WLtoys - V977

Wszystkie maluszki do polatania w domu i w hangarze. Chociaż wiele z nich potrafi też poszaleć na dworze...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 27 lut 2015, o 15:16

Zrobiłem małe "przemeblowanie" w apce mego Waspa . I teraz mam :
krzywa gazu dla Normal... 0;40;65;85;100
dla Idle....................100;93;85;93;100

krzywa skoku dla Normal... 35;40;45;55;65
dla Idle........................25;35;45;55;65

kąty dla Norma............... -5;-3;0;+6;+11
dla Idle........................-11;-6;0;+6;+11

Tak jest już dobrze . Włączam Normal ,rozkręcam wirnik , przełączam na Idle , startuję .Te -5 dla Normal jest jeszcze troszkę za dużo i muszę się przyzwyczaić aby przy lądowaniu lekko ściągać drążek poza środek by nie przyziemiać mocniej bo połamią się golenie w podwoziu .Wcześniej miałem -2 stopnie .
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 27 lut 2015, o 16:21

bejo pisze:http://www.dx.com/p/wltoys-v931-007-replacement-iron-main-shaft-for-v931-r-c-helicopter-silver-363584#.VO-nrfmG8d0
Z tego by wynikało że lipa z naszych przeróbek . :( V977 i Wasp chyba mają te same średnice wału (2,5mm) ? Na to wygląda że V931 ma wał grubszy o 0,5mm . Nie ma gdzie się upewnić na 100% .

Wal w V931 ma srednice 2.5mm,w podanym linku jest blad
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 27 lut 2015, o 17:39

Czyli można by zarówno w V977 jak i w Waspie . Tylko ten koszt ( ok. 115zł wszystkie części głowicy ).
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 27 lut 2015, o 18:24

bejo pisze:Czyli można by zarówno w V977 jak i w Waspie . Tylko ten koszt ( ok. 115zł wszystkie części głowicy ).

Nie zrozumialem do konca ,pisales ze zamowione i zwrot kasy bo nie dostales a miales statut -wyslane -jezeli tak to paczka przyjdzie ,ja mialem tak kilka razy jak PP wymagal 45 dni ,zwrot kasy i po 2miesiacach dostawa,teraz jak PP ma180 dni na roszczenie to nie spiesze sie ze sporami w BG daje im czas .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 27 lut 2015, o 19:13

Zamawiałem wszystkie części do głowicy V931 i parę części do Waspa . Przesyłka wyszła ale nie doszła . Nie zamawiałem drugim razem już tej głowicy tylko same części do Waspa . Przesyłka doszła w środę .

Tutaj jest link do tematu zamiany głowicy V977 i V931 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9000,d.bGQ
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 28 lut 2015, o 00:35

bejo pisze:Zrobiłem małe "przemeblowanie" w apce mego Waspa . I teraz mam :
krzywa gazu dla Normal... 0;40;65;85;100
dla Idle....................100;93;85;93;100

krzywa skoku dla Normal... 35;40;45;55;65
dla Idle........................25;35;45;55;65

kąty dla Norma............... -5;-3;0;+6;+11
dla Idle........................-11;-6;0;+6;+11

Tak jest już dobrze . Włączam Normal ,rozkręcam wirnik , przełączam na Idle , startuję .Te -5 dla Normal jest jeszcze troszkę za dużo i muszę się przyzwyczaić aby przy lądowaniu lekko ściągać drążek poza środek by nie przyziemiać mocniej bo połamią się golenie w podwoziu .Wcześniej miałem -2 stopnie .

Brzmi to trochę jakbyś lądował w normalu na zgaszonym silniku i to -5 ma jakiś tam wpływ..
Czyli w idlu wylądować nie ma bata :?: Ucz sie latać w idlu a jak masz miękki start to walnij w normalu trochę słabszego idla i LATAJ :twisted:
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 lut 2015, o 08:38

W Idlu też da się wylądować .Wtedy silnik wyłączam Holdem .
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2015, o 09:51

Ale kombinacje z tymi kątami. Ja pierdziu.
Ja mam w każdym trybie liniowo kąty identycznie ustawione.
Gaz w idlu1 prawie stały a w normalu do połowy rośnie a od połowy idle1. Idle2 jak idle1 tylko wyżej.
Ot cala filozofia. Heli lata.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2015, o 09:52

bejo pisze:W Idlu też da się wylądować .Wtedy silnik wyłączam Holdem .

I bez holda się da (zwłaszcza jak się myśli ze leci się w normalu jak ja :D). Przy ustawieniach jak wyżej.
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 1 mar 2015, o 09:38

Pisałeś Miruuu że do swego V977 kupiłeś większy silnik ogonowy i śmigło trójłopatowe . Zakładałeś to śmigło do helika? Dało to coś ? Też zamówiłem je sobie w Bg ale nie wysłali bo nie mieli na magazynie .
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2015, o 09:50

Na razie niczego nie zmieniałem. Śmigiełka mam różne, ale silniczek większy nie doszedł a śmigiełka mają za duże otwory na oskę tego stockowego.
Na razie więc latam jak jest bo przy moim umiejętnościach i tak słabość ogona nie ma żadnego znaczenia :)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 1 mar 2015, o 12:32

Wspominałem wcześniej że chciałem w Waspie zamontować głowicę trójłpatową . Tylko co to by dało ? No właśnie ?

Tutaj znalazłem coś takiego na zagranicznym forum. Angielskiego nie znam . A tłumacz jak to tłumacz .
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9000,d.bGQ
Ktoś tam próbował przełożyć cały wirnik z V977 do V931 . Z tego co zrozumiałem to helik nie chciał prawie wcale latać . Przekładali też łopaty z V931 do V977 . Łopaty te są dłuższe i węższe niż w V977 . Jeśli dobrze zrozumiałem to głowica trójłopatowa zwiększa ciąg i udźwig helika .
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 1 mar 2015, o 23:54

bejo pisze:Wspominałem wcześniej że chciałem w Waspie zamontować głowicę trójłpatową . Tylko co to by dało ? No właśnie ?

Tutaj znalazłem coś takiego na zagranicznym forum. Angielskiego nie znam . A tłumacz jak to tłumacz .
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9000,d.bGQ
Ktoś tam próbował przełożyć cały wirnik z V977 do V931 . Z tego co zrozumiałem to helik nie chciał prawie wcale latać . Przekładali też łopaty z V931 do V977 . Łopaty te są dłuższe i węższe niż w V977 . Jeśli dobrze zrozumiałem to głowica trójłopatowa zwiększa ciąg i udźwig helika .

Jezeli glowica z v977 do v931 to zeby zrownowazyc ciezar helika ,trzeba zastosowac wieksze lopaty i mysle tez trzeba zmienic glowice na bardziej wzmocniona np Walkera.
Ja do v930 zmieniam lopaty od Walkera v12od02s i glowice od walkera super FP(orginalne mocowania lopat w v930,v988 to wielkie G...)
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 3 mar 2015, o 17:08

Zdecydowałem się że sprawię sobie do biura v977tkę.
Przezornie chce zamówić jakieś części zapasowe i tutaj mam do was pytanie w co oprócz łopat, lipoli warto abym się na start zaopatrzył?
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 3 mar 2015, o 17:16

Nie wiem co "leci " w V977 ? Mam akurat Waspa . Ale może przydać się np. zębatka główna , belka ogonowa , mocowanie silnika ogonowego , podwozie , szpindel , śmigło ogonowe . Ja akurat te części kupowałem jako zapasowe do Waspa .
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 3 mar 2015, o 17:30

dzięki za info, czyli praktycznie dobrze "załatwić" sobie dawcę :D
Na szczęście w BG części nie są drogie...
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 3 mar 2015, o 18:51

Ja mogę Ci powiedzieć że sporo latam swoim 977 po mieszkaniu i mimo wielu (naprawdę wielu) kretów i spotkań z meblami nie popsułem za wiele.
Póki co wymieniłem jedną zębatkę (tę dużą) bo od ciągłego zakładania chyba się już za luźna zrobiła, jedną tarczę (połamałem kulki), wyszczerbiłem łopatę o żyrandol.
I to by było na tyle.
Tarczę mam już zamówioną z aluminium, ale jakoś długo idzie i przy okazji rozbiórki planuję wymienić łożyska na wale głównym.
Trochę popękała kabinka - została zreanimowana taśmą klejącą.

Nakupiłem tych klamotów razem z modelem, ale póki co - większość leży w pudełku ;)

Ogólnie mogę powiedzieć że model jest bardzo odporny.

Co do Li-Pol'i to dokupiłem 2 sztuki (razem mam 3) i na moje latanie wystarcza.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zbig
Stały bywalec...
Posty: 231
Rejestracja: 02-01-2015
Lokalizacja: Montreal-Kanada
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: zbig » 3 mar 2015, o 19:26

Xeo pisze:Zdecydowałem się że sprawię sobie do biura v977tkę.
Przezornie chce zamówić jakieś części zapasowe i tutaj mam do was pytanie w co oprócz łopat, lipoli warto abym się na start zaopatrzył?

Witam,wiec 1zebatki z 10szt,motor na ogon z wyposazenia podstawowego lub lepiej ten sku156357 oska 1mm ,szmigielka na ogon sku187789 lepsze niz te podstawowe lub sku 149615 na oske 1mm,lopaty ale te z tych kolorowych lepsze,tarcza ale ta z tulejka w srodku (kulki trzeba lekko pasowac) albo metalowa,belki na ogon ,mocowanie silnika na ogon,lipo z5szt,dobrze tez miec w zapasie rame i podwozie
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 3 mar 2015, o 20:13

bejo pisze:Wspominałem wcześniej że chciałem w Waspie zamontować głowicę trójłpatową . .

bejo - trochę się trzepię bo lubię poczytać o v977 (a nie interesuje mnie wasp...ten wasp) i dlatego pytanie: dlaczego Ty cały czas piszesz o waspie w wątku v977...? może pisz w swoim waspowym? pomyśl może w ten sposób, że ktoś kto będzie potrzebował rad, upgradów do waspa nigdy ich nie znajdzie bo jest to napisane w innym wątku bo takie info jak idealne krzywe czy tuning powinno się właśnie w waspowym znajdować więc moim zdaniem przepraszam ale zadaj tylko pytanie w stylu" wymiar-zamiar" a po eksperymentach rozpisuj się w odpowiednim temacie
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 3 mar 2015, o 20:38

waldekjakwaldek pisze:I wyszło coś z twoich kombinacji,pytam bo sam się nad taką modyfikacją zastanawiam, a przy okazji nie wiesz przypadkiem jak wygląda sprawa wału? czy średnice są takie same?


Kolega grzecznie pytał to grzecznie mu odpowiedziałem
Kolega @zbig też grzecznie odpowiedział
zbig pisze:Witam,moge odpowiedziec czesciowo ,ostatnio z powodu nadmiaru wolnego czasu i zimna na dworze -35 C,postanowilem pobawic sie z moimi helikami i przerobic ktorys na V931 lub podobny np.2 lopatowy.Wal do v931 taki sam jak 977 i posiada otworek do unieruchomienia zebatki(jedyna roznica to nieco dluzszy od strony glowicy 1-1,5mm -mozna obciac jezeli pod glowice v977 ,otworki w identycznym polozeniu) ,zebatka identyczna jak 977 z otworkiem pod wkret (+) ,lopaty glowne 16mm dluzszei 5mm wezsze, po zalozeniu do v977 nie stwierdzilem poprawy -bardziej miekkie.Wirnik na ogon zbyt elastyczny( nie wyglada to dobrze) otworek 1mm,silnik ogonowy 8.5mm wydaje sie interesujacy(nie sprawdzalem jeszcze).Czekam na podwozie i rame jak i kabina z 2 czesci ,na razie wykorzystam do modyfikacji v930 w wersji 2 wirnikowej ,jezeli sie sprawdzi do zamowie glowice 3 wirnikowa i moze odbiornik ( mysle ze jest roznica w sofcie do v977 a v931).To tyle na temat,pozdrawiam


Chodziło o to że V977 i V931 mają wiele wspólnego ze sobą ( płytka elektroniki , regiel , silnik główny , serwa , apka ) . Ja chciałem zastosować to w swoim heliku . Ale sprawa tyczyła się w rzeczywistości helików V977 i V931 . http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2262216

Jeżeli uważacie że moje posty tutaj nie pasują to niech Moderzy zrobią z nimi co uważają . Mogą je całkowicie wykasować albo przenieść do odpowiedniego tematu poświęconemu Waspowi.

Wróć do „Mikro heliki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron