MSH Protos 325 (Mini)

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 13 maja 2015, o 07:26

A gdzie się nie trzyma bez blach? :) To że producent wypuszcza na rynek kompletnie bezsensowną wersję full alu bling nie znaczy że zwykły basic kit bez wzmocnień nie daje rady. Moja sztuka i jeszcze dwie inne latają we Wrocku bez wzmocnień, kretują i nic nie pęka :) Aluminiowe wzmocnienia w Gaui to tylko zbędna waga.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 maja 2015, o 07:39

aikus pisze:jakos nie widze sensu po co mialoby powstawac cos takiego jak wegiel z domieszka szkla... Mialoby to wszystkie wady wegla (cena, nieobojetnosc elektromagnetyczna) i zadnej z zalet szkla (cena, obojetnosc elektromagnetyczna).



Nie do końca. Węgiel daje sztywność ale nie mechaniczną wytrzymałość, którą daje szkło lub tkaniny aramidowe
Helikoptery
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 13 maja 2015, o 07:49

A jak oceniłbyś model którego rama generuje taki rezonans że stockowo w zestawie przy jej składaniu są dumpery na łącznikach ?
To właśnie widać na tym zdjęciu jakie podałeś jako referencyjne , czyli gaui x7 :-)
I to klasa 700, wyjątek chyba bo w innych siedemsetkach takich wynalazków nie widziałem.
Mistrzowie poprawek własnych niedoróbek.
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 13 maja 2015, o 07:57

700ta od Gaui istotnie ma problemy z wibracjami, Arek długo walczył ale ostatecznie nic nie zaradził. Nie mam z tym problemu - po prostu jej nie kupię.

(w X7 źródłem problemów z wibracjami jest wałek ogonowy. Szkoda że nie zaprojektowali tego modelu z paskiem)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3804
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 maja 2015, o 08:12

telemaniak pisze:A gdzie się nie trzyma bez blach? :) To że producent wypuszcza na rynek kompletnie bezsensowną wersję full alu bling nie znaczy że zwykły basic kit bez wzmocnień nie daje rady. Moja sztuka i jeszcze dwie inne latają we Wrocku bez wzmocnień, kretują i nic nie pęka :) Aluminiowe wzmocnienia w Gaui to tylko zbędna waga.


No, ja mam odmienne zdanie na temat tych wzmocnień.
Miałem kreta bez nich, przy którym połamałem obie połówki ramy. Być może miałem pecha :(

Swoją drogą, nie widzę nic złego w tych wzmocnieniach. Lepiej założyć alu wzmocnienia, niż robić pancerną ramę.

A co do komentarzy Jazza.... trzeba je nieco ignorować :) Dla niego modele, których nie posiada zawsze będą złe. Nawet, jeżeli są mniej awaryjne niż też jego ukochane :wall2:
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, o 08:16 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16286
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1772 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 maja 2015, o 08:14

wojtekr pisze:Nie do końca. Węgiel daje sztywność ale nie mechaniczną wytrzymałość, którą daje szkło lub tkaniny aramidowe



Znaczy co.. Wegiel jest sztywniejszy, ale mniej wytrzymaly? W sensie bardziej kruchy?
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 13 maja 2015, o 08:20

No właśnie sam się zastanawiam bo niby człowiek tyle lat siedzi w tym hobby i wydawało się że konsensus był że rama węglowa najlepsza a tu zasiali niepewność. Trzeba byłoby się zapytać tych co projektują bolidy F1 czy stosują węgiel z domieszką szkła. Oni na pewno wiedzą jak jest najlepiej.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 13 maja 2015, o 08:23

Piotrek, jak widzisz to co wrzuciłem jest jak najbardziej konstruktywnym spostrzeżeniem, więc możesz ignorować sobie , ale ramy to nie będzie obchodzić i złamie sie i tak :-)
Co do X7, yym wibracjom mają zapobiegać dumpery na łącznikach ramy ? jeśli tak to troche słabo robią , wiedząc że jest problem powinni wyeliminować jego źródło poprzez zmiane w konstrukcji, a nie dokładać później dumpery.
Tak samo zresztą z tymi wzmocnieniami ramy - zmienic coś w samej ramie zamiast dokładać blachy odrazu wraz z premierą modelu.

Jak jakiś problem wychodzi później to co innego - ale tutaj był znany jeszcze przed premierą.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 13 maja 2015, o 08:37

Kenobi36 pisze:Tam wchodzi normalnie końcowka podpory ktora ma 3mm czyli sruba sie nie wkręca do końca.

A ja do końca chciałem wkręcić, bo nie doszedłem jeszcze do etapu "wkrecanie podpór" :masakra:
Ale i tak mam wrażenie, że wyjątkowo szybko się poddała. Co prawda płynął we mnie napój energetyczny, ale czyżby tak zadziałał? :swir:

Dzisiaj zdejmę podłogę i sprawdzę czy coś odstaje. Wydaje mi się, że nie.
Chce zrobić tak, żeby dremelkiem naciąć szparkę w tej śrubce i wykręcić ją jak śrubkę bezłebkową.
Pewnie nieco uciepi na tym podłoga, bo tyle ile zrobie szparki w śrubce, tyle same pewnie w podłodze (najmniejszą tarczę mam o średnicy ok 2cm), ale nie powinno mieć to większego znaczenia. Wytrzymałość raczej nie ucierpi a estetyka będzie przykryta ramą.

Wieczorkiem podejdę do tematu i dam znać.

A co do podłogi. Coś wcześniej ktoś mówił, że warto dokręcić od spodu carbo podłogę od 450tki, żeby wzmocnić konstrukcję. Kojarzycie temat?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3804
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 maja 2015, o 08:40

Jazz pisze:Piotrek, jak widzisz to co wrzuciłem jest jak najbardziej konstruktywnym spostrzeżeniem, więc możesz ignorować sobie , ale ramy to nie będzie obchodzić i złamie sie i tak :-)


Ależ ja Ci przyznaję rację. Według mnie bez tych wzmocnień przy niefortunnym krecie można złamać ramę w X3. Ja połamałem.

Po prostu zaczyna mnie już trochę męczyć dyskusja, który model jest lepszy - X3 czy miniak.
Odnoszę wrażenie, że jak coś jest skopane w X3, choć nie ma tego dużo, to jest wielkie halo, a jak w miniaku, to tylko drobnostka.

Każdy jest tam jakoś przywiązany do swojego wyboru i nie ma sensu ciągnąć uszczypliwości na temat modelu "przeciwnika".
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 13 maja 2015, o 08:45

No zrobili takie dwie wersje.
Ale z drugiej strony ja nie widzę nic złego w tym, że firma wypuszcza model z delikatniejszą ramą jeśli dzięki temu zyskuje na innych parametrach konstrukcji. Dlaczego? Bo nie każdy potrzebuje pancernej ramy. Jeżeli latamy akrobacje 3D i mamy już jakiś poziom zaawansowania to większość kretów polega na przyhaczeniu wirnikiem lub ogonem o ziemię i energię przyjmują na siebie łopaty a rama obrywa naprawdę bardzo rzadko. Uszkodzenia ramy powstają bardziej na skutek niekontrolowanego przyziemienia z dużą prędkością w kierunku gleby, a tego rodzaju krety są raczej typowe dla wczesnych etapów nauki, ewentualnie jeżeli ktoś lubi latać speeda. W mini protosie też z tego co pamiętam były zalecenia żeby wzmocnić dolne części ramy czy podłogę jakoś tam.
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 13 maja 2015, o 08:53

Zauważ tylko że dyskusja zaczęła się od analizy ramy w protosie.
Nie widze w dalszych postach zbędnych uszczypliwości, raczej konstruktywne spostrzeżenia co do przyjmowanych rozwiązań.
Pierwszy raz zetknąłem się z dumperami w konstrukcji samej ramy.
Co do wzmocnień samej ramy - skoro w innych modelach jakoś da sie to rozwiązać, dziwi mnie że tu tego nie zrobili poprzez inne zaprojektowanie.
W protosie nie chodzi o samą ramę (karbon) tylko o dolną plastikową część czyli podłogę.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3804
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 maja 2015, o 09:01

Ja mam na myśli ogólną sytuację. W każdym wątku niemal można znaleźć odniesienie do tego jaka ta X3 jest zła. Nawet przy dyskusji na temat gogli do FPV.

Żaden model nie jest wolny od wad i każdy niech sobie wybierze, który mu bardziej pasuje.

Przyznaję, że sam tkwiłem w tej przepychance słownej, ale postaram się w niej więcej nie uczestniczyć.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16286
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1772 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 maja 2015, o 09:07

Panowie, juz tak zupelnie powaznie, przede wszystkim nie ma modeli niezniszczalnych i nie ma dwoch identycznych kretow.
Piotrek polamal rame X3jki, ale nie wiadomo jakie tak naprawde jest prawdopodobienstwo takiego zdarzenia. Moze to byl ten jeden przypoadek na 100, ze rama peka przy krecie? A moze to byl kret jeden na 1000 i gdyby protos mial dokladnie takiego kreta, tez wyszedlby z niego polamany??
Nie bronie X3jki, nie zmieniam frontu, nadal zdecydowanie wole Protosa, natomiast X3 to dobry model, zawsze tak uwazalem.
A jakie jest prawdopodobienstwo ze w protosie cos sie stanie z podloga? i czy trzeba ja wzmacniac? Nie wiem - widzialem, wystarczajaco duzo mocnych kretow Protosa z ktorych Protos wychodzil bez szwanku, albo w najgorszym razie za 15 minut po wymianie lopat/snapow cyz jakichs tam pierdol znowu latal.
Widzialem tez calkiem mocnego kreta Xtrojki i po wymianie lopat Xtrojka poleciala.
A z kolei inny model, uchodzacy za totalnie niezniszczalny gowniarz V977... przezyl u mnie chyba z 15 kretow bez szwanku, a potem w ciagu jednego pakietu trzy razy zglebilem tak, ze w koncu rozpadl sie wirnik. I co zrobilem? dokonalem niemozliwego? rozbilem nierozbijalnego helika?
Nie! Nie ma czegos takiego jak nierozbijalny helik. Kazdy prdzej czy poznie sie podda. I kazdy podda sie za pierwszym razem, jelsi zostanie odpowiednio trafiony.

Naprawde, nie ma dwoch identycznych kretow. Mozna sobie sile kreta jakos tam stopniowac skalowac, ale tak naprawde liczy sie pierwsze uderzenie, jego kierunke, zwrot, sila oraz element ktory je przyjmuje. To wystarczajaco duzo zmiennych, zeby uznac, ze kombinacji jest nieskonczenie wiele.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3804
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 maja 2015, o 09:09

Aikus na prezydenta !!!!!
Takich nam ludzi trzeba w kraju ;)
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, o 09:10 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 13 maja 2015, o 09:09

Podzielam zdanie Piotrka, robi się to powoli męczące. Chyba zostało powiedziane już wszystko.
Telemaniak nie rozpoczął dyskusji, nie powiedział że to jest dobre lub złe a po prostu zauważył coś co go zaciekawiło. Przynajmniej ja to tak odebrałem.

Co do składania Protosa, to ja sobie wstępnie ustawiłem poziom na orczykach z serwami jeszcze na wierzchu. Przy założonych serwach jest tam trochę ciasno, chociaż jak teraz patrze na te fotki to przyczyną mógł być po prostu brak odpowiednio długiego i cienkiego śrubokręta, żeby sięgnąć nim do tylnych serw od czoła ramy :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2926
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 13 maja 2015, o 09:16

He, he... @PiotrS, u Ciebie i tak połączą je pakiety. Sto lat młodej parze! :)
No i Mirek znów będzie miał Ci przenosić do ringu ;)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 13 maja 2015, o 09:30

Przede wszystkim nie ma co się identyfikowac z jakimkolwiek modelem :-) jeśli jakiś problem jest z łożyskiem OWB to ma go model, a nie ja :-)
Tak samo jest z wszytskim innym, nie ma co rozszerzać problemów z nasyzmi zabawkami na nas samych.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3804
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 maja 2015, o 09:32

OK i tak trzymać ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16286
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1772 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 13 maja 2015, o 10:21

Naczy sie dla mnie przysrywanie sobie z powodu posiadania takiego czy innego modelu bylo od poczatku do konca oczywista beką a ze jak to beka czasem sie troche gdzies wymknie spod kontroli to inna sprawa:-)

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron