to nie powinno przede wszystkim paść najpierw pytanie, czy są prawidłowo i symetrycznie ustawione kąty łopat? :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 28 paź 2014, o 09:38

Kenobi36 pisze:Ja bym ustawił...


Krzysiek... Chapeau bas!
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 28 paź 2014, o 09:45

Nie wiem czy mi ubliżasz czy też nie :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 28 paź 2014, o 10:07

Kenobi36 pisze:Nie wiem czy mi ubliżasz czy też nie :-)

Haha miałem nadzieję, że załapiesz!
Uwierz mi, siedzę na nudnym szkoleniu w pracy i co spojrzę na Twojego avatara, banan powraca
Tylko reszta dziwnie na mnie patrzy...
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
szuli
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 43
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 2 razy

Postautor: szuli » 28 paź 2014, o 10:40

przemek pisze:A czy żeby te krzywe skoku w ogóle coś znaczyły, to nie powinno przede wszystkim paść najpierw pytanie, czy są prawidłowo i symetrycznie ustawione kąty łopat? :)


Są - ustawiane przyrządem... Przy 50% mam 0 stopni...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 28 paź 2014, o 10:45

SeKLeS pisze:
Kenobi36 pisze:Nie wiem czy mi ubliżasz czy też nie :-)

Haha miałem nadzieję, że załapiesz!
Uwierz mi, siedzę na nudnym szkoleniu w pracy i co spojrzę na Twojego avatara, banan powraca
Tylko reszta dziwnie na mnie patrzy...


Ma się tych idoli których się naśladuje :-)
Obrazek
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 paź 2014, o 13:11

Różne kombinacje w Waspie przeprowadzałem zarówno z krzywą gazu jak i skoku .
Najbardziej się sprawdziły krzywe dla Normal - gaz 0;25;50;75;100 , skok 40;47;55;63;70 , co dało kąty -2; +5;+11 . Do zawisów i lotów postępowych są w sam raz .
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 28 paź 2014, o 16:21

bejo pisze:Różne kombinacje w Waspie przeprowadzałem zarówno z krzywą gazu jak i skoku .
Najbardziej się sprawdziły krzywe dla Normal - gaz 0;25;50;75;100 , skok 40;47;55;63;70 , co dało kąty -2; +5;+11 . Do zawisów i lotów postępowych są w sam raz .

Kolego jak mierzyłeś kąty w tym maluchu?
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 paź 2014, o 16:58

Sposobem Kolego .
Obrazek
Porobiłem szablony z tekturki .
Obrazek
A tak mierzyłem . Kąt dodatni .
Obrazek
I kąt ujemny.
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 28 paź 2014, o 18:11

Spryciula, ale jest jedno ale... Masz pewność, że wał jest prostopadle do podłoża, na którym stoi model oraz opierasz kartonik?
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 paź 2014, o 19:16

Tak , zębatka główna jest równolegle do płóz . Czyli stawiając helika na np. blacie stołu mam pewność że wał jest prostopadle do blatu . Przed pomiarem kątów ustawiam w apce w krzywej skoku wartość kąta 0 stopni . Następnie odchylam obie łopaty do tyłu i sprawdzam czy obie końcówki są na tym samym poziomie . Jeżeli tak to oznacza to że jest dokładnie kąt zerowy . Potem rozkładam łopaty jak na zdjęciu i podkładam pod końcówkę łopaty tekturkę z kątem zerowym . Jak wszystko się pokrywa to przystępuję do pomiaru kątów .
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2015, o 10:49

aikus pisze:Gratulacje Miruuu!

Oj tam oj tam. U mnie te statystyki trzeba troche inaczej liczyć, bo o ile heliki są dla mnie totalnie nowe, to jednak kilka lat nadajnik w łapach leży. Nauka latania helikopterem - nie ukrywam - idzie mi tak jakbym dopiero z rc zaczynał (byś widział jak mi łapy drżały, hehe), ale przy samolotach nauczyłem się już oscylowania w sensownym przedziale ryzyka. Jak to się ładnie nazywa - nie przeskakiwania etapów. Jak do tego doliczyć tegoroczne szczęście, które intensywnie eksploatuje, to tak by wychodziło :)

aikus pisze:I znowu nie polatales Protosem ...
Ale spoko, co sie odwlecze to nie uciecze.
;)

Dokładnie. Za tydzień może się uda... Chociaż musisz liczyć sie z ryzykiem... Bo jak już go podniose, będziesz potem dostawał po 2 maile dziennie z zapytaniem czy nie planujesz go sprzedać :lol:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16279
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1770 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 2 lut 2015, o 11:17

miruuu pisze:[...]
Dokładnie. Za tydzień może się uda... Chociaż musisz liczyć sie z ryzykiem... Bo jak już go podniose, będziesz potem dostawał po 2 maile dziennie z zapytaniem czy nie planujesz go sprzedać :lol:



Ustawie sobie autorespondera o tresci, uwaga: "Nie."

:D:D

@Kenobi: Pewnie ze jestes kiepskim pilotem. Zawsze jak patrze jak latasz to sie zastanawiam "Kto to widzial, zeby tak helikopter latal?!?! Czy on by nie mogl normalnie??"
;)
:rotfl: :rotfl:
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 2 lut 2015, o 11:32

A propos etapów. W heli kojarzę, ale w samolocie? Moim parapetem pierwszy lot zrobiłem w stylu start od siebie i lądowanie do siebie-poszło elegancko. W drugim była już kapota, zgięta goleń przednia i wał silnika. Niestety chwilę mi zajęło, aby dojść do wniosku, że w tej konfiguracji na trawiastym lotnisku ni dy rydy...
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2015, o 11:57

No ja w samolotach nie miałem łatwo :) Do tej pory pamiętam jak wylatałem pierwszy pakiet... do końca :masakra:
Do tego dochodzi różnica między lataniem a lataniem i tu schody się zaczęły największe jak już poczułem sie super pilotem bo poleciałem, przetrzymałem i wylądowałem :hammer: W sumie systematycznie krecić samolotami przestałem dopiero jak nauczyłem się oceniać ryzyko i zacząłem odpuszczać sobie sytuacje 50/50 :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16279
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1770 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 2 lut 2015, o 12:32

Samolotami lata sie inaczej...
Wielu mowi, ze latwiej, ale tak naprawde to jest tak, ze łatwiej jest latac jak sie juz lata.
A poczatki w samolotach sa TRUDNIEJSZE.

W heliku jak nie umiem latac to unosze delikatnie, nie wykonuje zadnych gwaltownych ruchow, z podwoziem treningowym i w razie jak widze, ze nie panuje - siadam. Koniec i kropka. Nic sie nie dzieje.

A w samolocie? Moge go rzucic bez silnika w trawe, zeby zobaczyc jak szybuje... raz, drugi, trzeci... ale w koncu musi nadejsc ten moment kiedy musze poprostu poleciec i wtedy juz nie ma bolca - musze sie ogarnac, musze wyczuc, nie wolno mi pomylic kierunkow... Musze opanowac na tyle, zeby polatac i w miare miekko wyladowac.
No nikt mi nie powie, ze to jest latwiejsze niz pierwsze krotkie niesmiale zawisy w heliku.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 2 lut 2015, o 13:26

Ja to widzę podobnie, ale trochę inaczej :lol:

Może wypunktuje moje przemyślenia bo są kilku wątkowe ;)

1. Generalnie porównywanie samolotów do helikopterów jest trochę jak porównywanie jabłek z gruszkami z bardzo wielu powodów.... i opinii w tym zakresie będzie tyle co ludzi i ich preferencje... więc absolutnie nie upieram sie przy moim podejściu.

2. Jak porównywać poziom trudności pomiędzy tymi modelami to moim zdaniem należy najpierw sprowadzić je do wspólnego mianownika...
a) poziom trudności pilotażu (łatwy samolot do łatwego helika, trudny samolot do trudnego helika)
b) trudność budowy modelu (czyli wszystkie aspekty związane z prawidłowym ustawieniem)
c) koszty (żeby równie poważnie lub niepoważnie traktować oba modele)
d) kretoodporność (bo niewątpliwie wpływa dygotanie palców przy pierwszych próbach latania).

3. Porównanie 450tki do piankowca jest troche nieadekwatne moim zdaniem.
a) piankowiec vs...
Jeśli mówimy o piankowcach, czyli bardzo prostych, tanich, wiele wybaczających i kreto(jak i idioto)odpornych modelach to porównujmy je do helików w analogicznej klasie. Ja bym postawił tutaj mikro wltoysa, którego z równym bezstresem weźmiemy do łapy i będziemy tak długo tłuc dopóki nie nauczymy się nad nim panować. Będzie tanio, bezstresowo, raczej bezpiecznie... Dla mnie to jest porównywalne.

b) 450 vs....
No właśnie. Jeśli mówimy o 450tce lub większym modelu 6 kanałowym, czyli jakby nie patrzeć z punktu widzenia różnych modeli helikowych i helikopodobnych, o modelu zaawansowanym, trudniejszym technicznie, drogim i łatwo kretowalnym, to porównajmy go również do porządnego modelu samolotu. Na przykład do akrobata konstruktyjnego 1,4m lub większego. Jestem bardzo ciekawy od czego "statystyczny" pilot wolałby rozpocząc naukę. Czy pierwszy pakiet wolałby oblatać porządnym samolotem czy porządnym helikiem. Porównuje heli 6ch do akrobata konstrukcyjnego ponieważ moim zdaniem to analogiczny pułap jeśli chodzi o te modele w swoich rodzajach.

Nie chce się mądrzyć bo ciężko porównywac modele którymi lata się dobre 5 lat do tych którymi "lata" się od wczoraj :masakra: Ale uważam, że jak porównywać modele to te w podobnej kategorii. Gdybym miał wylatać pierwszy w życiu pakiet dobrym helikiem lub dobrym samolotem zdecydowanie wolałbym helika. Przy heliku mógłbym próbować wisieć, chociaż ten metr nad ziemią z holdem pod palcem i byłaby szansa że nie zniszczę doszczętnie. Pierwszy lot porządnym (a nie styropianowym) modelem samolotu zakończyłby się torbą rozpałki do grilla.

A teraz bijcie za słowa me... :swir:

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość