Mini ma miękkie okucia może więc nie będzie tak agresywny jak X3 o ile się nie nie wrzuci upgradów np lynxa.
Gaui na pewno też jest mocniejszym modelem od Mini, jest większy - łopaty 362mm vs 352 , ma znacznie większy silnik. Ale i niestety sporo też więcej waży.
Różnica między X3 a Mini jest taka jak między Goblinem 380 a X3, pytanie gdzie jest granica gdzie model jest jeszcze 450tką?
Bo następny drobnym kroczkiem od G380 będzie Protos 500. 1,5kg wagi, z wielkim wirnikiem na łopatach 430mm i niesamowitą mocą i zaje**scie niskim diskload'em. W sumie niewiele większe pieniądze od X3 a bije go na głowę.
Mini ma sprawdzoną konstrukcję, z której czerpał inspirację Align. Natomiast co do przestarzałosci konstrukcji to nie chcę się wypowiadać bo samo X3 nic nie wnosi o czym mogło by rzec że "Świat idzie do przodu" X3 jest kolejnym nic nie wnoszącym modelem który kupują mamieni przez producentów naiwni latacze.
Tak są wnoszone kolejne modyfikacje genialnego Aligna 450 Pro po to by zmusić do przesiadania się na kolejne modele.
Wałek, wielka nowość, teraz wszyscy uciekają. Gaui X5 - wszyscy chwalili sztywną ramę która swe zalety czerpała z wąskiej zwartej konstrukcji, i co ? , trend się zmienił, X3 ma szeroką ramę do której wchodzą pakiety, przez co niestety nie wszystkie.
Co jest inowacyjne w X3, z duchem czasu? przerzucenie silnika na górę? A 3 razy cięższy pakiet na dół - kto to wymyślił? Jedno wielkie mamienie. Zero innowacyjności.
Wszystkie te zmiany są po to aby mamić. Jedyne co dobre w X3 to grubszy wał, szpindel, większa masywność za czym poszła większa masa. To po cholerę dziubać małymi kroczkami w ciut większy i mocniejszy model, kupić od razu 500tkę, bo nie wychodzi wiele drożej. Ja latam mini od 3 lat i w tym momencie nie widzę nic na co mógłbym ten model wymienić i pewnie tak będzie przez kolejne 3 lata. X3? G380? Po gwizdek, gdybym chciał większy model to poszedłbym w Protosa 500.
To że X3 chwilowo nie ma żadnych problemów w Polsce to kwestia czasu
1.Ostatnio pęknięty wał głóny w X3 (
http://www.youtube.com/watch?v=2TjKExPo67U ), niby 6mm, niby dostowany do mocy , tylko czemu pękł.
2.Moim zdaniem X5 miało świetne śruby, na HF ludzie narzekają na śruby od X3
3. Śmiejecie się z tarcz do mini? X3 też ma luzy na tarczy:
http://helifreak.com/showthread.php?t=687428Szkoda czasu aby szukać dalej.
Każdemu producentowi jakieś problemy produkcyjne się trafiają, to że akurat trafiło więcej na mini to kwestia przypadku. Bo w samej konstrukcji Mini nie ma tam nic do zarzucenia. Wszystko jest dostosowane do mocy i ja osobiście, i jazz z tym modelem nie mamy żadnych problemów, Jazz nawet chyba lata jeszcze na starym OWB.